ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Γλωσσομάθεια.
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Από την ιδέα μέχρι το λογισμικό. Ξεκινώντας από το πρόβλημα...
HY340 : ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ Αντώνιος Σαββίδης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γλώσσες προγραμματισμού Ένας αλγόριθμος όταν περιγραφεί με μια μορφή που τη δέχεται ένας υπολογιστής, λέγεται πρόγραμμα (prοgram, prοgramme)
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΣΚΗΣΕΙΣ – Δομή Ακολουθίας 7 – Βασικά στοιχεία Προγραμματισμού.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Εισαγωγή στον προγραμματισμό Μέρος 3 ο Προγραμματιστικά περιβάλλοντα § 6.7.
Πληροφορική 2 Γλώσσες Προγραμματισμού 1. Γλώσσες προγραμματσιμού  Επιτρέπουν την κωδικοποίηση των αλγορίθμων  Η εκτέλεση ενός προγράμματος θα πρέπει.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Εισαγωγή στην Python.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
3.2 Μεταβλητές και τύποι δεδομένων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python, ΑΠΘ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python Εβδομάδα 1: Βασικά στοιχεία.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
UNIT 1 Τα Πρώτα Προγράμματα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ PYTHON 2.7.10

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Όταν θέλουμε να λύσουμε ένα πρόβλημα με προγραμματισμό, αρχικά βρίσκουμε έναν αλγόριθμο και μετά μετατρέπουμε τους αλγορίθμους σε προγράμματα, δηλαδή σε μια σειρά οδηγιών προς τον υπολογιστή. Το πρόγραμμα θα είναι γραμμένο σε μια γλώσσα προγραμματισμού υψηλού επιπέδου. Εμείς θα χρησιμοποιήσουμε τη γλώσσα προγραμματισμού Python (πηγαίος κώδικας-source code). Εμείς ή κάποιος Πελάτης Προγραμματιστής Αναλυτής Γλώσσα προγραμματισμού Βιβλιοθήκες .dll + Πρόβλημα Αλγόριθμος Πηγαίο Πρόγραμμα (.py) ανάλυση Μεταγλωττιστής Αντικείμενο Πρόγραμμα (.obj) Εκτελέσιμο Πρόγραμμα (.exe) συντάκτης συνδέτης

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ο πηγαίος κώδικας (αυτός που γράφουμε εμείς) δεν είναι κατανοητός από τον υπολογιστή, γιατί αυτός δεν «μιλά» τη γλώσσα Python, αλλά τη λεγόμενη γλώσσα μηχανής. Έτσι, ο πηγαίος κώδικας θα πρέπει να μετατραπεί σε ένα πρόγραμμα γλώσσας μηχανής (αντικείμενος κώδικας-object code). Η γλώσσα μηχανής αποτελείται από λέξεις που περιλαμβάνουν διαδοχικές σειρές μηδέν (0) και ένα (1), π.χ. 01100101. Τότε και μόνον τότε, το πρόγραμμα θα εκτελεστεί από τον υπολογιστή και θα παράγει αποτελέσματα.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η γλώσσα Python διαθέτει ένα μεταφραστικό πρόγραμμα το οποίο κάνει κατανοητό το πρόγραμμα από τον υπολογιστή για να εκτελεστεί, σε γλώσσα μηχανής. Το μεταφραστικό πρόγραμμα της Python είναι ένας διερμηνευτής (interpreter). Οι διερμηνευτές μεταφράζουν διαδοχικά κάθε εντολή του πηγαίου προγράμματος σε γλώσσα μηχανής και, αν αυτή δεν έχει συντακτικά ή ορθογραφικά λάθη, την εκτελούν. Αν έχει τέτοια λάθη, δεν την εκτελούν, σταματούν την εκτέλεση και εμφανίζουν κατάλληλο μήνυμα λάθους. Όταν διορθωθεί το λάθος, το πρόγραμμα πρέπει να εκτελεστεί πάλι από την αρχή. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται, μέχρι ο διερμηνευτής να μη βρει λάθη αυτού του είδους και να εκτελεστεί το πρόγραμμα. Στην πραγματικότητα, μοιάζει ο υπολογιστής να συζητά με τον προγραμματιστή, μέχρι να εκτελεστεί ολόκληρο το πρόγραμμα

ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ H python χρησιμοποιεί κάποιες δεσμευμένες λέξεις ως εντολές και δε μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε για άλλο λόγο. Π.χ. οι παρακάτω λέξεις: print , input, if, while, elif, for κ.α.

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ είναι θέσεις μνήμης στις οποίες αποθηκεύονται τιμές. Η Python δεσμεύει χώρο στη μνήμη του υπολογιστή για τις μεταβλητές ανάλογα με το είδος της μεταβλητής (τύπος δεδομένων). Στην Python δεν είναι απαραίτητο να δηλώσουμε τον τύπο της μεταβλητής που θα χρησιμοποιήσουμε, αλλά αυτό γίνεται αυτόματα, όταν η μεταβλητή πάρει τιμή την πρώτη φορά. Τα ονόματα που μπορούμε να δώσουμε σε μεταβλητές δεν πρέπει να ξεκινούν αριθμό. Αντίθετα, επιτρέπονται όλοι οι λατινικοί χαρακτήρες (A - Z, a - z), ο χαρακτήρα κάτω παύλα _ (underline) και τα ψηφία (0 έως 9), όχι όμως ως αρχικοί χαρακτήρες. Επίσης δεν πρέπει σε ένα όνομα να υπάρχει κενό. Π.χ. Έγκυρα ονόματα μπορούν να είναι: first_name, SecondName, code1, x, a1, _a, pelatis1. Άκυρα ονόματα είναι: 1pelatis (ξεκινά με ψηφίο), pelatis 1 (έχει κενό).

