Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στο ψηφιακό επιχειρείν και το ηλεκτρονικό εμπόριο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΡΜΟΚΟΙΤΙΔΑΣ – ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ CREATIVE INDUSTRIES ΣΤΟ ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΡΕΘΥΜΝΗΣ- ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Κεφάλαιο 7: Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Η.Ε) 7.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του Η.Ε 7.2 Τα επίπεδα διάκρισης του Η.Ε 7.3 Οι επιπτώσεις του Η.Ε στον χώρο των.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου M-Commerce και οι επιπτώσεις του στο Marketing Δήμητρα Ηλιοπούλου 
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Η Ανάδυση Νέων Κλάδων/Δραστηριοτήτων στον Τομέα Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Ελλάδα ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Αιμ. Πρωτόγερου, Γ. Καλογήρου Σχολή.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Ζαχαριάδου Κλειώ Εμμανουέλα (7717)
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Κ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ Εργαστήρια Πληροφορικής Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα και Εφαρμογές Διαδικτύου και Εφαρμογές.
1 Διάλεξη 11 η (2015 – 16) Τεχνικές άμεσης επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
Τηλεπικοινωνίες, Διαδίκτυο και Ασύρματη Τεχνολογία.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 1 η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
Ενημερωτικό Φυλλάδιο Συντονιστής Έργου Συνεργαζόμενοι Φορείς
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
Το κόστος Ποιότητας    
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Ψηφιακή ευκαιρία: μια μεγάλη ευκαιρία! Πως να την διεκδικήσετε;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στο ψηφιακό επιχειρείν και το ηλεκτρονικό εμπόριο Μέρος 1 Εισαγωγή Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στο ψηφιακό επιχειρείν και το ηλεκτρονικό εμπόριο 1

Διδακτικά πορίσματα Ορισμός της έννοιας και του εύρους του ψηφιακού επιχειρείν και του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και των διαφόρων επιμέρους στοιχείων τους Σύνοψη των κύριων λόγους για την αποδοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού επιχειρείν, και αναφορά στα εμπόδια που ενδέχεται να περιορίσουν την αποδοχή Γενική περιγραφή των μόνιμων επιχειρηματικών προκλήσεων που ενέχει η διαχείριση του ψηφιακού επιχειρείν σε μια εταιρεία, και ειδικά στις νεοφυείς διαδικτυακές επιχειρήσεις 2

Θέματα διοίκησης Πώς εξηγούμε το εύρος και τις επιπλοκές του ψηφιακού επιχειρείν στο προσωπικό; Ποια είναι τα οφέλη από την εισαγωγή και καθιέρωση του ψηφιακού επιχειρείν, και ποιοι οι κίνδυνοι; Πώς μπορούμε να αξιολογήσουμε τις τρέχουσες δυνατότητες της επιχείρησής μας στο ψηφιακό επιχειρείν; 3

Εικόνα 1.1 Η μηχανή αναζήτησης της Google όπως ήταν το 1998 Πηγή: Το ηλεκτρονικό αρχείο της τοποθεσίας Ιστού Wayback Machine: http://web.archive.org/web/19981111183552/google.stanford.edu Η επωνυμία Google και το αντίστοιχο λογότυπο είναι κατατεθέντα εμπορικά σήματα της Google Inc. και χρησιμοποιούνται κατόπιν αδείας. 4

Καινοτομία και ευκαιρίες στο ψηφιακό επιχειρείν Καινοτομία και ευκαιρίες στο ψηφιακό επιχειρείν Από το 1998 που εμφανίστηκε η μηχανή αναζήτησης της Google, ποιες νεοφυείς διαδικτυακές επιχειρήσεις έχουν μεταμορφώσει τον τρόπο εργασίας μας, τη διασκέδασή μας, τη ζωή μας; Τι καινοτομίες έκανε η Google στον τομέα της αναζήτησης στο Διαδίκτυο και στο επιχειρηματικό μοντέλο της; Ανατρέξτε στον Πίνακα 1.1 για μερικές από τις κυριότερες καινοτόμες επιχειρήσεις. 5

