Μαθηση για ολα τα παιδια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ένας δρόμος μια ιστορία
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Γνωριμία με το βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνασίου
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Πολιτισμική Διαμεσολάβηση στο Σχολικό Πλαίσιο
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project: Εθισμός στο Internet
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Οι Δροσουλίτες της Κρήτης!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Εργασία στο Project.
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθηση για ολα τα παιδια Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Πανεπιστήμιο Κρήτης

Μαθηση για ολα τα παιδια Ο όρος «διαφοροποιημένη διδασκαλία» αναφέρεται σε μια συστηματική προσέγγιση στο σχεδιασμό του συνόλου της διδασκαλίας για μαθητές με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες και δυνατότητες. Για τον κατάλληλο σχεδιασμό της διδασκαλίας, δίνεται έμφαση στις τρεις διαστάσεις της διδασκαλίας: το περιεχόμενο, τις διαδικασίες επεξεργασίας του περιεχομένου και το τελικό προϊόν.

Σύγχρονες έρευνες αναφέρουν ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία στηρίζεται στους παράγοντες που αφορούν α)το γνωστικό προφίλ του μαθητή (δημιουργικότητα, συνθετική ή αναλυτική σκέψη, συνεργατικότητα ή ανταγωνιστικότητα, συγκεκριμένη ή αφηρημένη σκέψη, στοχαστικότητα ή έντονη δράση) και το κοινωνικο-πολιτισμικό προφίλ του. Για το λόγο αυτό το διδακτικό υλικό θα πρέπει να διαφοροποιείται ανάλογα με το γνωστικό προφίλ των μαθητών της τάξης.

Με την διαφοροποιημένη διδασκαλία όλοι οι μαθητές διδάσκονται το ίδιο αντικείμενο. Δεν διαφοροποιούνται τα θέματα που εξετάζονται, αλλά το επίπεδο των θεμάτων και ο τρόπος προσέγγισής τους. Με άλλα λόγια, ο εκπαιδευτικός διδάσκει το ίδιο αντικείμενο, αλλά διαφοροποιεί το επίπεδο αφαίρεσης, την δυσκολία της κριτικής σκέψης που απαιτείται και τον βαθμό καθοδήγησης. Με αυτό τον τρόπο, όλοι οι μαθητές καλούνται να σκεφθούν κριτικά, αλλά σε διαφορετικό επίπεδο.

Σύμφωνα με σύγχρονα επιστημονικά ερευνητικά πορίσματα η διαφοροποίηση της διδασκαλίας μπορεί να αποτελέσει την απάντηση στο πρόβλημα της αυξανόμενης διαφορετικότητας στις τάξεις μικτής ικανότητας και της δεδομένης ανομοιογένειας των σχολικών τάξεων.

Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική εισηγείται μια μέθοδο διδασκαλίας, που βασίζεται στη δεδομένη ανομοιογένεια του μαθητικού πληθυσμού και αντιμετωπίζει τους μαθητές ως μοναδικούς και όχι ως αντίγραφα της ίδιας εικόνας. Αναγνωρίζει τις προσωπικές τους δυνάμεις και τους προσφέρει ευκαιρίες, για να τις αξιοποιήσουν και να καταδείξουν τις δεξιότητες τους. Οι εκπαιδευτικοί που εφαρμόζουν μια τέτοια προσέγγιση λαμβάνουν υπόψη τις διαφορές των μαθητών ως προς το βαθμό ετοιμότητάς τους και τα ενδιαφέροντά τους.

Τρεισ αποτελεσματικεσ προσεγγισεισ Καθολικός Σχεδιασμός Μάθησης (ΚΣΜ) Διαφοροποιημένη διδασκαλία (ΔΔ) και Διαβαθμισμένη προσέγγιση (ΔΠ) για την πρόληψη και την παρέμβαση.

Καθολικοσ Σχεδιασμοσ για τη Μαθηση Καθολικότητα και Ισότητα Ευελιξία και Ενσωμάτωση Κατάλληλα διαμορφωμένος χώρος Απλότητα Ασφάλεια

Ο ΚΣΜ λαμβάνει υπόψη του πολλές από τις συνιστώσες διδασκαλίας : γενικούς και ειδικούς στόχους και προσδοκίες, στρατηγικές διδασκαλίας και μαθησιακές καταστάσεις, παιδαγωγικά υλικά, τεχνολογικά εργαλεία, Ποικίλα έργα των παιδιών που προέρχονται από τις μαθησιακές δραστηριότητες, Παρατηρήσεις, καταγραφές και αξιολόγηση.

