Σοφία Χατζηνικολάου, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Σοφία Χατζηνικολάου, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Άντρη Μιχαήλ (Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου)
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Καλωσήρθατε!!!.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Άξονες Συνέντευξης.
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ο αντιλαμβανομενος ρολος του εκπαιδευτικοy ςτην αντιμετωπιςη περιςτατικων πενθους ςτη ςχολικη τaξη Σοφία Χατζηνικολάου, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας. Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Μαρία Πλατσίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Θεσσαλονίκη, 27/05/2011

eiςαγωγη Το σχολικό περιβάλλον επιδρά στο κάθε άτομο ως μια κοινωνία, μέσα στην οποία εντάσσεται και στους κόλπους της οποίας καλείται να μάθει κάποιους ρόλους, και να αναλάβει συγκεκριμένες υποχρεώσεις.

Ο ρολος του εκπαιδευτικου ςτο ςυγχρονο ςχολειο Οι μεταβολές της κοινωνίας και κατ΄επέκταση και του σχολείου μεταλλάσσουν το ρόλο του εκπαιδευτικού και διαμόρφωσαν μια άλλη αντίληψη για το ρόλο αλλά και το έργο του εκπαιδευτικού, η οποία ενισχύεται και με τη θεώρηση του εκπαιδευτικού έργου ως κοινωνικού ρόλου.

Ο ρολος του εκπαιδευτικου ςτο ςυγχρονο ςχολειο Aσάφεια στην οριοθέτηση του ρόλου του εκπαιδευτικού με τις διαφορετικές εκτιμήσεις και ερμηνείες του ρόλου και του έργου τους. Ο τρόπος με τον οποίο ο εκπαιδευτικός θα αντιμετωπίσει όλες εκείνες τις υποχρεώσεις, οι οποίες είναι απόρροια του ρόλου του, εξαρτάται από το νόημα και τη βαρύτητα που ο ίδιος δίνει στο ρόλο του καθώς και από την ίδια τη σχολική πραγματικότητα στο πλαίσιο της οποίας υλοποιείται ο ρόλος αυτός.

Η αναγκαιοτητα του ςυμβουλευτικου ρολου του εκπαιδευτικου Ένας σχετικά υψηλός αριθμός μαθητών φαίνεται να αντιμετωπίζει διάφορα «προσωπικά» προβλήματα, συμπεριλαμβανομένων και του πένθους, στο σχολείο(Mπίμπου,2001). Η παιδική θλίψη επηρεάζεται σημαντικά από την ποιότητα υποστήριξης που τα παιδιά λαμβάνουν κατά τη διαδικασία του πένθους(Cullinan, 1990. Βowie,2000. Holland,2008. Corr,2010). Το σχολείο λοιπόν οφείλει να συμπληρώνει και να ολοκληρώνει την περιθανάτια αγωγή που ξεκινάει στην οικογένεια και να αναπτυχθεί μια γόνιμη επικοινωνία οικογένειας – σχολείου (Παπάς,2000. Diamond, 2000. McNeal,2001. Carcia,2004. Χατζηνικολάου,2008). Διαρκώς αυξανόμενη επιφόρτιση του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών, λόγω ελλειμματικής συμπεριφοράς των μαθητών σε συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο(Mπρούζος,2009).

Η αναγκαιοτητα του ςυμβουλευτικου ρολου του εκπαιδευτικου Ο εκπαιδευτικός οφείλει να είναι ο βασικότερος λειτουργός συμβουλευτικής στο σχολείο, αναπτύσσοντας : ενσυναίσθηση γνησιότητα και αυθεντικότητα, ανάπτυξη ειλικρινής διαπροσωπικής σχέσης, ενεργητική ακρόαση εκτίμηση και αποδοχή του μαθητή

Μεθοδος Δειγμα ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΒΑΘΜΙΔΑ Μεθοδος Δειγμα ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΒΑΘΜΙΔΑ 239 εκπ/κοί (37,5%) 399 εκπ/κοί (62,5%) ΦΥΛΟ 161 άντρες (25,2%) 477 γυναίκες (74,8%) Σύνολο συμμετεχόντων: 638 εκπαιδευτικοί

ΜΕΘΟΔΟΣ Δειγμα Οι συμμετέχοντες ως προς την ηλικία ήταν από 23 έως 60 ετών (Μ.Ο.: 43,06, Τ.Α.:6,62), και με υπηρεσία στο σχολείο από 1 έως 34 χρόνια (Μ.Ο.: 16,50, Τ.Α.:8,38). Χαρακτηριστικό είναι για την έρευνα, ότι το 96,4% των συμμετεχόντων δεν πραγματοποίησε ποτέ πρόγραμμα περιθανάτιας αγωγής στην εκπαιδευτική του πορεία και το71,7% δεν είχαν καμία επιμόρφωση.

ΣΤΟΧΟΣ Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει πώς οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το ρόλο τους γενικά, καθώς και οι απόψεις για το βαθμό εμπλοκής τους σε ένα περιστατικό παιδιού που βιώνει την απώλεια επηρεάζουν την ετοιμότητά τους να συμμετάσχουν σε ένα πρόγραμμα διαχείρισης πένθους στο σχολικό πλαίσιο.

