Πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Tις επόμενες 2 ημέρες Οι φοιτητές εργάζονται σε μικρές ομάδες Έχουν ανακοινωθεί οι ομάδες (6 ομάδες των 5 ατόμων) στην ίδια αίθουσα Υπεύθυνος καθηγητής.
Advertisements

Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων 1.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Μαρία Καρύδα Γραφείο Β13, Κτήριο Λυμπέρη Ώρες Γραφείου: Τρίτη 11-1,
Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικοδομώντας πολιτισμικές συμπεριφορές στο σχολείο: «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ CRM ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗΣ.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΠΑΒΕΤ) & ΠΑΒΕΤ ΝΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 1.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Ημερίδα – Δημόσια Έργα : Βέλτιστο Κόστος για Μέγιστο Κοινωνικό Όφελος Ιωάννης Γιάνναρος (Οικονομολόγος) : Δημόσια Έργα. Το φτηνό είναι ακριβό Ομάδα Έργου.
Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας με Κοινότητα Ενότητα 3: Β’ Φάση Εξέλιξης της Κοινότητας - Ριζοσπαστισμός Ελένη Κοντογιάννη Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9 η (2015 – 16) Ερευνητική Μεθοδολογία ΙΙ Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας: Από τους τετραετείς κύκλους αξιολόγησης στους διαχρονικούς κύκλους ποιότητας Ημερίδα «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη.
EBusiness Lab- Δραστηριότητες προώθησης της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας Σπύρος Συρμακέσης.
«Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας: Φιλοσοφία, στόχοι και υπηρεσίες σε φοιτητές και αποφοίτους του ΤΕΙ Μεσολογγίου» Δρ. Αριστογιάννης Γαρμπής.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
BizExperts. ΤI EINAI ? Πρόκειται για μια δυναμική πλατφόρμα παροχής όλων των υπηρεσιών που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις Πρόκειται για.
Ομιλήτρια: Κουκουλάρη Αικατερίνη Διημερίδα με τίτλο: «Θέλω να κάνω μεταπτυχιακό στο εξωτερικό» Αίθουσα Συνεδρίων: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τρίτη 4 Νοεμβρίου.
Μεθοδολογία επιμόρφωσης δραστηριότητα ενότητας 8 επιμόρφωσης επιμορφωτών β' επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα Φιλόλογος.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
Η ανθρωπολογία στη χώρα των πραγμάτων… Είναι ο υλικός κόσμος άψυχος και παθητικός στον αντίποδα της οντότητας άνθρωπος που είναι ζωντανός και ενεργητικός;
Ανάπτυξη και διαχείριση καινοτομιών στη μαθησιακή διαδικασία.
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
ΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΠΙΚΑΘΟΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ Εισηγητής: Δρ. Π. Μουρατίδης.
Σχεδιασμός Οργανικών Χημικών Βιομηχανιών
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Τηλεπισκόπηση στο Θαλάσσιο Περιβάλλον
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Το ταξίδι της ενέργειας
Μεταπτυχιακό - M.Sc. «Μάρκετινγκ & Επικοινωνία» Πλήρους Φοίτησης
Τόπος Εγκατάστασης και Κόστος Παραγωγής
Διοικητική Πρακτική 4ο μάθημα
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΜΑΘΗΤΗΣ:ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΠΡΕΚΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Κα ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΘΕΜΑ: ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 7η: Ποιοτική Έρευνα
3/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 4 Φιλίππα Χατζησταύρου Τεχνικές σύγκρισης.
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Σχεδιασμός Οργανικών Χημικών Βιομηχανιών
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών
Ενότητα 3η: Προτεινόμενες εργασίες
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Cola wars Case study.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
Το μάρκετινγκ του Capsis Hotel Thessaloniki
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
Εβδομάδα 8
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 7η: Ποιοτική Έρευνα
ΣΧΕΣΙΑΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεσογειακή διατροφή.
ΤΕΙ ΛΑΜΙΑΣ ΔΡ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΗΤΑΚΟΣ
Case 01: Προγραμματισμός Αγροτικής Παραγωγής «AGRO» ΣΕΝΑΡΙΟ
Ετήσιο αναμενόμενο ποσοστό απόδοσης (%)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Απλά βήματα για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την αξιολόγησή τους
ودقتلا بلط ةٔنلعلا تاسمؤنلل
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Ιδιωτική οικονομική 1η ενότητα «ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΞΥΛΟΥ - ΕΠΙΠΛΟΥ
Εισαγωγή στην Πληροφορική Κωδικος Διαφανειών: ΑΟΑ183
კულტურის კვლევების შესავალი
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ .
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ -ΣΥΝΘΕΤΑ ΥΛΙΚΑ
Αειφορία και Πράσινες Σπουδές
კულტურის კვლევების შესავალი
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης Δρ. ΔαπΟντας ΔημΗτριος

