Workshops Εισηγητής: Παλιούρας Αριστείδης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΝΑΟ - ΜΟΥΣΙΚΟΣ Καρατζαφέρης Ευστάθιος Αλέξανδρος.
Advertisements

ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Πλακέτα ARDUINO.
Γνωριμία με το Λογισμικό του Η/Υ
Engino Robotics Controller (ERC) Η τεχνολογία που στηρίζει τη νέα ρομποτική πλατφόρμα Engino Δρ. Γιώργος Α. Δημητρίου Τμήμα Πληροφορικής και Μηχανικών.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Είμαστε το 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Σχολείο Κατερίνης
Σχεδίαση, ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Μελέτη περίπτωσης του συστήματος Moodle, για την υποστήριξη της.
Κωνσταντίνος Δελησταύρου Ευγενία Παπαδοπούλου
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/15 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης,
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Πληροφορική, Β Γυμνασίου
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Παναγόπουλος Ασημάκης Βασιλειάδης Βασίλης Β’ τάξη 6ου ΕΠΑΛ Πάτρας
Εκπαιδευτική Ρομποτική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
Σύστημα συναγερμού οικίας με το Arduino (Α’ τετράμηνο)
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Arduino  Πρώτη Επαφή Involve me & I learn 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας.
E-ProBotLab Εργαστήριο κατασκευής και προγραμματισμού ρομποτικών συσκευών Βασίλης Κόμης, Καθηγητής, πρόεδρος Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Χριστόφορος Καραχρήστος, Κώστας.
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “Διαλογικό διδακτικό πρόγραμμα ανώτερων μαθηματικών”
«Αrduino:Προγραμματισμός στην πράξη»
Πτυχιακή Εργασία των: Στάγκου Ευάγγελου (2110) Μπακατάρη Ιωάννη (1660)
Μπόλαρη Αγγελικη(1451) Επιβλέπων Βολογιαννίδης Σταύρος ΑΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Σέρρες 2013.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
Αυτόνομοι Πράκτορες Χειμ. Εξάμηνο ΚΙΝΗΣΗ ΕΞΑΠΟΔΟΥ ΡΟΜΠΟΤ ● ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ● ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ● ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ● ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – ΛΥΣΕΙΣ ● ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ.
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ Μικροελεγκτές - μικροεπεξεργαστές Οι μικροεπεξεργαστές, είναι επεξεργαστές συνόλου εντολών Οι μικροελεγκτές, είναι παραλλαγή.
Εισαγωγή στο Arduino Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας Γιάννης Μπογιατζής Κύκλος Εκπαίδευσης «Χτίζοντας στο “διαδίκτυο πραγμάτων” (Internet of Things)
Υλοποίηση εφαρμογών σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα Κεφάλαιο 7.
Αξιοποίηση παλαιών εργαστηρίων Πληροφορικής με sch-scripts σε διανομή LTS-Ubuntu Κε. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Σερρών Χ.Τριανταφύλλου-Ι.Ρίτας-Ι.Μποϊδίδης-Α.Κλέτσας 5η.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
A’ ΕΠΑ.Λ. Εφαρμογές Πληροφορικής Γεωργιλά Χιονία 1.
Το τροφοδοτικό είναι μία συσκευή που είναι υπεύθυνη για δύο λειτουργίες: 1. Μετατρέπει το εναλλασσόμενο σε συνεχές. 2. Παρέχει τις κατάλληλες τάσεις 5.
Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Τεχνολογία powerline homeplug για τη δημιουργία του «έξυπνου» σπιτιού και εφαρμογή της στην κατασκευή αλληλεπιδραστικής διεπαφής.
5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Δεδομένα - Πληροφορία Υλικό Λογισμικό Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου Κεντρική Μονάδα.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ν. Λέσβου Θέματα: NFC στο σχολείο
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Διδακτική της Πληροφορικής
Όπως το περιγράφει ο δημιουργός του, το Arduino είναι μια «ανοικτού κώδικα» πλατφόρμα «πρωτοτυποποίησης» ηλεκτρονικών βασισμένη σε ευέλικτο και εύκολο.
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Ανάπτυξη εφαρμογών για φορητές συσκευές
Το εκπαιδευτικό περιβάλλον ανάπτυξης εφαρμογών AppInventor
1ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
FIELD MAP ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΧΩΡΑΦΙΟΥ ANDROID
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Επιβλέπων: Αναπλ. Καθηγητής Κωνσταντίνος Σ. Χειλάς
PROJECT ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ RASPBERRY PI ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΛΗΨΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Κατηγορίες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
PRO BOT.
Κατασκευή ανιχνευτή θέσης αντικειμένου με Arduino
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Workshops Εισηγητής: Παλιούρας Αριστείδης Καθηγητής Πληροφορικής Δ/θμιας Εκπ/σης arispaliouras@gmail.com Πανεπιστήμιο Κρήτης: Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών Ο.Π.Α: Μεταπτυχιακό στην Επιστήμη των Υπολογιστών Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε: Μεταπτυχιακό S.T.E.M. στην εκπαίδευση