ΚΣΜ: κατευθυντηριεσ ερωτησεισ για να ελεγξετε: ΚΣΜ: κατευθυντηριεσ ερωτησεισ για να ελεγξετε: τον συνολικό σχεδιασμό των προγραμμάτων, τη χρήση του χώρου, καθώς και την παρουσίαση των πληροφοριών, την ισότητα και την προσβασιμότητα όλων των μαθητών, την ευελιξία και την ένταξη, την απλότητα και την ασφάλεια.

Πώς μπορώ να προσφέρω πολλαπλά μέσα αναπαράστασης, για να εξυπηρετήσω τις διαφορετικές δυνατότητες των μαθητών, στην αντίληψη, τη γλώσσα και την κατανόηση (π.χ. παρέχοντας εναλλακτικές λύσεις για την ακουστική ή την οπτική πληροφόρηση, την αποσαφήνιση του λεξιλογίου και των συμβόλων, χρησιμοποιώντας πολλαπλά μέσα, επισημαίνοντας μοτίβα και ιδέες και καθοδηγώντας την επεξεργασία πληροφοριών). Πώς μπορώ να προσφέρω πολλαπλά μέσα για τη δράση και την έκφραση, για να εξυπηρετήσω τις διαφορετικές σωματικές, επικοινωνιακές δυνατότητες (π.χ. βελτίωση της πρόσβασης σε εργαλεία και βοηθητικές συσκευές, παροχή ποικίλων τρόπων με τους οποίους οι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν, υποστήριξη τω μαθητών όσον αφορά τον καθορισμό του στόχου τους, σχεδιασμό και διαχείριση του χρόνου). Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω τα πολλαπλά μέσα για την συμμετοχή και την προσαρμογή στα διαφορετικά ενδιαφέροντα των παιδιών, στη διάσπαση της προσοχής και στις δυνατότητες της αυτορρύθμισης (π.χ. επιτρέποντας την ατομική επιλογή, αυξάνοντας τη σπουδαιότητα και την αυθεντικότητα, μειώνοντας τη διάσπαση προσοχής, παρέχοντας διάφορα επίπεδα προκλήσεων, ενισχύοντας τη συνεργασία).

Μια λιστα ελεγχου για την καθοδηγηση των πρακτικων στην ταξη Χρησιμοποιήστε το προφίλ της τάξης και το σχέδιο από την αρχή για να παράσχετε τους τύπους των υλικών μάθησης, τις πηγές και τις τεχνολογίες που εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες και καλύπτουν τις ανάγκες όλων των μαθητών. Εξηγείστε με σαφήνεια τους στόχους της κάθε δραστηριότητας και διασφαλίστε ότι όλα τα παιδιά έχουν καταλάβει τι πρόκειται να κάνουν σε μια δραστηριότητα . Βεβαιωθείτε ότι οι προκλήσεις που θέτει η εμπλοκή τους σε μια δραστηριότητα είναι εφικτές, ότι οι εκπαιδευτικές και μαθησιακές στρατηγικές είναι ευέλικτες και ποικίλες και ότι παρέχονται ευκαιρίες επέκτασης της μάθησης για όλους τους μαθητές. Παρέχετε συνεχή αξιολόγηση και προσαρμόστε τις οδηγίες για την ανταπόκριση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης, ανάλογα με την περίπτωση, για να βοηθήστε κάθε παιδί να μάθει. Χρησιμοποιείστε μια ποικιλία από διδακτικά και μαθησιακά υλικά που αντιπροσωπεύουν όλους τους τρόπους μάθησης (δηλαδή που κάνουν χρήση όλων των αισθήσεων, που χρησιμοποιούν διαφορετικά μέσα και ούτω καθ’ εξής). Χρησιμοποιήστε πολλαπλά μέσα παρουσίασης, με διάφορα επίπεδα δυσκολίας, κατάλληλα για τα παιδιά της τάξης (π.χ. στην παρούσα πληροφορία χρησιμοποιούνται οπτικές, ακουστικές και κιναισθητικές μορφές κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας). Χρησιμοποιείστε ποικιλοτρόπως το περιβάλλον του νηπιαγωγείου και της τάξης. Διασφαλίστε την πρόσβαση σε διάφορους τύπους πληροφοριών και τεχνολογικών εργαλείων επικοινωνίας για να διευκολύνετε τη μάθηση. Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει επαρκής χώρος και ήρεμο κλίμα μέσα στην τάξη, ώστε τα παιδιά να μπορούν να επικεντρωθούν στα εκπαιδευτικά δεδομένα. Βεβαιωθείτε ότι η τάξη είναι ένα περιβάλλον μάθησης που εκπέμπει φροντίδα και ασφάλεια.

