Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Η διάδοση της θερμότητας στα στερεά: οι καλοί και οι κακοί αγωγοί της θερμότητας Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
Η διάδοση της θερμότητας στα στερεά Στόχος: Διάκριση υλικών σε αυτά που θερμαίνονται σε όλη τη μάζα τους ή μόνο στο σημείο επαφής τους με την πηγή.
Η διάδοση της θερμότητας στα στερεά 1η δραστηριότητα: «Γνωρίζοντας διάφορα υλικά» Υλικά: κλαδί δέντρου κομμάτι γυαλί Συνδετήρας Χαλκός μεταλλικός κύκλος Γνωριμία με αντικείμενα Ποια θερμαίνονται σε όλη την έκτασή τους
Η διάδοση της θερμότητας στα στερεά (1/2) 2η δραστηριότητα: «θερμαίνοντας μία χάλκινη ράβδο» (διδασκαλίας) Τα παιδιά κάνουν προβλέψεις για το αν θα ζεσταθεί όλη η ράβδος Υλικά: χάλκινη ράβδος κατσαρόλα με νερό ηλεκτρικό μάτι
Η διάδοση της θερμότητας στα στερεά (2/2) Εκτέλεση πειράματος Επιβεβαίωση αποτελέσματος Σχολιασμός προβλέψεων Εστίαση προσοχής στην αύξηση της θερμοκρασίας σε διάφορα σημεία της ράβδου και ειδικά στο άκρο μακριά από την πηγή Έμφαση στο ότι η “ζέστη” περνάει μέσα από το υλικό
Η διάδοση της θερμότητας στα στερεά (1/2) 3η Δραστηριότητα: «θερμαίνοντας μία ξύλινη ράβδο» (αξιολόγησης) επανάληψη δραστηριότητας με ξύλινο ραβδί και προβλέψεις παιδιών Υλικά: ξύλινη ράβδος κατσαρόλα με νερό ηλεκτρικό μάτι
Η διάδοση της θερμότητας στα στερεά (2/2) επισήμανση προβλέψεων τους σύγκριση με αποτελέσματα προηγούμενης δραστηριότητας Εκτέλεση πειράματος από το ραβδί θερμαίνεται μόνο το άκρο του που βρέθηκε στη φωτιά