ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Σύμφωνα λοιπόν με τον ΟΗΕ, στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ένα ποσοστό 8-10% του πληθυσμού έχει κάποιας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Η διαδικασία αξιολόγησης μαθητών σχολικής ηλικίας στο Κ.Δ.Α.Υ. Έβρου
Γενική Διεύθυνση Συνθηκών και Υγιεινής της Εργασίας
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
ΑΝΕΡΓΙΑ.
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Χαρακτηριστικά των παιδιών με κινητικά προβλήματα
25 σεπτεμβρίου ΓΥΝΑΙΚΑ- ΕΡΓΑΣΙΑ- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ελευθερία αραβανή ψυχολόγος.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
 Πούλη Ειρήνη  Ριζοπούλου Έλενα  Ρογκοζίνσκα Νάντια  Τάτση Αμαλία.
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΕΝΤΑΞΙΑΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Άτομα (παιδιά) με ειδικές ανάγκες ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΕΛΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΕΛΗ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ ΣΤ'2 18 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ειδικής Αγωγής
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ- ΠΤΕΑ
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
ΣΟΥΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για Παιδιά με Αναπηρίες.
Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
1 3/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΕΟΥΣΑΣ ΑΡΤΑΣ. 2 Nα υιοθετήσετε θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα (στα παιδιά με ειδικές ανάγκες). Στο τέλος της παρουσίασης.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Κοινωνικά Δικαιώματα.
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
Όνομα μαθητή: Ελισσάβετ Δουλοπούλου
Γνωριμία με τα άτομα με ειδικές ανάγκες
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Σύμφωνα λοιπόν με τον ΟΗΕ, στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ένα ποσοστό 8-10% του πληθυσμού έχει κάποιας μορφής αναπηρία. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση το ποσοστό αυτών των ατόμων είναι μεγαλύτερο και κυμαίνεται μεταξύ %. Την τελευταία δεκαετία οι ρυθμοί έχουν αυξηθεί (+2 με 7%), γεγονός που οφείλεται, μεταξύ άλλων και στην αυξητική τάση που υπάρχει στα τροχαία ατυχήματα.

H τελευταία αναφορά της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, το 2015, ανέφερε ότι κάθε χρόνο περισσότερα από 50 εκατομμύρια άτομα σε όλο τον κόσμο, τραυματίζονται εξαιτίας τροχαίων ατυχημάτων. Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ατόμων με αναπηρία υπολογίζεται γύρω στο ένα εκατομμύριο, καθώς δεν έχει γίνει επίσημη απογραφή. Το 2015, 42 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ε.Ε. είχαν κάποια μορφής αναπηρία.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ Άτομα με ειδικές ανάγκες είναι αυτά που έχουν δυσκολία μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας: σωματικών ψυχολογικών συναισθηματικών κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων

Ως άτομα με ειδικές ανάγκες μπορούν να νοηθούν: Οι τυφλοί και όσοι έχουν σοβαρές διαταραχές στη όραση. Οι κωφοί και οι βαρήκοοι. Άτομα με σοβαρές κινητικές διαταραχές. Άτομα με νοητική καθυστέρηση. Άτομα με ειδικές μαθησιακές και άλλες δυσκολίες. Άτομα που πάσχουν από ψυχικές νόσους και συναισθηματικές αναστολές.

Τα επιληπτικά άτομα. Άτομα που πάσχουν από την ασθένεια του Χάνσεν. Άτομα με διαταραχές της προσωπικότητας. Κάθε άτομο που δεν ανήκει σε καμία από τις προηγούμενες περιπτώσεις και παρουσιάζει διαταραχή της προσωπικότητας από οποιαδήποτε αίτια. Παιδί χωρίς χέρια κέρδισε διαγωνισμό καλλιγραφίας!