Διαφοροποιημενη διδασκαλια Ενώ ο Καθολικός Σχεδιασμός της Μάθησης (ΚΣΜ) προσφέρει στον εκπαιδευτικό τις ευρύτερες αρχές για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, η διαφοροποιημένη διδασκαλία του επιτρέπει να αντιμετωπίζει τις ιδιαίτερες δεξιότητες και δυσκολίες των παιδιών. Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) σημαίνει την αναγνώριση των διαφορετικών επιπέδων του γνωστικού υπόβαθρου των μαθητών, την ετοιμότητα για μάθηση, τις προτιμήσεις μάθησης και τα ενδιαφέροντά τους και την υπεύθυνη αντίδραση.

Διαφοροποιημενη διδασκαλια Ένα ασφαλές και μη απειλητικό περιβάλλον μάθησης ενθαρρύνει την μάθηση. Οι μαθητές που αισθάνονται δυσφορία σε σχέση με την απόρριψη, την αποτυχία, την πίεση και τον εκφοβισμό δεν μπορούν να αισθάνονται ασφαλείς στο πλαίσιο της μάθησης. Το περιεχόμενο της νέας μάθησης θα πρέπει αν είναι ούτε πολύ δύσκολο, ούτε πολύ εύκολο, έτσι ώστε τα παιδιά να νιώθουν αρκετά άνετα για να δεχθούν την πρόκληση που προσφέρει η νέα μάθηση. Τα παιδιά πρέπει να είναι σε θέση να βρουν το νόημα των νέων ιδεών και των δεξιοτήτων μέσω του σημαντικού συνδυασμού των στοιχείων των προηγούμενων γνώσεων και εμπειριών τους.

Τι διαφοροποιειται Το περιεχόμενο της μάθησης (αυτό που τα παιδιά πρόκειται να μάθουν, και πότε), Η διαδικασία της μάθησης (τα είδη των εργασιών και των δραστηριοτήτων), Τα προϊόντα της μάθησης (τους τρόπους με τους οποίους τα παιδιά εκφράζουν ό,τι έμαθαν/βίωσαν), Η επίδραση/το περιβάλλον μάθησης (το πλαίσιο και το περιβάλλον στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν και εκφράζουν τη μάθηση/τις εμπειρίες τους).

Η ‘ετοιμότητα’ δεν αναφέρεται στο επίπεδο της γενικής ικανότητας του παιδιού, αλλά στην τρέχουσα γνώση, στην κατανόηση και το επίπεδο δεξιοτήτων που έχει ένα παιδί σε σχέση με μια συγκεκριμένη αλληλουχία μάθησης. Η διαφοροποιημένη διδασκαλία βασίζεται στην ετοιμότητα των παιδιών και περιλαμβάνει τη γνώση την οποία συγκεκριμένα μαθαίνουν συνεχόμενα, στη συνέχεια τον σχεδιασμό των χαρακτηριστικών του προγράμματος και τις διδακτικές στρατηγικές και τα μέσα και υποστηρίζει τη συνάντηση με αυτά και τη μετακίνησή τους στο επίπεδο αυτής της συνεχόμενης μάθησης. Μερικά παιδιά μπορεί να χρειαστούν ανατροφοδότηση και ή αλλαγή προσδοκιών, άλλα μπορεί να χρειαστούν διεύρυνση μάθησης ή ευκαιρίες για αυτόνομη εργασία.

