Σύγχρονη Επιχείρηση και Περιβάλλον Η προσαρμογή της Στρατηγικής στις Συνθήκες του Περιβάλλοντος : Απαραίτητη Προϋπόθεση για την Βιωσιμότητα και Ανάπτυξη των Επιχειρήσεων ΣΤΟΧΟΣ : Η Απόκτηση Συγκριτικού Πλεονεκτήματος έναντι του Ανταγωνισμού, της Αγοράς και του Περιβάλλοντος (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Άξονες Επιδίωξης Συγκριτικού Πλεονεκτήματος Βελτίωση της Αποδοτικότητας της Παραγωγής (1900) (efficiency, mass production) Βελτίωση της Ποιότητας (1950) (Total Quality Management) Ευελιξία - Προσαρμοστικότητα (1970-σήμερα) (flexibility, mass customization). Δικτύωση Επιχειρήσεων- Σχέσεις (1990-σήμερα) (network relationships) (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Η Ευελίξια ως Άξονας Συγκριτικού Πλεονεκτήματος ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ Αποδοτική Ανίχνευση και Ταχεία Αξιοποίηση της Πληροφόρησης σχετικά με Σύγχρονες Ανάγκες σε Υπάρχουσες Αγορές καθώς και σε Νέα Τμήματα της Αγοράς Αποδοτική και Ταχεία Προσαρμογή της Παραγωγής σύμφωνα με τις Σύγχρονες Ανάγκες (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Παράγοντες Ανάδειξης της Ευελιξίας Παράγοντες Ανάδειξης της Ευελιξίας ΄Oξυνση του Ανταγωνισμού Συνεχείς Μεταβολές στο Περιβάλλον Μείωση του Κύκλου Ζωής των Προϊόντων Αύξηση της Πολυπλοκότητας στις Απαιτήσεις των Πελατών Ανάπτυξη στις Τεχνολογίες Πληροφοριακών Συστημάτων Διοίκησης και Αυτοματισμού της Παραγωγής (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Μέσα Απόκτησης Ευελιξίας ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (Faxes, EDI, Internet, Modems, κλπ): Aποδοτική Ανίχνευση και Συλλογή Πληροφοριών ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (CAD/CAM, FMS, PLCs, Activity Based Cost Systems, EIS, κλπ): Δυνατότητα Προσαρμογής των Προϊόντων με Βελτίωση της Αποδοτικότητας και του Χρόνου Απόκρισης (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Ευελιξία και Αποδοτικότητα Βασικά Κριτήρια Ευελιξίας: Η Δυνατότητα Προσαρμογής της Παραγωγής με Παράλληλη Βελτίωση της Αποδοτικότητας Ο Έλεγχος της Αποδοτικότητας είναι Απαραίτητη Προϋπόθεση για την Αποτελεσματικότητα της Ευελιξίας (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Πλεονεκτήματα Ευελιξίας στην Παραγωγή Ταχύτεροι Χρόνοι Ολοκλήρωσης της Παραγωγικής Διαδικασίας Mειωμένη Παραγωγή σε Εξέλιξη Μείωση των Αποθεμάτων Μείωση του ανά Μονάδα Κόστους Παραγωγής Καλύτερη Απόκριση στις Απαιτήσεις των Πελατών και στις Αλλαγές της Ζήτησης (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Σύγχρονες Τάσεις Διαμόρφωσης Στρατηγικής Μεταβιομηχανική Εποχή, Εποχή της Πληροφόρησης ή Γνώσης Η «Πληροφόρηση» ή «Γνώση» αντικαθιστά την Ενέργεια και την Ύλη ως πηγές πλούτου (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Σύγχρονος Ορισμός για το Μάρκετινγκ Μάρκετινγκ: Σύνολο δραστηριοτήτων που γίνονται για την διευκόλυνση των συναλλαγών (exchanges=συναλλαγές, ανταλλαγές για αμοιβαία κάλυψη αναγκών) (Kotler, Levy 1969; Bagozzi 1975). (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Σύγχρονες Τάσεις στο Μάρκετινγκ Καθώς προχωράμε στην αλυσίδα αξίας από τον παραγωγό, στον μεσάζοντα, στον καταναλωτή, (μέσα στο δίκτυο διανομής) η ανταλλαγή πληροφόρησης αυξάνεται ως στοιχείο ανταλλαγής. Η Τ.