Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Κανόνες και όρια κατά τη διάρκεια της εφηβείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Γονείς Εκπαιδευτικοί Μηχανισμοί ομάδας
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ.
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
33ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Ελεύθερος χρόνος Ελεύθερος χρόνος καλείται ο χρόνος που διαθέτει ο άνθρωπος για να αναπαυθεί , να προάγει το πνεύμα του ,να καλλιεργήσει τα ταλέντα του.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Γιατί πρέπει να ενδιαφέρεται και να συμμετέχει ενεργά στις κοινές υποθέσεις ο πολίτης; Κοινές υποθέσεις είναι όλα όσα μας αφορούν ως πολίτες:
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της πολυμορφίας των ιδιαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού Ιδιαιτερότητες μάθησης & προσαρμογής στο σχολείο.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Ενότητα 1.2 «Οικογενειακή αγωγή».
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων. Ενότητα 1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

1. Ποια είναι τα είδη των διαπροσωπικών σχέσεων; ΑΠΑΝΤΗΣΗ 1. Ποια είναι τα είδη των διαπροσωπικών σχέσεων; ΑΠΑΝΤΗΣΗ Μέσα στην οικογένεια Μέσα στο σχολείο Μέσα στην κοινότητα

2. Ποιος είναι ο άμεσος στενός κοινωνικός περίγυρος του ανθρώπου; ΑΠΑΝΤΗΣΗ Συγγενείς Γείτονες Φίλοι

3. Γιατί είναι σημαντικό να υπάρχει ο άμεσος στενός κοινωνικός περίγυρος του ανθρώπου; ΑΠΑΝΤΗΣΗ Οι συγγενείς, οι γείτονες και οι φίλοι είναι ο άμεσος και στενός κοινωνικός περίγυρος του ανθρώπου. Η συναναστροφή αυτή θεωρείται σημαντική γιατί: Αναπτύσσει την αμοιβαιότητα, την αλληλοκατανόηση και τη συμπαράσταση σε δύσκολες στιγμές. Διαμορφώνει υποχρεώσεις και δικαιώματα. Μεταδίδει αξίες και γνώσεις. Διευρύνει τα ενδιαφέροντα των ατόμων. Ενισχύει τις οικογενειακές ρίζες και το πατριωτικό συναίσθημα.

4. Τι παρέχει η κοινότητα στους πολίτες της; ΑΠΑΝΤΗΣΗ 4. Τι παρέχει η κοινότητα στους πολίτες της; ΑΠΑΝΤΗΣΗ Η κοινότητα παρέχει στους πολίτες: ασφάλεια και προστασία (π.χ. όργανα δημόσιας τάξης) ψυχαγωγία (π.χ. θέατρα, κινηματογράφος) εξυπηρέτηση (π.χ. μέσα μαζικής μεταφοράς) εκπαίδευση υγειονομική περίθαλψη κοινωνικές παροχές.

5. Ποια είδη σχέσεων υπάρχουν μέσα σε μια οικογένεια; ΑΠΑΝΤΗΣΗ 5. Ποια είδη σχέσεων υπάρχουν μέσα σε μια οικογένεια; ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Γ. Η σχέση με τα ηλικιωμένα άτομα (παππούς και γιαγιά) Α. Η σχέση με τους γονείς Τα παιδιά πρέπει να δείχνουν σεβασμό προς τους γονείς και να τους ακούν, γιατί έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στη ζωή. Β. Η σχέση με τα αδέλφια Τα αδέλφια θα πρέπει να είναι αγαπημένα μεταξύ τους, να παίζουν μαζί, να συνεργάζονται, να παρηγορούν το ένα το άλλο στις δύσκολες στιγμές. Τα μεγαλύτερα αδέρφια θα πρέπει να είναι καλό παράδειγμα προς μίμηση για τα μικρότερα αδέλφια τους. Γ. Η σχέση με τα ηλικιωμένα άτομα (παππούς και γιαγιά) Τα άτομα θα πρέπει να αντιμετωπίζουν αυτά τα άτομα με σεβασμό, επειδή έχουν σοφία και εμπειρία ζωής.

6. Ποιος είναι ο ρόλος του σχολείου; ΑΠΑΝΤΗΣΗ 6. Ποιος είναι ο ρόλος του σχολείου; ΑΠΑΝΤΗΣΗ Στο σχολείο, το παιδί δημιουργεί σχέσεις με πολλά και διαφορετικά άτομα, εμπλουτίζοντας τις διαπροσωπικές του σχέσεις. Το σχολείο χαρακτηρίζεται από πολλούς ως «μικρογραφία της κοινωνίας», γιατί: μαθαίνει το μαθητή να είναι επιμελής, φιλομαθής, φιλόδοξος, δραστήριος, εργατικός, ειλικρινής, συνεπής και υπεύθυνος άνθρωπος μαθαίνει το μαθητή να εκφράζει ελεύθερα τις ιδέες του, αλλά και να δέχεται τις ιδέες και τις γνώμες των συνανθρώπων του, έστω και αν δε συμφωνεί με αυτές προσφέρει σωματικά, πνευματικά και ηθικά εφόδια για τη σωστή ένταξη στην κοινωνία.

7. Τι χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά ένα σχολείο; ΑΠΑΝΤΗΣΗ 7. Τι χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά ένα σχολείο; ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Για την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του σχολείου είναι απαραίτητη η τήρηση ορισμένων κανόνων και συγκεκριμένης συμπεριφοράς απ’ όλα τα μέλη του σχολείου. Τα τρία κύρια χαρακτηριστικά της ζωής μέσα στο σχολείο πρέπει να είναι: Η συνεργασία: Η συνεργασία καλλιεργεί την ελεύθερη σκέψη, τη δημιουργική φαντασία, την εργατικότητα, την πρωτοβουλία και τη συνέπεια, και παράλληλα αναπτύσσει αισθήματα φιλίας και σεβασμού. Η ευγένεια: Οι μαθητές οφείλουν να είναι ευγενικοί και να σέβονται τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους. Η συμμετοχή: Οι μαθητές πρέπει, επίσης, να συμμετέχουν στα «κοινά», δηλαδή στη διοίκηση του σχολείου τους. Να είναι πρόθυμοι και να συμμετέχουν σε όλα τα σχολικά μαθήματα, στις σχολικές εκδηλώσεις και στις μαθητικές κοινότητες. Συμμετέχοντας στα «κοινά» οι θεωρητικές γνώσεις μετατρέπονται σε πράξη.

8. Ποιος είναι ο ρόλος των νόμων σε μια κοινωνία; ΑΠΑΝΤΗΣΗ 8. Ποιος είναι ο ρόλος των νόμων σε μια κοινωνία; ΑΠΑΝΤΗΣΗ Οι νόμοι δεν έχουν απαγορευτικό χαρακτήρα αλλά προστατευτικό. Διαφορετικά η απεριόριστη ελευθερία θα οδηγούσε σε έλλειψη υπευθυνότητας και σε καταπάτηση των δικαιωμάτων των συνανθρώπων μας.