Το βιογραφικό για το γιατρό του μέλλοντος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το βιογραφικό για το γιατρό του μέλλοντος Μηνύματα από την οπτική των κλινικών ιατρών.
Advertisements

ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» ΜΟΝΑΔΑ Β’ - ΟΔΗΓΟΣ.
2Η ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ «Υγειονομικές μονάδες στο Αιγαίο:λειτουργική ανασυγκρότηση και βελτίωση δράσεων στη Φροντίδα Υγείας» 2 η.
1 ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΥ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 10η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ.
Οικονομικά Μαθηματικά Δείκτης Κερδοφορίας Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Δίκαιο Υγείας -Βιοηθική «Προσέγγιση του Οδοντιατρικού ασθενούς» ΜΠΣ Οδοντιατρικής Σχολής Τ.Γκαράνη-Παπαδάτου Νομικός Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας.
Εργασία Ιατρικής Εκπαίδευσης
Μοριακές αλληλεπιδράσεις
ΕΡΓΑΣΙΑ 1Η Δήμητρα Βαγιωνά Νίκος Μαρούσης.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Η Κρητική Σχολή Η Επτανησιακή Σχολή
Φυσικές Ιδιότητες των Υλικών
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΥΛΙΑΔΗ ΣΤΕΛΛΑ, ΜΒΑ
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 58 ΑΘΗΝΑ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ MF
Πρωτεΐνες μεταφοράς οξυγόνου: μυοσφαιρίνη,
Γεώργιος Παπαδόπουλος
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD 10 Μαρτίου 2017
Μη Γραμμική Δυναμική Ευστάθεια: Συντηρητικά Διακεκριμένα Συστήματα
Καταστατική Εξίσωση Van der Waals. Van der Waals Equation of State.
Κέντρο Συμβουλευτικής
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
Ευρωπαϊκός Κώδικας Κατά του Καρκίνου
2η διάλεξη: Αμινοξέα και πρωτεΐνες, μέρος Α
Revision (directions, home, past events, doctor, σε εστιατόριο)
ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΜΑΘΗΜΑ 1
ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ eclass: MED684
Ιστορική Εξέλιξη του Παγκόσμιου Ιστού
Π Ένας μαγικός αριθμός.
Οι ΚοινωνικογνωστικεΣ και ΚονστρουκτιβιΣτικεσ ΑποψειΣ για την ΜΑθηση
ΛΕΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστημονική Εκδήλωση
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Επισυνάπτονται τα 25 ΠΔΣΒ των αντίστοιχων Δήμων των 4 ΠΕ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
ΔιδΑςκων Νίκος Κ. Μπάρκας
ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΒΑΦΗ Το αμάξωμα του αυτοκινήτου (ή του αντικειμένου, που θέλουμε να βάψουμε) φορτίζεται κατάλληλα με θετικό φορτίο. Η βαφή (σε σκόνη.
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
Πρόβλημα: Απομάκρυνση κολλοειδών σωματιδίων
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΩΝ Γιαμπουδάκη & Νεάρχου Τηλ.& fax:
που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Οκτωβρίου
Γενικές Αρχές Συντήρησης Πέτρας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Πρότυπο παρουσίασης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων Γράψτε τον τίτλο του προγράμματος Σχολική μονάδα.
"Για να σερφάρεις στο Internet με ασφάλεια"
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
Ιστορίες για ήρωες και τέρατα
Μεθόδοι και τεχνικές για επιστημονική επιλογή του προσωπικού
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Δημιουργία ομάδας στο facebook
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
ΙΙ. Tο σύστημα Σένγκεν - Είσοδος πολιτών 3ων χωρών
Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας Thin Layer Chromatography (TLC)
ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ Ν
ΘΕΜΑ: Οδηγίες για τη διδασκαλία της Χημείας της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος Σύνολο ελάχιστων προβλεπόμενων διδακτικών ωρών σαράντα.
Διαβούλευση Ελλήνων Πολιτών για το Μέλλον της Ευρώπης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Oι θεωρίες της κοινωνικής μάθησης
Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας Thin Layer Chromatography (TLC)
Ιωάννης Σταυρόπουλος ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Οι Εξισώσεις τού Maxwell Παρουσίαση: Διονύσης Παρασκευόπουλος
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
ΨΥΓΕΙΟ Παρασκευή, 5 Απριλίου 2019 ΜΙΑ ΧΡΗΣΙΜΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ.
Αςφαλεια ςτο ψηφιακο κοςμο
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
Προκήρυξη - Ανακοίνωση Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το βιογραφικό για το γιατρό του μέλλοντος Μηνύματα από την οπτική των κλινικών ιατρών Κοπατσαρησ στεργιοσ παπαχριστοδουλου βασιλικη τζανακησ ιωαννησ-παναγιωτησ τσιακαλοσ χρηστοσ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1. Μοντέλο διαδικασίας: Εστιάζει στη διαδικασία της μάθησης και στο περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος (δεν είναι αρκετό). 2. Μοντέλο προϊόντος: Εστιάζει στις δεξιότητες που αποκτώνται ως αποτέλεσμα της διαδικασίας της μάθησης (ιατρικές γνώσεις + επικοινωνία + ομαδική εργασία). Χρειάζεται έρευνα για τις δεξιότητες που θα είναι απαραίτητες στο μελλοντικό εργασιακό περιβάλλον στρατηγικό πλάνο. Μέθοδος: 1. Στάδιο σχεδιασμού: Οραματισμός του ιδανικού μελλοντικού εργασιακού περιβάλλοντος. 2. Στάδιο παρατήρησης: Η τρέχουσα κατάσταση συγκρίνεται με την μελλοντική και βλέπουμε κατά πόσο οι ήδη υπάρχουσες δεξιότητες αρκούν. 3. Στάδιο σκέψης: Εντοπίζονται συγκεκριμένες ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιηθούν ώστε να καλυφθεί το κενό.

