Επικεφαλής κινήματος οι συνταγματάρχες Νικόλαος Πλαστήρας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Hannah Hill μπανάνα λόφος
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου. Προσθήκη στη Λίστα «Αγαπημένα»: View Favorites, feeds and history Add to Favorites Name + Create In Add Διαγραφή Σελιδοδείκτη:
Χρᾷ ἡ Πυθία κτίζειν πόλιν: ο Α΄ και ο Β΄ Αποικισμός Εισαγωγική Παρουσίαση.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
1ο Μαθητικό Θεολογικό Συνέδριο / Θεσσαλονίκη 28 Φεβρουαρίου 2015 «Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου»
Ράνια Μούσσα Α ’ Γυμνασίου.  Υπερυπολογιστής ονομάζεται ένας υπολογιστής που διαφέρει αισθητά απ ' τους υπολογιστές που χρησιμοποιούνται από απλούς χρήστες.
ΑΤΟΜΙΚΟΙ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΦΟΒΟΙ ΚΑΙ ΕΝΟΧΕΣ Χ. Πουλόπουλος, Αν/της Καθηγητής Κ.Ε., Δ.Π.Θ.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΉ ΕΚΣΤΡΑΤΕΊΑ Σ. Ηλιάδου-Τάχου Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Στρατηγικό σχέδιο για το branding και marketing του Επώνυμου Ελληνικού Κρασιού στην Ελλάδα και το εξωτερικό ΕαρΟινά 2010 Δρ Ιωάννης Βογιατζής.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΩΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ. ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Α΄& Β΄ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΦΙΛΙΑΤΡΩΝ.
Ιστορία Αρχαίων Ανατολικών Εκκλησιών Ενότητα 07: Η Εκκλησία της Ινδίας (Χριστιανοί του Μαλαμπάρ) Δημήτριος Ν. Μόσχος Θεολογική Σχολή Τμήμα Θεολογίας.
« Οι μαθητές εκπαιδεύουν μαθητές σε θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου » Ευαγγελία Σιαφαρίκα Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής ΕΚΠΑ Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών.
Αριθμοί δια μέσου των πολιτισμών Μια ιστορική ανασκόπηση: από τους Σουμέριους στους Βαβυλώνιους, Αιγύπτιους και Έλληνες. Πυθαγόρας και αριθμοί Συστήματα.
Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α' Ενότητα 3: Δημογραφικές εξελίξεις στη νεότερη Ελλάδα Κατερίνα Γαρδίκα Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας.
Τεχνογνωσία εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας Ώρα 19:00 46η Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας 2012 Περίπτερο Α΄ Ημερίδα Σάββατο,19 Μαϊου 2012 Ημερίδα Σάββατο,19 Μαϊου.
Σύνταξη βιογραφικού σημειώματος Αποτελεί μια συνοπτική και δομημένη παρουσίαση του προφίλ του υποψηφίου. Απευθύνεται συνήθως στο Διευθυντή προσωπικού και.
ALTERNATIVE ART ( Εναλλακτική Τέχνη ). Τ Ι ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ? Δεν έχει δοθεί κάποιος συγκεκριμένος ορισμός για τον όρο τέχνη, καθώς για τον καθένα είναι κάτι.
Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης H. Gardner, Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21st Century. New York: Basic, 2000.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
OLYMPIAN GREEN.
ΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΠΙΚΑΘΟΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ Εισηγητής: Δρ. Π. Μουρατίδης.
Παρεμβάσεις αλληλεγγύης και ψευδό-αλληλεγγύης στην περίοδο της κρίσης
MOORE STEPHENS GREECE.
2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ψίθυροι παιδιών – Ψίθυροι Ελλάδας Murmors of children – Murmors of Greece Συνεργάστηκαν: Γιαπιτζάκη Μαρία, εκπαιδευτικός Α/θμιας, Κολλιάς Σπυρίδων,
SURVIVOR GREECE 2017.
Αειφορια και εθελοντισμοσ
Βασικοί όροι Μακρομόρια, Βαθμός πολυμερισμού,
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚA ΣΤΟΙΧΕΙΑ Α΄ΕΞΑΜΗΝΩΝ – 2017
Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου
Αρδευτική Μηχανική Ενότητα 11: Επιφανειακές μέθοδοι άρδευσης
Αξία Μέσω της Τιμολόγησης
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΝΟΧΩΝ, «ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΩΝ» ΟΜΑΔΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ
Θεσμοί προσχολικής αγωγής
Η καθιέρωση του σοσιαλισμού πριν το 1914
«Παραπέταξαν το Θεό και το Έθνος»
Το Τριγωνικό εμπόριο
Πετράκη Ειρήνη Σολωμός Αλέξανδρος Σπύρου Μαριαλένα Τάξη: Β’2
Σχεδίαση Μεικτών VLSI Κυκλωμάτων
Σχεδίαση Μεικτών VLSI Κυκλωμάτων
Μεταναστευτικό Αιγαίο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΕΥΤΕΡΑ, 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Ασκήσεις στο περιθώριο συνεισφοράς
Σχόλια και προτάσεις σχετικά με τη διεκπεραίωση RTN προγραμμάτων…
Επιτροπή Αγώνων σε Δημόσιο Δρόμο και Βουνό
1o Δημοτικό Σχολείο Χίου
Διδακτικη της ιστοριας με ΤΠΕ 4ο μαθημα
Δρ. Στεφανόπουλος Γ. Βασίλειος
Επιμόρφωση στους Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας
ΑΑ-028 ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΑΦΑΙΜΑΞΗΣ Σιμωνίδου Αικατερίνη1, Κουκουρίκος Κωνσταντίνος2, Ιωσήφ Σοφία1 1.Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων, Τμήμα Αιμοδοσίας,
ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ Σχολικό έτος
Γ1.6 Τόσο διαφορετικοί και τόσο ίδιοι…
Η φύση των Μαθηματικών: ο ρόλος και η επιρροή τους
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
c’ est la vie 8th Junior highschool of kalamaria, greece
ATHANASIOS SAVVAKIS President Federation of Industries
Συγγραφική ομάδα πχ. Κωνσταντίνος Παπακώστας1, Ειρήνη Παπαδοπούλου2
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Σ.Ε.Γ.Α.Σ. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΜΕΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Μια σύντομη παρουσιάση του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ.
Επιστημονική Συνάντηση για τον Εθελοντισμό και την Αλληλεγγύη
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΟΤΗΤΑ 39 Εξελίξεις σε Ελλάδα και Τουρκία μετά τον μικρασιατικό πόλεμο

