«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ι κ τ ύ ω σ η. Ορισμός Δικτύωσης  Η δικτύωση είναι μια διαδικασία που γεννιέται, αναπαράγεται και εξελίσσεται συνεχώς και περιλαμβάνει υπηρεσίες –
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
Κρίση, Κοινωνική Συνοχή & Ελληνική Τοπική Αυτοδιοίκηση
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: NOΣΗΛΕΥΤΡΙΑ - ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού (Serious Games)
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα: ανάλυση άρθρων/ενημερωτικών video και καταχώρησή τους σε OER» Δημήτρης Στόκκος Παναγιώτης.
Μάριος Γεωργιάδης Χρυστάλλα Μιλτιάδου Νικόλας Παπαχρυσάνθου Παναγιώτης Χατζηχριστοδούλου Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού (Serious Games) Ηλεκτρονική Υγεία ΕΠΛ679.
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Παιδιατρικά νοσοκομεία στην Ελλάδα Το Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία» ιδρύθηκε το 1896 και τέθηκε σε λειτουργία το Είναι το μεγαλύτερο παιδιατρικό.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ψυχιατρική Ενότητα 17: Θεραπευτικές παρεμβάσεις στην ψυχιατρική Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
1 Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ 2 ΒΙΟΛΟΓΙΑ είναι η θετική επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των έμβιων όντων και γενικά των φαινομένων της ζωής Μελετά τα.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Πρωτοβάθμια περίθαλψη
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΔΡ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΑΛΤΑΣ
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 1. Τσώνη Αλεξία, Μετ. Φοιτήτρια , Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» «Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα

Εξατομικευμένη Ιατρική Κάθε άνθρωπος είναι μια μοναδική οντότητα, με τα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητές του Χρειάζεται να αντιμετωπιστεί κάθε άνθρωπος ξεχωριστά Για το σχεδιασμό της θεραπείας λαμβάνονται υπόψη: τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ασθενούς (συμπεριλαμβανομένων του γενετικού του προφίλ) το ιστορικό προηγούμενων θεραπειών και τους περιβαλλοντικούς παράγοντες Έχουμε βελτιωμένα αποτελέσματα των θεραπειών Έχουμε μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης  Ορισμός: «Μια τεκτονική αλλαγή που εξελίσσεται στην ιατρική. Για τον μέσο ασθενή η αλλαγή αυτή είναι μικρή, ίσως ανεπαίσθητη, αλλά αλλάζει ολόκληρο το τοπίο των συστημάτων υγείας.» Personalized Medicine Coalition, 2009, A Case for Personalized Medicine p 1. Washington, DC.

Παιχνίδια σοβαρού σκοπού Serious games Όρος που έχει χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει τα βιντεοπαιχνίδια που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την κατάρτιση και την εκπαίδευση ατόμων Παρά το γεγονός ότι πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια έχουν αρνητικές επιπτώσεις, υπάρχουν πολλά θετικά αποτελέσματα και άφθονα παραδείγματα στην χρήση τους στην ιατρική φροντίδα Βοηθούν τους ασθενείς να είναι πιο προσκολλημένοι στη θεραπεία Βοηθούν τους γιατρούς να εκπαιδευτούν πώς να διαχειρίζονται τους ασθενείς σε διάφορες κλινικές καταστάσεις Οι μελέτες που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο περιγράφουν τα θετικά αποτελέσματα της χρήσης παιχνιδιών σοβαρού σκοπού στον τομέα της ιατρικής περίθαλψης

Σκοπός & Στόχος Αύξηση των κινήτρων των ασθενών, παίζοντας αυτά τα παιχνίδια Προώθηση των εκπαιδευόμενων στην μάθηση, μέσω των βίντεο παιχνιδιών Βελτίωση της υγείας των ασθενών Εκπαίδευση των φοιτητών ιατρικής και των γιατρών

