Διαχρονικές αλλαγές στο πρότυπο της αλιευτικής παραγωγής των κυριότερων ειδών των Λ/Θ του Αμβρακικού κόλπου Μουτόπουλος Δ.Κ., Ράμφος Α., Σπάλα Κ., Κουτσικόπουλος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μια εργασία για την ευρωπαϊκή χώρα Εσθονία στο μάθημα της Γεωγραφίας.
Advertisements

Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
ΕΡΗΜΟΙ. Οι έρημοι καταλαμβάνουν το ένα τρίτο της εδαφικής επιφάνειας της Γης]. Οι θερμές έρημοι έχουν συνήθως μεγάλο ημερήσιο και περιοδικό εύρος θερμοκρασιών,
Σχολικό εγχειρίδιο Γ΄ Γυμνασίου: σ. 92–93 Διδακτικός χρόνος: Δύο (2) διδακτικές περίοδοι Επιμέλεια: Ελένη Κτίστη, ΕΜΕ Άννα-Μαρία Κοπάτου, Σύμβουλος.
Αίγυπτος Ένα ταξίδι μέσα από φωτογραφίες και βίντεο.
Μόλι Γκούσκου, Β3 Εργασία γεωγραφίας για την Αλβανία.
YASENKA SIMITCHIEVA ΤΖΙΟΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.  Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους η περιοχή του Χάσκοβο κατοικήθηκε αρχικά πριν από επτά χιλιάδες χρόνια.
ΓΕΩΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Ο γερμανός μετεωρολόγος Άλφρεντ Βέγκενερ παρατήρησε ότι ο ώμος της Ν. Αμερικής ταίριαζε απόλυτα με τη μασχάλη της Κ.Δ. Αφρικής.
1. Γροιλανδία km² - αυτοδιοικούμενη περιοχή που ανήκει στη Δανία ΓροιλανδίαΔανία 2. Νέα Γουινέα km² - το δυτικό τμήμα ανήκει στην.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος Φυσικοί και Περιβαλλοντικοί Κίνδυνοι Ενότητα 12: Το πρόβλημα της Ερημοποίησης στην Ελλάδα Θεοχάρης Μενέλαος.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 5: Κοινωνικά και οικονομικά οφέλη Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά.
Εφαρμογεσ τηλεματικησ στη διοικηση
Βιολογία Α΄ λυκείου Κεφ.3ο ΠΑΥΛΙΝΑ ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑ- ΒΙΟΛΟΓΟΣ
ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ Σιαμπάνο Ηλία Σκουρτσίδη Λεωνίδα Τριανταφυλλόπουλο Σπύρο
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενότητες 1.Οι χάρτες
ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ Μάριος Καρέλης.
ΓΗ Μανέτα Γεωργία Μπιτούνη Κωνσταντίνα Κατσουλιέρη Μαριλένα
ΑΝΔΕΙΣ Χριστοδουλάκη Άννα –Μαρία ΤμήμαΑ3 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Κωνσταντινίδης Ίβο – Μπαλάφα Δήμητρα Δηώ
Νορβηγία Εργασία στο μάθημα της Γεωγραφίας
Ηλιακό Σύστημα.
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Ατμοσφαιρικές διαταράξεις
Ηλιακό Σύστημα.
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Ευρώπης
Η ΠΡΑΣΙΑΔΑ ΛΙΜΝΗ μέσα από τα μάτια των οικολόγων
Γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της Ρουμανίας
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Μερικές δυνάμεις στη φύση
ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
TO ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ.
Ηλίας Ε2,3ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος
Ηλιακό Σύστημα.
Οι Πλανήτες Εργασία: Πλανήτες
Μαθήτρια: ΑΘΗΝΑ ΚΟΥΡΤΗ Β2 Υπεύθυνη καθ. : ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΑΛΑΜΟΥ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
Άνθρωπος και Περιβάλλον
γαλλια ΚΑΙΛΙΝΜΕΙ ΒΙΛΛΑΝΟΥΕΒΑ ΜΑΚΑΣΙΛ Έ ΤΑΞΗ
Στοιχεία υδρομετεωρολογίας
ΑΠΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ:ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
ΜΑΘΗΜΑ 8 Η γεωλογική ιστορία της Ελλάδας
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
ΟΥΚΡΑΝΙΑ Άρης Λέκκας.
Γιατί τα πλοία επιπλέουν; Από τον Νεύτωνα στον Αρχιμήδη
ΚΡΟΑΤΙΑ Γιώργος Τσιτογιάννης.
Β 3.5 Τα ποτάμια της Ασίας Ινδία.
Ελλάδα Τα μεγαλύτερα νησιά.
Έλξη Μια ιδιότητα της μάζας.
(το πείραμα και τα συμπεράσματα)
τμημα Τεχνολογιασ αλιειασ & υδατοκαλλιεργειων
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΔΑΦΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΣΕΣ
ΓΕΛ Καστορείου Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το νερό καλύπτει τα 4/5 του πλανήτη
الاهتزازات والموجــات
مديريت مالي 1 رشته هاي حسابداري و مديريت
אורך, היקף, שטח ונפח.
ΔΕΣΚΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΡΓΑΣ Α’ ΤΑΞΗ 2007
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕΓΙΣΤΟΥ - ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ
Υδάτινος κόσμος Η διαχείριση του νερού
Η Θράκη  είναι μια ιστορική και γεωγραφική περιοχή των Βαλκανίων στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Σήμερα η ονομασία Θράκη υποδηλώνει διεθνώς την περιοχή που.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δομή και λειτουργία Καρδιακός Μυς
Οδηγική Συμπεριφορά των Ελλήνων
Σπήλαιο Περάματος Ιωαννίνων 30/3/2018 – 1/4/2018
ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ.
στο Χιονοδρομικό κέντρο της Ροδόπης!
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχρονικές αλλαγές στο πρότυπο της αλιευτικής παραγωγής των κυριότερων ειδών των Λ/Θ του Αμβρακικού κόλπου Μουτόπουλος Δ.Κ., Ράμφος Α., Σπάλα Κ., Κουτσικόπουλος Κ., Κατσέλης Γ. Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Βιολογίας ΤΕΙ Μεσολογγίου, Τμήμα Υδατ/γειών & Αλ. Διαχείρισης

