Στρατής Μυριβήλης (1892 - 1969) πεζογράφος της Γενιάς του ’30 αγάπη για τη ζωή για τον άνθρωπο και το φυσικό του περιβάλλον αντιπολεμική θεματολογία,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στρατής Μυριβήλης Γενιά Μεσοπολέμου ( )
Advertisements

Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
ΠΟΛΕΜΟΣ Η ποίηση σχολιάζει Η εικόνα αποτυπώνει Το παιδί υποφέρει
Τίτλος Εργασίας: Η Ιταλική Εισβολή Στην Ελλάδα 28 Οκτωβρίου 1940
19. Ο προφήτης Ωσηέ: η φωνή της αγάπης
Κώστας Βάρναλης.
Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος.
Νίκου Εγγονόπουλου, «Νέα περί του θανάτου του Ισπανού ποιητού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στις 19 Αυγούστου του 1936 μέσα στο χαντάκι του καμίνο ντε λα φουέντε»
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
«Γκουέρνικα» Μια εικαστική καταγγελία για τη βαρβαρότητα του πολέμου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΣΑΡΡΑ ΝΙΚΟ
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
Η Κέρκυρα. Ο ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Μια μητρόπολη – η Κόρινθος.
28η Οκτωβρίου 1940.
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
Λεγεώνα καλλιτεχνών Εργάστηκαν : Μαρία Νικήτα Χριστίνα Παπαθεμιστοκλέους Μαρία Κωσταρά Φώτης Παπαποστόλου.
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
ΠΟΛΕΜΟΣ.
Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η Κέρκυρα.
Έλληνες Λογοτέχνες: Στράτης Μυριβήλης
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ
Πάμπλο Πικάσο Κυβισμός
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
Γενικό Λύκειο Ματαράγκας Ερευνητική εργασία Α΄ Λυκείου, σχολ. έτος Τα δεινά του πολέμου στη μνήμη και την Ιστορία Ο βομβαρδισμός της Γκερνίκα.
Παρουσίαση των γεγονότων του
Επιμέλεια εργασίας Α. Α. Π. Α. Μ. Β. Δ. Γ. Σ. Γ.
 Το απόσπασμα του Ερωτόκριτου περιγράφει την συναισθηματική κατάσταση του ίδιου, δηλώνει τον έρωτα του και παρομοιάζει την επιθυμία του για έρωτα όπως.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Αράχνη Οι αράχνες είναι όντα τα οποία δεν είναι και τόσο φιλικά μεταξύ τους, είναι πως να το κάνουμε ….αντικοινωνικές. Αν προσπαθήσετε να βάλετε δύο αράχνες.
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Σέβομαι το περιβάλλον 1.φυτά 2.ζώα Στόχος: να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές που δείχνουν σεβασμό στο περιβάλλον, στη φύση και στα πλάσματα της φύσης.
Ζάχος Χαράλαμπος Παπαγεωργίου Λάμπρος Εργασία για το Στρατή Μυριβήλη Γ΄ Γυμνασίου
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ Μ. Καραγάτσης (1938). ● (23 Ιουνίου Σεπτεμβρίου 1960) ● Έλληνας πεζογράφος ● ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς της ‘’Γενιάς.
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γραμματολογικά στοιχεία  Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925  Συνεργάστηκε με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο,
ΠΑμπλο Πικασο.
ΘΑΛΕΙΑ ΣΤΑΘΑΤΟΥ Σεπτέμβρης 2015 E2. Κ ΡΙΜΑ ΚΙ ΑΔΙΚΟ Ζωρζ Σαρή.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
PICASSO( ). Βιογραφία Ο πατέρας του ονομαζόταν Χοσέ Ρουίθ ι Μπλάσκο και ήταν επίσης ζωγράφος ενώ μητέρα του ήταν η Μαρία Πικάσο για Λόπεθ. Γεννήθηκε.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ. ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ.
ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ
Το μάθημα της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο.
Η Εξέγερση του Πολυτεχνείου
Ναπολέων Λαπαθιώτης Νυχτερινό
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
4ο Ερευνητικό Πεδίο Τα αντιπολεμικά μηνύματα μέσα από τη ζωγραφική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
Ο θησαυρός της Βαγίας της Ζωρζ Σαρή.
Η τεχνη σε συνθηκες στερησηΣ ελευθεριαΣ (ελλαδα)
28η Οκτωβρίου 1940 ΕΙΚΟΝΕΣ.
πεντηκοστή το ξεκίνημα της εκκλησίας
Η εξέλιξη της ποίησης.
Ημέρα Μνήμης Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ 19 Ιανουαρίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατής Μυριβήλης (1892 - 1969) πεζογράφος της Γενιάς του ’30 αγάπη για τη ζωή για τον άνθρωπο και το φυσικό του περιβάλλον αντιπολεμική θεματολογία, λυρικό και ποιητικό ύφος καλοδουλεμένη γλώσσα

