στ Ο Έκτορας στην Τροία – Ο Έκτορας συναντά την Ανδρομάχη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
ΛΕΜΕ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Ιλιάδα Στέπκου Όλγα-Μαρία.
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
ΑΓΑΠΗ.
Δρόμος αρετής και δύναμης
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Στέλιος Τ., Γιώργος Τ. & Κώστας Π., Β3 – 7gymioa
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
Έχεις δύο επιλογές! από το
Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ
Η γυναικα στην ιλιαδα Ομαδοσυνεργατική εργασία του τμήματος Β2
Της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στον Ρόμπι, το πρώτο ρομπότ το οποίο πουλήθηκε σε μια οικογένεια σαν κουβερνάτα της κόρης τους. Το κορίτσι αγαπά πολύ το ρομπότ.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Ιστορία Κατά την Αγγλοκρατία ήταν το μεγαλύτερο χωριό της περιοχής, για αυτό οι Βρετανοί το ανακήρυξαν δήμο το Νωρίτερα το1938 είχε αποκτήσει γυμνάσιο.
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Κ Α Α Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Υ. Οι ιστορίες των Πατριαρχών έχουν βασικά θρησκευτικό χαρακτήρα. Μιλούν δηλαδή για τη µοναδική σχέση των πρωταγωνιστών.
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ Πωλίνα Συμεωνίδου Β 5. Σε ένα μακρινό βασίλειο ήταν ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα ως τώρα άτεκνοι. Λίγο καιρό μετά απέκτησαν ένα πανέμορφο.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E- MAIL :
Σύγκριση Ελένης και Ανδρομάχης
«Η ΝΙΚΗ» Η ΣΤΙΓΜΗ ΑΥΤΗ ΠΡΟϊΔΕΑΖΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ. Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΑΣΠΑΖΕΤΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΗΝ.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΈΚΤΟΡΑΣ.
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΘΑΛΕΙΑ ΣΤΑΘΑΤΟΥ Σεπτέμβρης 2015 E2. Κ ΡΙΜΑ ΚΙ ΑΔΙΚΟ Ζωρζ Σαρή.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Η Π ΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ …. ΔΡΑΚΟΣ Πέτρος Ρούσος. Ήταν μια φορά και δυο καιροί, μια πριγκίπισσα, που ζούσε στο μεσαιωνικό κάστρο της Λεμεσού. Άλλοτε ήταν καλή και.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Στις μέρες μας, λίγοι είναι οι άνθρωποι που διακατέχονται από πραγματική αγάπη προς τους συνανθρώπους τους. Η ΑΓΑΠΗ όμως, είναι ένα.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΑΓΑΠΗ. . .;
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
Α Γ Υ Μ Ν Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Ποιος είναι ο τέλειος κριτής
Από το μαθητή Μάριο Σπύρου Γ΄ 2.  Τα πρώτα χρόνια  Ο Γρηγόρης Αυξεντίου γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1928 στο χωριό Λύση της επαρχίας Αμμοχώστου.
Ο Λεωνίδας Α’ της Σπάρτης γεννιέται περί το 540 π. x
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

στ. 369-529 Ο Έκτορας στην Τροία – Ο Έκτορας συναντά την Ανδρομάχη Ραψωδία Ζ στ. 369-529 Ο Έκτορας στην Τροία – Ο Έκτορας συναντά την Ανδρομάχη

Η συνάντηση του Έκτορα και της Ανδρομάχης πραγματοποιείται πάνω στα τείχη της Τροίας, στις Σκαιές Πύλες. Εξελίσσεται ανάμεσα στους δύο κόσμους που συγκροτούν το σύμπαν της Ιλιάδας: - το πεδίο της μάχης - την πολιορκημένη πόλη δηλαδή τους πολεμιστές και τον άμαχο πληθυσμό. Τα τείχη της Τροίας από διαχωριστικό σύνορο γίνονται σημείο επαφής. Από εδώ και πέρα καθετί που θα συμβαίνει στο πεδίο της μάχης θα συνδέει τις σκέψεις μας με τις αγωνίες και τους φόβους της Ανδρομάχης, αλλά και με τους θρήνους όλων των γυναικών της Τροίας.

Το επεισόδιο διαρθρώνεται σε τρεις σκηνές: Α σκηνή (Ζ 369-393): Η αναζήτηση (Ο΄Έκτορας αναζητά την Ανδρομάχη) Β σκηνή (Ζ 393-493): Η συνάντηση (Οι δύο σύζυγοι συναντιούνται) Γ σκηνή (Ζ 494-529): Ο αποχωρισμός (Η Ανδρομάχη γυρίζει στο σπίτι της και ο Έκτορας φεύγει για τη μάχη μαζί με τον Πάρη ).

