«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη» «Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 2ο : Νύξεις περί διδακτικής αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας
Επίπεδα διδακτικής αξιοποίησης των Ψηφιακών Εργαλείων ΕΠΙΠΕΔΟ 1 ΕΠΙΠΕΔΟ 2 ΕΠΙΠΕΔΟ 3 ΕΠΙΠΕΔΟ 4 Δημιουργία και επινόηση σε ανοιχτές καταστάσεις. Εμπλοκή μαθητών με έτοιμο υλικό και διερεύνηση. Παρουσίαση με εμπλοκή μαθητών και διάδραση. Παρουσίαση διαπραγμάτευσης Απλή παρουσίαση
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός που αξιοποιεί ψηφιακά μέσα. Επιλογή της ενότητας που πρόκειται να διδαχτεί . Επιλογή διδακτικής μεθόδου. (Διαλογική παρουσίαση, κατευθυνόμενη ανακάλυψη κ.λ.π) Καθορισμός στόχων. Επιλογή ψηφιακών εργαλείων κατάλληλων για την διδακτική μέθοδο που επιλέξαμε. Στοχασμός πάνω στον τρόπο με τον οποίο τα εργαλεία θα διαμεσολαβήσουν το γνωστικό αντικείμενο και την διδακτική πορεία.
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός που αξιοποιεί ψηφιακά μέσα. Στοχασμός πάνω στον τρόπο με τον οποίο θα εμπλακούν οι μαθητές με τα εργαλεία και θα αλληλεπιδράσουν με τους συμμαθητές τους. Στοχασμός πάνω στον τρόπο με τον οποίο θα αλληλεπιδράσει ο διδάσκων με τους μαθητές. Σχεδιασμός των δραστηριοτήτων των μαθητών δομημένων σε φάσεις.
Διδακτική μέθοδος: Διαλογική παρουσίαση. Διδασκαλία που υποστηρίζεται από περιβάλλοντα διαχείρισης πολυμεσικού υλικού. Διδακτική μέθοδος: Διαλογική παρουσίαση. Βασικές αρχές: Λιτό κειμενικό περιεχόμενο. ΟΧΙ ΝΑΙ Περιορισμένη χρήση εφέ κίνησης και χρώματος. Προβολή παραστάσεων που προκαλούν διαπραγμάτευση. Λειτουργική ενσωμάτωση συνδέσεων με ιστότοπους, βίντεο, αρχεία λογισμικών, εικόνες κ.λ.π