Επικεφαλής κινήματος οι συνταγματάρχες Νικόλαος Πλαστήρας Αρχές Σεπτεμβρίου 1922: στη Χίο και τη Μυτιλήνη ξεσπά κίνημα στους κόλπους του ελληνικού στρατού, που επέστρεφε από το μικρασιατικό μέτωπο. Επικεφαλής κινήματος οι συνταγματάρχες Νικόλαος Πλαστήρας & Στυλιανός Γονατάς

ενίσχυση του μετώπου της Θράκης. Αιτήματα κινηματιών παραίτηση του Κων/νου, διάλυση της Βουλής, σχηματισμός νέας κυβέρνησης που θα είχε την εμπιστοσύνη της Αντάντ, ενίσχυση του μετώπου της Θράκης.

Ο επαναστατικός στρατός στην Αθήνα. Στο κέντρο ο Ν. Πλαστήρας. 12000 στρατιώτες και αξιωματικοί αποβιβάζονται στο Λαύριο και βαδίζουν εναντίον της Αθήνας Ο Κων/νος εγκαταλείπει τη χώρα Βασιλιάς ο γιος του, Γεώργιος Β΄ Εγκαθίσταται επαναστατική κυβέρνηση από τους κινηματίες.

Η Ανακωχή των Μουδανιών ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΡΑΚΗ Μετά την ήττα στη Μ. Ασία ήταν πολύ δύσκολο για τον ελληνικό στρατό να διατηρήσει την Αν. Θράκη. ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΡΑΤΟΥ ΘΡΑΚΗΣ Επαναστατική κυβέρνηση προσπάθησε να αναδιοργανώσει τον στρατό της Θράκης, αλλά μάταια. ΑΝΑΚΩΧΗ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ Κάτω από διεθνείς πιέσεις (Κεμάλ, Βρετανία) η Ελλάδα αποδέχτηκε την ανακωχή των Μουδανιών (Οκτ. 1922) ΟΡΟΙ ΑΝΑΚΩΧΗΣ η Αν. Θράκη ενσωματωνόταν στην Τουρκία & η περιοχή θα εκκενωνόταν από τον ελληνικό στρατό και τον ντόπιο πληθυσμό, μέσα σε έναν μήνα.

Οι Μεγάλες Δυνάμεις απαιτούν να εκκενωθεί η περιοχή της Ανατολικής Θράκης από τον ελληνικό πληθυσμό μέσα σε 15 μέρες. Πάνω από 250.000 Έλληνες παίρνουν το δρόμο της προσφυγιάς

Η «δίκη των Έξ» (Ελλάδα) Η επαναστατική κυβέρνηση σύστησε έκτακτο στρατοδικείο προκειμένου να καταλογιστούν ευθύνες για την ήττα στη Μικρά Ασία. Κατηγορούμενοι: Δ. Γούναρης, Ν. Στράτος, Π. Πρωτοπαπαδάκης, Γ. Μπαλτατζής, Ν. Θεοτόκης, Γ. Χατζηανέστης, Μ. Γούδας, Ξ. Στρατηγός. Νοέμβριος 1922: οι έξι πρώτοι καταδικάζονται ΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΝ.

