Επιλογή κατάλληλης μεθόδου στην ποιοτική έρευνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Advertisements

Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Ο Κόμβος Δευτερογενούς Επεξεργασίας: Μια ερευνητική υποδομή για τη συγκριτική κοινωνική έρευνα.
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Κοινωνιολογική Έρευνα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Δευτερογενής ανάλυση των κοινωνικών δεδομένων και ερευνητικές υποδομές.
ΕΠΑ 336 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΛΗΨΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιδίωξη: βελτίωση ποιότητας με συνεχή βελτίωση των διεργασιών με βάση τις οποίες παράγονται τα προϊόντα Παράγοντες: ελεγχόμενες μεταβλητές.
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Γαλανάκης Μιχάλης PhD, MSc, Εργασιακός Ψυχολόγος Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών & Κοινωνικών.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Συνέντευξη με νήπια.
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Μέθοδολογία έρευνας 3ο εξάμηνο
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
Προγράμματα Η/Υ για ποιοτικές μεθόδους
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Η ανάγκη χρήσης μεταβλητών
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Δομή ερευνητικής εργασίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Κριτήρια ποιότητας στην κοινωνική έρευνα
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Το κόστος Ποιότητας    
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιλογή κατάλληλης μεθόδου στην ποιοτική έρευνα

Επιλογή κατάλληλης μεθόδου Ποιες πηγές & μέθοδοι είναι διαθέσιμες ή κατάλληλες; Ποια από τα ερευνητικά μου ερωτήματα μπορούν να εξηγήσουν;

Επιλογή μεθόδου Στον παραπάνω πινάκα μπορούν να προστεθούν και άλλες στήλες: Ερωτήματα Πηγές Αιτιολόγηση Πόροι Πρόσβαση Δεξιότητες

Εγκυρότητα: «εγκυρότητα των μεθόδων παραγωγής δεδομένων»: κατά πόσο η επιλεγμένη ερευνητική μέθοδος συνάδει με τα ερευνητικά ερωτήματα . «η εγκυρότητα της ερμηνείας»: κατά πόσο η ανάλυση και η ερμηνεία των δεδομένων γίνεται με αυστηρότητα, περιλαμβάνει μία αυστηρή περιγραφή της διαδικασίας που ακολουθήθηκε.

Αξιοπιστία: αφορά την ακρίβεια των ερευνητικών μεθόδων και τεχνικών. Οι ποιοτικοί ερευνητές δεν μπορούν να μετρήσουν την αξιοπιστία του ερευνητικού τους εργαλείου με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν όσοι χρησιμοποιούν ποσοτικές μεθόδους «αποδεικνύουν στους άλλους- ότι η παραγωγή και η ανάλυση των δεδομένων τους δεν ήταν απλώς κατάλληλη αλλά και ότι υπήρξε διεξοδική, προσεκτική, έντιμη και ακριβής».(Mason, 2009:329)

Δεοντολογία Ποιοι είναι οι σκοποί της έρευνας μου; Ποιες ομάδες, ποιοι οργανωμένοι φορείς, κ.λ.π. είναι δυνατόν να ενδιαφέρονται, για την έρευνα μου ή να εμπλέκονται σε αυτή ή να επηρεάζονται από αυτή;

Δεοντολογία Τι συνεπάγεται η διατύπωση αυτών των ερωτημάτων για αυτές τις ομάδες, τους οργανωμένους φορείς κ.λ.π.

Πρακτικά Ζητήματα Τι πόρους διαθέτω; Χρόνος Χρήματα Εξοπλισμός Πρόσβαση σε πηγές Δεξιότητες Καλύτερα ρεαλιστές παρά αισιόδοξοι

Ερευνητικός Σχεδιασμός Τι θέλω να εξηγήσω; – Ερευνητικά Ερωτήματα Πώς σκοπεύω να το εξηγήσω; - Μέθοδος – διαθέσιμες πηγές, δειγματοληψία, όγκος, χρόνος, πόροι