Α σκηνή: Η αναζήτηση Σύντομη σκηνή, γεμάτη κίνηση και δράση. Φτάνοντας ο Έκτορας στο σπίτι του δε βρίσκει την Ανδρομάχη. Εσκεμμένα ο Όμηρος απομάκρυνε την Ανδρομάχη από την ασφάλεια του σπιτιού της. Δεν την έστειλε όμως σε κάποιο συγγενικό της πρόσωπο, ούτε στη λιτανεία προς τιμήν της Αθηνάς, όπου συμμετείχαν οι υπόλοιπες Τρωαδίτισσες. Την έστειλε στα τείχη, κάτω από τα οποία λυσσομανούσε ο πόλεμος, εκεί όπου τα συναισθήματα γίνονται πιο έντονα και ο αποχωρισμός κλείνει μέσα του όλη την αγωνία του επικείμενου θανάτου. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η Ανδρομάχη έχει μαζί της και τον μικρό γιο της, στοιχείο καθοριστικό για την πλοκή της επόμενης σκηνής.

Β σκηνή: Η συνάντηση Στη συνάντηση αυτή οδηγεί ένα δυσοίωνο προαίσθημα ότι θα είναι και τελευταία του ζευγαριού. Η Ανδρομάχη προαισθάνεται έντονα το επερχόμενο κακό. Στη σκηνή παρευρίσκονται 4 πρόσωπα: - οι 2 πρωταγωνιστές, ο Έκτορας και η Ανδρομάχη - και 2 βουβά πρόσωπα: ο μικρός γιος του ζευγαριού, ο Αστυάνακτας, και η τροφός που τον κρατά στην αγκαλιά της. Η σκηνή διαθέτει έντονη εσωτερική κίνηση, καθώς στη διάρκειά της ξεδιπλώνεται ένα πλήθος έντονων συναισθημάτων. Η Ανδρομάχη από την αρχή κρεμιέται από το χέρι του Έκτορα και κλαίει απελπισμένα.

Δομή της Β σκηνής Η συνομιλία Έκτορα και Ανδρομάχης (Ζ 393-465) Ο Έκτορας και ο γιος του (Ζ 466-481) Ο αποχαιρετισμός (Ζ 482-493) Συνομιλία Έκτορα και Ανδρομάχης Πρώτη παίρνει το λόγο η Ανδρομάχη, βαθιά πονεμένη και απελπισμένη, βέβαιη ότι ο σύζυγός της δε θα αργήσει να βρει το θάνατο εξαιτίας της ασυγκράτητης πολεμικής ορμής του. Αν χάσει τον Έκτορα, θα απομείνει πεντάρφανη, γιατί οι δικοί της έχουν όλοι χαθεί. Ο Έκτορας είναι γι’ αυτήν και μάνα και πατέρας και αδέλφια και σύζυγος – δηλαδή το παν στη ζωή. Τελειώνει το λόγο της με μια έκκληση στον Έκτορα: να μείνει με το στρατό του κοντά στο τείχος και από εκεί να υπερασπιστεί το ευάλωτο αυτό μέρος του κάστρου που αποπειράθηκαν τρεις φορές να παραβιάσουν οι Αχαιοί.

Η απάντηση του Έκτορα δείχνει ότι: Είναι άνθρωπος με κατανόηση και ευαισθησία και ο μακροχρόνιος πόλεμος δεν τον έχει καθόλου αποξενώσει από τους οικείους του, ούτε του έχει στεγνώσει τα θερμά συναισθήματα προς αυτούς. Είναι ήρωας απλός, ανοιχτόκαρδος, αφού αυθόρμητα εξομολογείται ότι συμμερίζεται τα αισθήματα και τις σκέψεις της συζύγου του, δεν μπορεί όμως να ενδώσει στις εκκλήσεις της, γιατί - ντρέπεται τους συμπατριώτες του και - το κυριότερο, έμαθε πάντοτε να ακούει τη φωνή του χρέους του και της συνείδησής του. Αγαπάει και νοιάζεται για τη γυναίκα του, αφού τη βάζει πάνω και από τους γονείς του και από τα αδέλφια του και τον κυριεύει η αγωνία για την τύχη της καθώς και για τη δική του υστεροφημία, στη σκέψη ότι μπορεί να πέσει στα χέρια των εχθρών. Διακατέχεται από έντονο προαίσθημα ότι η Τροία κάποια μέρα θα πέσει στα χέρια των Αχαιών και οι κάτοικοί της θα εξολοθρευτούν.

