Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

«Επικοινωνία και ανταλλαγή πληροφοριών εξαρτώμενη από την τοποθεσία, μέσω του Google Earth»
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης
Η ΠΕΙΘΩ ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ.
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
Προφορικός λόγος, χειρόγραφα τυπογραφία.
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
#dyas_collections password: academyofathens1926. Πώς προβάλλω τις συλλογές μου μέσα από το ΔΥΑΣ Παρουσίαση των στοιχείων καταγραφής των συλλογών στην.
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Εισαγωγή στη Επικοινωνία 3 η Εβδομάδα Φιλήμων Μπαντιμαρούδης Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Εαρινό εξάμηνο 2014 ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ.
Ο μύθος της ομοιογένειας
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ. ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΙΑΣ ΕΙΔΗΣΗΣ Εγγύτητα Σπουδαιότητα Επικαιρότητα Ενδιαφέρον Ψυχαγωγία; 2.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ
Αφήγηση αφήγηση.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 10
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Η πληροφορία στο σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
501. Εξέλιξη των ιδεών στις φυσικές επιστήμες
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Που και πως ψάχνουμε.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Μια από τις σοβαρότερες κριτικές που γίνονται είναι πως: Ο ΤΥΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΣ.
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία
ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ της Αναστασίας Κάλφα, Mst Φιλόλογος
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2
Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Δημοσιογραφία, αφηγηματικό είδος. Μυθιστόρημα, Βιογραφία

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Αρχαιολογία των Μέσων Προϋποθέτει, ως θεωρητικό υπόβαθρο, την Αρχαιολογία της Γνώσης του Μισέλ Φουκώ, με την αναγκαία μετατόπιση από τα συστήματα του Λόγου στα συστήματα των Μέσων. Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Σε μια αρχαιολογία δεν υπάρχει τέλος αλλά μετασχηματισμός. Τα παλιά μέσα ενσωματώνονται στα καινούργια αποκτώντας νέα συστημική θέση. Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Παράδειγμα: Η εφημερίδα ως μέσο καταγραφής, επεξεργασίας και μετάδοσης πληροφοριών, γενικά ως μορφή αρχείου, μπορεί να έχει χάσει σήμερα την κυριαρχία της αλλά δεν εξαφανίζεται. Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Πλοκή=ακολουθία από πράξεις και εμπειρίες ενός αριθμού χαρακτήρων. Οι χαρακτήρες παρουσιάζονται μέσα σε δραματικές καταστάσεις που αλλάζουν ή σε αλλαγές στις οποίες αντενεργούν Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Τα γεγονότα αρχίζουν να εξηγούνται όταν αυτά μετασχηματίζονται μέσα σε μια ιστορία, μέσω της ένταξης τους και οργάνωσης τους σε πλοκή Γεγονός=κάτι περισσότερο από ένα μοναδικό περιστατικό. Παίρνει τον ορισμό του από την συμβολή του στην ανάπτυξη της πλοκής Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Χρόνος=μη αναπαραστάσιμος χωρίς την αφήγηση Αφηγηματικός χρόνος=ο χρόνος της αλληλεπίδρασης Ιστορία-Αφηγητής Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Κάθε αφήγηση συνδυάζει δύο διαστάσεις Α.Χρονολογική (επεισοδιακή), που χαρακτηρίζει την ιστορία από την άποψη της συγκρότησης της από γεγονότα Β. Μη-χρονολογική (διαμορφωτική), η πλοκή από σκόρπια γεγονότα αποκαθιστά σύνολα που έχουν νόημα Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Το μυθιστόρημα προσφέρει πρωταγωνιστές που είναι αρκετά χαρακτηριστικοί για να τους βιώνεις σαν πιθανές εκδοχές του εαυτού σου Αστική τάξη (που λαχταράει να διαβάσει για τον εαυτό της)-κοινωνική κινητικότητα-εξειδίκευση της εργασίας (που δημιουργούσε μια κοινωνία με ενδιαφέρουσες διαφορές)-αποδόμηση της παλιάς τάξης-ελεύθερος χρόνος-κοσμική κοινωνία- ατομικότητα (η προτεσταντική θεολογία είχε θέσει τα νέα θεμέλια της οικονομίας, αναπλάθοντας την κοινωνική τάξη σαν ένα σύνολο αυτεξούσιων ατόμων, σε άμεση σχέση με τον Θεό). Βιογραφία: παραδείγματα δράσης Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Προδημοσιογραφική Εποχή Ενστικτο της Ενημέρωσης Δημοσιογραφική Εποχή Επανάσταση της Τυπογραφίας, 15ος αι. Θαλάσσιοι και Χερσαίοι δρόμοι Αυτοκρατορίες και Επικοινωνία. Η ανάπτυξη των ταχυδρομείων. Η έννοια του Post. Πρακτορεία. Προφορική Επικοινωνία. Η ειδική θέση των καφενείων, των δημόσιων λουτρών, της ταβέρνας. Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Γραπτή Επικοινωνία. Αλληλογραφία. Δομικό στοιχείο της επικοινωνίας. Οπτική Επικοινωνία. Η ρητορική της εικόνας Η πολυμεσική επικοινωνία Η διαδραστική λειτουργία μεταξύ των μέσων, μεταξύ μέσων και κοινού. Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Βρετανία Οι κατακτήσεις του 17ου αιώνα 1695 Αποσπά το δικαίωμα να τυπώνεται χωρίς άδεια Habeas Corpus (1679), Bill of Rights εγγυώνται την πολιτική ελευθερία του Τύπου Ενας αιώνας καλλιέργειας του ιδεολογικού πεδίου ώστε να αναπτυχθεί ένας πολιτικός τύπος, που χαρακτηρίζεται Τέταρτη Εξουσία

