Επιμορφωτική Ημερίδα Φιλολόγων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διάλεξη 5: Περιβάλλοντα Μάθησης στο Διαδίκτυο Μελέτες Περίπτωσης
Advertisements

Click to add subtitle Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ (μέσα από την Εκπαίδευση) Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ (μέσα από την Εκπαίδευση) Το Πρόγραμμα.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ  Η παιδαγωγική χρήση/αξιοποίηση της λογοτεχνίας γενικά και η «χαμένη» λογοτεχνικότητα. «ΣΧΟΛΙΟ-ΜΥΘΟΣ;» Ο.
Ανοικτή Εκπαίδευση: Σχεδίαση, ανάπτυξη, εποπτεία, διαμοίραση προσαρμογή και επαναχρησιμοποίηση ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων με το LAMS του Σ. Παπαδάκη.
1 Έλεγχος και τα μέσα ελέγχου. 2 Θέματα που αναλύονται Η αναγκαιότητα του ελέγχου Τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού ελέγχου. Η διαδικασία του ελέγχου.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Portfolio εκπαιδευτικών- τα ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΙΑΤΙ Οι αλλαγές στην εκπαίδευση προτείνουν ανάμεσα στα άλλα και τη διαμόρφωση του επαγγελματικού portfolio του.
Τεχνικές Εξοικονόμησης Χρόνου Αναφέρετε κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.
Η Αξιολόγηση του μαθητή (portfolio) Σεμινάριο Νηπιαγωγών 2009 Μουσιάδου Νικολέτα Σχ. Σύμβουλος Νηπιαγωγών.
Άγγελος Βαλλιανάτος Αξιολόγηση: δηλαδή μαθητών εκπαιδευτικών αλλά απαραίτητα και.
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη υλικού διαδικτυακής μάθησης
Νερό: Πηγή Ζωής, Πολιτισμού, Υγείας και Ομορφιάς
Εισαγωγικό μάθημα για μαθητές
Διδασκαλία με Ανάπτυξη Φακέλου Μαθητή (Portfolio)
Στάδια προώθησης του 1ου στόχου
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (9-12χρ)
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
Ο ΦΥ ως εργαλείο και μέσο
Blogs, E-PORTFOLIO, WIKIS
Δημιουργία του OneNote Σημειωματάριού μου
Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση
Η παιδαγωγική φυσιογνωμία του εκπ/κού στα ΣΔΕ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Π.Ε. Δράμας
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
Τι είναι το Portfolio Το Portfolio είναι ένα βιογραφικό σημείωμα στο οποίο παρουσιάζονται τα προσωπικά επιτεύγματα ενός ανθρώπου.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τίτλος Σχεδίου Μαθήματος
Γραμμένου Ευαγγελία.
Διαχρονικές αλλαγές στο πρότυπο της αλιευτικής παραγωγής των κυριότερων ειδών των Λ/Θ του Αμβρακικού κόλπου Μουτόπουλος Δ.Κ., Ράμφος Α., Σπάλα Κ., Κουτσικόπουλος.
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
COMENIUS-REGIO ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΙΛΩΤΑ
Πρόσβαση και συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον κοινωνικό
ATS2020 – Ηλεκτρονικός Φάκελος Επιτευγμάτων (ePortfolio)
Από τον Web 1.0 στον Web X
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (9-12χρ)
Εύη Κάϊλα Προϊσταμένη Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ Υπ. Εργασίας, Κοιν
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Επιμορφωτική Ημερίδα καθηγητών που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στα ΕΠΑ.Λ.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
«Τίποτα δεν πάει χαμένο»
Μια άλλη εκπαίδευση για τα παιδιά της μειονότητας στη Θράκη
Marketing για εκπαιδευτικούς
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Πρακτική Άσκηση Σπουδαστών ΙΙΕΚ δήμου βόλου
Επειδη πολλες φορες αισθανεστε ατυχοι και αδυναμοι και κανετε ολα αυτα τα ηλιθια τεστ που κυκλοφορουν για να βελτιωσετε την τυχη σας και να νιωσετε πιο.
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Λογισμικό Mahara e-portfolio
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Οικογένεια και νηπιαγωγείο: Σχέσεις – προοπτικές συνεργασίας
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Συνεκπαίδευση μαθητών σε τάξεις μεικτής ικανότητας
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιμορφωτική Ημερίδα Φιλολόγων «Το e-portfolio στην αξιολόγηση των μαθητών» Μπενάκη Σωτηρία, 4ο Γυμνάσιο Θήβας ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείου. Εμπειρίες και προτάσεις». Θήβα, 27 Φεβρουαρίου 2014 Διοργάνωση: Στρατής Μαϊστρέλλης Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Βοιωτίας Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Θηβαίων, 27/2/2014

