Project 4 Εξερευνώντας γειτονιές της πόλης Η Εβραϊκή συνοικία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Advertisements

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Project: Το Αγρίνιο στο χρόνο
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ευρυζωνικότητα στην υπηρεσία της εκπαίδευσης στις απομακρυσμένες περιοχές Εργαστηριακή συνεδρία χρηστών δορυφορικής ευρυζωνικότητας Ελληνογερμανική Αγωγή,
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
…με ρούχα από ανακυκλωμένα υλικά. Οι καλεσμένοι μαθαίνουν συρτάκι…
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Ως ομάδα: εξετάσαμε την ιστορική εξέλιξη του σχολείου αναζητήσαμε πληροφορίες για την ίδρυση και τη λειτουργία του.
ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΕΕΕΚ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Digital Tales Εικαστικά Θεατρική Αγωγή Γλώσσα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Τίτλος Δραστηριότητας
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Σέρρες, 8 Απριλίου 2016 Δημόσια Βιβλιοθήκη Σερρών ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ.
ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ «ΕΝΕΡΓΟΚΛΑΔΕΥΤΕΣ» ΤΟΥ ΕΠΑ.Λ. ΓΕΡΑΣ «ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΒΙΟΜΑΖΑ ΕΛΙΑΣ Εκμετάλλευση για την παραγωγή ενέργειας» Παρουσίαση Προγράμματος.
1 Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ (PROJECT) Γ. Ρεκαλίδου Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δ.Π.Θ. Γ. Ρεκαλίδου Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δ.Π.Θ.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΘΕΜΑ: « Μαζί με τους Ρομά… Δράσεις προώθησης της ενσωμάτωσης των τσιγγάνων μαθητών στο σχολείο, την κοινωνία και το ευρωπαϊκό πλαίσιο»
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Αξιοποίηση της μεικτής μάθησης με το LAMS στο Λύκειο Τσέχωφ: Αυτός ο πασίγνωστος- άγνωστος Σε συνεργασία με το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού & Εκπαιδευτικής.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Υπεύθυνες καθηγήτριες: ΔΙΑΜΑΝΤΑΡΑ ΕΙΡΗΝΗ ΠΕ 03 ΜΥΛΩΝΑ ΛΕΒΑΝΤΑ ΠΕ 11
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 11ου Γ/σίου
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
«Η Ιστορία του Ναζισμού» Ομάδα: Κάλια
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Project 4 Εξερευνώντας γειτονιές της πόλης Η Εβραϊκή συνοικία

Το θέμα του project είναι η τοπική ιστορία και πιο συγκεκριμένα οι γειτονιές της πόλης που μεγαλώσαμε και περπατάμε

Περιδιαβαίνοντας την εβραϊκή συνοικία, εντοπίσαμε την απαρχή της ιστορίας των Εβραίων της Βέροιας, την εδραίωση και ανάπτυξη τους και τη βίαιη εκτόπιση τους που ως αποτέλεσμα είχε την εξόντωση τους στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Άουσβιτς - Μπίρκεναου

Η φιλοσοφία του project Σύμφωνα με το Leon Vygotsky (1934) και τη θεωρία του κοινωνικού εποικοδομητισμού, η κατάκτηση της γνώσης είναι μια ενεργός διαδικασία οικοδόμησης νοημάτων και σημασιών, η οποία συντελείται σε κοινωνικό πλαίσιο μέσα από τη χρήση της γλώσσας και τη συμμετοχή ομάδων ατόμων σε κοινές πρακτικές, εμπειρικές και πολιτιστικές.

Σύμφωνα με την παιδαγωγική πρόταση του Dewey, ένας από τους βασικούς σκοπούς της αγωγής είναι η ενθάρρυνση της δράσης του παιδιού Έτσι, στα σχολεία εισήχθη η μέθοδος project, ως η πλέον ενδεικτική για την ομαδοσυνεργατική ανακαλυπτική μάθηση

Σκοποί ερευνητικής εργασίας -Να γνωρίσουμε τον τόπο μας -Να συνειδητοποιήσουμε την πολυπολιτισμικότητα του -Να αναγνωρίσουμε τη μικροϊστορία μας ως μέρος της μακροϊστορίας – για αυτό εντάξαμε και παραλληλίσαμε την ιστορία των Εβραίων της Βέροιας με τη γενικότερη ιστορία τους -Να αγαπήσουμε τις γειτονιές της πόλης μας

Να αποφασηνίσουμε όρους όπως: Κοινωνικός δαρβινισμός Άρια φυλή Πογκρόμ Αντισημιτισμός Κρεματόρια – στρατόπεδα συγκέντρωσης Και ιστορικές στιγμές όπως: Νύχτα των κρυστάλλων Τελική λύση Ολοκαύτωμα

Σχέδιο εργασίας Επίσκεψη στην Εβραϊκή συνοικία Ενημέρωση από το συγγραφέα – ερευνητή της ιστορίας των Εβραίων της πόλης, κ. Γιώργο Λιόλιο Εύρεση βιβλιογραφίας Παρακολούθηση παρουσιάσεων σχετικών με την τοπική ιστορία

Παρακολούθηση κινηματογραφικών ταινιών σε σχέση με το Ολοκαύτωμα

Συγγραφή εγχειρίδιου για την ιστορία των Εβραίων της πόλης από την ερευνητική ομάδα

Έλεγχος και διόρθωση του παράγωγου προϊόντος

Επίλογος η πρόκληση της ανακαλυπτικής μάθησης και της συνεργασίας μας έφερε πιο κοντά ως μαθητική κοινότητα μας βοήθησε να αναρωτηθούμε για τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις μας και για την ικανότητα μας να συνεργαζόμαστε η ιστορία των Εβραίων της πόλης, στο βαθμό που μπορέσαμε να την προσεγγίσουμε, μας έφερε πιο κοντά στην ταυτότητα μας

Τελικά η πόλη μας είμαστε όλοι όσοι υπάρχουμε και υπήρξαμε, γεγονός που οφείλουμε να σεβόμαστε και να διατηρούμε στη μνήμη πρέπει να τροφοδοτούμε τη μνήμη των συμπολιτών μας για να μη σβήνουμε αλήθειες ή μισοειπωμένες ιστορίες από τη συλλογική μνήμη

Ένας ελάχιστος φόρος τιμής Στους 460 Εβραίους θύματα της Βέροιας, που εξοντώθηκαν στο Άουσβιτς ανάμεσα στους οποίους υπήρχαν 200 παιδιά Στους υπόλοιπους που αιχμαλωτίστηκαν και θανατώθηκαν στην ευρύτερη περιοχή την περίοδο της κατοχής

Η εργασία μας έχει αναρτηθεί στο μπλογκ chaniaveria.blogspot.com

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ – ΟΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ (Α΄τάξη 5ου Γενικού Λυκείου Βέροιας) Αργυρόπουλος Κώστας Ασλαμπάλογλου Λευτέρης Ασλάνογλου Γιώτα Βέρρος Δημήτρης Δάμτση Σουλτάνα Ευφραιμίδου Ελένη Κακοδήμου Βασιλική Καραφέντζου Αναστασία Καραχαρίση Ραφαηλία Λιάτσου Αφροδίτη Νικολή Σοφία Παντελίδου Ελισάβετ Παπαδοπούλου Αικατερ. Παυλίδης Νικόλαος Πιπερίδου Μαρία Σαλονικίδης Παναγιώτης Συροπούλου Δήμητρα Τριανταφυλλοπούλου Ολυμπία Καθηγήτρια:Μπέτσα Ολυμπία (ΠΕ 02)