Η επίδραση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας στις παραδοσιακές επιχειρήσεις Η επίδραση και ο χρόνος αντίδρασης/απόκρισης διαφέρει ανάλογα με τον κλάδο… Ο Andy Grove, πρόεδρος της Intel και ένας από τους πρώτους που υιοθέτησαν το ηλεκτρονικό εμπόριο, παρομοιάζει το Διαδίκτυο με... μετεωρολογικά φαινόμενα. Συγκεκριμένα αναφέρει: «[...] το Διαδίκτυο αποτελεί τυφώνα, ένα ισχυρό ρεύμα ή απλώς ένα αεράκι; Ή μήπως τη δύναμη που αλλάζει συθέμελα την επιχειρηματική δραστηριότητα;» (Grove, 1996) 6

Νέες μέθοδοι επικοινωνίας και νέα συμπεριφορά του καταναλωτή Μάρκετινγκ προσέλκυσης Ο καταναλωτής αναζητά ενεργά και εκ των προτέρων πληροφορίες για τις ανάγκες του. Η αλληλεπίδραση με τις εταιρείες προκαλείται μέσω του περιεχομένου, των δραστηριοτήτων αναζήτησης και του μάρκετινγκ από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Zero Moment of Truth («Η Στιγμή της Αλήθειας Μια σύνοψη της διαδικασίας λήψης αποφάσεων από τον καταναλωτή διαμέσου των πολλών διαθέσιμων καναλιών αγοράς, στα οποία κάνει αναζήτηση, εξετάζει βαθμολογίες, στυλ, τιμές και σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προτού καταλήξει να επισκεφθεί το κατάστημα.

Νέες μέθοδοι επικοινωνίας και νέα συμπεριφορά του καταναλωτή (συνέχεια) Μάρκετινγκ μέσω περιεχομένου Η διαχείριση κειμένου, εμπλουτισμένων πολυμέσων, βίντεο και ήχου, το οποίο απευθύνεται στην προσέλκυση πελατών και πιθανών πελατών, με σκοπό την εκπλήρωση των επιχειρηματικών στόχων. Το περιεχόμενο δημοσιεύεται στα έντυπα και τα ψηφιακά μέσα, μεταξύ άλλων στον Ιστό και στην πλατφόρμα της κινητής τηλεφωνίας. Κατόπιν, ο στόχος του περιεχομένου επαναπροσδιορίζεται με την αναπαραγωγή του στις διάφορες μορφές παρουσίας στον Ιστό: τοποθεσίες Ιστού, ιστολόγια, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τοποθεσίες σύγκρισης.

Εικόνα 1.2 Zero Moment of Truth («Η Στιγμή της Αλήθειας») Πηγή: Google, Lecinski (2012).

Εικόνα 1.3 Το φάσμα των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Πηγή: Smart Insights (www.smartinsights.com). Κατόπιν αδείας.

Ποια η διαφορά μεταξύ ηλεκτρονικού εμπορίου και ψηφιακού επιχειρείν; Εικόνα 1.4 Ο διαχωρισμός μεταξύ του ηλεκτρονικού εμπορίου αγορών και πωλήσεων

Τι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο και τι είναι το ψηφιακό επιχειρείν; Τι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο και τι είναι το ψηφιακό επιχειρείν; Είστε μέλος του τμήματος ηλεκτρονικού επιχειρείν μιας τράπεζας παγκόσμιου βεληνεκούς Εκτιμάτε ότι ενδέχεται να ερωτηθείτε σε τι διαφέρουν το ηλεκτρονικό εμπόριο και το ψηφιακό επιχειρείν Να γράψετε έναν ορισμό για κάθε έννοια: Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ψηφιακό επιχειρείν: 12

Ορισμοί Ηλεκτρονικό εμπόριο Όλες οι ηλεκτρονικές ανταλλαγές πληροφοριών μεταξύ μιας επιχείρησης και των εξωτερικών εμπλεκομένων. Ψηφιακό επιχειρείν Ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν την ψηφιακή τεχνολογία και χρησιμοποιούν τα ψηφιακά μέσα για να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους βελτιστοποιώντας τις εσωτερικές διαδικασίες τους στα διαδικτυακά και παραδοσιακά κανάλια προμήθειας και διάθεσης στην αγορά.

