ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΤΡΙΒΗ Αρχικά η ράβδος και το ύφασμα είναι ουδέτερα – το φορτίο του καθενός και το συνολικό και των δύο είναι ΜΗΔΕΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Bong da city TA ONEIRA MAC
Advertisements

«Σύνδεση Αγροτικού Τομέα με Τουρισμό & Πολιτισμό» Τούντας Σ. Κανέλλος Εντεταλμένος Διδασκαλίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τ. Υποδιοικητής.
TAΞH Ε’. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : ΜΟΥΣΤΑΚΑ ΑΝΘΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΟΙΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΝΤΑΣ ΑΕΙΦΟΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» Έρευνα για την καταγραφή.
Άσκηση Ανατομίας σε πτώμα (δωρητή) Μυοσκελετικό σύστημα (οστά, σύνδεσμοι, αρθρώσεις, μύες) Περιφερικό κυκλοφορικό σύστημα (αρτηρίες, φλέβες) Περιφερικό.
Τομέας Πληροφορικής. Υποστήριξης Υπολογιστικών Συστημάτων Εφαρμογών & Δικτύων Η/Υ.
1. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΠΡΟΤΑΣΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ:ΣΥΝΟΛΟ ΑΛΛΗΛΟΣΥΝΔΕΟΜΕΝΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ & ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ Η ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΗ ΓΝΩΣΗ. (Ο Ι ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ.
«Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας: Φιλοσοφία, στόχοι και υπηρεσίες σε φοιτητές και αποφοίτους του ΤΕΙ Μεσολογγίου» Δρ. Αριστογιάννης Γαρμπής.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων Ενότητα 4: Το χρονοδιάγραμμα σε συνθήκες αβεβαιότητας Κλεάνθης Συρακούλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων,
ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Β1-Β2 (Σχ.έτος ) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΝΕΟΚΟΣΜΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΜΑΡΙΑ.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Χρόνος Έκδοσης Στοιχείων Λιανικής Πώλησης Άρθρο 13 Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Κινηματική Μήτρου Ιωάννης, Φυσικός Τηλενίκης Ευάγγελος, Φυσικός.
Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών. Ο επαγγελματικός τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών ανήκει στον κύκλο Εφαρμογών του 10ου ΕΠΑ.Λ. και περιέχει την ειδικότητα: Γραφικών.
ΧΟΡΕΥΟΥΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ;. TAΞΕΙΔΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.. Οι παραδοσιακοί χοροί της χώρας μας παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία. Κάθε περιοχή, χωριό έχει τους δικούς.
ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ.
Μαθαίνω τις χερσονήσους της Ελλάδας
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
Δημιουργία-Επιμέλεια: Φιλιππούσης Γεώργιος
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
ΕΙΔΙΚΗ ΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΑΝΟΣΙΑ Τ- ΛΕΜΦΟΚΥΤΤΑΡΑ
Πτυχιακή εργασία της ΤΟΠΑΛΙΔΟΥ ΠΑΥΛΙΝΑ(1459)
ΠΑΡΑΘΥΡΕΟΕΙΔΙΚΕΣ ΚΥΣΤΕΙΣ ΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ
Όγκοι Θώρακος Χρήστος Προκάκης Χειρουργός Θώρακος
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Βύθισμα – Κλίμακες βυθισμάτων
Κεφάλαιο 6: Δίκτυα Ευρείας Περιοχής
Μεσογειακή διατροφή.
ΒΡΙΣΚΩ ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΜΙΑΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ
Είμαστε η ομάδα survivor σήμερα θα κάνουμε ένα Quiz ιστορίας
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΒΗΣΣΑΡΙΑ & ΜΑΡΙΑ ΣΤ2.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Ορισμός, μέσα και χαρακτηριστικά φαινομένου
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ
ΤΑ ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ Εργασία: στο μάθημα της Ν.Γλώσσας
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ Ένα λαμπρό παρελθόν με αβέβαιο μέλλον
QUIZ.
Οι Πλανήτες Εργασία: Πλανήτες
Εντάξει, γνωρίζουμε ότι όλες οι συσκευές λειτουργούν με
Quiz ΝΒΑ ΕΝΑΡΞΗ.
Κεφάλαιο 2 Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΑΛΚΟΟΛ
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ
ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Γιατί ο τεχνικός της ΔΕΗ φοράει πλαστικά ή λαστιχένια γάντια όταν αγγίζει τα γυμνά καλώδια;
The quiz show….
Το οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα του Ρατσισμού
Η ταυτότητα της Ευρώπης – Η θέση της Ευρώπης
PROJECT Οι μαθήτριες: Αντριάνα Πλάκα Φιλιώ Κρίνου Βερόνικα Πρένγκα
Γενική Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης
1ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου Ονοματεπώνυμο: Τμήμα: Μάθημα: Υπεύθυνος καθηγητής: Θέμα: Ημερομηνία παράδοσης: Ξιάρχου Κωνσταντίνα Γ΄2 Χημεία Κος Δημητρόπουλος.
ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ – ΠΤΔΕ
Γεια σας παιδιά καλώς ήρθατε
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ … ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ!
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ Χειμερινό Εξάμηνο
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σχ. Έτος: ……3Ο ΓΕΛ ΓΛΥΦΑΔΑΣ………
Νεοπλασματα ουροδοχου κυστης
Δομή του μαθήματος Εφαρμογές του 1ου θερμοδυναμικού νόμου
Προβλήματα του υπολογιστικού συστήματος και η αντιμετώπιση τους
ĐƯỜNG THẲNG VÀ MẶT PHẲNG TRONG KHÔNG GIAN
TA ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΤΗΣ ΚΝΕ Χαρακτηριστικά φωνηέντων:
Προβλήματα του υπολογιστικού συστήματος και η αντιμετώπιση τους
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Φυσική για Μηχανικούς Ενέργεια Συστήματος
ΨΥΓΕΙΟ Παρασκευή, 5 Απριλίου 2019 ΜΙΑ ΧΡΗΣΙΜΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ.
Ασφάλεια κινητού τηλεφώνου
Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων
Εργασία Σχολικού Προγράμματος Θέμα: Ποντιακός Ελληνισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΤΡΙΒΗ Αρχικά η ράβδος και το ύφασμα είναι ουδέτερα – το φορτίο του καθενός και το συνολικό και των δύο είναι ΜΗΔΕΝ

