Tkinter Γραφικά στην Python
Tk και Tkinter Το Tk είναι μια ανοιχτή εργαλειοθήκη που προσφέρει βιβλιοθήκες γραφικών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από πολλές γλώσσες προγραμματισμού Η «έκδοση» της tk για την Python λέγεται Tkinter (Tk interface)
Μας παρέχει τα εξής εργαλεία: button canvas checkbutton combobox entry frame label labelframe listbox menu menubutton message notebook tk_optionMenu panedwindow progressbar radiobutton scale scrollbar separator sizegrip spinbox text treeview
Και τα εξής είδη παραθύρων tk_chooseColor - pops up a dialog box for the user to select a color. tk_chooseDirectory - pops up a dialog box for the user to select a directory. tk_dialog - creates a modal dialog and waits for a response. tk_getOpenFile - pops up a dialog box for the user to select a file to open. tk_getSaveFile - pops up a dialog box for the user to select a file to save. tk_messageBox - pops up a message window and waits for a user response. tk_popup - posts a popup menu. toplevel - creates and manipulates toplevel widgets.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΑΘΥΡΟΥ Ανοίξτε νέο έγγραφο με όνομα mywindow και ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες
from Tkinter import * Εισαγωγή της Tkinter στο πρόγραμμά μας Έτσι εισάγονται όλες οι συναρτήσεις για να τις χρησιμοποιήσουμε στον κώδικά μας
root = Tk() Για αρχή σε κάθε πρόγραμμα πρέπει να φτιάξουμε το βασικό – αρχικό παράθυρο. Το ονομάζουμε συνήθως root
root.mainloop() Στο τέλος του προγράμματος βάζουμε την πιο πάνω εντολή για να εμφανιστεί το παράθυρο
Ας βάλουμε μια ετικέτα label1 = Label(root, text = “Hello World”) Δηλαδή: το label1 είναι μια Label (ετικέτα), στο παράθυρο root, με κείμενο Hello World Για να το προσαρμόσουμε στο παράθυρο πρέπει να το «κάνουμε» pack label1.pack()
Μέχρι τώρα πρέπει να έχετε αυτό: Τρέξτε το
Ας το βάλουμε αριστερά μέσα στο pack προσθέστε (side=“left”) label1.pack(side="left") Ας βάλουμε άλλο ένα Label στα δεξιά label2 = Label(root, text = 'I Love Python') label2.pack(side="right")
Μέχρι τώρα πρέπει να έχετε αυτό: Τρέξτε το
Χρώμα Ας βάψουμε το label1 κόκκινο label1 = Label(root, fg = 'red', text = 'Hello World') Ας βάψουμε το άλλο μπλε σε κίτρινο φόντο label2 = Label(root, fg = 'blue', bg = 'yellow', text = 'I Love Python')
Ας μεγαλώσουμε λίγο το παράθυρο πριν το mainloop βάλτε: root.geometry('{}x{}'.format(500,300))
Ας βάλουμε και ένα κουμπί button1 = Button(root, text='Green', command=allagi, width=10) button1.pack() Όταν το πατάμε θα εκτελεί την συνάρτηση (βάλτε στην αρχή): def allagi(): label2.config(fg='green')
Μέχρι τώρα πρέπει να έχετε αυτό: Τρέξτε το