(Κουλουμπαρίτση & Ματσαγγούρας, 2004) το portfolio «ο Φάκελος Εργασιών του μαθητή, αποτελεί συλλογή έργων ενός μαθητή, τα οποία έχουν επιλεγεί με τη συναίνεσή του και με βάση συγκεκριμένο στόχο» (Κουλουμπαρίτση & Ματσαγγούρας, 2004)

Το e-Portfolio / Ο ηλεκτρονικός φάκελος/χαρτοφυλάκιο του μαθητή είναι: «μια συλλογή από ψηφιακά αντικείμενα που μπορεί να περιλαμβάνει: έγγραφα, φωτογραφίες, βίντεο, σύνθεση μουσικής, παρουσιάσεις, λύσεις ασκήσεων που έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίξουν μια σειρά από παιδαγωγικές διαδικασίες και σκοπούς αξιολόγησης (Abrami and Barrett, 2005).

Το eportfolio / ψηφιακό ή ηλεκτρονικό χαρτοφυλάκιο είναι: ένα ψηφιακό «κιβώτιο» στο οποίο αποθηκεύονται οπτικό και ακουστικό υλικό, που συμπεριλαμβάνει κείμενο, εικόνα, ήχο.

Πλεονεκτήματα του eportfolio Ελάχιστος χώρος αποθήκευσης Δημιουργία αντιγράφων με δυνατότητα επεξεργασίας Φορητότητα Μεγάλη διάρκεια ζωής Παρουσιάζει μια εξαιρετική εικόνα του εκπαιδευόμενου Αυξάνει τις δεξιότητες σχετικά με την τεχνολογία

Η αξιολόγηση μέσω portfolio: εντάσσεται στην ποιοτική αξιολόγηση θεωρείται ως η βασικότερη μέθοδος υλοποίησης της αυθεντικής αξιολόγησης.

(Κουλουμπαρίτση & Ματσαγγούρας, 2004) Αυθεντική Αξιολόγηση Επιλέγει και προσαρμόζει ερτωτήσεις και ασκήσεις που αναδεικνύουν τον επινοητικό τρόπο σκέψης των μαθητών, προκειμένου να εφαρμόσουν στην πράξη και σε αυθεντικές καταστάσεις του καθημερινού βίου όσα έμαθαν στο σχολείο. Δεν περιορίζεται στον έλεγχο της συγκράτησης των πληροφοριών, αλλά παρωθεί τους μαθητές σε συσχετισμούς δεδομένων που οδηγούν σε συμπεράσματα και τεκμηριωμένη δράση. (Κουλουμπαρίτση & Ματσαγγούρας, 2004)

Προϋποθέτει το στοχασμό και την κριτική ανάλυση Καθιστά τη διαδικασία αξιολόγησης κτήμα των μαθητών Ανταποκρίνεται με ευελιξία στις ιδιαιτερότητες της περίστασης (γνωστικό αντικείμενο, στόχοι κα) Η εμπλοκή του μαθητή στη διαδικασία αξιολόγησης και η ενεργητική συμμετοχή του οδηγεί στην ανάληψη ευθύνης για τη μάθησή του.

Πρόκειται για αξιολόγηση με σκοπό τη μάθηση και όχι για αξιολόγηση της μάθησης.

Δύο κατηγορίες portfolio portfolio παρουσίασης και προσωπικής ανάπτυξης (Growth and Learning Progress Portfolio): περιλαμβάνει τις εργασίες του μαθητή και τα αποδεικτικά στοιχεία της μαθησιακής πορείας αποτυπώνοντας την εξέλιξή του σε επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων και την προσπάθειά του για αυτορρύθμιση.

portfolio επίδειξης του καλύτερου υλικού, ή πρότυπο portfolio (Best Work Portfolio): περιλαμβάνει τα καλύτερα αποτελέσματα της επίδοσης του μαθητή. Χρησιμοποιείται για την τελική αξιολόγηση.  