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Εκδήλωση κοινωνικών αιτημάτων, διαμαρτυριών. Common Voice, The general Cry of People, Public Spirit O Τύπος είναι ο κατ’εξοχήν χώρος αυτής της δημόσιας έκφρασης. The Tatler (1709), όργανο φιλελευθέρων, απευθύνεται στους πολίτες που ζούν στο καφενείο παρά στα μαγαζιά τους ή στα σπίτια τους. Καφενείο (pub) o μετωνυμικός χώρος της κοινής γνώμης Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Οι τυπογράφοι τύπωναν σε χαρτί ό,τι άκουγαν στις pub. Ναυτιλιακές ειδήσεις, πολιτικές αντιπαραθέσεις κουτσομπολιά Daily Current 1702 Πρώτη καθημερινή Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Η στιγμή της Γαλλικής Επανάστασης. Σύγκληση των Γενικών Τάξεων. Για πρώτη φορά εκδήλωση της δημόσιας κρίσης ή γνώμης Λογοτεχνική κριτική, αιχμή του δόρατος της ιδεολογικής εξουσίας Journal de Paris 1777 Πρώτη γαλλική καθημερινή εφημερίδα που επικεντρώνεται στην επικαιρότητα Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Press, Presse, Τύπος Δημοσιογραφικά Μοντέλα News, Views Newspapers, Journal Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Το σχήμα του Robert E.Park (1864-1944) 1.Τυπωμένο δελτίο (Printed letter, News- letter). Εξατομικευμένο, μικρή κοινότητα, οργανωτής απόψεων και κοινωνικών σχολίων (device of organizing gossip). 2.H εφημερίδα γνώμης (journal of opinion), όργανο συμφερόντων. Editor, editorial 3.Ανεξάρτητος Τύπος (independent press). Απομάκρυνση από κόμματα και ομάδες συμφερόντων. Ρεπόρτερ, ειδήσεις, αφηγήσεις Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2 Δημόσια Σφαίρα Κοινή γνώμη (Habermas) Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/2

Ομαδικές εργασίες. Επεξεργασία ενός θέματος από ομάδες τεσσάρων φοιτητών. Ολοκλήρωση και παράδοση εργασίας: 19 Νοεμβρίου Παρουσίαση: Στο αμφιθέατρο, με μορφή pp. Διάρκεια παρουσίασης 15 λεπτά. Πρώτη παρουσίαση: 22 Νοεμβρίου 2017. Ομαδικές Εργασίες