Στην Σπάρτη για παράδειγμα, τα άτομα με αναπηρία κατέληγαν στον Καιάδα, γεγονός που αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγµα της σκληρότητας µε την οποία οι κοινωνίες αντιµετώπιζαν τα µειονεκτούντα παιδιά, ενώ την ίδια εποχή στην δημοκρατική Αθήνα θεσπίζονταν νόμοι για την υπεράσπιση και την οικονομική στήριξή τους. ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ

Στην προχριστιανική περίοδο, τα "ελαττωµατικά" άτοµα παραµελούνταν, καταδιώκονταν ή ακόµα και θανατώνονταν. Με την εµφάνιση του Χριστιανισµού και τα κηρύγµατα αγάπης και φιλανθρωπίας που αυτός έφερε, τα άτοµα αυτά έτυχαν περίθαλψης και προστασίας.

Μετά τον Β' παγκόσµιο πόλεµο παρατηρείται ζωηρή επιθυµία και έµπρακτο ενδιαφέρον για πλήρη αποδοχή των αποκλινόντων ατόµων και για παροχή συστηµατικής βοήθειας, ώστε να µπορέσουν τα άτοµα αυτά να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΠΡΟΝΟΙΑ Σύλλογοι γονέων και κηδεµόνων παιδιών µε ειδικές ανάγκες έχουν συσταθεί σε όλες τις χώρες του κόσµου, ασκώντας πίεση στην κοινωνία και το επίσηµο κράτος για την λήψη ειδικών µέτρων υπέρ των αποκλινόντων ατόµων, όπως: η ίδρυση ειδικών σχολείων, η λειτουργία ειδικών κέντρων επαγγελµατικής µαθητείας, η κατάρτιση ειδικού διδακτικού προσωπικού, η εξασφάλιση εργασίας.

Πολλά προγράμματα χρηµατοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή 'Ενωση για επαγγελµατική κατάρτιση και αποκατάσταση των ατόµων αυτών, µέσω της δηµιουργίας Κέντρων Επαγγελµατικής Κατάρτισης, στα οποία µπορούν να εκπαιδευτούν σε διάφορα επαγγέλµατα και να αποτελέσουν αξιοποιήσιµο εργατικό δυναµικό.

Τα άτομα με ειδικές ανάγκες αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα που σχετίζονται με την αποδοχή και την προσαρμογή τους από την κοινωνία,καθώς και της εικόνας τους. Η ενασχόληση του Κράτους Πρόνοιας για τα Α.Μ.Ε.Α άρχισε τη δεκαετία του ‘70 με την ψήφιση του πρώτου Νόμου για την Ειδική Αγωγή.

Η εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική συνοψίζεται στο τρίπτυχο: α) Ισότητα ευκαιριών στην εκπαίδευση. β) Σχολική και κοινωνική ενσωμάτωση. γ) Κοινωνική αλληλοαποδοχή και προετοιμασία για το πέρασμα από το σχολείο στην ενεργή ζωή με επιτυχία.

Τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής στη χώρα µας είναι : α) η επέκταση του θεσµού των ειδικών τάξεων και σχολείων στην Α/βάθµια και Β/άθµια εκπαίδευση, β) στελέχωση των ειδικών εκπαιδευτικών µονάδων µε νέους επιστήµονες (Ψυχολόγους, Κοινωνιολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Λογοθεραπευτές, Φυσιοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Επιµελητές Ειδικής Αγωγής ), γ) ο εφοδιασµός των ατόµων µε ειδικές ανάγκες µε ειδικά εκπαιδευτικά µέσα (ακουστικά βαρηκοϊας, µαγνητόφωνα), δ) επιµόρφωση, ενηµέρωση και κατ' επέκταση ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών όλων των βαθµίδων της εκπαίδευσης, καθώς και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας.

Με το σύνταγμα του 1975 στη χώρα μας αναγνωρίζονται τα δικαιώματα ορισμένων κοινωνικών ομάδων μεταξύ αυτών και τα Α.Μ.Ε.Α. Όσον αφορά τον Ευρωπαϊκό τοµέα, το 1990 εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Συµβούλιο ο Κοινοτικός Χάρτης των Θεµελιωδών ∆ικαιωµάτων των εργαζοµένων στον οποίο αναφέρεται ότι κάθε ανάπηρο άτοµο, ανεξάρτητα από τη προέλευση και τη φύση της αναπηρίας του, πρέπει να απολαµβάνει συγκεκριµένων πρόσθετων ευεργετηµάτων µε σκοπό να ευνοηθεί η επαγγελµατική και κοινωνική του ένταξη.