Η «δίκη των έξι» (Νοέμ. 1922)

Η Συνθήκη της Λοζάνης (1923) Εκπρόσωπος της Ελλάδας: Ελ. Βενιζέλος. 24 Ιουλίου 1923: υπογράφεται η Συνθήκη της Λοζάνης. Αποφάσεις: Επισημοποιείται η τουρκική κυριαρχία στη Μ. Ασία και την Α. Θράκη, Παραχωρούνται στην Τουρκία η Ίμβρος και η Τένεδος, Ενσωματώνεται η ελληνοτουρκική σύμβαση ανταλλαγής πληθυσμών (Ιανουάριος 1923): όλοι οι ορθόδοξοι χριστιανοί της Τουρκίας έπρεπε να μετοικήσουν στην Ελλάδα και όλοι οι Μουσουλμάνοι της Ελλάδας να ακολουθήσουν τον αντίστροφο δρόμο˙ εξαιρούνται το Πατριαρχείο και οι Έλληνες της Κων/πολης, της Ίμβρου και της Τενέδου καθώς και οι Μουσουλμάνοι της Δ. Θράκης. 

Με την υπογραφή της Συνθήκης της Λοζάνης μπαίνει η ταφόπλακα στη Μεγάλη Ιδέα που κυριάρχησε κατά τις προηγούμενες δεκαετίες στην Ελλάδα. Χιωτέρη Κατερίνα - katchhiot.blogspot.gr

Συνθήκες Νεϊγύ - Σεβρών  Λωζάνης Με την ανατροπή της Συνθήκης των Σεβρών ποια εδάφη έχασε η Ελλάδα;

Κοινωνικές και Πολιτικές Εξελίξεις στην Ελλάδα Προβλήματα: Η ραγδαία επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης, η κατακόρυφη πτώση των μισθών και η επείγουσα ανάγκη αποκατάστασης των παλαιών πολεμιστών (πολλοί από αυτούς είχαν πολεμήσει 10-12 χρόνια) και των προσφύγων Η κατανομή των προσφύγων σε καθένα από τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας

Μέτρα νέας κυβέρνησης α) απαλλοτρίωση και διανομή γαιών σε πρόσφυγες και γηγενείς ακτήμονες (Φεβρουάριος 1923), β) διανομή αγροτικών κλήρων σε πλήθος αγροτών.

Καλοκαίρι 1923: Ξεσπάει μεγάλο κύμα απεργιών με αίτημα αυξήσεις στους μισθούς. Σημαντικό μέτρο της επαναστατικής κυβέρνησης υπήρξε και η υιοθέτηση από την Ελλάδα του γρηγοριανού ημερολογίου, που ίσχυε στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Έτσι, από τις 16 Φεβρουαρίου 1923 (παλαιό ημερολόγιο) η Ελλάδα βρέθηκε στην 1η Μαρτίου 1923 (νέο ημερολόγιο). Το ημερολόγιο αυτό ισχύει σήμερα. Εργοστάσιο στη Νέα Ιωνία, που εξελίχθηκε σε εργατούπολη με πλήθος βιομηχανικών μονάδων

Δεκέμβριος 1923: προκηρύσσονται εκλογές Δεκέμβριος 1923: προκηρύσσονται εκλογές Ιανουάριος 1924. Ο βασιλιάς Γεώργιος Β' και η σύζυγός του Ελισάβετ αναχωρούν από την Ελλάδα. Τα φιλοβασιλικά κόμματα απέχουν από τις εκλογές Αποτελέσματα εκλογών Δημοκρατική Ένωση (Αλ. Παπαναστασίου, 120 βουλευτές) Φιλελεύθεροι (250 βουλευτές) Συνέπειες Ο Γεώργιος Β΄ φεύγει στο εξωτερικό και Αντιβασιλέας ορίζεται ο Παύλος Κουντουριώτης.

Κοινωνικές και Πολιτικές Εξελίξεις στην Τουρκία Ο Κεμάλ μετά τη Μικρασιατική καταστροφή: αναδεικνύεται Πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας, υποχρεώνει τον Σουλτάνο να φύγει από τη χώρα, εδραιώνει τον κοσμικό-λαϊκό χαρακτήρα του πολιτεύματος, προσπαθεί να μετατρέψει την Τουρκία σε δυτικό κράτος: Μέτρα που λαμβάνει: προσπαθεί να οργανώσει συστήματα υγείας και εκπαίδευσης, αντικαθιστά το οθωμανικό αλφάβητο με το λατινικό, καταργεί την πολυγαμία, παραχωρεί δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες, απαγορεύει στους άνδρες να φορούν φέσι και στις γυναίκες φερετζέ και επιβάλλει τη χρήση οικογενειακών επιθέτων. Οι κεμαλικές μεταρρυθμίσεις βρίσκουν απήχηση μόνο στα μεσαία και μεγάλα κοινωνικά στρώματα.