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία περιλαμβάνει: Παροχή εναλλακτικών διδακτικών και δραστηριοτήτων αξιολόγησης, Προκλήσεις μαθητών σε κατάλληλο επίπεδο, Την χρήση μιας ποικιλίας ομάδων για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών, Η διαφοροποιημένη διδασκαλία δεν περιλαμβάνει: Το να κάνει κάτι διαφορετικό για κάθε παιδί στην τάξη Τις δραστηριότητες που έχουν ως στόχο την πειθαρχία των παιδιών, Την χρήση ομάδων που δεν αλλάζουν ποτέ, ή την απομόνωση των παιδιών που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις μας, Την απομάκρυνση από δραστηριότητες που συμμετέχουν όλα τα παιδιά της τάξης και έχουν τον ίδιο στόχο και απαιτούν την ίδια προσπάθεια.

εννοιολογικοσ Χαρτησ για τη Διαφοροποιημενη Διδασκαλια

Διαφοροποιημενη διδασκαλια και κατευθυντηριεσ ερωτησεισ Για να ελέγξετε ότι οι αξιολογήσεις και η διδασκαλία διαφοροποιούνται: Ταιριάζουν σε διαφορετικά στυλ μάθησης και προτιμήσεις, Εμπλέκουν τα παιδιά με ποικίλα ενδιαφέροντα, Υποστηρίζουν τα παιδιά που βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα ετοιμότητας μάθησης και τους παρέχουν σκαλωσιές, συναισθηματική υποστήριξη και ευκαιρία για πρακτική.

Πώς μπορώ να διαμορφώσω την τάξη μου για την υποστήριξη της διαφοροποιημένης μάθησης, Ποια στοιχεία του μαθησιακού περιβάλλοντος μπορώ να διαφοροποιήσω για να βοηθήσω όλα τα παιδιά να μάθουν, Πώς μπορώ να διαφοροποιήσω τους τρόπους με τους οποίους θα βοηθήσω τα παιδιά να κατακτήσουν νέες έννοιες, Τι ερωτήσεις μπορώ να θέσω, προκειμένου να τονώσω τη σκέψη όλων των παιδιών μου. Πώς μπορώ να διαφοροποιήσω τις στρατηγικές και τα εργαλεία που χρησιμοποιώ για την αξιολόγηση της προόδου των παιδιών ως προς τους στόχους της μάθησης, με ένα τρόπο που να επιτρέπει σε κάθε παιδί να αποδεικνύει την μάθησή του.

Μια λιστα ελεγχου για την καθοδηγηση των πρακτικων στην ταξη Διαφοροποιώ το περιεχόμενο Ποικίλο περιεχόμενο (παροχή περιεχομένου σε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας, επιτρέψτε στα παιδιά να επεκτείνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες), ανάλογα με την ετοιμότητα του κάθε παιδιού, τα ενδιαφέροντα, τις κινητήριες ανάγκες και το στυλ μάθησης. Τροποποιήστε τους στόχους του προγράμματος σπουδών για να δημιουργήσετε στόχους εφικτής μάθησης. Εισάγετε νέες έννοιες και θέστε ανοιχτές ερωτήσεις, ανάλογα με την ζώνη επικείμενης ανάπτυξης του παιδιού.

