Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
TΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΙΒ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΦΟΥ EΠΙΜΕΛΗΘΗΚΕ Η ΒΟΗΘΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Όραμα όταν λέμε συνάδελφοι εννοούμε.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
σχολικη αυτονομια μεσα στον συγκεντρωτισμο (. ;)
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ Ιανουάριος 2018 Παρασκευή Δεληκάρη pdelikar@sch.gr

Μελέτη περίπτωσης

Οργάνωση και Διοίκηση στην εκπαίδευση Η οργανωσιακή κουλτούρα μιας ομάδας/ οργανισμού εξαρτάται από τους παρακάτω παράγοντες για τη δημιουργία και εξέλιξή της: Δημιουργία κοινής γλώσσας Ορισμός των ορίων της ομάδας/οργανισμού και κριτηρίων ένταξης και αποκλεισμού Κατανομή δύναμης και θέσεων Καλλιέργεια κανόνων οικειότητας Συστήματα αμοιβών και ποινών Κατανόηση της ιδεολογίας

Ιδιαιτερότητες της εκπαιδευτικής οργάνωσης παροχή γνώσεων • ανάπτυξη δεξιοτήτων • μετάδοση ηθικών αξιών • εξασφάλιση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης των εκπαιδευομένων • κοινωνικοποίηση • δημιουργία κατάλληλου δυναμικού για τις ανάγκες της κοινωνίας

Κουλτούρα Οργάνωσης και Διοίκησης στο σχολείο Η σχολική κοινότητα μάθησης προάγει και αξιολογεί την οργάνωση στο πλαίσιο της οργανωσιακής μάθησης ως συνεχή ενεργητική συνεργατική διαδικασία που στηρίζεται στο δυναμικό διάλογο μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών, του προσωπικού, του διευθυντή/της διευθύντριας και των γονέων και έχει στόχο τη βελτίωση της ποιότητας μάθησης και ζωής μέσα στο σχολείο

Κουλτούρα Οργάνωσης και Διοίκησης στο σχολείο Διαρθρωτικές προϋποθέσεις για τη σχολική κοινότητα μάθησης Χρόνος για συναντήσεις και συνομιλίες Φυσική εγγύτητα Αλληλοεξαρτώμενοι ρόλοι Επικοινωνιακές δομές Αυτονομία

Κοινωνικοί και Ανθρώπινοι πόροι Ανοικτότητα στην βελτίωση Εμπιστοσύνη και σεβασμός Βάση γνώσεων και δεξιοτήτων Υποστηρικτική ηγεσία Κοινωνικοποίηση

Η έννοια της Σχολικής Μονάδας Η Σχολική Μονάδα θεωρείται σήμερα ως δημόσια υπηρεσία, με την έννοια ότι διαχειρίζεται την παροχή εκπαίδευσης, που είναι δημόσιο αγαθό, διαδικασία στην οποία εμπλέκονται, και έχουν επίσης λόγο, πολλοί φορείς, και, ιδιαίτερα, η πολιτεία με τα θεσμοθετημένα της όργανα(Προϊστάμενοι Διευθύνσεων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, Σύλλογος Γονέων, κ.λπ.) Αυτό δεν σημαίνει ότι το σχολείο δεν έχει και άλλες λειτουργίες και άλλους σκοπούς όχι μόνο με τη λειτουργική αλλά και με την οργανική - οργανωτική έννοια του όρου, καθώς συνιστά και πολιτισμική οντότητα

Ο ρόλος των Διευθυντών/Διευθυντριών Ο Διευθυντής/η Διευθύντρια καλείται να: εκπαιδευτεί, να ασκηθεί και να επιμορφωθεί στην τεχνική της Οργάνωσης, της Διοίκησης της Σχολικής Μονάδας, στο χειρισμό προβληματικών καταστάσεων κλπ., ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να βοηθήσει και να βοηθηθεί στην υπερνίκηση των προβλημάτων που ενδεχομένως θα συναντήσει Οφείλει να αποκτήσει συγκεκριμένες παιδαγωγικές, κοινωνικές, διδακτικές και τεχνολογικές δεξιότητες, πρέπει να έχει ενημερωθεί, και να γνωρίζει επίσης, ότι η συμμετοχικότητα των εκπαιδευτικών στη λήψη αποφάσεων, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της σχολικής διδασκαλίας και μάθησης, παίζει σημαντικό και σπουδαίο ρόλο στη λήψη αποφάσεων, σχετικά με τη λειτουργία της Σχολικής Μονάδας.

