Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΙΚΡΟΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΙΚΡΟΟΜΑΔΑΣ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχ. Έτοσ.
Advertisements

1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα.
Πρόγραμμα επαγωγής εκπαιδευτή Μέρος 2 ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Σχέδια μαθημάτων μουσικής
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
9ο Γυμνάσιο Καλλιθέας «Μάνος Χατζιδάκις»
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Δημιουργική Απασχόληση
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Ο ΧΟΡΟΣ ΕΝΩΝΕΙ, ΣΥΓΚΡΑΤΕΙ, ΠΑΡΗΓΟΡΕΙ
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
1η Επιστημονική- Παιδαγωγική Συνάντηση Εκπ/κων Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης Θέμα: “Νέο σχολείο & Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής – Τρόποι υλοποίησής.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΑΞΗ Β Σχολ. Έτος «Η έμπνευση γεννά έμπνευση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κατερίνα Θεοδωροπούλου, ΠΕ 06 Rob.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
εκπαιδευτικη μεταβαση
Ορισμός Είναι ένα σύνολο συστηματικών, προγραμματισμένων, μεθοδικών και σκόπιμων δραστηριοτήτων (λέξεις μέσα σε πράξεις) με τις οποίες επιτυγχάνονται.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ »
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
3ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
To Teach Curricular Subjects
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης «Πρόγραμμα Eκπαίδευσης Παιδιών Ρομά στις Περιφέρειες Κεντρικής, Δυτικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» Επιστημονική Υπεύθυνη Προγράμματος: Ευαγγελία Τρέσσου, Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ. Υπεύθυνη Μουσικών Παρεμβάσεων του Προγράμματος: Ελένη Λαπιδάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγικής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ. Στόχοι της δράσης: Γνωριμία των παιδιών με τη μουσική και τον κινηματογράφο Εξοικείωση με τη μουσική πράξη Ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας Απόκτηση δεξιοτήτων σχολικού γραμματισμού Τόνωση της αυτοπεποίθησης και αγάπη για το σχολείο

Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Βήμα 1ο Ζωγραφίζω τη μουσική και ερμηνεύω μουσικά τα χρώματα Στόχος: Κατανόηση Α) του συναισθηματικού νοήματος της εικόνας και της μουσικής ξεχωριστά και Β) του συσχετισμού αυτών. Τα παιδιά ζωγραφίζουν με έναυσμα τη μουσική που ακούν και στόχο την αποτύπωση των συναισθημάτων που απορρέουν από αυτήν. Κάθε παιδί ερμηνεύει μουσικά τη ζωγραφιά του με αυτοσχεδιασμό σε ξυλόφωνα και τύμπανα.

Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Βήμα 2ο Η Μουσική Κινηματογράφου Στόχος: Γνωριμία και εξοικείωση με τη μουσική κινηματογράφου. Παρακολούθηση αποσπασμάτων ταινιών και συζήτηση με στόχο την αφομοίωση του ρόλου και της σημασίας της μουσικής στις ταινίες. Προβολή βίντεο σχετικών με τη διαδικασία ηχογράφησης και σύνθεσης μουσικής για κινηματογραφική ταινία.

Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Βήμα 3ο Μουσική ερμηνεία Στόχος: Εξοικείωση με τη μουσική πράξη και τις έννοιες παλμός, ρυθμός, μελωδία. Τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν στα όργανα μέσα από ασκήσεις για την κατανόηση του ρυθμού και της μελωδίας.

Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Βήμα 4ο Μουσική επένδυση κινηματογραφικής ταινίας Στόχοι: Ανάπτυξη της ικανότητας αποτύπωσης των συναισθημάτων της εικόνας μέσα από τη μουσική έκφραση και πράξη. Επίτευξη γραμματισμού μέσω ανάπτυξης κριτικής σκέψης κατά την ανάγνωση του κινηματογραφικού κειμένου και της ενεργοποίησης του «αναγνώστη» μέσω μουσικού αυτοσχεδιασμού. Tα παιδιά επενδύουν μουσικά την ταινία που προβάλλεται, αυτοσχεδιάζοντας στα όργανα. Ξεκινούν με απλές ασκήσεις, ενώ σταδιακά ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται.

Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Γιατί είναι αποτελεσματικό Τα αποτελέσματα της μάθησης είναι επιτυχή, γιατί τα παιδιά οδηγούνται σε αυτή μέσα από την έντονη εμπειρία της μουσικής δημιουργίας και της αλληλεπίδρασής της με τον κινηματογράφο. Πρόκειται για μια δραστηριότητα στην οποία δεσμεύονται συναισθηματικά με όλη τη θέληση και τον αυθορμητισμό τους. Συμπεράσματα - Προτάσεις Αποδείχτηκε μια διαδικασία που έδωσε στα παιδιά αίσθηση χαράς και ικανοποίησης. Έλαβαν σημαντική γνώση για τη μουσική και τον κινηματογράφο, δημιούργησαν τη δική τους μουσική και καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη και την αισθητική τους αντίληψη. Εξοικειώθηκαν με τη μουσική πράξη και ένιωσαν αυτοπεποίθηση ως προς τη δημιουργικότητα και τις ικανότητες τους, σε ένα πλαίσιο ευγενούς ανταγωνισμού. Ο γραμματισμός επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερα όταν η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει καλλιτεχνικής φύσης δραστηριότητες που ενδιαφέρουν τους μαθητές, λόγω της εξοικείωσής τους με σχετικές εξωσχολικές εμπειρίες και τεχνολογικά μέσα (τηλεόραση, κινηματογράφο, video games).