Μια λιστα ελεγχου για την καθοδηγηση των πρακτικων στην ταξη Διαφοροποιώ τη διαδικασία Χρησιμοποιήστε μια ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών αξιολόγησης που να ταιριάζουν με τις δυνατότητες των παιδιών, τις προτιμήσεις, το μαθησιακό στυλ, τα ενδιαφέροντα και την ετοιμότητα. Χρησιμοποιήστε μια ποικιλία τύπων δραστηριοτήτων μάθησης και διάφορες στρατηγικές για τη δημιουργία ομάδων για να αξιοποιήστε τις δυνάμεις των παιδιών και να παράσχετε υποστήριξη σε τομείς που χρειάζονται βελτίωση. Χρησιμοποιήστε μια ποικιλία εκπαιδευτικών και στρατηγικών διαχείρισης της τάξης που συμπεριλαμβάνουν όλες τις λεπτομέρειες. Δώστε στα παιδιά την ευκαιρία να επιλέξουν από μια σειρά δραστηριοτήτων και σχεδίων που συμπεριλαμβάνουν διαφοροποιημένες διαδικασίες. Παρακολουθείστε την ανταπόκριση των παιδιών στις διαφοροποιημένες στρατηγικές που χρησιμοποιείτε και αξιολογήστε την πρόοδό τους σε καθημερινή βάση. Ακολουθείστε και συνδυάστε τον δικό σας εκπαιδευτικό σχεδιασμό με τα Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα των παιδιών που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μια λιστα ελεγχου για την καθοδηγηση των πρακτικων στην ταξη Διαφοροποιώ τα προϊόντα μάθησης •Συγκεντρώστε τα επιτεύγματα των παιδιών μέσω διαφόρων εργαλείων αξιολόγησης. Προκαλέστε το ενδιαφέρον των παιδιών με τη συμμετοχή τους σε ποικίλους διαφορετικούς τύπους σχεδίων και δραστηριοτήτων επίλυσης προβλημάτων. Ευαισθητοποιείστε τα παιδιά γύρω από τις δυνατότητες μάθησης που έχουν και καλλιεργείστε τους το αίσθημα της αυτονομίας, επιτρέποντάς τους να επιλέξουν τα έργα που θα δημιουργήσουν και τις μορφές ή τους τρόπους παρουσίασης που θα ακολουθήσουν.

Προσέγγιση βασισμένη σε σχέδιο- project Πόσο συχνά χρησιμοποιούνται στην τάξη οι στρατηγικές στήριξης της ΚΣΜ και της Διαφοροποιημένης διδασκαλίας Συνεργατική μάθηση Προσέγγιση βασισμένη σε σχέδιο- project Προσέγγιση βασισμένη σε πρόβλημα Σαφείς οδηγίες   Δίνει έμφαση στο έργο μικρών ομάδων, το οποίο ταιριάζει με τις συναισθηματικές ανάγκες και το στυλ μάθησης των μερικών μαθητών. Ομάδες που αποτελούνται από μαθητές με διαφορετικές ικανότητες και ταλέντα, δίνουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να βιώσουν την αξία των ιδιαίτερων δυνατοτήτων τους. Οι μαθητές συνεργάζονται για την επίτευξη συγκεκριμένων καθηκόντων, γεγονός που ενισχύει την θετική αλληλεξάρτηση και το αίσθημα της ευθύνης. Τα καθήκοντα είναι δομημένα έτσι ώστε κανένα μέλος μιας ομάδας να μην μπορεί να τα ολοκληρώσει μόνο του, πράγμα το οποίο προάγει την εκτίμηση των διαφορετικών δυνάμεων και της ομαδικής εργασίας. Διευκολύνει την εκμάθηση μέσα από μια ποικιλία διαφόρων σχεδίων που είναι εστιασμένα σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα ή θέμα ιδιαίτερου ενδιαφέροντός τους, στο δικό τους επίπεδο και ρυθμό Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν ανεξάρτητα ή σε ομάδες μεικτών ικανοτήτων, όπως ταιριάζει στο ιδιαίτερο στυλ μάθησης ή τις συναισθηματικές τους ανάγκες. Για τα ομαδικά σχέδια- project, ο εκπαιδευτικός εξασφαλίζει ότι οι μαθητές μπορούν να εργαστούν ταυτόχρονα σε έναν αριθμό διαφορετικών επιλογών. Ο εκπαιδευτικός παρακολουθεί προσεκτικά για να διασφαλίσει ότι οι μαθητές επιχειρούν τα καθήκοντά τους στο πιο κατάλληλο εκπαιδευτικό επίπεδο. Επιτρέπει στους μαθητές να λύσουν πραγματικά προβλήματα αντανακλώντας τις καλύτερες στρατηγικές και τα σχέδια των προηγούμενων γνώσεων των αποτελεσματικών προσεγγίσεων που χρησιμοποιήθηκαν σε άλλες καταστάσεις προβλημάτων, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες προηγούμενες γνώσεις τους και την ετοιμότητά τους για μάθηση. Απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό από τον εκπαιδευτικό για την παροχή των κατάλληλων γνωστικών προκλήσεων για κάθε μαθητή. Παρέχει κατάλληλες ευκαιρίες μάθησης για τους μαθητές που επωφελούνται περισσότερο από τη δομημένη μάθηση, την σαφή κατεύθυνση και συγκεκριμένες διαδικασίες. Παρέχει μια δομή για μαθητές που χρειάζονται περισσότερη καθοδήγηση. Απαιτεί από τον εκπαιδευτικό συχνά, να μοντελοποιεί τη χρήση των μαθησιακών στρατηγικών και των εργαλείων αξιολόγησης, μέσω: Της διαδικασίας έκφρασης της σκέψης, συμπεριλαμβανομένων βημάτων των στρατηγικών μάθησης ή των διαδικασιών. Της παροχής ευκαιριών για την πρακτική των μαθητών, χρησιμοποιώντας τις στρατηγικές, Της καθοδήγησης και παρακολούθησης των πρακτικών των μαθητών, Της παροχής έγκαιρης ανακεφαλαίωσης, Της καθοδήγησης των προσπαθειών των μαθητών έως ότου μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τη στρατηγική ανεξάρτητα.

