Ηγεσία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάθημα 6 Η επίσκεψη στο ιατρείο και η εξέταση του ασθενούς - Το ενισχυμένο μοντέλο Calgary-Cambridge.
Advertisements

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ EUROMEDICA ΑΡΩΓΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
1 Διοικητική των επιχειρήσεων Ενότητα 12 :Διαδικασίες και Συστήµατα Ελέγχου Καραμάνης Κωνσταντίνος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Στρατηγική Ανάλυση 8/12/2015 Δρ.
ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ: Ωφέλιμα για την φύση, ωφέλιμα για εμάς Eργασία που ετοιμάστηκε από ομάδα μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικογενειακής Αγωγής.
5-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
8-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 1 : Εισαγωγικές Επισημάνσεις Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Σημαντική Σημείωση: Για την καλύτερη παρουσίαση του θέματος, προτείνεται η χρήση της «Προβολής Παρουσίασης»!! Σε ορισμένες, ωστόσο, διαφάνειες η λειτουργία.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Μπούρχα Ιωάννα, Νικολάου Σπύρος, Φειδάκης Λεωνίδας ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΩΝ Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Λαμπρινή Παπατσίμπα.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
ΗΓΕΣΙΑ Όλγα Σίσκου.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους
Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία
Διοικητική των επιχειρήσεων
"Παιδιά με ειδικές ανάγκες: Διδασκαλία και μάθηση"
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 2: Κύκλος Ζωής Έργου.
Ορίσετε την ηγεσία και να αντιπαραβάλετε την ηγεσία και τη διοίκηση.
Προσωπικότητα και αξίες
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Διοικητική των επιχειρήσεων
Στάσεις & Εργασιακή Ικανοποίηση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Σχολική Χρονιά: Γυμνάσιο Αραδίππου ΟΜΑΔΑ GLOBE
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Παρουσίαση Προβλημάτων Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
Η βιβλιοθήκη του ΤΕΙ Σερρών συναντά την πολιτιστική δράση της Unesco
Μοντελοποίηση ταυτοτήτων - Παραγοντοποίηση
Έχετε επιχειρηματική ιστοσελίδα ή e-shop;
Διάλεξη 5: Εξίσωση διάχυσης (συνέχεια)
ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΣ
Οργανωσιακή κουλτούρα
Σύγκρουση και διαπραγμάτευση
Το μάθημα της λογοτεχνίας στη δυναμική του προοπτική
Έννοιες Παρακίνησης.
ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Σχολή Διοίκησης &Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ερμηνεύοντας μια μεγάλη ήττα:
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Γίνε ο Κατάλληλος Ηγέτης!!!
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
ΔΙΑΛΕΞΗ 7 ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΟΒΙΕΣ
ΗΓΕΣΙΑ Μαρία Καλογεροπούλου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Κεφάλαιο 4: Επιχειρηματικό Σχέδιο: Ο χάρτης που οδηγεί στην επιτυχία
Παιχνίδια αλτικής και σκυταλοδρομίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ της 49ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, του Σχολικού Συμβούλου Ανδρέα Ν. Ζεργιώτη «Η γλωσσική καλλιέργεια.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Σχολή Διοίκησης &Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΤΙΤΛΟΣ: Δημοσθένης (Demosthenes Speech composer)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
სიყვარულის ფენომენის დაბადება. უილიამ შექსპირის რომეო და ჯულიეტა
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
«Επιδημιολογία + Δημόσια Υγεία»
ΟΙ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ηγεσία

Ορίσετε την ηγεσία και να αντιπαραβάλετε την ηγεσία και τη διοίκηση. Θεματικές Ενότητες (1) 11-2 Ορίσετε την ηγεσία και να αντιπαραβάλετε την ηγεσία και τη διοίκηση. Συνοψίσετε τα συμπεράσματα της θεωρίας των χαρακτηριστικών της ηγεσίας. Αξιολογήσετε τις ενδεχομενικές θεωρίες ηγεσίας με βάση το επίπεδο στήριξης.

Θεματικές Ενότητες (2) 11-3 Συγκρίνετε και να αντιπαραβάλετε τη χαρισματική, τη μετασχηματιστική και την αυθεντική ηγεσία. Εκτιμήσετε αν η χαρισματική και η μετασχηματιστική ηγεσία είναι εφαρμόσιμες στους διάφορους πολιτισμούς.