Το «κλίμα» στις εκπαιδευτικές μονάδες α) Ανοιχτό (open climate): Η ατμόσφαιρα του σχολείου φτιάχνεται από εκπαιδευτικούς που διακρίνονται από συνεργατικότητα, επαγγελματική στάση, οικειότητα και χαμηλό βαθμό απάθειας και αποφυγής του καθήκοντος. Οι Διευθυντές/Διευθύντριες διακρίνονται από υψηλό βαθμό υποστήριξης και χαμηλό βαθμό κατευθυντικής στάσης και περιορισμού β) Κλειστό (closed climate): Η συμπεριφορά όλων είναι μη αυθεντική γ) Κλίμα συμμετοχής/αφοσίωσης (engaged climate) Οι εκπαιδευτικοί έχουν ανοιχτή συμπεριφορά και οι Διευθυντές κλειστή. Δηλαδή οι πρώτοι είναι ενωμένοι, αφοσιωμένοι και ανοιχτοί μεταξύ τους, αγνοώντας το Διευθυντή/τη Διευθύντρια που τείνει να ελέγχει, να επιβλέπει και να περιορίζει, δ) Κλίμα αποχής/αποφυγής (disengaged climate): Οι Διευθυντές/Διευθύντριες είναι ανοιχτοί και οι εκπαιδευτικοί κλειστοί. Οι πρώτοι διακρίνονται από υψηλό βαθμό υποστήριξης, ενώ οι δεύτεροι από χαμηλό βαθμό συνεργατικότητας, οικειότητας και επαγγελματικής στάσης. (Παν. Καβούρη, «Το σχολικό κλίμα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: ένας σημαντικός παράγοντας της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας», ό. π., σσ. 183-184. και R. L. Neagly, Ν. Dean Evans, Hanbook for Effective Supervision of Instruction, ό. π., σσ. 100-123).

Ο/η Διευθυντής/ντρια στην κορυφή της πυραμίδας Ο/η Διευθυντής/ντρια στην κορυφή της πυραμίδας Διευθυντής/Διευθύντρια

στην κορυφή της πυραμίδας της εκπαιδευτικής μονάδας ? Μαθητές Γονείς Σύλλογος Γονέων Σχολικός Τροχονόμος Σχολική Επιτροπή Προσωπικό καθαριότητας Αξιολόγηση Απουσίες Προγραμματισμός Εκπαιδευτικό έργο Διευθυντής/Διευθύντρια στην κορυφή της πυραμίδας της εκπαιδευτικής μονάδας ? Εκπαιδευτικοί Π.Π.

Δομή εκπαιδευτικού συστήματος Οι Διευθυντές/Διευθύντριες είναι διοικητικά και επιστημονικά-παιδαγωγικά υπεύθυνοι Συντονίζουν και καθοδηγούν τους/τις εκπαιδευτικούς στο έργο τους, φροντίζοντας και για την επιμόρφωσή τους Οι Σύλλογοι των Διδασκόντων/Διδασκουσών είναι υπεύθυνοι για την εφαρμογή του προγράμματος, τη φοίτηση και την πειθαρχία των μαθητών/μαθητριών Οι Σχολικές Επιτροπές, στις οποίες συμμετέχουν εκπρόσωποι γονέων και τοπικών φορέων, είναι υπεύθυνες για τη διαχείριση του προϋπολογισμού, για τη θέρμανση, το φωτισμό, καθώς και τις επισκευές ή τον εξοπλισμό του σχολείου Οι κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχουν τη γενική ευθύνη του ελέγχου της λειτουργίας των σχολικών μονάδων της περιοχής τους

Σχολείο: διοικητικός και κοινωνικός θεσμός Ασαφής προσδιορισμός του σκοπού του (παιδεία, εκπαίδευση, μόρφωση) Αδυναμία προσδιορισμού του αποτελέσματος- προϊόντος και των εξυπηρετούμενων (γονείς, μαθητές/μαθήτριες, κοινωνία) Έλλειψη διοικητικής αυτοδυναμίας Διοικητικός και ταυτόχρονα κοινωνικός θεσμός (παραδείγματα) Υπόκειται σε έντονες επιρροές από ομάδες πίεσης

1η Ομάδα Εργασίας (31/1/2018) Αγάπη Αγρογιάννη, Μαρία Κεφαλωνίτη, Κωνσταντίνος Κυριαζής, Αναστασία Σταυρουλάκη Κριτική παρουσίαση της μελέτης της Χρονάκη, Άννας (2009) «Φύλο και Μαθηματικά», Φυλο-Παιδεία, http://www.fylopedia.uoa.gr/index.php/%CE%A6%CF%8D%CE%BB%CE%BF_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC