Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 5η (2017 – 18) H Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Η Περίοδος της Κρίσης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr Τηλ.: 2810379621 E-class μαθήματος: https://eclass.teicrete.gr/courses/DSH150/
Εξέλιξη Επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα
Βασικοί Δείκτες Επιχ/τητας το 2012 Επιχ/τητα Αρχικών Σταδίων 6,5%
Συμμετοχή στην Επιχ/κη Δραστηριότητα (18-64 ετών)
Παράγοντες Προώθησης και Παρεμπόδισης Επιχ/τητας
Φόβος Αποτυχίας
Επιχ/τητα Ανάγκης vs. Επιχ/τητα Ευκαιρίας
Εξέλιξη Κατανομής Επιχ/τητας Ανάγκης & Ευκαιρίας
Ποιοτικά Χαρακτηριστικά της Επιχ/τητας στην Ελλάδα Εξετάζονται τέσσερα (4) ποιοτικά χαρακτηριστικά της επιχειρηματικοτητας στην Ελλάδα: Οι προοπτικες δημιουργίας απασχόλησης Η καινοτομικότητα και η ένταση του ανταγωνισμού Ο βαθμός εξωστρέφειας τους Το επίπεδο τεχνολογίας που θα χρησιμοποιήσουν
Προοπτική Δημιουργίας Θέσεων Εργασίας στα Επόμενα 5 Χρόνια 3.7% 0.7% 0.3%
Καινοτομία & Ένταση Ανταγωνισμού 23%
Βαθμός Εξωστρέφειας
Το Επίπεδο Τεχνολογίας
Η Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα σε Περίοδο Κρίσης
Επιχ/τητα & Πραγματική Οικονομία
Δυσκολίες Ίδρυσης Νέας Επιχείρησης
Δυσκολίες Ανάπτυξης Νέας Επιχείρησης
Βιβλιογραφία Ιωαννίδης Σ., Τσακανίκας Α., Χατζηχρήστου Σ., (2014), «Η Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα 2012 – 13: Ενδείξεις Ανάκαμψης της Μικρής Επιχειρηματικότητας», ΙΟΒΕ: Αθήνα Μανασάκης Κ., (2013), «Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα κατά την Διάρκεια της Οικονομικής Ύφεσης», Κείμενο Πολιτικής Νο. 12 Ιούλιος 2103, Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής & Εξωτερικής Πολίτικης (ΕΛΙΑΜΕΠ)