Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Advertisements

Μιχαλίνος Ζεμπύλας Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΤΠΕ και Φιλολογικά μαθήματα ΤΠΕ και Γραμματισμός
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πρόγραμμα.
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ιστορία Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικών Ιδεών
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Blogging στην εκπαίδευση. Μια μικρή έρευνα Πόσοι από εσάς έχετε ξανακούσει τους όρους blog/blogging/ιστολόγιο? … διαβάζετε τακτικά κάποιο blog? … «κρατάτε»
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Διδάσκουσα: Λέκτορας Μαρία Δασκολιά
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Το παιδαγωγικό ζεύγος Ο μαθητής - Ο δάσκαλος. Το παιδί Πλήρης απασχόληση στο σχολείο, καθήκοντα, υποχρεώσεις… Το σχολείο: Καθοριστικός παράγοντας για.
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
John Dewey
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση καλύτερα;
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης Αγωγή: συστηματική και σκόπιμη ενέργεια. Επιδιώκεται από θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας. Ύπαρξη σκοπών,
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
2.“Το αθλητικό ιδεώδες στην ποίηση”
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
Ο κλασικός Αθλητισμός στο Δημοτικό Σχολείο
Ελληνογερμανική Αγωγή
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης Αναλυτικά προγράμματα

Α. Σκοποί και ιδεώδη της παιδείας Α. Σκοποί και ιδεώδη της παιδείας Ιδεατές καταστάσεις προς τις οποίες οφείλει να προσανατολίζεται το επιθυμητό αποτέλεσμα του παιδαγωγικού ευεργετήματος Αρχαία Ελλάδα Σπάρτη Αθήνα Βυζάντιο-Μεσαίωνας Αναγέννηση Εποχή νεωτερικότητας

Εκπαιδευτικά Ιδεώδη Ατομικό/ατομικιστικό Κοινωνικό/κοινωνιοκρατικό Εκπαιδευτικά Ιδεώδη Ατομικό/ατομικιστικό Κοινωνικό/κοινωνιοκρατικό Ανθρωπιστικό Θρησκευτικό/μεταφυσικό

Ατομικό/ατομικιστικό ιδεώδες Rousseau Ανάπτυξη του ατόμου ανεξάρτητα από το κοινωνικό σύνολο Αρνητική αγωγή

Κοινωνικό/ κοινωνιοκρατικό ιδεώδες Emil Durkheim Η κοινωνία στο επίκεντρο του κοινωνικού ευεργετήματος Ορίζει την αγωγή ως «μεθοδευμένη κοινωνικοποίηση»

Ανθρωπιστικό ιδεώδες Κύριος σκοπός: ο τέλειος άνθρωπος ως αυτοδύναμη και πολύπλευρη προσωπικότητα, κάτι που βρίσκεται στο επίκεντρο της αρχαίας ελληνικής και ρωμαїκής παιδείας von Humbolt Μεταμόρφωση ανθρώπου σε ον πνευματικό με : Ατομικότητα (ανάπτυξη έμφυτων προδιαθέσεων) Ολότητα (ανάπτυξη ψυχικών λειτουργιών) Καθολικότητα (αφομοίωση όλων των στοιχείων του ψυχικού κόσμου)

Θρησκευτικό/ μεταφυσικό ιδεώδες Πατέρες εκκλησίας Ιερός Αυγουστίνος: De Magistro

Το πρόβλημα της διαχρονικότητας των σκοπών Herbart Ηθικές ιδέες (καλοσύνη, δικαιοσύνη, εσωτερική ελευθερία) Συζήτηση για 2 θέματα: Έχει θέση η Παιδαγωγική επιστήμη στη διατύπωση των σκοπών της αγωγής; Υπάρχουν διαχρονικοί και απόλυτοι σκοποί της παιδείας;

Τα αναλυτικά προγράμματα Ύπαρξη δύο προγραμμάτων : Επίσημο αναλυτικό Ανεπίσημο, άδηλο, αφανές

Επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα Με ποια κριτήρια συντάσσεται; Ακαδημαική θεωρία Η θεωρία της κοινωνικής αποτελεσματικότητας Θεωρία της κοινωνικής αποδόμησης Η θεωρία της μελέτης του παιδιού

Από τα προγράμματα ύλης στα προγράμματα στόχων 4 δομικά στοιχεία του curriculum: Διδακτικοί στόχοι Αντικείμενα μάθησης Μεθοδολογικές οδηγίες Έλεγχος επιτυχίας των διδακτικών στόχων Διαβάθμιση Ταξινόμηση στόχων

Σχολικά εγχειρίδια (παραδοσιακά-νέα) Η ελληνική παραγματικότητα: Σκοπός-στόχος Διδακτικά μοντέλα Σχολικά εγχειρίδια (παραδοσιακά-νέα) Η ελληνική παραγματικότητα: Οι εκπαιδευτικοί σκοποί ορίζονται από Το Σύνταγμα Εκπαιδευτικούς νόμους Προεδρικά διατάγματα Σχολικά εγχειρίδια

Φιλοσοφία του curriculum Δεν είναι πλέον ο παντογνώστης δάσκαλος που μεταλαμπαδεύει τη γνώση, αλλά ο συντονιστής που οργανώνει συζητήσεις, παρωθεί και εμψυχώνει τους μαθητές για συμμετοχή στην αναζήτηση νέων γνώσεων και εμπειριών.