Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Howard Gardner Η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά εννέα μορφές ευφυΐας.
Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Ικανότητες και δεξιότητες.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
3 α. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη σε σχέση με το μαθητή (μορφές, κριτήρια, τεχνικές κ.λπ.) Ιωάννα Κομνηνού.
Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα Επιπτώσεις για την πρακτική στη σχολική τάξη.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
I.Q. & E.I. – ΝΟΗΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ – – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ –
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Μετασχηματική ηγεσία Σεπτέμβριος 2011 Σεμινάριο Διευθυντών.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Οι πεποιθήσεις για τη νοημοσύνη και τη σχέση της με τη σχολική επίδοση.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Μουντάκης Κώστας Ομ. Καθηγητής Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου Πρώην σύμβουλος του Παιδ. Ινστιτούτου ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Επιμόρφωση Πληροφορικών Βαγγέλης Κανίδης
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης
Η επίδραση της Δημιουργικής Γραφής στην ενίσχυση της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Αγωγής. Μελέτη περίπτωσης ατόμου σε απεξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες.
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Howard Gardner Η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά εννέα μορφές ευφυΐας.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Νοημοσύνη: Μέτρηση των Νοητικών Επιδόσεων
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ GARDNER ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός Ευφυΐα Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός

Ευφυΐα Βασικά ζητήματα: Είναι μονιστικό το IQ (δηλ. αφορά μία γενική ικανότητα) ή πολυσχιδές (δηλ. αφορά πολλές διαφορετικές ικανότητες); Προβλέπει το IQ την ακαδημαϊκή επιτυχία και σημαντικά αποτελέσματα στη ζωή;

Ιεραρχικά Μοντέλα Ευφυΐας Μοντέλα ευφυΐας όπου ένας παράγοντας γενικής ικανότητα (g) θεωρείται υπερκείμενος σε σύγκριση με διάφορους παράγοντες ειδικών ικανοτήτων Το g του Spearman Μια εγχειρηματοποίηση της ευφυΐας εκπορευόμενη από τις δυνατότητες που παρέχει η παραγοντική ανάλυση Binet Εστίαση στη «νοητική ηλικία»: μετρήσεις νοητικής ανάπτυξης που αντικατοπτρίζουν το επίπεδο των προβλημάτων που μπορεί να λύσει ένα παιδί με αντιστοίχηση στην ηλικία

Ιεραρχικά Μοντέλα Ευφυΐας Cattell et al. (π.χ. 1966; 1978) Ρέουσα ευφυΐα Καθαρή ικανότητα συλλογισμού (ανεξάρτητη από εκπαίδευση) Απόκτηση νέων πληροφοριών/ κατανόηση νέων σχέσεων Αποκρυσταλλωμένη ευφυΐα Συσσώρευση γνώσεων κατά τη διάρκεια της ζωής Ανάσυρση (παραγωγή δημιουργικών ιδεών) Νοερή απεικόνιση (αντίληψη χώρου, νοερή περιστροφή) Αντιληπτική ταχύτητα (ικανότητα για συγκρίσεις) Μνήμη

Τυποποιημένο τεστ με αναφορές σε νόρμες: Τεστ ευφυΐας WAIS-III

Τυποποιημένο τεστ με αναφορές σε νόρμες: Τεστ ευφυΐας WAIS-IV (2008) Λεκτικές δοκιμασίες Λεξιλόγιο Ομοιότητες Αριθμητική Μνήμη αριθμών Πληροφορίες Κατανόηση Διαδοχή Γραμμάτων – Αριθμών

Τυποποιημένο τεστ με αναφορές σε νόρμες: Τεστ ευφυΐας WAIS-IV (2008) Πρακτικές δοκιμασίες Συμπλήρωση εικόνων Σειροθέτηση (Ταξινόμηση) εικόνων Πλέγμα Συλλογισμών Κωδικοποίηση (σύνδεση μεταξύ συμβόλων και σχημάτων/αριθμών) Σχέδια με Κύβους (αναπαράσταση εικόνων με κύβους) Συναρμολόγηση αντικειμένων Αναζήτηση συμβόλων (ομοιότητα)

Τεστ ευφυΐας WAIS-IV (παράδειγμα Πλέγματος Συλλογισμών)

H Tριαρχική Θεωρία Ευφυΐας (Sternberg, 1985) Παραδοσιακές κατανοήσεις της ευφυΐας έναντι πρακτικών κατανοήσεων Διαισθητικές κατανοήσεις (π.χ. κοινωνική ευφυΐα) Η ευφυΐα κατά τον Sternberg Η ικανότητα να εντασσόμαστε, να διαμορφώνουμε και να επιλέγουμε περιβάλλοντα που εκπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες/επιθυμίες μας και τις απαιτήσεις της κοινωνίας στην οποία μετέχουμε 3 προαπαιτούμενες ικανότητες: Αναλυτική (παραδοσιακές κατανοήσεις ευφυΐας) Δημιουργική (νέοι τρόποι θέασης ζητημάτων και προβλημάτων – π.χ. καλλιτεχνική δραστηριότητα) Πρακτική (άρρητη γνώση – η κλίση ενός μουσικού σε σχέση με την παραγωγή και πρόσληψη ήχων)

