Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Advertisements

Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Θρησκευτικά Α΄ Λυκείου
2. Άνθρωπος και Περιβάλλον
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ.
Μάτριξ. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι Ό,τι βλέπουμε είναι φτιαγμένο από ενέργεια συγκεκριμένου ηλεκτρομαγνητικού φάσματος Τα μάτια μας είναι ευαίσθητα.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ Η φυσική συγγένεια ανθρώπων και ζώων για περιγραφικούς λόγους. Ανάπτυξη σχέσης αλληλεγγύης μεταξύ ανθρώπων και ζώων Η στενή σχέση τους.
Μαρίνα Βλαχογιάννη Ξένια Ζήση Μάρθα Γεωργίου
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η ελληνοχριστιανική οικουμένη Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος.
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Βρισκόμαστε στη Μεσοποταμία το 19ο αιω. π.Χ.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
«Ο κόσμος και η ιστορία οδεύει προς ένα τέλος»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ: « ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ»
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ - ΔΥΣΗ. Περίοδοι της Δυτικής Φιλοσοφίας Πέντε μεγάλες ενότητες Από τον 1ο ως τον 5ο αιώνα, όπου ορίζονται η χριστιανική πίστη και.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Αναγέννηση και χριστιανισμός
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
¨Η ΚΛΩΝΟΠΟΙΣΗ¨ Τα υπέρ και τα κατά
Α) Κριτική Θεωρία.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Σύγκριση αποσπασμάτων
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Χρήστος Καραβάς Α1.
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου..
Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Ομάδα: Σηκώνω χεράκι μιλάω Μάθημα: Θρησκευτικά
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Τάξη: Β΄2 Γυμνασίου
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα

Περιεχομενο χριστιανικησ πιστησ Ως πίστη χαρακτηρίζεται η εμπιστοσύνη σε κάποιον . Η πίστη δεν είναι θεωρητική, είναι απόλυτη , χωρίς δισταγμούς βεβαιότητας για όσα διδάσκει η χριστιανική εκκλησία. Προσωπική συνάντηση και σχέση μεταξύ πιστού και θεού. Αποτελεί βασικό στοιχείο της πνευματικής ζωής και του πολιτισμού των λαών.

Περιεχομενο επιστημησ Συστηματική έρευνα και μελέτη θεμάτων που σχετίζονται με την ανθρώπινη . Έχει ως κίνητρο την επιθυμία του ανθρώπου για την γνώση της αλήθειας. Η γνωστική ικανότητα του ανθρώπου έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία της επιστήμης.

Σκοποσ επιστημησ Επισήμανση νόμων που διέπουν την λειτουργία του κόσμου. Γνώση μηχανισμών που καθορίζουν την πορεία της ζωής. Αντιμετώπιση φυσικού πόνου. Αποκατάσταση ψυχικής ισορροπίας.

Ο χριστιανισμός δεν υποτιμά την επιστήμη ούτε υπερτιμά την ανθρωπινή γνώση. Πολλοί επιστήμονες υπήρξαν πιστοί χριστιανοί.

ΣΧΕΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗΣ Η επιστήμη αναφέρεται στον φυσικό κόσμο ενώ η θρησκεία στον υπερφυσικό. Η πρώτη ερευνά το πως και το πότε δημιουργήθηκε ο κόσμος ενώ η δεύτερη απαντά στο ποιος και στο γιατί. Η επιστήμη χρησιμοποιεί την λογική βοηθώντας στην υλική πρόοδο. Αντίθετα η πίστη συμβάλλει στην ψυχική καλλιέργεια.

ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗΣ Η επιστήμη ασχολείται με το επιστητό δηλαδή με αυτό που μπορεί να γνωρίσει ο ανθρώπινος νους μέσω της επιστημονικής έρευνας. Η θρησκεία ασχολείται με το υπεραισθητό δηλαδή με αυτό που συλλαμβάνεται μόνο με τον νου.

Σχεσεισ επιστημησ και πιστησ Είναι δυο μεγέθη αλληλοσυμπληρούμενα και όχι αλληλοσυγκρουόμενα καθώς αποτελούν εκδηλώσεις του ανθρωπίνου πνεύματος που κινούνται σε διαφορετικά επίπεδα. Συνεπώς δεν υπάρχει θέμα αντίθεσης ή σύγκρουσης μεταξύ τους.

Βιβλιογραφια http://dschool.edu.gr/ Σχολικό Βιβλίο Θρησκευτικών Β’ Γενικού Λυκείου

ΑΛΕΞΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΗΧΑ ΓΑΛΗΝΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