Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Παρουσίαση Κρίσιμου Συμβάντος από την 2η Διδασκαλία Νικόλαος Βρουλιώτης ΑΜ: 1112201300026 Εαρινό Εξάμηνο 2016-17
Στοιχεία Διδασκαλίας Σχολείο: 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών Τάξη-Τμήμα: Β-2 Χρόνος: Μια διδακτική ώρα (45 λεπτά) Καθηγητής: Δημήτρης Παλαιογιαννίδης Αντικείμενο: Γεωμετρία (Ασκήσεις Επανάληψης στις Εγγεγραμμένες και Περίκεντρες Γωνίες)
Περιγραφή Κρίσιμου Συμβάντος Στην Άσκηση 2 του Επαναληπτικού Φυλλαδίου που είχε μοιραστεί πραγματοποιήθηκε κατ'ιδίαν ερώτηση από μαθήτρια πριν την έναρξη της λύσης της άσκησης Είναι η γωνία ΕΔΒ ορθή;; Μετά από σύντομη συζήτηση με την μαθήτρια, η ίδια ερώτηση έγινε προς όλους τους μαθητές για να εκφέρουν απόψεις Μια μαθήτρια απαντάει αμέσως σωστά ότι δεν είναι ορθή και εξηγεί την απάντησή της με ορθό τρόπο και πάλι Εκεί τίθεται εκ νέου το ερώτημα προς όλη την τάξη: Τι θα έπρεπε να ισχύει για να είναι η γωνία ΕΔΒ ορθή; Ένας μαθητής απαντάει σωστά σε αυτή την ερώτηση και στην συνέχεια
Αιτιολόγηση Το παραπάνω περιστατικό θεωρείται κρίσιμο τόσο από μαθησιακής όσο και από διδακτικής πλευράς Από μαθησιακής πλευράς υπάρχει μια παρανόηση της μαθήτριας καθώς θεωρεί την γωνία ορθή χωρίς κάποιο συγκεκριμένο δεδομένο και πιθανόν αυτή η παρανόηση να οφείλεται στο σχήμα. Παρανόηση που είναι ενδιαφέρουσα και πιθανόν να υπήρχε και σε άλλους μαθητές Από διδακτικής πλευράς, θεωρήθηκε αυτό το περιστατικό αρκετά σημαντικό και παρουσιάστηκε ως ερώτηση σε όλη την τάξη. Αυτό το γεγονός δεν είναι συνηθισμένο και συνήθως οι απόψεις των μαθητών που είναι λανθασμένες δεν γίνονται αντικείμενο συζήτησης στην τάξη
Πιθανές Αλλαγές Εναλλαγή των δεδομένων ώστε να προέκυπτε από την άσκηση ότι η γωνία είναι ορθή παρόλο που δεν θα φαινόταν από το σχήμα Να λυνόταν η άσκηση με δεδομένη την περίπτωση ότι η γωνία ήταν ορθή
Συμπεράσματα από το Μάθημα Αναντιστοιχία σχεδιασμού διδασκαλίας με το μάθημα καθεαυτό και προσπάθεια για εύρεση ισορροπίας: Ευελιξία κινήσεων διδάσκοντος! Ζητήματα που αφορούν την Διαχείριση της Μάθησης: Το επίκεντρο τις περισσότερες φορές πρέπει να είναι οι μαθητές! Τα κρίσιμα συμβάντα γίνονται στους μαθητές που προσπαθούν αλλά μπορεί να μην πρωταγωνιστούν στο μάθημα την ώρα της παράδοσης!