Πολιτισμική Διαμεσολάβηση στο Σχολικό Πλαίσιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ένας δρόμος μια ιστορία
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Γνωριμία με το βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνασίου
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project: Εθισμός στο Internet
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
Οι Δροσουλίτες της Κρήτης!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Εργασία στο Project.
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτισμική Διαμεσολάβηση στο Σχολικό Πλαίσιο ΠΜΣ Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ Κοινωνική και Διαπολιτισμική Ψυχολογία στη Σχολική Κοινότητα Ακαδημαϊκό Έτος: 2017-2018 Διδάσκων: Β.Γ. Παυλόπουλος Μαρία Αρτσάνου Μαρία Ρούσσου

Περίγραμμα Ταυτοποίηση του προβλήματος Επιδιωκόμενος στόχος Ωφελούμενοι Θεωρητικό υπόβαθρο Περιγραφή δράσης Εφαρμογή Αξιολόγηση

Πρόβλημα στο σχολικό πλαίσιο: Στερεοτυπικές αντιλήψεις των μαθητών ως προς την πολιτισμική καταγωγή και τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες των συμμαθητών τους

Στερεότυπα “Η προκατειλημμένη στάση ενός ατόμου ή μιας ομάδας, που γενικεύεται σε ένα ολόκληρο έθνος, φυλή ή θρησκεία”(Χατζηχρήστου, 2011) Χαρακτηριστικά των στερεοτύπων κατά Alexon (1985): Διεισδυτικά Πολύ συχνά είναι αρνητικά Ευνοούν την ύπαρξη παρερμηνεύσεων και παρανοήσεων Αποτελούν φραγμό επικοινωνίας

Στερεότυπα ως κοινωνικό πρόβλημα (1) Κοινωνικό πρόβλημα διεθνώς κατά κοινή ομολογία Αφορά μεγάλο αριθμό ατόμων με μόνο κριτήριο τη διαπολιτισμική ετερότητα Τα αίτια ανάγονται σε κοινωνικούς παράγοντες (ανισότητες, κοινωνικές αντιλήψεις)

Στερεότυπα ως κοινωνικό πρόβλημα (2) Επιπτώσεις σε πολλά επίπεδα και επιφέρει κοινωνική δυσλειτουργία Παραβιάζονται αξίες και δικαιώματα των ατόμων Για την αντιμετώπισή του χρειάζονται αλλαγές στο κοινωνικό πεδίο Δυναμική πορεία: εμφανίζεται συστηματικά, έχει διάρκεια

Το σχολείο σήμερα Διαφορετική πολιτισμική καταγωγή από τις σημαντικότερες πηγές ανομοιογένειας των μαθητών Αυξανόμενος αριθμός παλλινοστούντων και αλλοδαπών μαθητών ανάγκη για «διαπολιτισμική επικοινωνία» Φαινόμενα εχθρότητας στο σχολείο, ετικετοποίηση, περιθωριοποίηση, στιγματισμός (Χατζηχρήστου, 2011, 2015)

Στόχοι Παρέμβασης (1) Βραχυπρόθεσμοι: Αναγνώριση και αποδοχή της έννοιας της διαφορετικότητας Εντοπισμός κοινών στοιχείων Κατανόηση της συμπεριφοράς ατόμων με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο

Στόχοι Παρέμβασης (2) Μακροπρόθεσμοι: Άρση των στερεοτυπικών αντιλήψεων Αλλαγή στάσεων και συμπεριφοράς Θετικό κλίμα τάξης- σχολείου

Ωφελούμενοι: Άμεσα: οι μαθητές και ο εκπαιδευτικός της τάξης Έμμεσα: η σχολική κοινότητα

Θεωρητικό Υπόβαθρο Πρόγραμμα πρωτογενούς πρόληψης Συστημική προσέγγιση σχολική τάξη ως σύστημα Σχολείο: πλαίσιο διαμεσολάβησης, φορέας κοινωνικοποίησης Η διαδικασία της μάθησης είναι διαμεσολάβηση

Project: «Ταξιδεύοντας στους πολιτισμούς» (1) Προσθήκη ως μαθήματος στο αναλυτικό πρόγραμμα Απευθύνεται σε μαθητές Πέμπτης Δημοτικού Μια φορά τη βδομάδα, μία διδακτική ώρα (45΄), για ένα σχολικό έτος Εφαρμόζεται από τον δάσκαλο σε συνεργασία με τον σχολικό ψυχολόγο

Project: «Ταξιδεύοντας στους πολιτισμούς» (2) Περιγραφή: κάθε μάθημα έχει ως αντικείμενο μία διαφορετική, κάθε φορά, χώρα η οποία επιλέγεται από τον δάσκαλο και μελετάται σε δύο διδακτικές ώρες Διαδικασία: Α. Φάση: O δάσκαλος δίνει κάποιες γενικές πληροφορίες για τη συγκεκριμένη χώρα και οι μαθητές χωρίζονται- τυχαία- σε ομάδες 4-5 ατόμων. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ασχοληθεί με διαφορετικό τομέα της χώρας

Project: «Ταξιδεύοντας στους πολιτισμούς» (3) Β. Φάση: Κάθε ομάδα καλείται να αναζητήσει πληροφορίες και να κάνει μία παρουσίαση στην τάξη σχετικά με τομείς όπως: Ιστορία, Μουσική, Γαστρονομία, Πολιτισμός, Σημαντικές Προσωπικότητες, Τρόπος Ζωής. Στο τέλος κάθε ενότητας: Συζήτηση με τους μαθητές σχετικά με ομοιότητες και διαφορές, τι τους άρεσε περισσότερο, τι τους έκανε εντύπωση, με ποιο θετικό στοιχείο συνδέουν τη κάθε χώρα.

Υλοποίηση της δράσης (1) Πρακτικά ζητήματα: Τήρηση χρονοδιαγράμματος, πρωτοκόλλου δράσεων και προβλεπόμενων στόχων Άδεια από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Επιμόρφωση δασκάλου

Υλοποίηση της δράσης (2) Δεοντολογικά ζητήματα: ενημέρωση- συγκατάθεση γονέων και εκπαιδευτικού προσωπικού Περιορισμοί: μη επάρκεια του εκπαιδευτικού σε θέματα πολιτισμικής ετερότητας,

Αξιολόγηση Δράσης (1) Δόθηκαν ερωτηματολόγια πριν και μετά τη παρέμβαση σχετικά με τις αντιλήψεις των μαθητών για την πολιτισμική ετερότητα και τα στερεότυπα που πηγάζουν από αυτήν Εσωτερική: από τους μαθητές και τον δάσκαλο της τάξης Εξωτερική: από το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό

Αξιολόγηση Δράσης (2) Διαχρονική: μετρήσεις πριν και μετά την παρέμβαση στους άμεσα ωφελούμενους Συγχρονική: σύγκριση με ομάδα ελέγχου που δεν εφαρμόστηκε η παρέμβαση

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!