Η διαβαθμισμενη προσεγγιση Η διαβαθμισμένη προσέγγιση (ΔΠ) για την πρόληψη και την παρέμβαση είναι μια συστηματική προσπάθεια παροχής υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού σχεδιασμού και κατάλληλων παρεμβάσεων που ανταποκρίνονται στις ατομικές ανάγκες των παιδιών, βασισμένης σε στοιχεία αξιολόγησης. Βασίζεται δηλαδή στη συχνή παρακολούθηση της προόδου των παιδιών και στη χρήση των δεδομένων αξιολόγησης, δίνοντας έμφαση στο ρυθμό και το επίπεδο μάθησης για να εντοπίσει τα παιδιά εκείνα που αντιμετωπίζουν προκλήσεις στη μάθηση και να σχεδιάσει συγκεκριμένη αξιολόγηση και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις αυξανόμενης έντασης για να ανταποκριθεί στις ανάγκες τους αποτελεσματικά. Η ΔΠ προσέγγιση μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την ανταπόκριση στις ακαδημαϊκές όσο και τις κοινωνικο- συναισθηματικές ανάγκες. Η φύση, η ένταση και η διάρκεια των παρεμβάσεων μπορεί να αποφασιστεί από τους εκπαιδευτικούς μεμονωμένα ή σε συνεργασία με μια σχολική ομάδα, πάντοτε με βάση τα αποδεικτικά στοιχεία που προέρχονται από την παρακολούθηση των επιδόσεων των παιδιών.

Η διαβαθμισμενη προσεγγιση Η διαβαθμισμένη προσέγγιση μπορεί να: Διευκολύνει τον έγκαιρο εντοπισμό των μαθητών που μπορεί να διατρέχουν κίνδυνο και των μαθητών που μπορεί να έχουν ανάγκη από μεγαλύτερες προκλήσεις. Εξασφαλίσει την κατάλληλη και γρήγορη παρέμβαση για την αντιμετώπιση των αναγκών αυτών των μαθητών και να μειώσει σημαντικά την πιθανότητα ανάπτυξης πιο δυσεπίλυτων προβλημάτων στο μέλλον.

Η διαβαθμισμενη προσεγγιση 1η βαθμίδα: η αξιολόγηση και η διδασκαλία σχεδιάζονται σε σχέση με το πρόγραμμα σπουδών για όλους τους μαθητές, για την εφαρμογή των αρχών της ΚΣΜ και της ΔΔ. Ο εκπαιδευτικός παρατηρεί και παρακολουθεί την πρόοδο του μαθητή και σημειώνει ποιοι μαθητές μπορεί να αντιμετωπίζουν δυσκολίες. 2η βαθμίδα: επί την βάση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης, η διαφοροποιημένη διδασκαλία και οι παρεμβάσεις, σχεδιάζονται για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές προκλήσεις σε ένα συγκεκριμένο τομέα ή γενικά. Η πρόοδος των μαθητών σε σχέση με αυτές τις παρεμβάσεις, παρακολουθείται στενά και ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός αναπροσαρμόζεται όπως απαιτείται. 3η βαθμίδα: για μαθητές οι οποίοι απαιτούν έντονη στήριξη για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, προγραμματίζεται ακόμα πιο ακριβής και εξατομικευμένη αξιολόγηση και διδασκαλία, συχνά με τη βοήθεια της σχολικής ομάδας ή και άλλων διαθέσιμων φορέων και υπηρεσιών . Η παρακολούθηση της προόδου συνεχίζεται.