Από το μέτωπο της Μακεδονίας το 1917. Πρώτος αριστερά ο Μυριβήλης. Η οικογένεια του Στρατή Μυριβήλη

Πικέρμι 1934. Από αριστερά Γαλάτεια Καζαντζάκη, Μάρκος Αυγέρης, Θράσος Καστανάκης, Μυριβήλης, Έλλη Αλεξίου, Κώστας Βάρναλης.

Ο Μυριβήλης με τη σύζυγό του Ελένη Δημητρίου, πρόσφυγα από το Δικελί της Μικράς Ασίας που γνώρισε στη Μυτιλήνη, όταν ήταν αρχισυντάκτης της τοπικής εφημερίδας «Σάλπιγξ». Μαζί της απέκτησε τρία παιδιά. Πορτραίτο του συγγραφέα σχεδιασμένο στα χαρακώματα του Μοναστηρίου το 1918 από τον συμπολεμιστή του στρατιώτη Μαλούκη.

Πρόκειται για ένα αντιπολεμικό μυθιστόρημα με τη μορφή ημερολογίου, επικό, ρεαλιστικό, αλλά και λυρικό. Κεντρικό πρόσωπο, ο φοιτητής - λοχίας Αντώνης Κωστούλας, που καταγράφει στο ημερολόγιό του, όχι την ηρωική, αλλά τη φρικτή πραγματικότητα του πολέμου. Ο Μυριβήλης για τον πόλεμο: Η ρόδα του Πολέμου. (…) Γυρίζει χωρίς να βιάζεται, απελπιστικά αργά. Έχει τη σίγουρη κι αδυσώπητη κίνηση των φυσικών νόμων. Είναι ένα τεράστιο ζο με δόντια σιδερένια, μασά με απάθεια τη σπαρταριστή ανθρώπινη σάρκα. Όλο φρέσκια, ανθισμένη σάρκα. (από τη “ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ”)   https://www.youtube.com/watch?v=zqcBXw8WJCg&feature=related

Τα ζα

H σκηνή της ζωοκτονίας: 1) Ρεαλιστικές εικόνες (τραυματισμός- αντιδράσεις των ζώων) 2) Εκφραστικά μέσα (μεταφορά – παρομοίωση- ασύνδετο) 3) Αντίθεση: Αντιτίθεται ο φριχτός θάνατος των ζώων με την ομορφιά της φύσης και τις απολαύσεις της ζωής. Ποιοι είναι οι στόχοι του; Εκφράζει α) συναισθήματα συμπόνιας για τα αθώα ζώα  που θυσιάζονται στο βωμό του ανθρώπινου παραλογισμού β) έντονη απέχθεια για τους αυτουργούς του εγκλήματος. Μεταφέρει τα συναισθήματα αυτά και στον αναγνώστη.

Το κείμενο θα μπορούσε να τελειώσει εδώ Το κείμενο θα μπορούσε να τελειώσει εδώ. Αφήνει για επίλογο το πιο απρόσμενο επεισόδιο. Γιατί επιλέγει την τελευταία λεπτομέρεια με τις μαργαρίτες;