Το portfolio μπορεί να περιέχει: Εργασίες του μαθητή (στο σχολείο ή στο σπίτι) Εκπαιδευτικούς στόχους projects σε συνεργασία με τους συμμαθητές του Ζωγραφιές, φωτογραφίες, βίντεο Κριτήρια αξιολόγησης, τεστ, φύλλα εργασίας Σημειώσεις, ημερολόγιο, παρατηρήσεις ή προτάσεις του μαθητή για τη διδασκαλία

Το portfolio μπορεί να περιέχει: Συνεντεύξεις από φίλους, συμμαθητές, γονείς Επαίνους, βραβεία, εξωσχολικές δραστηριότητες, διακρίσεις Φύλλα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού Φύλλα αυτοαξιολόγησης του ίδιου Παρατηρήσεις και σχόλια του εκπαιδευτικού Ελέγχους προόδου Καθημερινή δουλειά

Το portfolio μπορεί να περιέχει: Αγαπημένη δουλειά, καλύτερη δουλειά Εργασία που επαναλήφθηκε Αποκόμματα εφημερίδων, περιοδικών Επιστολή προς αναγνώστη Πίνακα περιεχομένων

Βήματα για τη δημιουργία του portfolio 1ο Βήμα: Ορισμός 2ο Βήμα: Κατανόηση 3ο Βήμα: Προετοιμασία 4ο Βήμα:Συλλογή-Ταξινόμηση- Οργάνωση 5ο Βήμα: Εφαρμογή 6ο Βήμα: Αναθεώρηση

Χρησιμότητα των e-Portfolios Παρέχουν στους  μαθητές τη δυνατότητα να συμμετέχουν με πιο ενεργητικό τρόπο στη διαδικασία διδασκαλίας – μάθησης. Ασκούν θετική επίδραση στην αυτοπεποίθηση του μαθητή δεδομένου ότι αναλαμβάνει το έλεγχο της  μάθησής του. Προσαρμόζονται στις  ατομικές ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες του μαθητή. Προωθούν τη μάθηση πέρα από τη τάξη.

Η επιτυχής εφαρμογή του e-Portfolio προαπαιτεί

Η επιτυχής εφαρμογή του e-Portfolio προϋποθέτει Οι μαθητές να ξέρουν ποιους τύπους στοιχείων πρέπει να περιλάβουν, ποιες είναι οι προϋποθέσεις για αναστοχασμό και αυτοαξιολόγηση, πώς το e-Portfolio θα αξιολογηθεί, καθώς και τη βαρύτητα που η δημιουργία του θα έχει στην τελική αξιολόγησή τους (Canada, 2002).

Η επιτυχής εφαρμογή του e-Portfolio προϋποθέτει Ο φάκελος υλικού δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για τη σύγκριση των μαθητών γίνεται σύγκριση της πρόσφατης με την προηγούμενη δουλειά του μαθητή. πρέπει να αξιολογείται με βάση συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους, οι οποίοι θα έχουν καθοριστεί από την αρχή.

Η επιτυχής εφαρμογή του e-Portfolio προϋποθέτει να χρησιμοποιηθεί και η αυτοαξιολόγηση ο εκπαιδευτικός να παρέχει ανατροφοδότηση για το περιεχόμενο του φακέλου κάθε μαθητή, η οποία να μην είναι απλώς ένας βαθμός

Η επιτυχής εφαρμογή του e-Portfolio προϋποθέτει οι εκπαιδευτικοί να βοηθούν τους μαθητές να επιλέγουν τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα της εργασίας τους και να τα κρίνουν προσθήκη στο φάκελο μιας επιστολής σύντομες ατομικές συναντήσεις του εκπαιδευτικού με τον κάθε μαθητή.

Κατά συνέπεια η τήρηση του portfolio μπορεί να συντελέσει: Στην αυτογνωσία του μαθητή Στην ικανότητά του να αυτοαξιολογείται κάθε φορά προσδιορίζοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητές του Στη συνειδητοποίηση της αναπτυξιακής του πορείας Στη διαμόρφωση μελλοντικών στόχων

Μειονεκτήματα Οι τεχνικές γνώσεις που απαιτούνται Υπάρχει κίνδυνος οι μαθητές να αξιολογηθούν περισσότερο για την τεχνολογική τους υπεροχή και λιγότερο για τις γνώσεις και δεξιότητές τους.

Μειονεκτήματα Υπάρχει δυσκολία επικύρωσης των αρχείων σε ένα e-Portfolio αν είναι πραγματικά η εργασία του συγκεκριμένου μαθητή. Προκύπτουν διάφορα ζητήματα: πώς θα γίνει η διαχείριση των στοιχείων, ποιος θα έχει πρόσβαση στο e-Portfolio, πώς θα διασφαλιστούν τα πνευματικά δικαιώματα και η πνευματική ιδιοκτησία των μαθητών κτλ (Challis 2005).

