Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
το αμπέλι 1ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Σουφλίου Δ΄ Τάξη
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Συνεργαζόμενα μαθήματα: Γαλλικά – Τ.Π.Ε.
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Μια πρωτοβουλία online εκπαιδευτικής συνεργασίας που συνδέει σχολεία και γκαλερί από όλο τον κόσμο και υλοποιείται από την Tate Modern ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
8oς Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΖΕΥΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΣΥΡΜΑΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Β’ ΑΘΗΝΑΣ 2ο ΕΠΑΛ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ & ΣΕΚ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ Γραμματική.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Τίτλος Δραστηριότητας
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Τίτλος Προγράμματος: ή «Τα παιγνίδια του παππού/ γιαγιά»
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Α΄ τάξη Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου… Δημοτικό Σχολείο Αγίου Γεωργίου Εκπαιδευτικός : Φράγκου Στυλιανή Τάξεις : Β’,Ε’-ΣΤ’

Περιγραφή της καλής πρακτικής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’-ΣΤ’ τάξης δημιούργησαν ψηφιακό υλικό σχετικά με το χωριό τους, τον Άγιο Γεώργιο Συκούση της Χίου. Ασχολήθηκαν με την ονομασία, τη γεωγραφική θέση, την αρχιτεκτονική, την ιστορία του Σχολείου, τις ασχολίες των κατοίκων, τον πολιτισμό του χθες και του σήμερα. Μοιράστηκαν αυτό το υλικό με άλλα σχολεία σε εθνικό επίπεδο μέσα από την πλατφόρμα του e-twinning και ταυτόχρονα ενημερώθηκαν διαδικτυακά για τον τόπο και το περιβάλλον των συνεργαζόμενων σχολείων. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στην Ευέλικτη Ζώνη.  

Σκοπός Οι μαθητές και οι μαθήτριες να διεξάγουν έργο σχετικά με το χωριό τους, με έναν άλλο τρόπο εργασίας, πιο ενδιαφέρον, με δυνατότητες και εκπλήξεις που προκύπτουν από τη σύγχρονη επικοινωνία και τα εργαλεία του e-twinning. Να συνεργάζονται, να μοιράζονται, με λίγα λόγια να αισθάνονται και να αποτελούν μέρος μιας συναρπαστικής κοινότητας εκμάθησης.

Στόχοι Γνωστικοί Μελέτη του φυσικού περιβάλλοντος, της αρχιτεκτονικής και της ιστορίας του χωριού Επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά. Άντληση πληροφοριών για τον τόπο και το περιβάλλον των συνεργαζόμενων σχολείων Αξιοποίηση των δυνατοτήτων του διαδικτύου και των λογισμικών στην επεξεργασία και οικοδόμηση της γνώσης Άσκηση σε σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας και απόκτηση νέων εμπειριών και γνώσεων

Συναισθηματικοί Απόκτηση πολιτισμικής ταυτότητας Αίσθηση ότι αποτελούν ισότιμα μέλη της κοινότητας και είναι συνυπεύθυνα για τη διατήρηση του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος Ευαισθητοποίηση Άνοιγμα οριζόντων Ανάπτυξη δεσμών φιλίας και συνεργασίας

Ψυχολογικοί Αύξηση της αυτοεκτίμησης Ανάληψη πρωτοβουλιών Ανάδειξη της ετερότητας Αίσθηση ότι αποτελούν μέλος μιας κοινότητας εκμάθησης

Ρόλοι συμμετεχόντων Ο ρόλος της εκπαιδευτικού στη διάρκεια της καλής πρακτικής είναι εμψυχωτικός, διευκολυντικός και καθοδηγητικός στην πορεία ανακάλυψης της γνώσης από τους μαθητές οι οποίοι αλληλεπιδρούν με το υλικό περιβάλλον, την εκπαιδευτικό, τους συμμαθητές τους και τους μαθητές-τριες των συνεργαζόμενων σχολείων σε συγκεκριμένες επικοινωνιακές περιστάσεις και μέσω της υλοποίησης κοινών δραστηριοτήτων. Οι νέες τεχνολογίες παρέχουν πολλαπλές αναπαραστάσεις εννοιών και σχέσεων, ενθαρρύνουν την προσωπική έκφραση των μαθητών, υποστηρίζουν την προσωπική τους εμπλοκή και την οικοδόμηση της γνώσης από τους ίδιους.