Το 1936, λίγο πριν το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου αρχίζει ο πρόδρομός του, ο εμφύλιος πόλεμος της Ισπανίας. Ο φασίστας στρατηγός Φράνκο, με τη βοήθεια του Χίτλερ, προσπαθεί να καταπνίξει τη νεαρή Ισπανική δημοκρατία. Και πράγματι το καταφέρνουν. Την πνίγουν στο αίμα. Τα αεροπλάνα του Χίτλερ βομβαρδίζουν αδιάκριτα τον άμαχο πληθυσμό. Ένα μικρό χωριό –η Γκουέρνικα– θα νιώσει βαθύ τον πόνο από τις βόμβες τους. Κατά το βομβαρδισμό του χωριού αυτού, το οποίο δεν εξυπηρετούσε κανένα στρατιωτικό σκοπό, σκοτώθηκαν περισσότερο παιδιά και γυναίκες. Μ’ αυτήν την πράξη έχουμε την πρώτη δολοφονία παιδιών που γνώρισε ο νεότερος πολιτισμένος κόσμος. Και αυτή έδειξε με σαφήνεια και με απόλυτη καθαρότητα το πρόσωπο της φασιστικής θύελλας που επερχόταν.

Ο πίνακας ζωγραφικής «Γκουέρνικα» έχει την αφετηρία του στην παραγγελία της Ισπανικής δημοκρατικής κυβέρνησης για ένα έργο κατάλληλο να αντιπροσωπεύσει την αγωνιζόμενη Ισπανία στη διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1937. Πήρε τον τίτλο του από την καταστροφή του μικρού χωριού από τους χιτλερικούς αεροπόρους. Ο Πικάσο, βαθιά δημοκρατικός, επηρεασμένος από τη φρίκη του πολέμου, ζωγραφίζει με θέμα την «ΓΚΟΥΕΡΝΙΚΑ» ένα έργο μνημειακών διαστάσεων, ύψος 3,5 μέτρα και πλάτος 7,5 μέτρα. Στο έργο φαίνεται πεντακάθαρα η τάση του Πικάσο για ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗ - ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ της μορφής και των αντικειμένων, ώστε να εκφράσει καλύτερα την αγωνία και τη φρίκη των ανθρώπων μπροστά στον θάνατο. Για τον ίδιο λόγο θα χρησιμοποιήσει και σκούρα χρώματα, τόνους του μαύρου, του άσπρου και του γκρι

χέρια ανοικτά = Σταύρωση άλογο = λαός Ταύρος = βία, φασισμός γυναίκα με λάμπα = πολιτισμός κτίριο στις φλόγες μητέρα σε κραυγή χέρια ανοικτά = Σταύρωση άλογο = λαός γυναικείες μορφές που τρέχουν να γλυτώσουν

Κώστα Βάρναλη, «Η μπαλάντα του κυρ Μέντιου» (απόσπασμα) Δε λυγάνε τα ξεράδια και πονάνε τα ρημάδια! Kούτσα μια και κούτσα δυο, της ζωής το ρημαδιό. Mεροδούλι, ξενοδούλι! Δέρναν ούλοι: αφέντες, δούλοι· ούλοι: δούλοι, αφεντικό και μ' αφήναν νηστικό. Tα παιδιά, τα καλοπαίδια, παραβγαίνανε στην παίδεια,  με κοτρώνια στα ψαχνά, φούχτες μύγα στ' αχαμνά! Aνωχώρι, Kατωχώρι, ανηφόρι, κατηφόρι και με κάμα και βροχή, ώσπου μου βγαινε η ψυχή. Eίκοσι χρονώ γομάρι σήκωσα όλο το νταμάρι κ' έχτισα, στην εμπασιά του χωριού, την εκκλησιά. Kαι ζεβγάρι με το βόδι (άλλο μπόι κι άλλο πόδι) όργωνα στα ρέματα τ' αφεντός τα στρέμματα. Kαι στον πόλεμ' «όλα για όλα» κουβαλούσα πολυβόλα να σκοτώνονται οι λαοί για τ' αφέντη το φαΐ. Kαι γι' αφτόνε τον ερίφη εκουβάλησα τη νύφη  και την προίκα της βουνό, την τιμή της ουρανό! Aλλ' εμένα σε μια σφήνα μ' έδεναν το Mάη το μήνα στο χωράφι το γυμνό να γκαρίζω, να θρηνώ. [πηγή: Κώστας Βάρναλης, Ποιητικά, Κέδρος, Αθήνα 2006, σ. 201-202]