Στόχοι Γνωριμία με τον μικροελεγκτή Arduino Ο τρόπος αλληλεπίδρασης του με το φυσικό κόσμο Τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα (για τον προγραμματισμό του Arduino)  Τρόποι αξιοποίησης στην εκπαίδευση

Γιατί Arduino; Κόστος. Απλό. Μέσα σε λίγες ώρες ο άπειρος χρήστης μπορεί να δημιουργήσει την πρώτη του κατασκευή. Ανοικτού κώδικα (υλικό και λογισμικό). Ιδιοκατασκευή εναλλακτικών, καινοτόμων πειραματικών διατάξεων σε σχέση με αυτές του εμπορίου.

Γιατί Arduino; Πλούσιο διαδικτυακό υλικό υποστήριξης. Ειδικά forum όπου μοιράζονται την εμπειρία και την εργασία τους με άλλους εκπαιδευτικούς, ερευνητές και χομπίστες. Αισθητήρες με χαμηλό κόστος. Εύκολοι τρόποι απεικόνισης των δεδομένων από αισθητήρες.

Γιατί Arduino; Φτηνή λύση για Εκπαιδευτική Ρομποτική. Πολλές εκδόσεις (κάθε έκδοση καλύπτει διαφορετικές ανάγκες). Πλακέτες επέκτασης (shield). Δίνουν νέες δυνατότητες στις πλατφόρμες του Arduino. Το IDE εκτελείται σε linux, windows, mac.

Arduino To 2003 στην πόλη Ιβρέα της Ιταλίας ένας φοιτητής στα πλαίσια μιας εργασίας ανέπτυξε το Wiring Project. Το Wiring Project ήταν η ανάπτυξη ενός απλού συστήματος βασισμένου σε μικροελεγκτή που να προσφέρεται για εύκολη και γρήγορη ανάπτυξη εφαρμογών.

Ξεκίνησε το 2005 από τους Massimo Banzi και David Cuartielles Arduino To Arduino ήταν μια επέκταση του Wiring Project με σκοπό να χρησιμοποιηθεί από ανθρώπους μη σχετικούς με την τεχνολογία. Το Arduino πήρε το όνομά του από τον Arduin που ήταν στρατιωτικός διοικητής της Ιβρέα και αργότερα βασιλιάς της Ιταλίας. Ξεκίνησε το 2005 από τους Massimo Banzi και David Cuartielles

Σύνδεση μέσω USB με τον υπολογιστή 14 ψηφιακές I/O Σύνδεση μέσω USB με τον υπολογιστή Τροφοδοσία 7-12 Volt Τροφοδοσία 5V / 3.3V / GND 6 αναλογικές είσοδοι

Αισθητήρες

Breadboard Απαραίτητο για την ανάπτυξη κατασκευών. Σημαντικά σημεία: 10 27/6/2018 Breadboard Απαραίτητο για την ανάπτυξη κατασκευών. Σημαντικά σημεία: Η χρήση του είναι πιο εύκολη από την κόλληση! Έχει πολλές μικρές τρύπες.