Εικόνα 1.5 Ενδοδίκτυα, εξωδίκτυα και το Διαδίκτυο

Κατανόηση των διάφορων τύπων διαδικτυακής παρουσίας (Δραστηριότητα 1 Κατανόηση των διάφορων τύπων διαδικτυακής παρουσίας (Δραστηριότητα 1.3) Τοποθεσία Ιστού για συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου. Τοποθεσία Ιστού με προσανατολισμό στις υπηρεσίες για οικοδόμηση σχέσεων. Τοποθεσία Ιστού για διαμόρφωση εταιρικής εικόνας. Πύλη ή τοποθεσία Ιστού με ποικίλο περιεχόμενο. Κοινωνικό δίκτυο. Οι κατηγορίες δεν είναι αμοιβαία αποκλειόμενες, αλλά συνήθως κάθε τοποθεσία Ιστού έχει έναν συγκεκριμένο προσανατολισμό. Παραδείγματα από κάθε κατηγορία;

Ορισμός της έννοιας του ψηφιακού μάρκετινγκ Ορισμός της έννοιας του ψηφιακού μάρκετινγκ Το ψηφιακό μάρκετινγκ αφορά: Την εφαρμογή των παρακάτω τεχνολογιών οι οποίες αποτελούν τα ηλεκτρονικά κανάλια για την εισαγωγή ενός προϊόντος στην αγορά: Παγκόσμιος Ιστός, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, βάσεις δεδομένων, και οι τεχνολογίες της κινητής τηλεφωνίας/ασύρματης επικοινωνίας και της ψηφιακής τηλεόρασης. Για την επίτευξη αυτών των στόχων χρειάζεται: Υποστήριξη των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ που στοχεύουν στην επικερδή προσέλκυση και διατήρηση πελατών . . . στα πλαίσια μιας αγοραστικής διαδικασίας μέσω πολλών καναλιών και του κύκλου ζωής της σχέσης με τον πελάτη. Με τη χρήση των παρακάτω τακτικών μάρκετινγκ: [...] Την αναγνώριση της στρατηγικής σημασίας των ψηφιακών τεχνολογιών και την κατάρτιση μιας σχεδιασμένης διαδικασίας για την προσέγγιση και μεταφορά των πελατών στις διαδικτυακές υπηρεσίες με τη χρήση ηλεκτρονικών και παραδοσιακών επικοινωνιών. Η διατήρηση επιτυγχάνεται με τη βελτίωση των γνώσεών μας για τους πελάτες (προφίλ, συμπεριφορές, αξία και κίνητρα πιστότητας) και τη μετέπειτα παροχή ολοκληρωμένων, στοχευμένων επικοινωνιών και διαδικτυακών υπηρεσιών που ικανοποιούν τις επιμέρους ανάγκες τους.

Εικόνα 1.7 Οι τρεις βασικές επιλογές για επένδυση στα διαδικτυακά μέσα προώθησης

Εικόνα 1.8 Παραδοσιακοί και ψηφιακοί τρόποι επικοινωνίας

Εικόνα 1.10 Η εξέλιξη των τεχνολογιών του Ιστού Πηγή: Διασκευή από Nova Spivack (2009).

