Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία της Μοσχοβίτη Αφροδίτη Δ201633
Δ.18 Ποιες ιδιότητες του παραλληλογράμμου γνωρίζετε; Ποιες είναι οι ελάχιστες δυνατές που εξασφαλίζουν ότι ένα τετράπλευρο είναι παραλληλόγραμμο; Αιτιολογείστε την απάντησή σας. Στόχος της δραστηριότητας: Αναγνώριση παραλληλογράμμου με βάση τον ορισμό και τα κριτήρια. Ορισμός: Παραλληλόγραμμο λέγεται το τετράπλευρο που έχει τις απέναντι πλευρές του παράλληλες. Ιδιότητες παραλληλογράμμων Σε κάθε παραλληλόγραμμο ισχύουν οι παρακάτω ιδιότητες: (i) Οι απέναντι πλευρές του είναι ίσες. (ii) Οι απέναντι γωνίες του είναι ίσες. (iii) Οι διαγώνιοι του διχοτομούνται.
Γιατί την επιλέξατε; Δικαιολογείστε την άποψή σας. Η δραστηριότητα αυτή έχει εν δυνάμει μαθηματικά χαρακτηριστικά όπως: η διερεύνηση μέσα από τη χρήση εργαλείων, η δημιουργία εννοιολογικών συνδέσεων, η σύνδεση αναπαραστάσεων η ανάπτυξη μαθηματικού συλλογισμού.
Τι είδους υλικό θα δίνατε στους μαθητές σας; πώς θα οργανώνατε την τάξη σας και γιατί; Οργάνωση τάξης Χρήσιμο υλικό Εργαστήριο Υπολογιστών Ομάδες 2~3 παιδιών Σκοπός μου είναι: να «προκαλέσω» τον κάθε μαθητή να εμπλακεί σε μια κατάσταση που του επιτρέπεται να δράσει με κάποιο κίνητρο ατομικά και συλλογικά και να αξιοποιήσει το εργαλείο που θα του δοθεί για να επιτύχει μια σειρά μαθηματικών στόχων και διεργασιών. Το εργαλείο που θα χρησιμοποιήσω θα είναι η «χελωνόσφαιρα» και το «geogebra» Μέσω αυτών των εργαλείων θα τους δοθεί η ευκαιρία να φτιάξουν σχήματα με διαφορετικές ιδιότητες κάθε φορά, με σκοπό να καταλήξουν μόνο στις αναγκαίες ιδιότητες που χρειάζεται να έχει ένα σχήμα για να είναι παραλληλόγραμμο.
Τι είδους δεξιότητες αναμένετε να αναπτύξουν οι μαθητές κατά την εφαρμογή της; Η ικανότητα αποτελεσματικής χρήσης κοινωνικο-πολιτισμικών (γλώσσας, συμβόλων, κειμένων) και ψηφιακών εργαλείων Η ικανότητα αλληλεπίδρασης και συνεργασίας σε ετερογενείς ομάδες Η ικανότητα αυτόνομης και υπεύθυνης λειτουργίας Η ικανότητα ανάλυσης και ερμηνείας δεδομένων Η ανάπτυξη ιδιαίτερων μαθηματικών διεργασιών όπως διαδικασίες πειραματισμού, διερεύνησης, διατύπωσης και ελέγχου υποθέσεων