Ηλεκτρόνια (αρνητικά φορτία μεταφέρονται από τη ράβδο ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΤΡΙΒΗ Ηλεκτρόνια (αρνητικά φορτία μεταφέρονται από τη ράβδο στο ύφασμα

ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΤΡΙΒΗ Το ύφασμα αποκτά πλεόνασμα 4 αρνητικών στοιχειωδών φορτίων (ηλεκτρονίων) ενώ η ράβδος αποκτά πλεόνασμα 4 θετικών φορτίων (πρωτονίων)

Συνολικό τελικό φορτίο : +4 – 4 = 0, όσο και το αρχικό ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΤΡΙΒΗ Με την τριβή, τα δύο σώματα αποκτούν ΙΣΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΦΟΡΤΙΑ -4 στοιχειώδη φορτία +4 στοιχειώδη φορτία Συνολικό τελικό φορτίο : +4 – 4 = 0, όσο και το αρχικό Το φορτίο διατηρείται

Η ράβδος είναι αρνητικά φορτισμένη, η σφαίρα είναι αφόρτιστη ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΑΦΗ Η ράβδος είναι αρνητικά φορτισμένη, η σφαίρα είναι αφόρτιστη

ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΑΦΗ Με την επαφή, μέρος των αρνητικών φορτίων της ράβδου, πηγαίνει στη σφαίρα Τα σώματα αποκτούν ΙΔΙΟ ΕΙΔΟΣ ΦΟΡΤΙΟΥ (ΑΡΝΗΤΙΚΟ)

ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΑΦΗ Έστω ότι το αρχικό φορτίο της ράβδου είναι Q = -10μC Μετά την επαφή Το συνολικό φορτίο παραμένει σταθερό : -3μC + -7μC = = -10μC Το φορτίο διατηρείται Φορτίο ράβδου q1 = -3μC Φορτίο σφαίρας q2 = -7μC