Ορισμός της Πρακτικής Άσκησης Η πρακτική άσκηση αποτελεί ατομική ή συλλογική εργασία και μπορεί να πάρει ποικίλες μορφές. Συνίσταται είτε στην επεξεργασία ενός ζητήματος είτε στην επίλυση κάποιου προβλήματος ή τεστ αξιολόγησης, είτε στην διεξαγωγή ενός πειράματος πάντοτε κάτω από την επίβλεψη του διδάσκοντα. Στόχος είναι να εμπλακούν οι εργαζόμενοι σε δράση που την ακολουθεί ανάλυση αποτελεσμάτων, άντληση γενικών αρχών, δι- ασύνδεση με συστήματα γνώσεων.

Πρακτική Άσκηση ΘΕΜΑΤΑ Κεϋνσιανή Θεωρία Μονεταριστική θεωρία 1. Αίτια της Ανεργίας  θεσμοί, πρωτεύουσα και δευτερεύουσα αγορά εργασίας, οικονομική ανάπτυξη  ενιαία αγορά εργασίας,δυαδικότητα 2. Αίτια μείωσης της Ανταγωνιστικότητας  μέσος και υψηλός μισθός  διαπραγμάτευση 3. Προτάσεις για την μείωση της ανεργίας  αύξηση ενεργού ζήτησης  μειωση μισθών 4.Προτάσεις για αύξηση της Ανταγωνιστικότητας  διαρθρωτικές βελτιώσεις  ευέλικτο κράτος, παραγωγικότητα

Πρακτική Άσκηση Οι οδηγίες για την εκπόνηση της πρακτικής άσκησης πρέπει να είναι σαφείς και να διατυπώνονται γραπτά είτε στον πίνακα είτε σε ένα φύλλο χαρτιού που θα διαμοιραστεί στους εκπαιδευόμενους Σκόπιμο είναι να δίνεται ένα συγκεκριμένο έναυσμα προκειμένου να υποκινείται η δραστηριοποίηση των διδασκομένων. Είναι πολύ πιθανό κάποιοι εκπαιδευόμενοι να μην επιθυμούν να δημοσιοποιήσουν την άποψη τους για αισθάνονται ανασφάλεια και έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Ο διδάσκων σεβόμενος την ανάγκη τους δεν θα ρωτήσει ποιος διατύπωσε κάθε άποψη που παρουσιάζεται στην ολομέλεια

Πρακτική Άσκηση Πλεονεκτήματα Συνδέεται η θεωρία με την πράξη. Προωθείται η ενεργός συμμετοχή των διδασκομένων. Οι διδασκόμενοι αποκτούν υψηλότερη υπευθυνότητα και αυξάνεται η αυτοπεποίθηση τους μετά την αντιμετώπιση προβλημάτων. Η πρακτική άσκηση δεν απαιτεί ιδιαίτερο χρόνο και μπορεί να προωθήσει συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους.

Πρακτική Άσκηση Μειονεκτήματα Απαιτείται προσεκτική προετοιμασία και εποπτεία από τον διδάσκοντα. Ένα ζήτημα δεν μπορεί να εξεταστεί εξονυχιστικά μέσω της άσκησης όπως για παράδειγμα γίνεται στην μελέτη περίπτωσης.

Μελέτη περίπτωσης Οι μελέτες περίπτωσης αποτελούν ιδιαίτερα διαδεδομένη εκπαιδευτική τεχνική η οποία αποτελεί σύνθε-τη μορφή πρακτικής άσκησης επιτρέποντας την εφαρμογή των γνώσεων που έχουν αποκομίσει οι εκπαιδευόμενοι σε πρακτικά θέματα μέσα από την ανάλυση ρεαλιστικών πραγματικών καταστάσεων. Ιδιαίτερα στον τομέα των οικονομικών οι μελέτες περίπτωσης αποτελούν πραγματικές ή υποθετικές ιστορίες που αναφέρονται σε οικονομικά φαινόμενα και μεγέθη, σε σημαντικά πρόσωπα, σε επιχειρηματίες ή επιχειρήσεις, οι οποίες έδρασαν με τρόπο που επιβεβαιώνει τα θέματα που παρουσιάστηκαν στην θεωρία.