Έντονες διακυμάνσεις των φυσικο-χημικών παραμέτρων Λ/θ  Άβαθη παράκτια οικοσυστήματα, με έντονη επίδραση από την θάλασσα και την ξηρά Έντονες διακυμάνσεις των φυσικο-χημικών παραμέτρων

Αμβρακικός κόλπος και Λ/Θσια συμπλέγματα ΛΘ=86 Km2 : 22% Ελλάδας ΛΘ=21% της έκτασης του κόλπου 5 2 3 4 6 1 3 ΛΘ=72 Km2 : 83% των ΛΘ του Αμβρακικού 1980-2002: 22 χρόνια

Είδη

Η εξέλιξη της συνολικής παραγωγής Η συνολική παραγωγή εμφανίζει μια καθαρά πτωτική πορεία στο χρόνο κύρια στο Μάζωμα και το Τσοπέλι

Πτωτική τάση της παραγωγής 1980-1990 Σταθεροποίηση της παραγωγής μετά το 1995 Αυξητική τάση 1990-1997 Πρόσφατα προβλήματα μαζικών θανάτων ψαριών

Μάζωμα Πτωτική τάση 1981 μέγιστο Αύξηση Τσοπέλι Συνεχής πτωτική τάση Εμπλουτισμός το 1998 Αύξηση Τσοπέλι Συνεχής πτωτική τάση