Η ράβδος είναι θετικά φορτισμένη, η σφαίρα είναι αφόρτιστη ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΑΦΗ Η ράβδος είναι θετικά φορτισμένη, η σφαίρα είναι αφόρτιστη

ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΑΦΗ Με την επαφή, μέρος των αρνητικών φορτίων της σφαίρας, Έλκεται από τα θετικά φορτία της ράβδου και πηγαίνει στη ράβδο Τα σώματα αποκτούν ΙΔΙΟ ΕΙΔΟΣ ΦΟΡΤΙΟΥ (ΘΕΤΙΚΟ)

ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΑΦΗ Έστω ότι το αρχικό φορτίο της ράβδου είναι Q = 12μC Μετά την επαφή Το συνολικό φορτίο παραμένει σταθερό : 7μC + 5μC = = 12μC Το φορτίο διατηρείται Φορτίο ράβδου q1 = 7μC Φορτίο σφαίρας q2 = 5μC

Όταν τα σώματα είναι πανόμοια και το ένα είναι αφόρτιστο ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΑΦΗ Όταν τα σώματα είναι πανόμοια και το ένα είναι αφόρτιστο ΠΡΙΝ 20μC

Όταν τα σώματα είναι πανόμοια και το ένα είναι αφόρτιστο ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΑΦΗ Όταν τα σώματα είναι πανόμοια και το ένα είναι αφόρτιστο Το φορτίο μοιράζεται εξ ίσου στα δύο σώματα META Το φορτίο διατηρείται 10μC 10μC

-30μC ΠΡΙΝ ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΑΦΗ Εδώ τα σώματα είναι πανόμοια, το ένα είναι αρνητικά φορτισμένο και το άλλο είναι αφόρτιστο ΠΡΙΝ -30μC

-15μC -15μC META ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΕΠΑΦΗ Το φορτίο μοιράζεται εξ ίσου στα δύο σώματα META -15μC -15μC Το φορτίο διατηρείται

OTAN TA ΔΥΟ ΣΩΜΑΤΑ ΕΊΝΑΙ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ + + 20μC 4μC ΠΡΙΝ + + + + META 8μC 16μC

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ QUIZ

Ερώτηση 1 -4μC 4μC 4C + ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ Το φορτίο του υφάσματος θα είναι : -4μC 4μC 4C

ΣΩΣΤΟ! Προχώρησε στην επόμενη ερώτηση

ΛΑΘΟΣ! Θέλεις να συνεχίσεις; ΝΑΙ ΟΧΙ ΛΑΘΟΣ! Θέλεις να συνεχίσεις; ΝΑΙ ΟΧΙ

Μετά την επαφή, η σφαίρα Β αποκτά φορτίο : Ερώτηση 2 Τα σώματα είναι πανόμοια, το ένα είναι αρνητικά φορτισμένο και το άλλο είναι αφόρτιστο -10μC ΠΡΙΝ Α Β Μετά την επαφή, η σφαίρα Β αποκτά φορτίο : 10μC 5μC -10μC -5μC

ΣΩΣΤΟ! Προχώρησε στην επόμενη ερώτηση

ΛΑΘΟΣ! Θέλεις να συνεχίσεις; ΝΑΙ ΟΧΙ ΛΑΘΟΣ! Θέλεις να συνεχίσεις; ΝΑΙ ΟΧΙ

Μετά την επαφή, η σφαίρα Β αποκτά φορτίο : Ερώτηση 3 -12μC -2μC ΠΡΙΝ Β Α -9μC ΜΕΤΑ Μετά την επαφή, η σφαίρα Β αποκτά φορτίο : -5μC 5μC 9μC -9μC

ΣΩΣΤΟ!

ΛΑΘΟΣ! Θέλεις να συνεχίσεις; ΝΑΙ ΟΧΙ ΛΑΘΟΣ! Θέλεις να συνεχίσεις; ΝΑΙ ΟΧΙ