Εμπλοκή τρίτων Οι οικογένειες των παιδιών έδωσαν πολύτιμες πληροφορίες για το χωριό και φωτογραφικό υλικό με πολύ χαρά, συμμετέχοντας σε συνεντεύξεις και ερωτήσεις που διατυπώθηκαν από τους μαθητές όλων των τάξεων. Ο κ. Γ Μυλωνάς που υπηρέτησε στο Σχολείο μας 27 χρόνια ως δάσκαλος και διευθυντής μας ενημέρωσε για την ιστορία του Σχολείου. Ο κ. Ν. Παπαγιαννάκης πρόεδρος του Συλλόγου Αγιωργουσίων Αμερικής μας έδωσε ψηφιακό υλικό με παλιές φωτογραφίες και βιβλία για τους Αγιωργούσους της Αμερικής. Η προσπάθεια ανάδειξης της ιστορίας του χωριού ευαισθητοποίησε την τοπική κοινωνία.

Εμπόδια που παρουσιάστηκαν Δεν τηρήθηκε το χρονοδιάγραμμα των δράσεων από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία. Ένα από τα σχολεία έγινε μέλος κατά τη διάρκεια του προγράμματος (όχι από την αρχή) Διακόπηκε η προσπάθεια βιντεοδιάσκεψης , εξαιτίας της χαμηλής ταχύτητας του διαδικτύου.

Παρουσίαση καλής πρακτικής. Δημιουργία έργου-αναζήτηση συνεργάτη και μελών .

Γνωριμία-Ανταλλαγή πληροφοριών για τους μαθητές και τις μαθήτριες των συνεργαζόμενων σχολείων. Παρουσίαση του Σχολείου και της ιστορίας του.

Ανταλλαγή ψηφιακού υλικού, (αρχεία, φωτογραφίες, βίντεο) από το σχολείο, το χωριό ή τον τόπο τους.

Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού βγάλαμε φωτογραφίες με σκοπό τη δημιουργία ψηφιακού άλμπουμ με το οποίο θα αντιστοιχίζαμε φωτογραφίες του παρελθόντος με τις σημερινές.

Τα παιδιά οργανώνουν πληροφορίες και φωτογραφίες σε μια ολοκληρωμένη παρουσίαση του χωριού τους ή του τόπου τους.  

Επεκτασιμότητα Το έργο « Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου …» μπορεί να διασυνδεθεί και με άλλα γνωστικά αντικείμενα όπως η Γλώσσα (εξέλιξη του τοπικού γλωσσικού ιδιώματος), τα Εικαστικά (εικαστικές δημιουργίες εμπνευσμένες από την περιήγηση στα σοκάκια του χωριού), τη Μελέτη Περιβάλλοντος (υλικά, επαγγέλματα, εργαλεία, έθιμα, παραδόσεις). Επίσης μπορεί να επεκταθεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο προσφέροντας στα παιδιά περισσότερες ευκαιρίες να ανταλλάξουν ,να μοιραστούν, να συνεργαστούν και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.

Αποτίμηση της καλής πρακτικής. Με την αξιοποίηση της Δικτυακής Πύλης του e Twinning και των εργαλείων της τα παιδιά αισθάνθηκαν μέλη μιας κοινότητας εκμάθησης. Κινητοποιήθηκαν εσωτερικά και δούλεψαν ομαδικά στο project με αμείωτο ενδιαφέρον. Αξιοποίησαν τις δυνατότητες του Η/Υ, προσέγγισαν διαφορετικά το θέμα , δημιούργησαν ψηφιακό υλικό με επαγγελματική εμφάνιση και το μοιράστηκαν με άλλους. Βίωσαν τη συνεργασία και την επικοινωνία και ένιωσαν υπερήφανοι για το χωριό τους και την πολιτιστική τους κληρονομιά.

Συμπεράσματα. Με ένα πρόγραμμα τριών μηνών οι μαθητές γνώρισαν ένα άλλο τρόπο δράσης και πρακτικής, πιο ενδιαφέρον, με δυνατότητες που προκύπτουν από τη σύγχρονη επικοινωνία και τo e- Τwinning…

Δημοσίευση των δράσεων στην ιστοσελίδα του Σχολείου http://mathitikes-periplaniseis.webnode.gr/

Βιβλιογραφικές αναφορές Το χωριό Άγιος Γεώργιος Συκούσης  Παντελή Α. Μαυρογιώργη Σύλλογος Άγιος Γεώργιος Συκούσης Αμερικής(φωτογραφίες) http://www.sikousis.com/gr/index.h tml