ΜΕΘΟΔΟΣ Συνθήκες: - Στην Ολλανδία οι Γυναικολόγοι δουλεύουν σε Νοσοκομεία σε ομάδες των 5 με 25 ατόμων. - Τα Νοσοκομεία είναι ιδιωτικά αλλά έχουν και δημόσια χρηματοδότηση. - Οι Γιατροί έχουν μεγάλη κλινική και οικονομική ελευθερία. - Πρωτοβάθμια φροντίδα Γενικοί Γιατροί + Μαίες. Διαδικασία: - 7 Ειδικοί: Μελέτη βιβλιογραφίας κατάρτιση ερωτηματολογίου. - Θέματα: Σχέση γιατρού – ασθενή, προληπτική σε σχέση με τη θεραπευτική Ιατρική, ασθενής, εργασιακό περιβάλλον, ο ρόλος του Γενικού Γιατρού στην ειδικότητα, υποειδικότητες, ανάπτυξη τεχνολογικού εξοπλισμού, συνεργασία, βελτιώσεις στις αρχές της γυναικολογίας, οργάνωση του Νοσοκομείου. - Το ερωτηματολόγιο στάλθηκε στους συμμετέχοντες του Συνεδρίου

Ερωτηματολογιο ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ Απεστάλη μέσω e-mail το Νοέμβριο του 2009. Πραγματοποιήθηκε τηλέφωνο υπενθύμισης 2 εβδομάδες μετά την αποστολή. Η συμμετοχή ήταν προαιρετική. ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ Τυχαία επιλογή Αριθμός:102 Ενεργά μέλη του γερμανικού γυναικολογικού-μαιευτικού συλλόγου Επιλογή από διαφορετικούς τύπους νοσοκομείων: πανεπιστημιακά (32 συμ.), γενικής εκπαίδευσης (31 συμ.), γενικής εκπαίδευσης χωρίς θέσεις ειδικευομένων (33 συμ.) → διαφορετικές απόψεις Επιλογή 6 ειδικευομένων γυναικολογίας → έλεγχος απόψεων σε σύγκριση με τους υπόλοιπους

ΑΝΑΛΥΣΗ (ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΛΟΓΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ): Αποτελεσματα 62/102 συμμετέχοντες (60%) επέστρεψαν το ερωτηματολόγιο 20/32 συμμετέχοντες (62.5%) από νοσοκομεία πανεπιστημιακής εκπαίδευσης 18/31 συμμετέχοντες (58%) από νοσοκομεία γενικής εκπαίδευσης 20/33 συμμετέχοντες (66.6%) από νοσοκομεία γενικής εκπαίδευσης χωρίς θέσεις ειδικευομένων Αιτία μη συμμετοχής στο ερωτηματολόγιο: ↑ φόρτος εργασίας Αποφασίστηκε να συνδυαστούν οι κωδικοί των τεσσάρων ομάδων και να θεωρούνται όλοι μια ομάδα. ΑΝΑΛΥΣΗ (ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΛΟΓΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ): Τα ερωτηματολόγια που επεστράφησαν χωρίστηκαν σε 4 κατηγορίες ανάλογα με το είδος του νοσοκομείου από το οποίο προέρχονταν → σύγκριση των αποτελεσμάτων ΑΝΑΛΥΣΗ (ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ): 4 θέματα για το μέλλον της εργασίας των μαιευτήρων-γυναικολόγων:α) ο ασθενής, β) ο γιατρός, γ) το περιβάλλον εργασίας, δ) το εξωτερικό περιβάλλον

ΘΕΜΑ 1: ΑΣΘΕΝΗΣ Σχέση ιατρού και ασθενούς: Μέχρι το 2025 θα παραμείνει σημαντική. Θα αποκτήσει πιο επαγγελματική και ισότιμη μορφή. Φροντίδα για τους χρονίως αρρώστους και ηλικιωμένους: Το 2025 η προληπτική ιατρική θα είναι πιο σημαντική. Η εργασία των γυναικολόγων θα συνεχίσει να βασίζεται στη θεραπεία.