Γιατί παιχνίδια ειδικού σκοπού Το παιχνίδι είναι: εθελοντικό ευχάριστο για δικούς τους λόγους και δεν εξαρτάται από εξωτερικές αμοιβές βοηθά τους ασθενείς να διώχνουν το άγχος ελκυστικό Οι γιατροί μπορούν να παίξουν επικίνδυνα σενάρια σε περιβάλλον προσομοίωσης, ώστε να μπορούν να δοκιμάσουν τις επαγγελματικές τους ρόλους τους και να κάνουν λάθη, χωρίς φόβο

Διαθέσιμα Βιντεοπαιχνίδια που βοηθούν ασθενείς Εμπορικά Τailor-Made Games Ναυτία στο παιδιατρικό καρκίνο Τρόποι αντιμετώπισης του άγχους Φυσική αγωγή και φυσική κατάσταση Πόνος από εγκαύματα Διαβητικούς Άσθμα Παιδιατρικός καρκίνος

Διαθέσιμα Βιντεοπαιχνίδια στην Ιατρική Εκπαίδευση Εμπορικά Τailor-Made Games Χειρουργικές ικανότητες λαπαροσκόπηση γαστροσκόπηση Φροντίδα καρκίνου Πρώτες βοήθειες

Συμπεράσματα Tα παιχνίδια σοβαρού σκοπού μπορούν να επηρεάσουν θετικά τις συμπεριφορές υγείας και τις επιδόσεις Η χρήση των εμπορικών και tailor-made παιχνιδιών είναι αποτελεσματική για την βελτίωση της υγείας των ασθενών Έρευνες δείχνουν επίσης ότι το παιχνίδι και η ψυχαγωγία μπορεί να είναι αποτελεσματικά θεμέλια για σοβαρές παρεμβάσεις στον τομέα της υγείας Έχουν άμεσα κλινικές επιπτώσεις, επειδή μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση συμμετοχής των ασθενών σε σημαντικές διαγνωστικές εργασίες, ενισχύοντας την γνώση των ασθενών για την νόσο τους

Πως βοηθούν στην εξατομικευμένη ιατρική φροντίδα Το παιχνίδι: Είναι ένα μέσο για να κατανοήσουν τα άτομα το κοινωνικό τους κόσμο Βοηθά να κατανοήσουν διαφορετικούς κοινωνικούς ρόλους που έχουν στην κοινωνία τους Βοηθά να αναπτύξουν το αίσθημα της ευπάθειας, ή την κατανόηση των συναισθημάτων διαφορετικών ανθρώπων Η εξατομικευμένη ιατρική φροντίδα: Αντιμετωπίζει κάθε άνθρωπο ξεχωριστά Τα παιχνίδια ειδικού σκοπού βοηθούν τόσο τον ασθενή όσο και τον γιατρό να έρθουν αντιμέτωποι με συγκεκριμένα (μοναδικά) περιστατικά ιατρικής φροντίδας. Ακόμη αφήνουν τα άτομα αυτά να πειραματιστούν μέσω του παιχνιδιού ώστε όταν έρθουν αντιμέτωποι με πραγματικά περιστατικά να μπορούν να αντεπεξέλθουν αντιμετωπίζοντας το καθένα σαν μοναδικό και ξεχωριστό. Αυτό βοηθά στο να αναπτυχθεί καλύτερα η Εξατομικευμένη Ιατρική.

Το άρθρο αποτελεί εκπαιδευτικό υλικό Το άρθρο αποτελεί εκπαιδευτικό υλικό Γνωσιολογικό εκπαιδευτικό υλικό Επεξήγηση παιχνιδιών σοβαρού σκοπού Παραθέτει συγκεκριμένα παιχνίδια σοβαρού σκοπού Για ασθενείς Για εκπαιδευόμενους (π.χ. Γιατρούς, νοσηλευτές κ.α.) Παραπομπές σε άλλα άρθρα για απόκτηση δεξιοτήτων

Τέλος Ευχαριστούμε πολύ!

Βιβλιογραφία Εξατομικευμένη Ιατρική: – Τι επιφυλάσσει το μέλλον; http://ygeia.tanea.gr/default.asp?pid=8&ct=85&articleID=13092&la=1 [Πρόσβαση 9-11-2011]. Pamela M. Kato, (2010). Video Games in Health Care: Closing the Gap, Review of General Psychology, Vol. 14, No. 2, 113–121.