Μειονεκτήματα χρειάζεται χρόνος για τη κατασκευή e-Portfolio τεχνικά προβλήματα που έχουν σχέση με το λογισμικό ή τον εξοπλισμό η αναβάθμιση του απαραίτητου εξοπλισμού και του λογισμικού είναι πολύ δαπανηρή (Heath ,2005).

Συμπεράσματα Το eportfolio είναι ένα δυναμικό εργαλείο στα χέρια του μαθητή που είναι ο ιδιοκτήτης αλλά και του εκπαιδευτικού που το αξιολογεί. Αποτελεί μαι εναλλακτική μορφή αξιολόγησης και διδασκαλίας

e-portfolio Mahara Mahara (http://www. mahara e-portfolio Mahara   Mahara (http://www.mahara.org): είναι ένα πλήρες ηλεκτρονικό χαρτοφυλάκιο (e-portfolio), ιστολόγιο, εργαλείο κατασκευής βιογραφικού και κοινωνικό δίκτυο το οποίο φέρνει τους διάφορους χρήστες σε επαφή και βοηθάει στη δημιουργία διαδικτυακών κοινοτήτων.  

Ανάπτυξη e-portfolio σε 4 βήματα! Επισκεφθείτε το e-portfolio Mahara στη διεύθυνση: http://e-learning.sch.gr/ http://e-portfolio.sch.gr Να χρησιμοποιήσετε τους κωδικούς σας στο ΠΣΔ για να μπείτε στο περιβάλλον (Είσοδος).  

ΒΗΜΑ 1: Ρυθμίσεις παραμέτρων του λογαριασμού σας Επιλογή: Ρυθμίσεις ΒΗΜΑ 1: Ρυθμίσεις παραμέτρων του λογαριασμού σας Επιλογή: Ρυθμίσεις

ΒΗΜΑ 2: Δημιουργία και Συλλογή (Αναπτύξτε το χαρτοφυλάκιό σας) ΒΗΜΑ 2: Δημιουργία και Συλλογή (Αναπτύξτε το χαρτοφυλάκιό σας) Ενημερώστε το Προφίλ σας: προσωπικά στοιχεία Αποστολή των Αρχείων σας: Χώρος ανάρτησης αρχείων οργανωμένα σε φακέλους με συγκεκριμένες θεματικές Δημιουργήστε το Βιογραφικό σας: Βιογραφικό δομημένο σε συγκεκριμένες ενότητες Δημοσίευση Blog: Δημιουργία ενός blog, για δημιουργία περισσότερων ανατρέξτε στις Ρυθμίσεις (πάνω δεξιά στην οθόνη)

ΒΗΜΑ 3: Οργάνωση – Δημιουργία Προβολών (Επιδείξτε το χαρτοφυλάκιό σας με προβολές) Δημιουργήστε διαφορετικές προβολές για διαφορετικά ακροατήρια - εσείς επιλέγετε: ποια στοιχεία θα συμπεριλάβετε σε κάθε μία από αυτές καθώς και από ποιους θα είναι προσβάσιμες   Διαθέσιμες προβολές: Προβολή Πίνακα Ελέγχου: Η προβολή πίνακα ελέγχου είναι αυτή που βλέπετε πρώτη όταν εισέλθετε στο Mahara. Μόνο εσείς έχετε δικαίωμα να την προσπελάσετε Προβολή Προφίλ: Η προβολή του προφίλ σας είναι αυτό που βλέπουν οι άλλοι όταν κάνουν κλικ πάνω στο όνομά σας ή στο προφίλ σας Όσες εσείς δημιουργήσετε: Δημιουργία προβολής

Πρόσβαση: Με Πρόσκληση Μόνο, Ανοικτή Συμμετοχή Αίτηση Συμμετοχής ΒΗΜΑ 4: Διαμοιρασμός και Δίκτυο (Συνάντηση με φίλους και προσχώρηση σε ομάδες) Δυνατότητα Δημιουργίας Ομάδων με συγκεκριμένα Μέλη, Περιοχή συζητήσεων, Προβολές, Διαμοιρασμό Αρχείων Πρόσβαση: Με Πρόσκληση Μόνο, Ανοικτή Συμμετοχή Αίτηση Συμμετοχής

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ!