Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Θεματική Ενότητα: Φτώχια Βραζιλία: Παγκόσμιο Κύπελλο και Ολυμπιακοί Αγώνες γκρεμίζουν τις φαβέλας Θεματική Ενότητα: Φτώχια.
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
ΓΑΛΛΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ στο ART COMICS. Ο σχολιασμός της εικόνας αποτελεί σύνηθες εργαλείο στη διδακτική των ξένων γλωσσών. Ο μαθητής την αναγνωρίζει.
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Ενότητα 6 Είμαστε έτοιμοι; Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Θέμα: Χωροταξική οργάνωση της τάξης στα ολιγοθέσια σχολεία – και ειδικότερα: δημιουργία «κέντρων δραστηριότητας»
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Εισαγωγή στο περιβάλλον της Scratch (Συνομιλία με φιγούρες )
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θεσσαλονίκης Ε2 Τάξη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
EDG220 C: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και εκπαιδευτική τεχνολογία Ακαδημαϊκό έτος: Υποχρεωτική εργασία: Τίτλος θεματικής ενότητας: Κυκλοφορώ με ασφάλεια.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Τάξη Δ’ Ενότητα 4 Στάση Βροχοσταλίδων Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Στάση Βροχοσταλίδων (συνέχεια)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ρητορικοί Αγώνες» Σχ. έτος
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
1 Πρώτη διαφάνεια Εξώφυλλο. 2 Εισαγωγή Παρουσίαση του θέματος.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Ενότητα 20 Ζώα υπό εξαφάνιση Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Το κείμενο είναι από την υπ’ αριθμ. Φ.12/428/85241/Γ1/ εγκύκλιο με τον ίδιο τίτλοίδιο τίτλο.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Γεωλογία – Γεωγραφία Β ΄ Γυμνασίου
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ…ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Άστρα και Κβάντα σε ένα Σχετικιστικό Σύμπαν Νίκη Μαματσή-Φυσικός Msc Φυσικής Περιβάλλοντος Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
Γεωγραφία κεφ. 36ο ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 1. Κάντε κλικ πάνω στις εικόνες για να βρείτε πληροφορίες για το θέμα που απεικονίζουν Πύλη της Ιστάρ κάνε κλικ εδώ.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Εκπαιδευτικός Διαδραστικός Χάρτης της Ευρώπης για Mobile Συσκευές
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Ενότητα 6 Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Σύνταξη Επιστολής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
Μικροχώρι Νομού Ξάνθης Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Το Μάθημα της Γεωγραφίας στην Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γεωγραφίας
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μικροχώρι Νομού Ξάνθης Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Επιχειρηματολογούμε… Από τους μαθητές της Γ’2
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας Εμμανουηλ Τυρελης Θεοδωρα Χαςαπη

Στόχοι Να εντοπίζουν οι μαθητές στο χάρτη τις χώρες της Ευρώπης και τις πρωτεύουσες τους καθώς και κάποιες μεγάλες πόλεις. Να αναγνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την τουριστική ανάπτυξη των χωρών. Να αναδεικνύουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κατοίκων και την κοινή πολιτιστική τους κληρονομιά.

Να δημιουργούν κείμενα αναπτύσσοντας τα επιχειρήματα τους. Να συνεργάζονται μεταξύ τους.

Εργασία σε ομάδες Η τάξη χωρίστηκε σε 6 ομάδες των 4 παιδιών. Μετά από συζήτηση επιλέχθηκαν τρεις χώρες από διαφορετικές περιοχές της Ευρώπης και με κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Οι χώρες ήταν : η Γαλλία, η Δανία και η Ουγγαρία. Οι ομάδες με την ίδια σύνθεση είχαν εργαστεί με τον ίδιο περίπου τρόπο και στο μάθημα της Γλώσσας.

Η ύλη που περιέχεται στο βιβλίο για την Ευρώπη είχε διδαχθεί, με όποιον τρόπο ακολουθούσε ο δάσκαλος της τάξης μέχρι τότε και τα παιδιά είχαν πάρει αρκετές πληροφορίες σχετικές με το θέμα μας.

Για να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών σκεφτήκαμε να τους δώσουμε ρόλους. Η κάθε ομάδα εκπροσωπούσε ένα ταξιδιωτικό γραφείο ,ήταν τουριστικοί πράκτορες, οι οποίοι έπρεπε να πείσουν τους πελάτες τους να επισκεφτούν τις παραπάνω χώρες.

Α φάση Μοιράσαμε στις ομάδες από ένα φυλλάδιο με κάποιες βασικές πληροφορίες για τις τρεις χώρες, τις οποίες έπρεπε να διαβάσουν όλοι με μεγάλοι προσοχή. Η κάθε ομάδα είχε μπροστά της το χάρτη της χώρας, αλλά και στην τάξη ήταν αναρτημένοι ο πολιτικός και ο γεωμορφολογικός χάρτης της Ευρώπης.

Α φάση (συνέχεια) Αφού διάβασαν με προσοχή το κείμενο και βρήκαν κάποια στοιχεία της χώρας στο χάρτη, συζήτησαν μεταξύ τους για τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει ένα ταξίδι στη χώρα αυτή. Η Α φάση είχε διάρκεια 20 λεπτών

Β φάση Η κάθε ομάδα παρουσίασε την ταυτότητα της χώρας και τα επιχειρήματα για να πείσουν τους πιθανούς επισκέπτες προφορικά. Στις παρουσιάσεις γίνονταν παράλληλα και συζητήσεις και σημειώναμε στον πίνακα κάποιες σημαντικές πληροφορίες. Η διάρκεια της Β φάσης ήταν 30 λεπτά (5 λεπτά για την κάθε ομάδα)

Γ φάση Τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους κείμενα (μία παράγραφο όπου ανέπτυξαν τα επιχειρήματα τους) Η Γ φάση πραγματοποιήθηκε σε 20 λεπτά.

Δ φάση Περιελάμβανε την παρουσίαση των γραπτών κειμένων, όπου οι μαθητές-τουριστικοί πράκτορες υποστήριξαν την άποψη τους. Διαθεματικά συνδέεται με την ενότητα της Γλώσσας «Η ζωή σε άλλους τόπους».

Ηλεκτρονικές διευθύνσεις για τη Γεωγραφία Ε΄ τάξης Ηλεκτρονικές διευθύνσεις για τη Γεωγραφία Ε΄ τάξης http://www.greecevirtual.gr/ https://maps.google.com/