των υπομεγεθών (Βουρί) Μάζωμα Συνεχής πτώση Μετά το 1993 αύξηση Διαχείριση των υπομεγεθών (Βουρί) Εμπλουτισμός το 1998 Τσοπέλι 1987 μέγιστο 1988 πτώση μαζικοί θάνατοι το 1988 -1990

Συνεχής αύξηση, μεγαλύτερη λόγω εμπλουτισμών Τσοπέλι 1990 μέγιστο 1993 Πτωτική τάση 2000 μηδενική παραγωγή Πωγωνίτσα Συνεχής αύξηση, μεγαλύτερη λόγω εμπλουτισμών

Εποχικές αλλαγές στην παραγωγή Μάζωμα Παρουσιάζει 1 Μέγιστο παραγωγής Αύγουστο-Σεπτέμβριο Τσοπέλι 2 Μέγιστα παραγωγής Δεκέμβριο-Ιανουάριο Βαθύ

Μέγιστο παραγωγής τους χειμερινούς μήνες σε όλες τις λ/θ Εποχικές αλλαγές στην παραγωγή Μέγιστο παραγωγής τους χειμερινούς μήνες σε όλες τις λ/θ

Μάζωμα 1980-1999 1999-2002 Χέλια (28,1%), Κεφαλόπουλα (16,4%) Γοβιός (17,4%) Τσιπόύρα (2,4%) 1999-2002 Χέλια (13,1%) Γοβιός (1,7%) Κεφαλόπουλα (29,2%) Τσιπούρα (19,1%)

Τσοπέλι 1980-1999 1999-2002 Χέλια (36,9%), Κεφαλόπουλα (13,8%) Τσιπούρα (1,17%) 1999-2002 Χέλια (26,9%) Κεφαλόπουλα (20,8%) Τσιπούρα (15,8%)

Πωγωνίτσα 1980-1999 1999-2002 Τσιπούρα (31,4%) Κεφαλόπουλα (9,9%) Λαυράκι (16,2%) Μουρμούρια (3,9%) 1999-2002 Τσιπούρα (75,1%) Κεφαλόπουλα (0,7%) Λαυράκι (11,7%)

Βαθύ 1980-1999 1999-2002 Τσιπούρα (16,2%) Γοβιός (4,3%) Τσιπούρα (41,4%) Γοβιός (0 %) Σάλπες (0%)

Χωροχρονικοί περιορισμοί Διοίκηση Θαλάσσιας Αλιείας Χωροχρονικοί περιορισμοί Στρατολόγηση Λάρβες Αυγά Οι Λ/Θ λειτουργούν σαν αλιευτικά εργαλεία που «αφαιρούν» νεαρά άτομα από τα παράκτια αποθέματα (αυξητική υπεραλίευση: growth overfishing) Εκμετάλλευση Ενήλικα Διοίκηση εσωτερικών υδάτων Ελεύθερη αλιεία Διαρκείς διενέξεις ανάμεσα στους παραγωγούς των λ/θ και τους παράκτιους αλιείς

Τι γίνεται στην περίπτωση των Λ/Θ του Αμβρακικού κόλπου? 1 2 3 4 1. Σταδιακή τάση  συσσωρευμένη επίδραση 2. Χέλι κοινή τάση με την Ευρώπη όχι τοπικό φαινόμενο

Αδυναμία εκτίμησης των επιπτώσεων Εγκαταστάσεις μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας Τεχνητοί ύφαλοι συγκέντρωσης ψαριών Ενδείξεις ατυχηματικών διαφυγών Έργα-παρεμβάσεις ΈμμεσεςΟικιστική ανάπτυξη, ρύπανση υδάτων ΆμεσεςΕκσυγχρονισμός των ιχθυοσυλληπτικών Διαχείριση των υπομεγεθών και εκμετάλλευση του άγριου γόνου Εμπλουτισμοί με είδη ιχθυογεννητικών σταθμών Ταυτόχρονες παρεμβάσεις