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Οι νοµοθετικές αλλαγές που έχουν επέλθει, δεν έχουν µπορέσει ακόµα να αλλάξουν την νοοτροπία των απλών ανθρώπων. Στην κοινωνική τους ζωή τα άτομα αυτά αντιμετωπίζουν καθημερινά τον παραγκωνισμό και την απομόνωση και πέφτουν θύματα προκαταλήψεων λόγω της σωματικής τους αναπηρίας.

π.χ Πολλοί εργοδότες απορρίπτουν αυτά τα άτομα τα οποία μπορεί να υπερτερούν σε ικανότητες σε σχέση με τους συναδέλφους τους καθώς δεν τους συμφέρει οικονομικά. Έτσι ο δείκτης ανεργίας είναι υψηλός σε αυτά τα άτομα.

Ακόμα διακρίσεις παρατηρούνται και στην εκπαίδευση εξαιτίας της έλλειψης ειδικών υποδομών όπως ράμπες, ασανσέρ. Επίσης, υπάρχει μεγάλη δυσκολία στην μετακίνηση τους λόγω της ασυνείδητης συμπεριφοράς των οδηγών, οι οποίοι σταθμεύουν τα αυτοκίνητα τους στις ειδικές για ανάπηρους θέσεις ή πάνω στις ράμπες που υπάρχουν στα πεζοδρόμια.

Οι συμπολίτες μας με αναπηρία νιώθουν την ανάγκη για κοινωνικοποίηση όπως όλοι μας. Ο αποκλεισμός των ατόμων με ειδικές ανάγκες στερεί τη συνεισφορά τους από τους υπόλοιπους. Η αναγνώριση των δικαιωμάτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι αδιαπραγμάτευτο συνταγματικό δικαίωμα κάθε πολιτισμένης κοινωνίας.

ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΠΡΕΨΑΝ Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν Ακόμη και όταν έχασε ολότελα την ακοή του δεν έπαψε να δημιουργεί, μέχρι και τις τελευταίες στιγμές του θανάτου του, πλουτίζοντας το μουσικό θησαυροφυλάκιο της ανθρωπότητας με πάνω από 200 ανεκτίμητα αριστουργήματα.

Στίβεν Χόκινγκ Ζει καθηλωμένος σε αναπηρική καρέκλα η οποία μέσω ενός υπολογιστή που λειτουργεί με οπτικές ίνες. Κινώντας το δεξί του μάγουλο μπορεί να μιλάει, να συνθέτει ομιλίες, να γράφει εργασίες.

Έλεν Κέλερ Η φύση της φέρθηκε με οργή καθώς έχασε την ακοή και την όραση της 19 μήνες έπειτα από τη γέννηση της. Έγραψε 12 βιβλία και έμεινε στην ιστορία ως ένα άτομο που κατάφερε να νικήσει την μοίρα της.

Μάρλα Ράνιαν Διακρίνει μόνο σκιές. Η Μάρλα Ράιαν αναδείχθηκε τρεις φορές πρωταθλήτρια Αμερικής στα 5000 μέτρα, κατέκτησε 4 μετάλλια στους Παραολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης το 1992 και το 1996.

Σούντχα Τσαντράν Ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα οδήγησε στον ακρωτηριασμό του δεξιού της ποδιού. Με τεχνητό πόδι κατόρθωσε να εξελιχθεί σε μια από τις σημαντικότερες χορεύτριες στην Ινδία. Σήμερα λαμβάνει προσκλήσεις για να χορέψει σε όλο τον κόσμο ενώ έχει τιμηθεί με μια πληθώρα βραβείων.

Ζωγραφική με το στόμα