Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας Εμμανουηλ Τυρελης Θεοδωρα Χαςαπη
Στόχοι Να εντοπίζουν οι μαθητές στο χάρτη τις χώρες της Ευρώπης και τις πρωτεύουσες τους καθώς και κάποιες μεγάλες πόλεις. Να αναγνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την τουριστική ανάπτυξη των χωρών. Να αναδεικνύουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κατοίκων και την κοινή πολιτιστική τους κληρονομιά.
Να δημιουργούν κείμενα αναπτύσσοντας τα επιχειρήματα τους. Να συνεργάζονται μεταξύ τους.
Εργασία σε ομάδες Η τάξη χωρίστηκε σε 6 ομάδες των 4 παιδιών. Μετά από συζήτηση επιλέχθηκαν τρεις χώρες από διαφορετικές περιοχές της Ευρώπης και με κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Οι χώρες ήταν : η Γαλλία, η Δανία και η Ουγγαρία. Οι ομάδες με την ίδια σύνθεση είχαν εργαστεί με τον ίδιο περίπου τρόπο και στο μάθημα της Γλώσσας.
Η ύλη που περιέχεται στο βιβλίο για την Ευρώπη είχε διδαχθεί, με όποιον τρόπο ακολουθούσε ο δάσκαλος της τάξης μέχρι τότε και τα παιδιά είχαν πάρει αρκετές πληροφορίες σχετικές με το θέμα μας.
Για να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών σκεφτήκαμε να τους δώσουμε ρόλους. Η κάθε ομάδα εκπροσωπούσε ένα ταξιδιωτικό γραφείο ,ήταν τουριστικοί πράκτορες, οι οποίοι έπρεπε να πείσουν τους πελάτες τους να επισκεφτούν τις παραπάνω χώρες.
Α φάση Μοιράσαμε στις ομάδες από ένα φυλλάδιο με κάποιες βασικές πληροφορίες για τις τρεις χώρες, τις οποίες έπρεπε να διαβάσουν όλοι με μεγάλοι προσοχή. Η κάθε ομάδα είχε μπροστά της το χάρτη της χώρας, αλλά και στην τάξη ήταν αναρτημένοι ο πολιτικός και ο γεωμορφολογικός χάρτης της Ευρώπης.
Α φάση (συνέχεια) Αφού διάβασαν με προσοχή το κείμενο και βρήκαν κάποια στοιχεία της χώρας στο χάρτη, συζήτησαν μεταξύ τους για τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει ένα ταξίδι στη χώρα αυτή. Η Α φάση είχε διάρκεια 20 λεπτών
Β φάση Η κάθε ομάδα παρουσίασε την ταυτότητα της χώρας και τα επιχειρήματα για να πείσουν τους πιθανούς επισκέπτες προφορικά. Στις παρουσιάσεις γίνονταν παράλληλα και συζητήσεις και σημειώναμε στον πίνακα κάποιες σημαντικές πληροφορίες. Η διάρκεια της Β φάσης ήταν 30 λεπτά (5 λεπτά για την κάθε ομάδα)
Γ φάση Τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους κείμενα (μία παράγραφο όπου ανέπτυξαν τα επιχειρήματα τους) Η Γ φάση πραγματοποιήθηκε σε 20 λεπτά.
Δ φάση Περιελάμβανε την παρουσίαση των γραπτών κειμένων, όπου οι μαθητές-τουριστικοί πράκτορες υποστήριξαν την άποψη τους. Διαθεματικά συνδέεται με την ενότητα της Γλώσσας «Η ζωή σε άλλους τόπους».
Ηλεκτρονικές διευθύνσεις για τη Γεωγραφία Ε΄ τάξης Ηλεκτρονικές διευθύνσεις για τη Γεωγραφία Ε΄ τάξης http://www.greecevirtual.gr/ https://maps.google.com/