ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Διανομή έκτασης με ευθεία διερχόμενη από σταθερό σημείο
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Μαθήματα.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Μαθηματικα και χορος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Πώς πάω από την αριστερή εικόνα (πρόβλημα) στη δεξιά (μοντέλο);
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λύση προβλημάτων Στην επίλυση προβλημάτων ασχολούμαστε με δύο κυρίως θέματα: 1.Ποιες είναι οι στρατηγικές υποδιαίρεσης ενός προβλήματος σε μικρότερους.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
Διδακτική Μαθηματικών Ι 9 Απριλίου 2014 Μάθημα 4 ο -5 ο Επίλυση προβλήματος ( συνέχεια )
Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι – Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας 1 Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι Διδακτικό Προσωπικό: Λέκτορας Χρήστος.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Του Νίκου Δαπόντε Πηγή : ontent&task=view&id=229&Itemid=50
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΝΘΕΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER: ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Ευάγγελος Μώκος 1 και.
Inquiry Teaching hp 1.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Διδασκαλία Μοντελοποίησης
M. Πατρινόπουλος.
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ Το αντικείμενο της εδαφομηχανικής είναι η μελέτη των εδαφών, με στόχο την κατανόηση και πρόβλεψη της συμπεριφοράς του εδάφους για.
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
Εκπαιδευτικοί σκοποί & στόχοι
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΤΑΔΙΩΝ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ POLYA Ortiz, E. (2016). The Problem-Solving Process in a Mathematics.
Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 2 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (3) Μελετήστε το παρακάτω άρθρο.
Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Ortiz και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Ποια είναι τα επιχειρήματα που προβάλλει ο συγγραφέας; -Τι προτείνει;
1η ενότητα: η συνεισφορά του Polya
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Ενότητα 3η: Προτεινόμενες εργασίες
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
Impacting positively on students’ mathematical problem solving beliefs: An instructional intervention of short duration Stylianides, A. J., & Stylianides,
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
Οι ευρετικές στρατηγικές
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΕΡΓΑΣΙΑ 1 Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Schoenfeld (1992) και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Τι ακριβώς διαπραγματεύεται; -Ποια είναι τα επιχειρήματα.
Ευρετικές Στρατηγικές χρήσιμες για την επίλυση προβλήματος
Μεθοδολογία έρευνας Αποτελέσματα έρευνας
Κλικ για επιστροφή στην ερώτηση
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Carlson, M. P. & Bloom, I. (2005). The Cyclic Nature of Problem Solving: An Emergent Multidimensional Problem-Solving Framework. Educational Studies in Mathematics, 58: 45-75 Παπαθανάση Καλλιόπη-Δήμητρα Α.Μ.: 201604 Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων

Τα προβλήματα επιλέχθησαν επειδή: Σε μία έρευνα συμμετείχαν 8 ερευνητές μαθηματικοί (όλοι άντρες) και 4 διδακτορικοί φοιτητές (3 άντρες και 1 γυναίκα) από δύο μεγάλα δημόσια πανεπιστήμια της Αμερικής με σκοπό να μελετηθούν συμπεριφορές επίλυσης προβλημάτων. Τα προβλήματα που δόθηκαν, απαιτούσαν θεμελιώδεις έννοιες της Γεωμετρίας, της Άλγεβρας και των Ποσοστών. Τα προβλήματα επιλέχθησαν επειδή: αποτελούσαν πρόκληση για να εμπλέξουν έναν μαθηματικό και απαιτούσαν βασικές μαθηματικές έννοιες και γνώσεις που ήταν γνωστές στους μαθηματικούς, ανεξάρτητα του τομέα εξειδίκευσής τους η φύση των προβλημάτων θα μπορούσε να παράγει πολλαπλούς τρόπους επίλυσης ήταν επαρκώς πολύπλοκα για να οδηγήσουν σε αδιέξοδο Τα προβλήματα λοιπόν, δόθηκαν ώστε να παρατηρήσουμε μία πληθώρα γνωστικών και μεταγνωστικών συμπεριφορών. Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ ΧΑΡΤΙΟΥ Ένα τετράγωνο κομμάτι χαρτί ΑΒΓΔ είναι άσπρο στην μία μεριά του, μαύρο στην άλλη μεριά και έχει επιφάνεια 3 τετραγωνικές ίντσες. Η μία του κορυφή (Α) ‘γλιστράει’ κατά μήκος της διαγωνίου ΑΓ και το χαρτί διπλώνεται έτσι ώστε η ορατή πλέον επιφάνεια να είναι μισή άσπρη και μισή μαύρη. Ζητείται να υπολογιστεί πόσο απέχει η κορυφή Α από την ευθεία κατά την οποία διπλώθηκε το χαρτί. Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων

ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΕ Ο MARCO ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Αρχικά, ο Marco διάβασε το πρόβλημα. Έφτιαξε ένα σκίτσο (ευρετική στρατηγική), σημειώνοντας 3 σε κάθε πλευρά και έκανε αρκετές προσπάθειες να κατανοήσει και να οργανώσει τις δοσμένες πληροφορίες και το ζητούμενο του προβλήματος διαβάζοντάς το ξανά και πιο προσεκτικά. ΚΑΤΑΣΤΡΩΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Στη συνέχεια κατασκεύασε ένα τετράγωνο με ένα κομμάτι χαρτί, γραμμοσκίασε με το μολύβι του τη μία πλευρά και δίπλωσε την αριστερή πάνω κορυφή κατά μήκος της διαγωνίου (ευρετική στρατηγική). Γενικά προσπαθούσε να υπολογίσει πώς να διπλώσει το χαρτί ώστε να δημιουργηθούν ίσες επιφάνειες. Ξεκίνησε την επίλυση, διατυπώνοντας διάφορες υποθέσεις κατηγοριοποιώντας το πρόβλημα (ευρετική στρατηγική). Οι υποθέσεις ήταν ουσιαστικά μία από τις αρκετές κυκλικές διαδικασίες επίλυσης προβλήματος ‘’σχεδιασμός-εκτέλεση-έλεγχος’’ που έκανε ο Marco. Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Έπειτα από κάθε υπόθεση, o Marco παρέμενε σιωπηλός καθώς σκεφτόταν πώς η υποτιθέμενη λύση μπορούσε να εξελιχθεί (ευρετική στρατηγική). Όταν επέλεγε μία στρατηγική, χρησιμοποιούσε τις γνώσεις του στη γεωμετρία για να αποφασίσει πώς να εκφράσει αλγεβρικά την περιοχή των δύο χρωματισμένων επιφανειών και απέρριπτε ή συνέχιζε με βάση τα δεδομένα του. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στη συνέχεια έκανε υπολογισμούς για να δημιουργήσει μία λύση την οποία στη συνέχεια δοκίμαζε. ΕΛΕΓΧΟΣ – ΚΥΚΛΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Αφού ολοκλήρωνε σωστά μία επαλήθευση, έπαιρνε τα νέα δεδομένα και ξεκίναγε πάλι την κυκλική διαδικασία επίλυσης προβλήματος ‘’σχεδιασμός-εκτέλεση-έλεγχος’’ O Marco ασχολήθηκε με το πρόβλημα άλλα 15 λεπτά αλλά ποτέ δεν κατάφερε να επιλύσει τις υπολογιστικές συγκρούσεις που ανακάλυπτε. Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων

Ευχαριστώ πολύ! Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων