Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Διαβίωση στη Φύση – Μικροί Κατασκηνωτές Περιβαλλοντική Ομάδα Δημοτικού Σχολείου Νέας Χηλής Στ1 τάξη Υπεύθυνη προγράμματος: Ελένη Δελίδου Υπεύθυνη τμήματος:
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!»
Πρόγραμμα Kidspiration
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Ελεύθερος χρόνος Ελεύθερος χρόνος καλείται ο χρόνος που διαθέτει ο άνθρωπος για να αναπαυθεί , να προάγει το πνεύμα του ,να καλλιεργήσει τα ταλέντα του.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Εθισμός στην Τεχνολογία
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
Προσχολική Παιδαγωγική
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
Διδασκαλία με την μέθοδο project
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου» Σχολικό έτος 2012-2013 40ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Κάκκας Ευάγγελος Συνεργαζόμενοι: Καραγεώργου Μαρία Τάξη: Ε΄+Στ΄ (Ολοήμερο) Τμήμα:

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα οργανώθηκε με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε αφενός να καταγραφούν οι αντιλήψεις των μαθητών της Ε΄-ΣΤ΄ τάξης αφετέρου να υιοθετηθεί καθετί που συμβάλλει στη πνευματική καλλιέργεια και ανύψωση των μαθητών.Η όλη διαδικασία διακρίθηκε από ζωηρό ενδιαφέρον,ζήλο,κέφι και το κυριότερο οι μαθητές αξιοποίησαν καθετί που συνέβαλε στην εκτέλεση του συγκεκριμένου προγράμματος.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Η ζωή μας,σήμερα,διακρίνεται από έντονο ρυθμό,άγχος,μεγάλες εντάσεις,μαναξιά και ποικίλης μορφής προβλήματα.Ασχοληθήκαμε με το παραπάνω πρόγραμμα διότι θέλαμε αφενός να εμπλουτίσουμε τους μαθητές με παραστάσεις αφετέρου να τονίσουμε την ιδιαίτερη σημασία που έχει ο ελεύθερος χρόνος και πως μπορεί να τον αξιοποιήσει ο κάθε άνθρωπος και ειδικότερα ένα μικρό παιδί.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Η δράση μας συνοπτικά: Στην αρχή έγινε δημιουργική ανταλλαγή απόψεων.Οι συζητήσεις ήταν αρκετές και ικανές για να τονιστεί η αξία του ελεύθερου χρόνου στη ζωή του ανθρώπου.Ειδικότερα,έγιναν δημιουργικοί διάλογοι και μέσα απ’αυτούς το κάθε παιδί έδειξε τις συνήθειες και την ιδιοσυγκρασία του.

Δεύτερον, ο κάθε μαθητής έγραψε σε μια κόλλα χαρτί μερικές λέξεις που συνδυάζονται με τον ελεύθερο χρόνο (δηλαδή όταν ακούει τη φράση ΄΄ελεύθερος χρόνος΄΄ τι έρχεται στο νου του). Βάλαμε μουσική (ξένη και ελληνική) και εντοπίζαμε διαθέσεις. Με αυτούς τους τρόπους αρχίσαμε σιγά-σιγά να διακρίνουμε τα ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή και πως τ’αξιοποιεί. Μετά απ’αυτό ο μαθητής ανέπτυξε τις προσωπικές του απόψεις πάνω στους δρόμους της προσωπικής ψυχαγωγίας του.

Τρίτον,το επόμενο βήμα ήταν η πράξη Τρίτον,το επόμενο βήμα ήταν η πράξη.Αναγνώστηκαν βιβλία,πραγματοποιήθηκαν πολιτιστικές δραστηριότητες,ασχοληθήκαμε με το διαδίκτυο.Φυσικά,μέσω όλων αυτών ισχυροποιήθηκαν οι φιλίες μεταξύ των μαθητών διότι μέσω των κοινωνικών δραστηριοτήτων ενισχύουμε τις κοινωνικές επαφές.

Τέταρτον, κατόπιν από τη πλευρά μας έγινε παρουσίαση παλαιών μορφών αξιοποίησης ελεύθερου χρόνου.Συγκρίναμε το παρελθόν με το παρόν,δηλαδή τι κάναμε εμείς ως παιδιά.Οι μαθητές άκουσαν μ’εξαιρετικό ενδιαφέρον εμπειρίες από το παρελθόν.Στη συνέχεια προβήκαμε σε ποιοτική ανάλυση των βλαβερών συνεπειών της κακής χρήσης του ελεύθερου χρόνου.Τονίσαμε,διεξοδικά,πως όταν απουσιάζει η ποιοτική ψυχαγωγία το παιδί παθητικοποιείται,αλλοιώνεται η ταυτότητά του,καταργείται η δημιουργική επικοινωνία και παύει να καλλιεργείται το υπόβαθρο της ορθής κοινωνικής σχέσης.

Πέμπτον, οι μαθητές ανέπτυξαν τη σκέψη τους, γραπτώς, παρουσιάζοντας το πως εκλαμβάνει το καθένα, ξεχωριστά, τη σημασία του ελεύθερου χρόνου.

Η παρουσίασή μας… Το παραπάνω πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων του σχολείου μας.Χρησιμοποιήθηκαν λογοτεχνικά βιβλία,υπολογιστές,αθλητικό υλικό.

Ας αξιολογηθούμε… Οι μαθητές,πραγματικά,έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον.Συμμετείχαν μ’ενθουσιασμό και ο ζήλος τους ήταν μεγάλος.Εκείνο που εντοπίστηκε είναι πως όσο περνούσε ο καιρός οι μαθητές παρουσίασαν μεγαλύτερη ωριμότητα και υπευθυνότητα ως προς το θέμα της ορθής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου.Θεώρησαν το θέμα πολύσοβαρό διότι ο ελεύθερος χρόνος καλύπτει σημαντικές προσωπικές,πνευματικές και ψυχολογικές ανάγκες.

Κλεινοντασ… Το ξεχωριστό που προέκυψε είναι το εξής: Κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του προγράμματος ο κάθε μαθητής άρχισε να προβαίνει σε αυτοκριτική ως προς τους τρόπους αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου του.Όλοι οι μαθητές,με τη πάροδο των εβδομάδων,άρχισαν ν’αντιλαμβάνονται πως,επειδή η πίεση που δέχονται είναι μεγάλη,ωρίμασαν οι συνθήκες ν’αποτελέσει η ορθή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου μια καλή αφετηρία διότι οι συνήθειες που αποκτά ένας άνθρωπος θα τον συνοδεύουν,κατά κανόνα,σε όλη του τη ζωή.