Ηγεσία/διοίκηση Ηγεσία Διοίκηση Χειρισμός των αλλαγών 11-4 Ηγεσία Διοίκηση Χειρισμός των αλλαγών Προσδιορίζει μια κατεύθυνση με όραμα Συντάσσει το δυναμικό και εμπνέει τους εργαζομένους να ολοκληρώσουν το όραμα και να ξεπεράσουν τα εμπόδια Χειρίζεται πολύπλοκα ζητήματα Επιφέρει την τάξη και τη σταθερότητα Σχεδιάζει προγράμματα, δομές, και παρακολουθεί τα αποτελέσματα Ηγεσία είναι η ικανότητα άσκησης επιρροής σε μια ομάδα με στόχο την υλοποίηση ενός οράματος ή μιας σειράς στόχων

Παραδοσιακές θεωρίες ηγεσίας: θεωρίες χαρακτηριστικών 11-5 Η θεωρία χαρακτηριστικών της ηγεσίας εστιάζεται στα προσωπικά γνωρίσματα και χαρακτηριστικά Πλαίσιο των Πέντε Μεγάλων παραγόντων Η εξωστρέφεια έχει την πιο στενή σχέση με την ηγεσία Η ευσυνειδησία και η δεκτικότητα στις εμπειρίες σχετίζονται επίσης στενά με την ηγεσία Η προσήνεια και η συναισθηματική σταθερότητα δεν σχετίζονται με την ηγεσία Η συναισθηματική νοημοσύνη σχετίζεται με την ηγεσία, εντούτοις ο δεσμός αυτός δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς

Παραδοσιακές θεωρίες ηγεσίας: συμπεριφορικές θεωρίες 11-6 Οι συμπεριφορές μπορούν να διδαχθούν – τα χαρακτηριστικά όχι Οι ηγέτες εκπαιδεύονται – δεν γεννιούνται

Συμπεριφορικές θεωρίες: μελέτες του Ohio State University 11-7 Ανέπτυξαν δύο κατηγορίες ηγετικής συμπεριφοράς: του έργου Δόμηση Μέριμνα για το άτομο Επιχειρεί να οργανώσει τη δουλειά, τις εργασιακές σχέσεις και τους στόχους Μέριμνα για την ευμάρεια, την ευημερία, το κύρος και την ικανοποίηση των υφισταμένων

Συμπεριφορικές θεωρίες: μελέτες του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν 11-8 11-8 Ανέπτυξαν δύο κατηγορίες ηγετικής συμπεριφοράς: Προσανατολισμένος στην παραγωγή στο άτομο Initiating Structure Consideration Έμφαση στις τεχνικές πτυχές της δουλειάς ή στις εργασίες: οι άνθρωποι είναι το μέσο για κάποιο στόχο Έμφαση στις διαπροσωπικές σχέσεις και αποδοχή των ατομικών διαφορών

Ενδεχομενικές θεωρίες 11-9 Επιχειρούν να συνταιριάξουν το στιλ ηγεσίας με το εργασιακό πλαίσιο, καθώς ένα στιλ ηγεσίας δεν λειτουργεί σε όλες τις περιπτώσεις. Το μοντέλο του Fiedler Θεωρία συναλλαγής ηγέτη-μέλους

Το μοντέλο ηγεσίας του Fiedler 11-10 Το μοντέλο αυτό προτείνει ότι η αποτελεσματική απόδοση μιας ομάδας εξαρτάται από το συνταίριασμα ανάμεσα στο στιλ του ηγέτη και στο βαθμό στον οποίο ο ηγέτης ελέγχει την κατάσταση Προσδιορισμός του στιλ ηγεσίας: Ο λιγότερο προτιμώμενος συνάδελφος καθορίζει το στιλ ηγεσίας (σταθερό χαρακτηριστικό) Προσανατολισμένος στη σχέση Προσανατολισμένος στην εργασία Συνταίριασμα του στιλ ηγεσίας με το βαθμό καταστασιακού ελέγχου: Σχέσεις ηγέτη-μέλους Δόμηση των καθηκόντων Εξουσία της θέσης