ΘΕΜΑΤΑ ΟΜΑΔΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 1 ΘΕΜΑΤΑ ΟΜΑΔΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 1.Μελετήστε και παρουσιάστε την υπόθεση Wikileaks- Σνόουντεν. Εντοπείστε θέματα που έχουν σχέση με τα λεγόμενα data και την νέα επιτήρηση. 2. Ό δημοσιογράφος-ήρωας. Σούπερμαν, Μπάτμαν, Τεν-Τεν. Πώς εμφανίζεται ο δημοσιογράφος στο πάνθεον της μαζικής κουλτούρας, πότε και γιατί. Ομαδικές Εργασίες

3. Ιδιωτικότητα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης 3. Ιδιωτικότητα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μελετήστε το παρακάτω άρθρο και αναδείξτε την λειτουργία, την προστασία και την επανοηματοδότηση της ιδιωτικότητας στα νέα μεσα. http://www.nytimes.com/2015/10/11/busin ess/international/behind-the-european- privacy-ruling-thats-confounding-silicon- valley.html Ομαδικές Εργασίες

4. Διαβάστε το μυθιστόρημα «Εν Ψυχρώ» του Τρούμαν Καπότε (στα ελληνικά, εκδόσεις Καστανιώτη). Πώς συνδέετε με την δημοσιογραφία; Τι σημαίνει non-fiction novel; 5. Συγκρίνετε δύο πρώτες σελίδες της εφημερίδας «Καθημερινή»-μία του 1957 και μία του 2017. Ομοιότητες, διαφορές στην θεματολογία, στο μέγεθος των κειμένων, στο είδος των τίτλων, στη χρήση φωτογραφίας Ομαδικές Εργασίες

6.Διαβάστε το δοκίμιο του Edward Bernays “Propaganda” (1928) και παρουσιάστε την φιλοσοφία αυτής της νέας επιστήμης. Ποιο το κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον που την δημιούργησε; Ποιο το επιστημονικό υπόβαθρό της; Ποιες οι εφαρμογές της; 7. Εξαπάτηση, Κατασκευή, Αξιοπιστία. Οι αμερικανικές εφημερίδες και τα όπλα μαζικής καταστροφής του Ιράκ. Παρουσιάστε το θέμα Ομαδικές Εργασίες

8. Ελληνικό Ραδιόφωνο, Ελληνική Τηλεόραση 8. Ελληνικό Ραδιόφωνο, Ελληνική Τηλεόραση. Πότε αναπτύχθηκαν αυτά τα δύο μαζικά μέσα; Πώς συνδέονται με την πολιτική και την προπαγάνδα των καθεστώτων της 4ης Αυγούστου και της 21ης Απριλίου; Ομαδικές Εργασίες

Εργασίες σε δοκιμιακή μορφή και με βιβλιογραφική τεκμηρίωση. Εκταση: 1.800-2.500 λέξεις (δεν περιλαμβάνεται η βιβλιογραφία). Παράδοση (με ανάρτηση στο openeclass): 31 Δεκεμβρίου 2017. Για την βιβλιογραφία χρησιμοποιείστε αξιόπιστες πηγές. Αποφύγετε την wikipedia ή αντίστοιχα μη αξιόπιστα μέσα Ατομικές Εργασίες

Ατομικές Εργασίες Μήνυμα. Τι είναι, πώς λειτουργεί στην επικοινωνία. Μήνυμα. Τι είναι, πώς λειτουργεί στην επικοινωνία. Μαζική Επικοινωνία. Πώς την περιγράφετε, πώς διακρίνεται από άλλους τύπους επικοινωνίας. Τετάρτη Εξουσία. Γιατί ο Τύπος ονομάζεται Τετάρτη εξουσία. Πότε εμφανίστηκε ο όρος. Ποια διάκριση σηματοδοτεί. Ατομικές Εργασίες

4.Παγκόσμιο Χωριό. Πώς ορίζεται; Ποια τα χαρακτηριστικά του; Η κριτική του όρου. 5. Φήμη. Προσδιορίστε την φύση και τη λειτουργία αυτού του είδους πληροφορίας. 6.Χειραγώγηση. Προσδιορίστε τον όρο. Απόψεις για την χειραγώγηση. 7.Fake News και Δημοκρατία. Πώς ορίζετε το fake news. Πώς σχετίζεται με τα παραδοσιακά και νέα μέσα. Βρείτε ένα παράδειγμα που σχετίζεται με την πολιτική. Γιατί απειλείται η δημοκρατία. Ατομικές Εργασίες