ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΤΑΔΙΩΝ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ POLYA Ortiz, E. (2016). The Problem-Solving Process in a Mathematics Classroom ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ
Επιχειρήματα Καθώς προσπαθούμε να λύσουμε ένα πρόβλημα πολλές φορές το καταλαβαίνουμε καλύτερα. Κατά αυτήν την έννοια δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση η πλήρης κατανόηση ενός προβλήματος αφού στα πραγματικά προβλήματα της ζωής, που δεν είναι «στημένα», μπορούμε να ξεκινάμε να λύσουμε ένα πρόβλημα που δεν κατανοούμε πλήρως, χωρίς να μας εμποδίζει από την προσπάθεια επίλυσης του.
Τα στάδια επίλυσης προβλήματος του G Τα στάδια επίλυσης προβλήματος του G.Polya ίσως να είναι πιο χρήσιμα στην θεμελίωση των επιχειρημάτων μας όταν σκοπός είναι να πείσουμε ότι κατέχουμε την σωστή μέθοδο ή λύση, δηλαδή ένας τρόπος να γίνουν αποδεκτά και πειστικά τα επιχειρήματα μας. Η γραμμικότητα των σταδίων εμποδίζει την δημιουργικότητα και περιορίζει την διέγερση της φαντασίας των μαθητών. Η μεμονωμένη διδασκαλία συγκεκριμένων στρατηγικών αποτρέπει την ανάπτυξη ευελιξίας και από αρωγός για την επίλυση προβλημάτων γίνεται αυτή το πρόβλημα.
Προτάσεις Η έλλειψη ευελιξίας μπορεί να αποφευχθεί αν σκεφτούμε τα στάδια σαν κομμάτια ενός πάζλ, έτσι με αυτήν την οπτική μπορεί το ένα στάδιο να συμπληρώνει το άλλο. Ένα άλλο πιθανό διάγραμμα είναι το διπλανό με συγγενικές και μη γραμμικές περιοχές σύνδεσης των σταδίων που μπορεί να διευκολύνει τους μαθητές, αλλά και τους διδάσκοντες να παρατηρήσουν την ύπαρξη στρατηγικών και να εκτιμήσουν το επίπεδο κατανόησης καθώς εργάζονται οι μαθητές. Εστίαση της βοήθειας στους μαθητές κατά την διαδικασία επίλυσης προβλημάτων κυρίως στην σύνδεση μεταξύ των προβλημάτων, αφού «μπορεί να χρειαστούν ποικίλες επαναστάσεις ανάμεσα στα στάδια επίλυσης μέχρι να βρεθεί η λύση»(Schoenfeld)