Π. έχει αυξήσει την ικανότητα του δικτύου διανομής να αποθηκεύει πληροφορίες (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Στρατηγική Αξία των Πληροφοριών για το Μάρκετινγκ Είναι συνάρτηση της έντασης των πληροφοριών που σχετίζονται με μια συγκεκριμένη συναλλαγή (transaction). (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
H Ευθεία Έντασης Πληροφόρησης (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Σύγχρονες Τάσεις στο Μάρκετινγκ «Η Γνώση είναι Δύναμη». Ενδυνάμωση του Πελάτη, αλλά και Ενδυνάμωση των Παραγόντων του Δικτύου Διανομής που κάνει καλή αξιοποίηση των πληροφοριών της αγοράς (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Σύγχρονες Τάσεις στο Μάρκετινγκ Ο Ρόλος του Μάρκετινγκ πολύ σημαντικός στην εποχή των πληροφοριών και της γνώσης Συνεργατικές Μορφές Στρατηγικών Μάρκετινγκ Έμφαση στην αξιοποίηση της Τ.Π. από το Μάρκετινγκ (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Αξιοποίηση της Τ.Π. από το Μάρκετινγκ Αναλυτικά Μοντέλα Μάρκετινγκ (DSS, EIS) Database Marketing (Βάσεις Δεδομένων Πληροφοριών) Front Line Information Systems (EDI, EPoS, FIS, Notebooks, wireless communication) Internet - Based Marketing, Re-engineering των Δραστηριοτήτων του Μάρκετινγκ (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Στόχοι της Αξιοποίησης της Τ.Π. από το Μάρκετινγκ Απόκτηση Διατηρήσιμου Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Ολοκλήρωση Διαδικασιών Επίτευξη Συνεργασιών Βελτίωση της Αποδοτικότητας Βελτίωση της Αποτελεσματικότητας (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
(c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013 Database Μάρκετινγκ Η συμπεριφορά των καταναλωτών όπως καταγράφεται από τις εγγραφές συναλλαγών στις Βάσεις Δεδομένων Πελατών είναι ο καλύτερος δείκτης μελλοντικής καταναλωτικής συμπεριφοράς Market segmentation (τμηματοποίηση αγορών) Targeting (στόχευση) Customization (Προσαρμογή Στρατηγικών Μάρκετινγκ) Relationship Building Cross-Selling (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
(c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013 Database Μάρκετινγκ Έρευνα της Donnelley Marketing Inc (1994): το 56% των εμπορ. και βιομηχ. επιχειρ. κτίζουν D/B. Ένα 10 % επιπλέον σκοπεύει να κτίσει D/B στο μέλλον Το 85% του συνόλου των εταιρειών δήλωσε ότι θεωρεί απαραίτητη την χρήση των D/B προκειμένου να είναι ανταγωνι- στικές μετά το 2000. (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013
Internet-based Μάρκετινγκ Ο σημαντικότερος παράγοντας δραματικών αλλαγών στις διαδικασίες του μάρκετινγκ στα επόμενα χρόνια Ενοποίηση λειτουργιών του μάρκετινγκ Κτίσιμο και Σύνδεση με D/B μάρκετινγκ Δυνατή η εφαρμογή των νέων μάρκετινγκ concepts (interactivity, micromarketing, mass customization, relationship-based marketing) Μέσο Διαμόρφωσης Κοινής Γνώμης (c)DR DESPOINA KARAGIANNH 2013