Τύποι και Τελεστές Τύποι: ακέραιος π.χ. 2 7 -10 +10 0 ακέραιος π.χ. 2 7 -10 +10 0 πραγματικός π.χ. 3.14 9.00 -4.999 0.000 28.2E-5 μιγαδικός π.χ.-2+3j συμβολοσειρά (string) π.χ. ‘1 Epal Komotinis’ , ‘Rodopi ‘, ‘2531027160’ λογικός π.χ. True - Αληθής, False – Ψευδής Τελεστές: Αριθμητικοί: + , - , * , / , ** , % ακέραιο υπόλοιπο (div) Σχεσιακοί: > , < , >= , <= , != , == Λογικοί: And , or , not Αριθμητικές εκφράσεις: είναι οι μαθηματικές παραστάσεις, που αποτελούνται από αριθμούς ή αριθμητικές μεταβλητές ή μαθηματικές συναρτήσεις και τα σύμβολα των πράξεων δηλαδή τους αριθμητικούς τελεστές.

Η εντολή print ( εμφανίζει ένα μήνυμα, μία τιμή) Αλγόριθμος Python Εμφάνισε ‘ Καλημέρα’ print ‘Καλημέρα’ Αλγόριθμος Python Εμφάνισε x print x Αλγόριθμος Python Εμφάνισε ‘η τιμή του x’, x print ‘η τιμή του x’, x Αλγόριθμος Python Εμφάνισε 5 + 3 print 5 + 3

Εντολή εκχώρησης ή καταχώρησης τιμής Γενική μορφή: <όνομα μεταβλητής ή μεταβλητών> = τιμή ή τιμές σε πλήρη αντιστοιχία. Λειτουργία: Καταχωρείται η τιμή του δεξιού μέλους στη μνήμη στη μεταβλητή με το όνομα - αναγνωριστικό που έχουμε ορίσει στο αριστερό μέλος. Π.χ. x=1 #καταχωρείται στη μεταβλητή x η τιμή 1 x=x+15 # αυξάνεται η τιμή της μεταβλητής x κατά 15 οnoma =‘Άννα’ #καταχωρείται στη μεταβλητή onoma η τιμή Άννα m1=m2=m3=23 # στις μεταβλητές m1, m2, m3 καταχωρείται η ίδια τιμή 23 x,y=10,18 #στη μεταβλητή x εκχωρείται η τιμή 10 και στη y η τιμή 18 x,y,z=3,7,'Μαρία' #στη μεταβλητή χ εκχωρείται η τιμή 3, στη y η τιμή 7 και στη ζ η τιμή Μαρία.

Η εντολή input Εκχωρεί τιμή σε μια μεταβλητή από το πληκτρολόγιο Λειτουργία: Στο παράθυρο του διερμηνευτή, εμφανίζεται το κείμενο που έχουμε πληκτρολογήσει, μέσα στην παρένθεση της ενσωματωμένης συνάρτησης (στις συναρτήσεις θα αναφερθούμε σε επόμενη παράγραφο) input. Στη συνέχεια, ο υπολογιστής περιμένει να πληκτρολογήσουμε μια τιμή. Όταν πατήσουμε το Enter, η τιμή που πληκτρολογήσαμε καταχωρείται στη μεταβλητή. Π.χ. a=input() a= input(“a=”) name=input(“Γράψτε το όνομα σας: ") surname=input(“Γράψτε το επώνυμο σας: “ age=input(“Γράψτε την ηλικία σας: ”)

Παρατήρηση Για την εισαγωγή σχολίων, κατάσταση όπου μπορούμε να εισάγουμε επεξηγηματικά σχόλια στο πρόγραμμά μας, θέτουμε μπροστά το σύμβολο #. Με αυτόν τον τρόπο, όταν κάποιος δει το πρόγραμμά μας, θα καταλάβει πιο εύκολα τι ακριβώς κάνει και πώς σκεφτήκαμε να το φτιάξουμε. Π.χ. #Ό,τι γράφεται μετά τη δίεση είναι σχόλιο. Μπορώ να γράψω ό,τι #θέλω…

Σύγκριση Ψευδοκώδικα & Python 2.7 ΑΛΛΓΟΡΙΘΜΟΣ (ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ) ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ PYTHON 2.7 Αλγόριθμος Ημερομίσθιο Γράψε 'Δώσε το ημερομίσθιο' Διάβασε ημερομίσθιο Μισθός  ημερομίσθιο*25 Γράψε 'Μισθός=',Μισθός Τέλος Ημερομίσθιο #Hmeromisthio imeromisthio = input("Δώσε το ημερομίσθιο:") misthos = imeromisthio * 25 print "Μισθός=",misthos

ΔΟΜΗ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ Η δομή ακολουθίας χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση προβλημά- των στα οποία οι εντολές εκτελούνται η μία μετά την άλλη από πάνω προς τα κάτω. Για να εκτελεστεί μία εντολή πρέπει να έχει εκτελεστεί πρώτα η προηγούμενη και έπειτα ακολουθεί η επόμενη. #Hmeromisthio imeromisthio = input("Δώσε το ημερομίσθιο:") misthos = imeromisthio * 25 print "Μισθός=",misthos

Ερωτήσεις – Απορίες - Παρατηρήσεις Σελίδες βιβλίου 1-20 Σας ευχαριστώ πολύ!