Μελέτη περίπτωσης Αναπτύσσονται και εφαρμόζονται με δύο τρόπους : 1. Γίνεται εφαρμογή των γνώσεων που έχουν παρουσιαστεί στην θεωρία, με στόχο την σύνδεση θεωρίας πράξης. 2. Χρησιμοποιείται όταν δεν έχει παρουσιαστεί ακόμη το σύνολο των θεωρητικών γνώσεων έτσι ώστε να κεντρίσουμε την φαντασία των μαθητών και να υποκινηθεί η ευρετική πορεία προς την γνώση.

Μελέτη περίπτωσης Ενδεικτικά θεματικοί άξονες οι οποίοι θα μπορούσαν να αποτελέσουν την πηγή για ανάπτυξη μελετών περιπτώσεως στην επιχειρηματικότητα είναι οι εξής : Ιστορίες πραγματικές ή υποθετικές που εξειδικεύουν οικονομικά μεγέθη και εφαρμογές. Ιστορίες Επιτυχημένων Επιχειρηματιών Παρουσίαση ιστορικών επιχειρήσεων ενός κλάδου Καινοτομίες – Νέες Τεχνολογίες Υποθετικές Περιπτώσεις Άρθρα σε εφημερίδες – περιοδικά – διαδικτυακοί τόποι

Μελέτη περίπτωσης Τα στάδια που ακολουθούνται στην μελέτη περίπτωσης είναι τα ακόλουθα : Ο Καθηγητής επιλέγει μια μελέτη περίπτωσης πολύ κοντά στην πραγματικότητα. Ο Καθηγητής παρουσιάζει στους διδασκόμενους την προς μελέτη περίπτωση καθώς και το πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται. Ο Καθηγητής παρέχει διευκρινήσεις. Οι μαθητές εκτελούν την άσκηση. Στην συνέχεια οι μαθητές μέσω εκπροσώπων παρουσιάζουν στην τάξη τα συμπεράσματα της εργασίας τους, την πορεία που ακολούθησαν, τις δυσκολίες που συνάντησαν, τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν. 6. Ο διδάσκων συνθέτει τα βασικά σημεία που παρουσιάστηκαν σχολιάζει – διασαφηνίζει, διατυπώνει συμ-πληρωματικές παρατηρήσεις.

Πλεονεκτήματα της Χρήσης Μελετών Περιπτώσεως στην Διδασκαλία των Οικονομικών Κύριος παράγοντας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην μελέτη περίπτωσης γίνονται οι μαθητές. Αναπτύσσεται η ενεργοποίηση και η συμμετοχή των διδασκομένων, η ικανότητα τους να επιλύουν προβλήματα καθώς και η κριτική και αναλυτική τους σκέψη. Η χρήση μελετών περιπτώσεως με συγκεκριμένα παραδείγματα από το οικονομικό περιβάλλον συμβάλλει στον θετικό μετασχηματισμό των στάσεων και αντιλήψεων Από το επιμέρους παράδειγμα γίνονται αναγωγές σε ευρείς γνωστικούς τομείς.

Μειονεκτήματα της Χρήσης Μελετών Περιπτώσεως στην Διδασκαλία της Επιχειρηματικότητας α) Οι εκπαιδευόμενοι είναι απίθανο να συναντήσουν στην ζωή τους όλες τις καταστάσεις που περιγράφονται στα μαθήματα οικονομικών. β) Η ύπαρξη μιας διαδικασίας εκπαίδευσης η οποία αντιστοιχεί σε ένα θεωρητικό πλαίσιο προσδιορίζει πολύ ευκολότερα τους εκπαιδευτικούς στόχους και την κατεύθυνση ενός προγράμματος οικονομικών. γ) Η διδασκαλία αυτοτελών ιδανικών καταστάσεων στους μαθητές, χωρίς την αναφορά σε κάποιο μοντέλο ή θεωρία μπορεί να τους αποθαρρύνει, διότι αναδεικνύει αφενός το «τυχαίο» στις επιλογές για παράδειγμα ενός επιχειρηματία ή το ταλέντο που τον διακρίνει. δ) Μελετώντας συνεχώς μελέτες περιπτώσεων (case studies) συνηθισμένων επιχειρήσεων που «πέτυχαν», θα βγάλουμε από το εκπαιδευτικό σύστημα προβλέψιμους επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων οι οποίοι θα επιτύχουν μέτρια κοντά στο μέσο όρο αποτελέσματα. ε) Το μεγάλο ποσοστό αποτυχίας που εμφανίζουν οι νέες επιχειρήσεις θα πρέπει να αναγκάσει τους μαθητές να μελετήσουν όλα τα θεωρητικά ρεύματα που επεξηγούν τα θέματα οικονομίας και επιχειρήσεων