Breadboard Οι οριζόντιες ομάδες τρυπών είναι συνδεμένες. 27/6/2018 Breadboard Οι οριζόντιες ομάδες τρυπών είναι συνδεμένες. Οι στήλες της τάσης και της γείωσης συνδέονται κάθετα

Γιατί Ardublock ; Είναι δωρεάν. Η χρήση του είναι πολύ εύκολη καθώς μοιάζει πάρα πολύ με το Scratch, στο οποίο οι μαθητές έχουν ήδη εξοικειωθεί από το Δημοτικό Σχολείο και το Γυμνάσιο. Ο προγραμματισμός γίνεται σε ένα γραφικό περιβάλλον με τη χρήση πλακιδίων, το οποίο καθιστά το προγραμματιστικό περιβάλλον πιο ελκυστικό και προσιτό στους μαθητές και ιδιαίτερα στους αρχάριους. Το πρόγραμμα είναι πιο αναγνώσιμο. Αποφυγή συντακτικών λαθών. Τα πλακίδια είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να ταιριάζουν μεταξύ τους μόνο όταν ο συνδυασμός τους έχει κάποιο συντακτικό νόημα. Με αυτό τον τρόπο, βοηθά τους αρχάριους μαθητές να επικεντρώνονται περισσότερο στην επίλυση προβλημάτων και λιγότερο στο συντακτικό της γλώσσας.

Γιατί Ardublock ; Η χρήση των πλακιδίων αποκρύπτει τη συντακτική πολυπλοκότητα της γλώσσας προγραμματισμού (Wiring C) που χρησιμοποιείται στο Arduino IDE. To Ardublock διαθέτει επιπλέον προγραμματιστικά πλακίδια (εκτός των πλακιδίων για τις βασικές αλγοριθμικές δομές) για τον χειρισμό συγκεκριμένων εξαρτημάτων (π.χ. αισθητήρες). Επίσης, αρκετές εταιρίες έχουν δημιουργήσει ομάδες πλακιδίων για το χειρισμό δικών τους εξαρτημάτων. Υποστηρίζει διαδικασίες. Οι Παπάζογλου κ.ά. (2014) αναφέρουν ότι το Ardublock απλοποιεί ιδιαίτερα τη διαδικασία της συγγραφής προγραμμάτων και είναι κατάλληλο για την υλοποίηση εφαρμογών σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Γιατί Ardublock ; Επιτρέπει τη δημιουργία προγραμμάτων που θα εκτελούνται αυτόνομα στο Arduino (όπως και στο Arduino IDE). Μετατρέπει το πρόγραμμα σε Wiring C και μετά το φορτώνει στον μικροελεγκτή. Οπότε, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν κάθε φορά και το αντίστοιχο πρόγραμμα στο περιβάλλον του Arduino IDE το οποίο στη συνέχεια μπορούν να το μελετήσουν, να το τροποποιήσουν και να το συγκρίνουν με το αντίστοιχο ισοδύναμο πρόγραμμα στο Ardublock.

Ηλεκτρονικό εξάρτημα με δύο ακροδέκτες που όταν συνδεθούν σε μια πηγή βγάζει φως. LED άνοδος κάθοδος

https://learn.sparkfun.com/tutorials/light-emitting-diodes-leds

Electricity wants to flow from a higher voltage to a lower voltage.

Φύλλο Εργασίας 1 Στην πρώτη μας δραστηριότητα θα συνδέσουμε ένα LED με την πλακέτα Arduino. Στη συνέχεια με το προγραμματιστικό περιβάλλον Ardublock θα προγραμματίσουμε τον μικροελεγκτή Arduino να αναβοσβήνει το LED ανά ένα δευτερόλεπτο.