Εικόνα 1.11 Συνοπτική παρουσίαση και παραδείγματα εναλλακτικών επιλογών για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, καταναλωτών και κρατικών οργανισμών

Εικόνα 1.12 Η τοποθεσία Ιστού της Betfair για κινητά τηλέφωνα και φορητές συσκευές και η διαδικασία ενεργοποίησης (www.betfair.com)

Εικόνα 1.13 Ένα απλό μοντέλο βαθμίδων για το ηλεκτρονικό εμπόριο αγορών και πωλήσεων

Ευκαιρίες στο ψηφιακό επιχειρείν Απήχηση/εμβέλεια Πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως Επαφή με εκατομμύρια προϊόντα Αφθονία Αναλυτικές πληροφορίες προϊόντων σε 20 και πλέον δισεκατομμύρια σελίδες, που βρίσκονται στο ευρετήριο της Google. Ιστολόγια, βίντεο, τροφοδοσίες δεδομένων… Εξατομικευμένα μηνύματα για χρήστες Δεσμοί συνεργασίας Οι συνεργασίες είναι κλειδί στη δικτυωμένη οικονομία της εποχής μας. 23

Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο—τι μπορεί να πάει στραβά σε μια τοποθεσία συναλλαγών; Πιθανές απαντήσεις: Διακοπή λειτουργίας ολόκληρης της τοποθεσίας Ιστού ή ορισμένων ηλεκτρονικών διεργασιών της Επίθεση ασφάλειας, π.χ. άρνηση εξυπηρέτησης (DoS), υφαρπαγή περιεχομένου (hijacking) Παρουσίαση λανθασμένου περιεχομένου στον επισκέπτη της τοποθεσίας Ιστού Η διαφάνεια έχει μείνει κενή για διάλογο με τους σπουδαστές. Πιθανές απαντήσεις:   Διακοπή λειτουργίας ολόκληρης της τοποθεσίας Ιστού ή ορισμένων ηλεκτρονικών διεργασιών της Επίθεση ασφάλειας, π.χ. άρνηση εξυπηρέτησης (DoS), υφαρπαγή περιεχομένου (hijacking) Παρουσίαση λανθασμένου περιεχομένου στον επισκέπτη της τοποθεσίας Ιστού 24

Παράγοντες κόστους/αποδοτικότητας και παράγοντες ανταγωνιστικότητας Παράγοντες κόστους/αποδοτικότητας και παράγοντες ανταγωνιστικότητας Παράγοντες κόστους/αποδοτικότητας Αύξηση της ταχύτητας προμήθειας εφοδίων Αύξηση της ταχύτητας αποστολής των αγαθών Μείωση κόστους πωλήσεων και αγορών Μείωση λειτουργικού κόστους Παράγοντες ανταγωνιστικότητας Ζήτηση από τους καταναλωτές Βελτίωση της γκάμας και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών Αποφυγή απώλειας μεριδίου αγοράς προς όφελος επιχειρήσεων που ήδη εφαρμόζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο 25

Πρόσθετη δραστηριότητα: παράγοντες και εμπόδια στην αποδοχή Είστε μέλος μιας ομάδας συμβούλων σε έναν τοπικό οργανισμό (μια περιφερειακή κρατική υπηρεσία που προωθεί την αποδοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου). Να απαριθμήσετε: Παράγοντες για την αποδοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου πωλήσεων ανά επιχειρηματικό κλάδο, και τρόπους ενίσχυσής τους με οφέλη σε επίπεδο μάρκετινγκ Εμπόδια για την αποδοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου πωλήσεων ανά επιχειρηματικό κλάδο, και τρόπους κατάρριψής τους με έμφαση στα ενδεχόμενα οφέλη 26

Προσέγγιση μάρκετινγκ Παράγοντες αποδοχής της ψηφιακής τεχνολογίας από τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις Παράγοντας Προσέγγιση μάρκετινγκ 1 2 3 4 5 6 27

Προσέγγιση μάρκετινγκ Εμπόδια στην αποδοχή της ψηφιακής τεχνολογίας από τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις Εμπόδιο Προσέγγιση μάρκετινγκ 1 2 3 4 5 6 28