Η κλιμακωτη προσεγγιση: κατευθυντηριεσ ερωτησεισ Για να ελέγξετε την: Παροχή συνεχούς υποστήριξης και μια σειρά από στρατηγικές για να καλύψουν τις ανάγκες των διαφόρων μαθητών, Την κατάλληλη προσαρμογή της διδασκαλίας ή των στόχων για την ανταπόκριση στις παρατηρήσεις των συχνών παρακολουθήσεων και των αποτελεσμάτων αξιολόγησης. Την χρήση των έγκαιρων και κατάλληλων στρατηγικών πρόληψης και τις στρατηγικές παρέμβασης για την αύξηση της έντασης, όπως απαιτείται από το επίπεδο 1 έως το επίπεδο 3. Την χρήση των δεδομένων απόκρισης των μαθητών για να βοηθήσουν στη λήψη αποφάσεων, με τη βοήθεια της σχολικής ομάδας, σχετικά με τα επόμενα βήματα των μαθητών οι οποίοι χρειάζονται πρόσθετη στήριξη (π.χ. εξειδικευμένες παρεμβάσεις, επαγγελματικές εκτιμήσεις και ανάλογα με την περίπτωση, ανάπτυξη ενός ΕΕΠ (εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος)). Την άμεση εφαρμογή των επόμενων βημάτων.

Με βάση τα πρώτα στοιχεία αξιολόγησης, ποιοι από τους μαθητές μου χρειάζονται περισσότερο χρόνο ή υποστήριξη σε συγκεκριμένους τομείς μάθησης; Ποιες θα ήταν οι πιο αποτελεσματικές παρεμβάσεις και μορφές στήριξης για αυτούς τους μαθητές; Ποια εργαλεία παρακολούθησης θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω για να παρακολουθήσω την πρόοδο αυτών των μαθητών; Μπορούν τα στοιχεία αξιολόγησης να μου δώσουν μια ιδέα για το είδος των προσαρμογών που θα μπορούσα ναν κάνω, σχετικά με το είδος, την ένταση και τη διάρκεια της υποστήριξης και των παρεμβάσεων; Όταν η αξιολόγηση υποδεικνύει ότι απαιτείται περαιτέρω υποστήριξη, ποιες συγκεκριμένες πληροφορίες θα χρειαστεί η ενδοσκοπική ομάδα για να βοηθήσει έτσι ώστε να αποφασιστούν ποιες είναι οι πιο κατάλληλες περαιτέρω παρεμβάσεις; Ποιοι είναι οι πιο προσβάσιμοι φορείς και υπηρεσίες έξω από την σχολική τάξη, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή στήριξης στην βαθμίδα 3;

Λιστα ελεγχου για την καθοδηγηση των πρακτικων στην σχολικη ταξη Χρησιμοποιήστε στρατηγικές που διέπονται από τις αρχές της ΚΣΜ και της ΔΔ για την υποστήριξη της μάθησης όλων των μαθητών. Χρησιμοποιήστε τη συνεχή παρακολούθηση της μάθησης για την ενημέρωση της διδασκαλίας. Παρακολουθήστε προσεχτικά το έργο των μαθητών στη βαθμίδα 1 και βασιστείτε στην παρατήρηση και τα στοιχεία της αξιολόγησης για την παροχή των κατάλληλων στρατηγικών μέσων πρόληψης και παρέμβασης. Δημιουργήστε έγκαιρες και κατάλληλες παρεμβάσεις για την αύξηση της έντασης για την παροχή της αναγκαίας υποστήριξης στις βαθμίδες 2 και 3 και συνεχίστε να παρακολουθείτε την πρόοδο των μαθητών. Όπου κρίνεται σκόπιμο, να λύνετε τα προβλήματα συλλογικά, χρησιμοποιώντας μια ομάδα προσέγγισης. Όπου κρίνεται σκόπιμο, να προσεγγίζετε φορείς και υπηρεσίες και εκτός νηπιαγωγείου.