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Οι γυναικολόγοι προβλέπουν αύξηση στον αριθμό των γυναικών συναδέλφων τους, καθώς και αύξηση στους συναδέλφους που θα εργάζονται ως μερική απασχόληση. ΥΠΟΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ Οι περισσότεροι γυναικολόγοι προβλέπεται να γίνουν υποειδικοί επικεντρώνοντας σε ένα κομμάτι της ειδικότητας τους. Οι μη υποειδικοί δεν θα χαθούν, αλλά θα αποκτήσουν ως κύριο ρόλο την καθοδήγηση του ασθενή στον σωστό υποειδικό. Ακόμη προβλέπεται διαφοροποίηση ανάμεσα σε αυτούς που θα επικεντρώνονται στο κλινικό έργο κ σε αυτούς που θα επικεντρώνονται στην έρευνα και την εκπαίδευση. Όλες οι προβλεπόμενες μελλοντικές ικανότητες μπορούν να κατηγοριοποιηθούν στο πλαίσιο CANMEDS. Έμφαση χρειάζονται οι ρόλοι των ειδικών ιατρών, των συνεργατών και των διευθυντών.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ Συγκεντρωτισμός: Προβλέπεται η δημιουργία μεγάλων εξειδικευμένων κέντρων υψηλής εξειδίκευσης και προδιαγραφών . Ακόμη προβλέπεται η ίδρυση περισσοτέρων ιδιωτικών κλινικών . Η φροντίδα των ασθενών θα είναι προγραμματισμένη και οργανωμένη.  Διεπιστημονικές ομάδες: Προβλέπεται η αύξηση των διεπιστημονικών ομάδων. Επίσης, αρμοδιότητες από τους γυναικολόγους θα μεταφερθούν σε μαίες και νοσοκόμες. συμμετοχή σε δίκτυο: Προβλέπεται η συμμετοχή των γυναικολόγων σε δίκτυα με τα εξής πλεονεκτήματα- καλύτερη επικοινωνία, συνεργασία ,διοίκηση ,επαγγελματισμό.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΚΤΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ τεχνολογικές εξελίξεις : Προβλέπονται μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις και ειδικότερα στον τομέα της ψηφιακής πληροφορίας. Οι ασθενείς θα είναι ενημερωμένοι για την κατάστασή τους και θα προαχθεί η ψηφιακή επικοινωνία ασθενή γιατρού καθώς και ο ψηφιακός ιατρικός φάκελος. Ευθύνη: η ιατρική φροντίδα θα ακολουθεί πρωτόκολλα και οι ιατρικές πράξεις θα δημοσιεύονται. τη χάραξη πολιτικής: To 2025 κυβερνήσεις και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα έχουν πιο ενεργό ρόλο στην χάραξη πολιτικής της υγείας. Οι απαιτούμενες ικανότητες του γιατρού θα είναι η ηλεκτρονική επικοινωνία, η συνεργασία με την κυβέρνηση ,η διευθυντική ικανότητα, η δια βίου μάθηση , ο επαγγελματισμός και η πολύ σημαντική ικανότητα χρήσης της τελευταίας τεχνολογίας.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ Παράγοντες εντός αλλά και εκτός του χώρου της υγείας μπορούν να επηρεάζουν ιατρικές πρακτικές καθορίζοντας το μέλλον διαφόρων τομέων της ιατρικής. Η επιχειρηματικότητα και η χρήση της αναπτυγμένης τεχνολογίας οφείλουν να συναποτελούν συστατικά στοιχεία της εξέλιξης του μέλλοντος της ιατρικής . Η άρτια πνευματική γνωστική κατάρτιση του γιατρού του μέλλοντος απαιτεί και θετική κοινωνική συμπεριφορά. Επιπλέον είναι απαραίτητη η εξειδίκευση του ρόλου του κλινικού γιατρού του μέλλοντος .

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Αναγκαία είναι η προληπτική προσέγγιση των διαφόρων αποτελεσμάτων Με αποτέλεσμα την πιθανή χρήση τους και από άλλους ειδικούς Οι ιδέες και οι γνώμες αυτών που είτε επηρεάζουν είτε επηρεάζονται από το χώρο της υγείας( π.χ. νοσηλευτές, ασθενείς κ.ά.) θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν . Ο γιατρός οφείλει να έχει και κοινωνική μόρφωση πέραν της πνευματικής.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Στόχος: Να προβληματιστούμε και να ερευνήσουμε κατά πόσο το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον ταιριάζει στις προοπτικές των κλινικών γιατρών για τη μελλοντική φροντίδα υγείας. Επιθυμητές δεξιότητες: Να έρθουμε σε επαφή με τη μεθοδολογία της έρευνας και να αποκτήσουμε μια πιο σύγχρονη και επαγγελματική σκοπιά γύρω από τις κλινικές δεξιότητες του μελλοντικού ιατρού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Τίτλος: The curriculum for the doctor of the future: Messages from the clinician’s perspective Συγγραφείς: Nadine Van Der Lee, Michiel Westerman, Joanne P.I. Fokkema, Cees Van Der Vleuten, Albert J.J.A. Scherpbier, Fedde Scheele Περιοδικό: Medical Teacher 2011; 33: 555-561