Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΜΕ ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η φύλαξη των ανατολικών συνόρων και οι Ακρίτες
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Η ιστορία του Ράμα και της Σίτα
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
Θα διασχίσεις ένα πρωινό τον κόσμο…
Ηθικά θέματα.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ (499 – 498 π.Χ.)
Σοφές φράσεις του μικρού Βούδα για να ζεις πάντα καλά.
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΟΛΩΝΟΣ ΧΡΥΣΗΒΙΑ ΔΗΜΟΣΘΕΝΟΥΣ
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ Δ.Ε. «ΑΛΕΞ. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ» ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΑΤΣΑΔΟΡΟΣ.
Ο θάνατος του Πάτροκλου
Τσιρίκου Ρόζα- Σταυρούλα
ΑΚΡΙΤΕΣ.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Τα Ουράνια Σώματα Στη Λογοτεχνία και στη Λαϊκή Παράδοση
Ιστορία-Ερωτήσεις 1.Τι συνέβη κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας όσον αφορά τις ελληνικές αρχαιότητες; Δώσε παραδείγματα. Τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει.
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Οδυσσέας.
Από τους μαθητές της Στ΄2 Παναγιώτης , Πάμπος , Λώρα, Ηρακλής
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
ΑΧΙΛΛΕΑΣ Ο ΗΜΙΘΕΟΣ.
Ευαγγελία Στυλιανού Α’4
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
ΘΡYΛΟΙ, ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
1ο Πειραματικό 12\Θ δημοτικό σχολείο
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Πατριωτισμός - Εθνικισμός Στην ποίηση και τη λογοτεχνία
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
1 BΑΡΚΑ ΓΙΑΛΟ. 2) Ω ΧΑΡΑ 5 TΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΩ ΚΑΜΠΟ.
ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ Θεοδώρα Ευθυμίου Δ’1 20/12/2015.
Η Π ΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ …. ΔΡΑΚΟΣ Πέτρος Ρούσος. Ήταν μια φορά και δυο καιροί, μια πριγκίπισσα, που ζούσε στο μεσαιωνικό κάστρο της Λεμεσού. Άλλοτε ήταν καλή και.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
Η Π ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ. Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τα έπη του Ομήρου Τις τοπικές θεότητες Το Δωδεκάθεο του Ολύμπου.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
TΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΣΥΛΙΑΘΕΟΔΩΡΑΕΛΕΝΗΕΛΕΝΑ.
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821.
Future events (revision) Health and body
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Ακόντιο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Μυρτώ Παπαδοπούλου Φανή Παπαχρήστου
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
 ΣΤΑΔΙΟ  ΔΙΑΥΛΟΣ  ΔΟΛΙΧΟΣ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΚΑΙ ΠΑΛΗ  ΠΥΓΜΗ  ΤΕΘΡΙΠΠΟ  ΠΑΓΚΡΑΤΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΙΠΠΟΥ ΚΕΛΗΤΟΣ  ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗ ΠΑΙΔΩΝ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΠΑΙΔΩΝ 
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
ΟΝ/ΝΥΜΟ:ΤΣΑΚΜΑΝΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΜΗΜΑ:Α4 ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ:
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΜΕ ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ Μάθημα: Ιλιάδα Καθηγητής: Ε. Γκόνου

Τα άλογα στην μάχη Τα άλογα έσερναν μόνο πολεμικά άρματα, τα κυβερνούσε ο ηνίοχος, ενώ ο κύριος πολεμιστής, ο ήρωας, πολεμάει πάνω από το άρμα, εκτός κι αν κατέβει ν' αντιμετωπίσει τον αντίμαχο πεζός. Καβάλα πάνω στο άλογο δεν πολεμούσαν ποτέ οι ομηρικοί ήρωες.

Τα άλογα ως δείγμα πλούτου Το άλογο ήταν δείγμα πλούτου του κατόχου του, γιατί, ακόμα και τώρα, έχει μεγάλο κόστος η συντήρησή του. Όταν ο Αγαμέμνονας,υπόσχεται στον Αχιλλέα, εκτός των άλλων, για εξευμενισμό 12 διαλεχτά άλογα, η προσφορά του θεωρείται έξοχα δελεαστική, ώστε ν' αποβληθεί η μήνις που τον κρατούσε μακριά από τις μάχες. Από τους πλουσιότερους ανθρώπους στη γη ήταν ο παλιός βασιλιάς της Τροίας, ο Εριχθόνιος με τις 3000 φοράδες του. Πολλών ομηρικών ηρώων τα άλογα είναι δώρο Θεών.