Ο Έκτορας και ο γιος του Ο Έκτορας προσπαθεί να πάρει το γιο του στην αγκαλιά του, ο μικρός όμως τρομάζει στη θέα της πανοπλίας και κρύβεται στην αγκαλιά της τροφού. Οι δύο γονείς βάζουν τα γέλια. Διασκορπίζεται έτσι η πένθιμη ατμόσφαιρα που έχει δημιουργηθεί και το κλίμα αλλάζει εντελώς. (Η ανθρώπινη φύση βρίσκει πάντα τρόπους να αμύνεται στη μεγάλη δυστυχία) Ο Έκτορας βγάζει την περικεφαλαία του και είναι σαν να διώχνει μακριά του τον πόλεμο και την επικείμενη καταστροφή. Μεταμορφώνεται σε έναν τρυφερό και στοργικό πατέρα. Παίρνει το παιδί του στην αγκαλιά του και δέεται στον Δία να κάνει το γιο του πολύ καλύτερο σε όλα από το γονιό του. Ο Έκτορας οραματίζεται ένα ελπιδοφόρο μέλλον για το γιο του.

Ηθικά στοιχεία Η κλίμακα των αξιών φωτίζεται ιδιαίτερα από τη στάση του Έκτορα τούτες τις ώρες. Ο ήρωας με το λόγο και τις πράξεις του διαχωρίζει τις αξίες σε δύο κατηγορίες. ΘΕΤΙΚΕΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ Όσες δίνουν τιμή Όσες ατιμάζουν τον στον αγωνιστή άνθρωπο και του δίνουν το χαρακτηρισμό του Η τέλεση του πολεμικού δειλού καθήκοντος με την πολεμική αρετή

δειλία τιμή φυγή πόλεμος ζωή θάνατος οικογένεια ελευθερία Η ζωή και η οικογένεια είναι αξίες πανάκριβες. - Αν αποκτηθούν με τιμή και δόξα είναι θετικές. - Αν αποκτηθούν με ντροπή είναι αρνητικές. Ο Έκτορας παρά την ηθική πίεση που ασκεί πάνω του η τρυφερή εικόνα της οικογένειάς του δεν δίστασε. Επιλέγει την τιμή και την ηθική ελευθερία που περνούν όμως μέσα από το θάνατο.

Ο αποχαιρετισμός Ο Έκτορας βάζει το παιδί στην αγκαλιά της Ανδρομάχης και με έναν σύντομο παρηγορητικό λόγο την αποχαιρετά, αποκαθιστώντς την ισορροπία ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα. Της λέει ότι είναι κουτό να αγωνιά για τη ζωή του, γιατί αφού είναι θνητός, κάποτε θα πεθάνει. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η ώρα του θανάτου είναι γραμμένη από τη μοίρα και κανείς δεν πεθαίνει πριν από αυτήν. Τελειώνοντας, της λέει να γυρίσει στο σπίτι και να ασχοληθεί με τις γυναικείες εργασίες. Τα έργα του πολέμου είναι αρμοδιότητα των αντρών και σε καμία γυναίκα δεν επιτρέπεται να αναμειγνύεται σ΄αυτά.

Γ σκηνή: Ο αποχωρισμός Ο Έκτορας φορά την περικεφαλαία του και έτσι υποδύεται και πάλι την προσωπικότητα του πολεμιστή. Η Ανδρομάχη με το παιδί της και την τροφό γυρίζει στον κόσμο του σπιτιού της. Σε όλη τη διαδρομή κλαίει και κοιτάει προς τα πίσω, για να τον ξαναδεί. Μόλις φτάνει στο σπίτι ξεσπά σε ένα γοερό θρήνο θανάτου, λες και ο άντρας της είναι ήδη νεκρός. (Εδώ ο ποιητής σαφώς προοικονομεί το τέλος του Έκτορα). Ο Έκτορας έχει μείνει στα τείχη. Εκεί τον συναντά ο Πάρης, όμορφος και αστραφτερός, αποπνέοντας μια απίστευτη πολεμική ορμή. Οι δυο τους θα κατεβούν στη μάχη με την ελπίδα ότι όλα θα διορθωθούν και, αν το θελήσει ο Δίας, θα διώξουν τελικά τους Αχαιούς από την Τροία.

Το επεισόδιο είναι όαση ειρήνης, ευαισθησίας, τρυφερότητας και ανθρωπιάς μέσα στην καταθλιπτική ατμόσφαιρα του πολέμου. Ο Όμηρος ανακουφίζει το ακροατήριό του και το προετοιμάζει για τις επόμενες πολεμικές φάσεις. Από τη συνάντηση Έκτορα και Ανδρομάχης διαπιστώνουμε ότι οι ομηρικοί ήρωες νιώθουν μεγάλη πίστη και αφοσίωση στα οικογενειακά τους πρόσωπα, κυρίως στη σύζυγο και στα παιδιά τους. Γι΄αυτούς φοβούνται πολύ, μήπως καταντήσουν σκλάβοι στα χέρια των εχθρών τους, όταν οι ίδιοι σκοτωθούν και υποδουλωθεί η πατρίδα τους. Στο επεισόδιο αυτό ο όμηρος φωτίζει την προσωπικότητα του Έκτορα, όχι μόνο ως πολεμιστή αλλά και ως ανθρώπου.