This is your presentation title Διαπολιτισμική Δραστηριότητα: «Ταξίδι στον Κόσμο» This is your presentation title Κοινωνική και Διαπολιτισμική Ψυχολογία στη Σχολική Κοινότητα ΠΜΣ Σχολικής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ Υπεύθυνος Καθηγητής: Βασίλης Παυλόπουλος Νικολέτα Σιφναίου
Εισαγωγή Η μετανάστευση μεταβάλλει την πολιτισμική σύσταση του πληθυσμού Ανάγκη επιπολιτισμοποίησης στο σχολείο Πιθανή η ύπαρξη προκαταλήψεων και στερεοτύπων στους μαθητές σχετικά με τους αλλοεθνείς συμμαθητές τους Προκαταλήψεις διατηρούνται ως ένα βαθμό λόγω της άγνοιας για τους άλλους πολιτισμούς (Stephan & Stephan, 1984) .
Το «Ταξίδι στον Κόσμο» Τάξεις με μετανάστες Δ’ – Στ’ Δημοτικού Σταθεροποίηση στερεοτύπων στα 10 έτη ((Rutland, 1999) Ανεξάρτητη εργασία μαθητών και σύνθεση πληροφοριών Συνεργασία μαθητών από άλλες κουλτούρες
Στόχοι Δραστηριότητας (1) Βραχυπρόθεσμοι: Απόκτηση γνώσεων Εξοικείωση μαθητών με ετερογενή πολιτισμικά περιβάλλοντα Επισήμανση ομοιοτήτων και αναλογιών μεταξύ πολιτισμών
Στόχοι Δραστηριότητας (2) Μακροπρόθεσμοι: Συνεργασία μαθητών από διαφορετικές χώρες Βελτίωση στάσεων μαθητών για πολιτισμική τους ταυτότητα και πολυπολιτισμικότητα
Θεωρητικό Υπόβαθρο Θεωρία της Προκατάληψης (Allport, 1954) Μοντέλο της Αυτορρυθμιζόμενης Μάθησης (Zimmerman & Schunk, 2011) Μοντέλο της ενδοομαδικής σύγκρουσης και συνεργασίας (Sherif, 1966)
Ωφελούμενοι Άμεσα Μαθητές που δεν κατέχουν γνώσεις για διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια Έμμεσα Μαθητές διαφορετικής εθνοτικής καταγωγής
Προετοιμασία Δραστηριότητας Εισαγωγή μαθητών σε βασικές έννοιες Αξιολόγηση ομάδων φιλίας μαθητών Προσδιορισμός χωρών καταγωγής μαθητών Χορήγηση ερωτηματολογίου για την πολιτισμική ταυτότητα και την πολυπολιτισμικότητα
Εφαρμογή της Δραστηριότητας (1) 1ο βήμα Δημιουργία ανομοιογενών πολιτισμικά ομάδων Τυχαίος καθορισμός χώρας σε αυτές 2ο βήμα Προσδιορισμός βασικών εκφάνσεων πολιτισμού Επιλογή στοιχείων προς παρουσίαση 3ο βήμα Παρουσίαση εργασιών στη τάξη Συζήτηση για ομοιότητες και στοιχεία ενδιαφέροντος
Μία βδομάδα μετά τις παρουσιάσεις: Εφαρμογή της Δραστηριότητας (2) Μία βδομάδα μετά τις παρουσιάσεις: Κουίζ για τις χώρες που παρουσιάστηκαν Σε περίπτωση επιτυχών απαντήσεων, η τάξη παίρνει την αντίστοιχη σφραγίδα της χώρας στο διαβατήριό της
Whoa! That’s a big number, aren’t you proud? Αξιολόγηση Αύξηση γνώσεων Κουίζ στην τάξη Αύξηση συνεργασίας Ομάδες φιλίας μεταξύ μαθητών πριν & μετά Στάσεις για πολιτισμική Ερωτηματολόγιο ταυτότητα & πριν & μετά πολυπολιτισμικότητα 89,526,124 Whoa! That’s a big number, aren’t you proud?
Δεοντολογικά Ζητήματα Εκούσια συμμετοχή μαθητών Ενημέρωση για τους σκοπούς της δραστηριότητας Αποφυγή διακριτότητας κοινωνικών κατηγοριοποιήσεων
Πρακτικοί Περιορισμοί (1) Δυσκολία συμπερίληψης στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα Υλικοτεχνική υποδομή και επίβλεψη από εκπαιδευτικό Χρόνος για προετοιμασία δραστηριότητας Κριτήρια αξιολόγησης αυθαίρετα καθορισμένα
Πρακτικοί Περιορισμοί (2) Δυσκολία στον καθορισμό σχολείων κατάλληλων για εφαρμογή της δραστηριότητας Όχι αντίστοιχα Δυσχερής η προβλήματα εφαρμογή Μία μεμονωμένη δράση δεν είναι ικανή να φέρει αλλαγή σε προκαταλήψεις και διακρίσεις
Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!