H Tριαρχική Θεωρία Ευφυΐας (Sternberg, 1985) Υποθεωρία των συστατικών στοιχείων Δεξιότητες επεξεργασίας πληροφοριών (μηχανισμοί) Ικανότητα (από)κωδικοποίησης, εστίασης προσοχής, μνήμη & μετασυστατικά (Π.χ. Αναφορικά με το σχεδιασμό λύσεων σε προβλήματα) Υποθεωρία πλαισίου Ικανότητα να προσαρμοστεί, να ρυθμίσει και να διαμορφώσει κανείς τη συμπεριφορά του σύμφωνα με τις απαιτήσεις του πλαισίου Μεταβίβαση δεξιοτήτων που αφορούν ένα πεδίο, σε ένα άλλο (Π.χ. διεπαγγελματική μεταβίβαση ικανοτήτων) Εμπειρική Υποθεωρία Ο συγκερασμός προηγούμενων εμπειριών με τα δεδομένα ενός προβλήματος για να βρεθεί μια καινοτόμα λύση Έκθεση σε νέες δοκιμασίες/καταστάσεις και ανταπόκριση βάσει προσαρμογής παρελθοντικών συναφών εμπειριών

Η θεωρία του Gardner για τις Πολλαπλές Ευφυΐες Παραδοχή σχετικά διακριτών νοητικών δυνατοτήτων, με αδρές και μη προβλέψιμες σχέσεις μεταξύ τους Ευφυΐες που ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες ικανότητες Γλωσσική Λογικο-μαθηματική Χωρική Μουσική Σωματική κιναισθητική Ενδοατομική Διατομική Νατουραλιστική Υπαρξιακή

Η θεωρία του Gardner για τις Πολλαπλές Ευφυΐες Προεκτάσεις για την αντιδιαστολή εγκεφαλικής βλάβης και συγκεκριμένων δεξιοτήτων Ευρωκεντρική μεροληψία των παραδοσιακών τεστ IQ Πολυμορφία της ευφυΐας Κριτική Ευφυΐες ή ικανότητες; Δυσκολία μέτρησης / Χαμηλή εγκυρότητα Διάψευση της μη συσχέτισης των επιμέρους ευφυϊών Εξελιγκτικά ζητήματα Είναι εξελιγκτικά αναγκαίες οι επιμέρους ευφυΐες;

Μια μικρή μνεία στη Συναισθηματική Νοημοσύνη Σημείο αφετηρίας η κοινωνική ευφυΐα Η ικανότητα να: Αναγνωρίζει κανείς συναισθήματα στον εαυτό του/στους άλλους Διακρίνει μεταξύ τους Τις ρυθμίζει και να τις χρησιμοποιεί για καθοδήγηση σκέψεων και συμπεριφοράς

Μια μικρή μνεία στη Συναισθηματική Νοημοσύνη 4-μερές μοντέλο (Mayer, Salovey & Sluyter, 1997) Ακριβής πρόσληψη συναισθημάτων στον εαυτό και τους άλλους Χρήση συναισθημάτων για τη διευκόλυνση της σκέψης Κατανόηση συναισθημάτων, συναισθηματικής γλώσσας και μηνυμάτων που μεταδίδονται από τα συναισθήματα Διαχείριση συναισθημάτων για την επίτευξη ορισμένων στόχων Βασίζεται: Στις πολλαπλές ευφυΐες του Gardner Στην έννοια της ροής (flow) (Csikszentmihalyi, 1975; 1990) Στην έννοια της αναβολής ικανοποίησης (Mischel et al., 1989)

Μια μικρή μνεία στη Συναισθηματική Νοημοσύνη Διττή σύλληψη EI ως ικανότητα Αναγνώριση & ρύθμιση συναισθημάτων στον εαυτό και τους άλλους, μη λεκτική συναισθηματική έκφραση, ενσυναίσθηση, διαίσθηση, δημιουργική σκέψη, ανασκευή διαθέσεων (ανασκευή αρνητικών συναισθημάτων), παρακίνηση. Εργαλείο: Mayer-Salovey-Caruso EI Test (MSCEIT) EI ως χαρακτηριστικό Οι διαστάσεις του Bar-On: Δια-/Ενδοατομική EI, Προσαρμογή, Διαχείριση άγχους , Γενική διάθεση (Εργαλείο: Emotional Quotient Inventory a.k.a. EQ-i) Το ερωτηματολόγιο των Petrides & Furnham (2003) για την EI ως χαρακτηριστικό (TEIQue): Ψυχολογικό καλώς-έχειν, αυτο-έλεγχος, συναισθηματικότητα & κοινωνικότητα

Μια μικρή μνεία στη Συναισθηματική Νοημοσύνη Μια μικρή μνεία στη Συναισθηματική Νοημοσύνη  Κριτική Χαρακτηριστικό ή ικανότητα; Υπάρχει; Αν ναι, τι περιέχει και πόσο χρήσιμη είναι ως έννοια; Σύλληψη & μεθοδολογία ενημερωμένη από την εμπορευματοποίηση της έννοιας Αμφιλεγόμενη παραδοχή της περιβαλλοντικά αναπτυσσόμενης EI μέσα από συγκεκριμένες τακτικές (Goleman) Δυσκολία μέτρησης / Χαμηλή εγκυρότητα Π.χ. Συναινετική βαθμολόγηση έναντι βαθμολόγηση από ειδικούς Χαμηλή προβλεπτική ισχύς Μόνο 2% βελτίωση της πρόβλεψης από την πρόσθετη χρήση τεστ EI μαζί με IQ τεστ Έλλειψη ακαδημαϊκά αξιολογούμενων ερευνών και μετρήσεων Έλλειψη ενοποίησης με τη βιβλιογραφία της προσωπικότητας /ευφυΐας