Και ο Έκτορας θα κεντρίσει το φιλότιμο των δικών του αλόγων με άλλο τρόπο, ασυνήθιστο, αλλά ανθρώπινο: “Αίθωνα, Λάμπε αρχοντογέννητε, και Πόδαργε και Ξάνθε, καιρός σας τώρα να πληρώσετε την τρισμεγάλη έγνοια που' χει η Ανδρομάχη, του Ηετίωνα του ψυχωμένου η κόρη, που πρώτα εσάς ακριβοτάγιζε το στάρι το μελένιο, για σας κρασί καθώς διψούσατε, πιο πρώτα συγκερνούσε, παρά για μένα , λεβεντόκορμο που ταίρι της λογιέμαι.”

Σχέση αλόγου-ήρωα Τα άλογα των ομηρικών μας ηρώων, κατά τα γραφόμενα του Ι.Θ. Κακριδή, είναι οι σύντροφοί τους στη χαρά και στη λύπη, οι παραμυθητές τους, το καταφύγιό τους στα δύσκολα και πολλές φορές οι προστάτες τους.

Η σχέση αυτή στην δημοτική ποίηση Αυτή τη στενή σχέση αλόγου και αφέντη, τη συναντάμε στη δημοτική ποίηση συχνά, κυρίως στα κλέφτικα και ακριτικά τραγούδια, με τη διαφορά πως ο κλέφτης και ο ακρίτης πολεμά πάνω στο άλογο και δεν διαθέτει ούτε άρμα, ούτε αμαξολάτη. Τα χρησιμοποιεί και καθημερινά, να δείξει ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του ή να επιδείξει την ομορφιά τους

Ακριτικά και δημοτικά τραγούδια

Των Κολοκοτρωναίων (Κλέφτικο) Καβάλλα τρώνε το ψωμί, καβάλλα πολεμάνε, καβάλλα παν στην εκκλησιά, καβάλλα προσκυνάνε καβάλλα παίρν' αντίδωρο, απ' του παπά το χέρι.

Του μικρού Βλαχόπουλου (Ακριτικό) Ο Κωνσταντίνος ο μικρός κι ο Αλέξης ο αντρειωμένος, και το μικρό Βλαχόπουλο ο καστροπολεμίτης, αντάμα τρων και πίνουνε και γλυκοκουβεντιάζουν, κι αντάμα έχουν τους μαύρους των στον πλάτανο δεμένους. Του Κώστα τρώει τα σίδερα, τ' Αλέξη τα λιθάρια, και του μικρού Βλαχόπουλου τα δέντρα ξερριζώνει.

Το θαύμα να μιλά το άλογο παρουσιάζεται και στο ακριτικό: Του μικρού Βλαχόπουλου “Επήγε το βλαχόπουλο στη βίγλα να βιγλίσει. Βλέπει Τουρκιά σαρακηνούς κι Αράπηδες κουρσάρους, κι οι κάμποι επρασινίζανε,τα πλάγια κοκκινίζαν' άρχισε να τους διαμετράει, διαμετρημούς δεν είχαν. Να πάει πίσω ντρέπεται, να πάει μπρος φοβάται. Σκύβει φιλεί το μαύρο του, στέκει και τον ρωτάει: -Δύνεσαι μαύρε μ', δύνεσαι στο γαίμα για να πλέξεις; -Δύνομαι, αφέντη, δύνομαι στο γαίμα για να πλέξω, κι όσους θα κόψει το σπαθί, τόσους θενά πατήσω. Μόν' δέσε το κεφάλι σου μ' ενα χρυσό μαντήλι, μη τύχει λάκκος και ριχτώ και πέσεις απ' τη ζάλη. -Μαύρε μου,άιντε να μπούμε, κι όπου θεός τα βγάλει”.

Είναι ολοφάνερη η βαθιά σχέση αλόγου αναβάτη του, που από τη λαϊκή παράδοση της ομηρικής εποχής περνά στο ομηρικό έπος και συνεχίζει την πορεία της στη δημώδη νεοελληνική ποίηση των δύσκολων καιρών του ελληνικού έθνους.

ΠΗΓΕΣ Ι.Θ. Κακριδής “Ομηρικά Θέματα”,  Ι.Θ. Κακριδής “Ομηρικά Θέματα”, Ν. Γ. Πολίτης: “Δημοτικά τραγούδια” Άλμπιν Λέσκι “Ιστορία της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας” Εικόνες:https://www.google.gr/search?q=%CE%91%CE%BB%CE%BF%CE%B 3%CE%BF&rlz=1C1ASUM_enGR662GR662&espv=2&biw=2048&bih=1044&s ource=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiCmsL1op3KAhVBmSwKHWH5 CjMQ_AUIBigB#tbm=isch&q=%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE% BF+%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B1

ΤΕΛΟΣ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΣΑΦΤΑ, ΦΡΙΞΟΣ ΣΑΦΟΣ Β3