Ψυχομετρικα εργαλεια Ερωτηματολόγιο ετοιμότητας Ερωτηματολόγιο ετοιμότητας (Νιώθω έτοιμος/η να μιλήσω στα παιδιά της τάξης για την απώλεια και το θάνατο) (Θα ήθελα να εφαρμόσω ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης των παιδιών για το θάνατο μέσα στην τάξη μου) Ερωτηματολόγιο για το ρόλο του εκπαιδευτικού Γενικός ρόλος α) Κλασικός- Παραδοσιακός ρόλος (-Αξιολογητής, ως προς το εξεταστικό – βαθμολογικό – επιλεκτικό σύστημα -Μεταδότης γνώσεων, ως προς αυτό που προδιαγράφει το Αναλυτικό πρόγραμμα) ……..

β) Παιδαγωγικό ς- Νέος ρόλος (-Καθοδηγητής – Κοινωνικός, ως προς το πρότυπο μίμησης σε αξίες, σχέσεις και συμπεριφορές -Συμβουλευτικός – Υποστηρικτής, ως προς τη βοήθεια και συμπαράσταση που δίνει στα παιδιά στα όποια προβλήματά τους) Ρόλος ως προς ένα παιδί που πενθεί: α)Προσωπική - συναισθηματική εμπλοκή (-Να μιλήσω κατ’ ιδίαν με το παιδί που πενθεί σχετικά με το θέμα  -Να ενθαρρύνω τη συμπαράσταση στο παιδί που πενθεί από τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης)

β)Γνωστική διαχείριση (-Να μειώσω τις σχολικές απαιτήσεις και προσδοκίες από το παιδί -Να το κρατώ διαρκώς απασχολημένο, ώστε να ξεχνάει τον πόνο του )  γ)Αποσιώπηση θέματος (-Να αποσιωπήσω το θέμα για να μην πληγώσω το παιδί που πενθεί  - Να κάνω τη δουλειά μου όπως πριν, για να μη διαταραχτεί η ηρεμία της τάξης ).

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η επίδραση του φύλου: Ως προς το παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών, οι γυναίκες εκπαιδευτικοί (Μ.Ο.= 4.46) υπερείχαν έναντι των ανδρών εκπαιδευτικών (Μ.Ο. =4.34). Ως προς την προσωπική εμπλοκή των εκπαιδευτικών, οι γυναίκες εκπαιδευτικοί (Μ.Ο.= 4.12) υπερείχαν έναντι των ανδρών εκπαιδευτικών (Μ.Ο. =3.99).

Αποτελεςματα ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ r= .167, p< .01 ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΛΟΚΗ r= .270, p< .01 ΑΠΟΣΙΩΠΗΣΗ r= -.216, p< .01

Συγκριςη κλαςικου –παιδαγωγικου ρολου ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΛΟΚΗ r= .139, p< .01 r= .354, p< .01 ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ r= .170, p< .01 r= .084, p< .05 ΑΠΟΣΙΩΠΗΣΗ r= .206, p< .01 r= -.122, p< .01

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η στάση των εκπαιδευτικών να προσφέρουν υποστήριξη στα παιδιά που πενθούν  σχετίζεται άμεσα από το πώς βλέπουν το ρόλο τους στο σχολικό πλαίσιο (παραδοσιακός ή παιδαγωγικός). Ο εκπαιδευτικός που είναι προσηλωμένος στον παραδοσιακό του ρόλο δύσκολα θα αναλάβει να υποστηρίξει ένα παιδί που θρηνεί, επιλέγει την αποσιώπηση ή έστω τη γνωστική διαχείριση και κατ΄επέκταση δεν είναι έτοιμος να αναλάβει ένα πρόγραμμα περιθανάτιας αγωγής (Π.ΑΓ.).

ςυμπεραςματα Ο εκπαιδευτικός που υιοθετεί τον παιδαγωγικό ρόλο τείνει να είναι θετικός ως προς την προσωπική συναισθηματική εμπλοκή και υποστήριξη σε ένα παιδί που πενθεί και κατ΄επέκταση πιο θετικός στο να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα Π.ΑΓ. Επιρροή κι από ένα ευρύ φάσμα άλλων παραγόντων (προσωπικά χαρακτηριστικά, δημογραφικά, εργασιακές εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες).

Προταςεις: Ανάγκη για υποστήριξη επιμόρφωση και κινητοποίηση των εκπαιδευτικών Να σχεδιαστούν προγράμματα διαλεκτικής συμβουλευτικής και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών Σημαντική η συνεχιζόμενη κατάρτιση στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσής τους . Ενδυνάμωση της διεπαγγελματικής συνεργασίας οικογένειας, εκπαιδευτικών και σχολικών ψυχολόγων.

«Είναι καλύτερα να προσπαθήσουμε να πούμε το σωστό, από το να μην πούμε τίποτα, επειδή ανησυχούμε μήπως πούμε κάτι λάθος. Είναι πάντα καλύτερο για τον ενήλικο που νοιάζεται πραγματικά για ένα παιδί να πει ή να κάνει κάτι, από το να σιωπά ή να μένει αμέτοχος» (Stevenson,1999). Σας ευχαριστώ…..