Το μοντέλο του Fiedler: Συνταίριασμα ηγετών με καταστάσεις 11-11 Αλλάξτε είτε τον ηγέτη είτε την κατάσταση για να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητα

Θεωρία συναλλαγής ηγέτη-μέλους 11-12 Οι ηγέτες φέρονται στους υφισταμένους διαφορετικά Μέλη της εσω-ομάδας: Κοντά στον ηγέτη σε στάση ή προσωπικότητα Λαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος της προσοχής του ηγέτη Λαμβάνουν ιδιαίτερα προνόμια Έχουν υψηλότερους δείκτες απόδοσης Χαμηλότερη κινητικότητα Μεγαλύτερη ικανοποίηση

Μοντέλο συναλλαγής ηγέτη-μέλους 11-13 Ενώ ο ηγέτης είναι αυτός που επιλέγει, την απόφαση καθοδηγούν τα χαρακτηριστικά του υφισταμένου

Χαρισματική ηγεσία 11-14 Απόδοση επικών ηγετικών ικανοτήτων όταν οι υφιστάμενοι παρατηρούν ορισμένες συμπεριφορές: Όραμα Ανάληψη προσωπικών κινδύνων Ευαισθησία απέναντι στους υφισταμένους Εντυπωσιακές συμπεριφορές

Χαρισματικοί ηγέτες: γεννιούνται ή γίνονται; 11-15 Το χάρισμα αποδίδεται εν μέρει στη γενετική και εν μέρει στην εκπαίδευση και την πείρα Το χάρισμα μπορεί να δημιουργηθεί από: Ανάπτυξη μιας αύρας χαρισματικότητας Να είστε αισιόδοξοι Να είστε ένθερμα ενθουσιώδεις Επικοινωνείτε με το σώμα, όχι μόνο με λέξεις Προσέλκυση των άλλων – εμπνεύστε τους άλλους Επίκληση στα συναισθήματα – αναδείξτε τις δυνατότητες των άλλων

Πώς επηρεάζουν οι χαρισματικοί ηγέτες τους άλλους 11-16 Παρουσιάστε ένα ελκυστικό όραμα Διατυπώστε ένα νέο σύνολο αξιών Δώστε οι ίδιοι το παράδειγμα συμπεριφορών για αυτές τις αξίες Εκδηλώστε συμπεριφορές που εμπλέκουν το συναίσθημα

Χάρισμα και καταστασιακή εξάρτηση 11-17 Το χάρισμα σχετίζεται στενά με την υψηλή απόδοση και την ικανοποίηση Χρησιμοποιείται καλύτερα όταν: Το περιβάλλον είναι αβέβαιο και στρεσογόνο Εμπλέκεται ιδεολογία Συνδέεται πιο στενά με τα κορυφαία στελέχη Οι άνθρωποι είναι πιο δεκτικοί στο χάρισμα όταν υπάρχει κρίση

Η πιθανή σκοτεινή πλευρά της χαρισματικής ηγεσίας 11-18 Χρησιμοποιούν οργανωσιακούς πόρους για προσωπικό όφελος Ξαναφτιάχνουν εταιρείες με βάση τη δική τους εικόνα Επιτρέπουν στο ίδιον συμφέρον και τους προσωπικούς στόχους να υπερβούν τους στόχους του οργανισμού

Μετασχηματιστική ηγεσία 11-19 Συναλλακτικοί ηγέτες – κατευθύνουν τους υφισταμένους τους προς καθιερωμένους στόχους διευκρινίζοντας τις απαιτήσεις ως προς το ρόλο και τα καθήκοντα Μετασχηματιστικοί ηγέτες – εμπνέουν τους υφισταμένους τους να υπερβούν το ίδιον συμφέρον τους για το καλό του οργανισμού

Το πλήρες εύρος του μοντέλου ηγεσίας 11-20

Γιατί λειτουργεί η μετασχηματιστική ηγεσία 11-21 Δημιουργικότητα Οι υφιστάμενοι ενθαρρύνονται να είναι πιο καινοτόμοι και δημιουργικοί Στόχοι Οι υφιστάμενοι επιδιώκουν πιο φιλόδοξους στόχους και έχουν μεγαλύτερη προσωπική δέσμευση σε αυτούς Όραμα Γεννά αφοσίωση από την πλευρά των υφισταμένων και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη

Αξιολόγηση της μετασχηματιστικής ηγεσίας 11-22 Χρησιμοποιήθηκε αποτελεσματικά σε διάφορα επίπεδα εργασίας και σε διαφορετικά επαγγέλματα Είναι συνήθως πιο αποτελεσματική στις μικρότερες εταιρείες Λειτουργεί καλύτερα όταν ο ηγέτης είναι πιο κοντά στους υφισταμένους Η μετασχηματιστική ηγεσία έχει θετικά εργασιακά αποτελέσματα, όπως χαμηλότερη κινητικότητα και αποχή από τα καθήκοντα

Μετασχηματιστική ηγεσία/χαρισματική ηγεσία 11-23 Και οι δύο σχετίζονται θετικά με την παρακίνηση, την ικανοποίηση, την απόδοση, την αποτελεσματικότητα και την κερδοφορία Η μετασχηματιστική ηγεσία ΜΠΟΡΕΙ να είναι ευρύτερη έννοια από το χάρισμα Οι δύο μορφές μπορεί να είναι ίδιες

Αυθεντική ηγεσία: η ηθική ως θεμέλιο για την ηγεσία; Οι αυθεντικοί ηγέτες γνωρίζουν ποιοι είναι, γνωρίζουν τα πιστεύω και τις αξίες τους, και ενεργούν με βάση αυτά τα πιστεύω και τις αξίες ανοιχτά και ειλικρινά Δημιουργούν εμπιστοσύνη Ενθαρρύνουν την ανοιχτή επικοινωνία

Ηθική και ηγεσία 11-25 Η ηθική και η ηγεσία τέμνονται σε διάφορες περιστάσεις Τα κορυφαία στελέχη προσδιορίζουν το ηθικό πνεύμα του οργανισμού, οπότε πρέπει να θέτουν υψηλά ηθικά πρότυπα και να τα τηρούν Η ηγεσία δεν είναι αξιολογικά ουδέτερη και τα μέσα που χρησιμοποιεί ένας ηγέτης για να επιτύχει τους στόχους του πρέπει να είναι στο πλαίσιο της ηθικής

Εμπιστοσύνη 11-26 Εμπιστοσύνη Ανάληψη κινδύνων Ανταλλαγή πληροφοριών Αποτελεσματικές ομάδες Ενισχυμένη παραγωγικότητα

Παγκόσμιες προεκτάσεις 11-27 Αποτελέσματα του προγράμματος για την παγκόσμια αποτελεσματικότητα της ηγεσίας και της οργανωσιακής συμπεριφοράς GLOBE: Βραζιλία – Οι ηγέτες είναι συμμετοχικοί και φιλεύσπλαχνοι Γαλλία – Γραφειοκράτες, προσανατολισμένοι στο καθήκον, δεσποτικοί Αίγυπτος – Συμμετοχικοί αλλά διατηρούν το κύρος τους Κίνα – Σημαντικές η δόμηση έργου και η μέριμνα Το χάρισμα και η μετασχηματιστική ηγεσία είναι σημαντικά σε όλες τις χώρες

Προεκτάσεις για τους μάνατζερ (1) 11-28 Οι ηγέτες επηρεάζουν την απόδοση της ομάδας Η επιτυχία της ηγεσίας εξαρτάται σε κάποιο βαθμό από το αν έχεις τα «σωστά» χαρακτηριστικά Η ηγεσία εξαρτάται από την κατάσταση

Προεκτάσεις για τους μάνατζερ (2) 11-29 Οι μετασχηματιστικές δεξιότητες γίνονται πιο σημαντικές Οι μάνατζερ πρέπει να είναι αυθεντικοί και να αναπτύσσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους υφισταμένους τους Επιλέξτε και εκπαιδεύστε με βάση τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες

Να θυμάστε... 11-30 Οι ηγέτες μπορούν να επηρεάσουν μια ομάδα προς την επίτευξη στόχων Οι καλύτεροι ηγέτες είναι ηθικοί και αυθεντικοί πέρα από χαρισματικοί Στις περισσότερες κουλτούρες, αποδίδεται μεγάλη αξία στο χάρισμα και το όραμα – αν και ο τρόπος έκφρασής τους μπορεί να διαφέρει

Βιβλιογραφία Robbins, P. S. and Judge, A. T. (2011), Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.