Ενσωμάτωση προσφύγων

 Εικόνες προσφύγων κατά το πρώτο διάστημα της παραμονής τους στην Ελλάδα από τον Μπακάλη Κώστα : history-logotexnia.blogspot.com

▲ Aντίσκηνα με πρόσφυγες στην περιοχή Θησείο, στην Αθήνα (1925) ▲ Aντίσκηνα με πρόσφυγες στην περιοχή Θησείο, στην Αθήνα (1925). Στην αρχή οι πρόσφυγες ζούσαν σε πρόχειρους καταυλισμούς στις πόλεις και στην ύπαιθρο, σε εκκλησίες, σε σχολεία και σε άλλα δημόσια κτίρια, ακόμη και σε σπίτια ντόπιων. (Τhomas Spelios, Pictorial History of Greece, Crown Publίshers, Inc., New York, 1967).

Το 1920 η Ελλάδα είχε 20% μη Έλληνες ορθόδοξους, ενώ το 1928 μόλις 6%. Ο πληθυσμός της Ελλάδας αυξήθηκε από το 1920 έως το 1928 περίπου κατά 20%. Το 1920 η Ελλάδα είχε 20% μη Έλληνες ορθόδοξους, ενώ το 1928 μόλις 6%. Ο ελληνικός πληθυσμός της Δυτικής Θράκης και της Ηπείρου αυξήθηκε, ενώ η Κρήτη, η Λέσβος και η Λήμνος εξελληνίστηκαν πλήρως. Η κυριότερη όμως μεταβολή στην εθνολογική σύσταση λόγω της εγκατάστασης των προσφύγων συνέβη στη Μακεδονία.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΥΣΧΕΡΑΝΑΝ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ Οι πρόσφυγες δεν αποτελούσαν ένα ενιαίο σύνολο. Ανάμεσα τους υπήρχαν διαφορές κοινωνικής προέλευσης, πολιτιστικής παράδοσης, διαλέκτου, ακόμα και γλώσσας (περίπου 100.000 πρόσφυγες ήταν τουρκόφωνοι). Όσοι εύποροι κάτοικοι της Μικράς Ασίας ή της Ανατολικής Θράκης κατόρθωσαν να φέρουν στην Ελλάδα μεγάλο μέρος από την περιουσία τους,  σχεδόν αμέσως ενσωματώθηκαν στο νέο τόπο εγκατάστασης τους  και αναμείχθηκαν με τους γηγενείς. Για τη μεγάλη όμως μάζα των προσφύγων, παρά την ταχεία αποκατάσταση τους, η αφομοίωση ήταν μία διαδικασία που κινήθηκε με πολύ πιο αργούς ρυθμούς. ψυχικά τραυματισμένοι και με το άγχος πρώτα της επιβίωσης και αργότερα της βελτίωσης της ζωής τους, εξέφραζαν συχνά παράπονα για την αντιμετώπιση του κράτους, αλλά και των γηγενών κατοίκων του. Κατηγορούσαν το ελληνικό κράτος: Οι περισσότεροι πρόσφυγες,

Η αντίθεση μεταξύ προσφύγων και γηγενών, σε ελάχιστες περιπτώσεις πήρε τη μορφή ανοικτής σύγκρουσης. Ο όρος «πρόσφυγας», όμως, είχε στην κοινή συνείδηση υποτιμητική σημασία, για πολλά χρόνια. Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ προσφύγων και γηγενών έπαψε να υπάρχει μετά τη δεκαετία του 1940. Αλλά και από πιο πριν οι πρόσφυγες πρώτης γενιάς και αργότερα τα παιδιά και τα εγγόνια τους συμμετείχαν σε όλες τις δραστηριότητες στη νέα πατρίδα τους.

Με την ανταλλαγή των πληθυσμών εξέλιπε η κυριότερη πηγή προστριβών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Οι καλές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών διατηρήθηκαν τρεις τουλάχιστον δεκαετίες.

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ Οι επιπτώσεις από την άφιξη των προσφύγων 1922: παραλληλισμός με το 1453 ή αφετηρία για τη νέα Ελλάδα. Ο πληθυσμός της Ελλάδας αυξήθηκε από το 1920 έως το 1928 περίπου κατά 20%. 1920 : η Μακεδονία είχε 48% μη Έλληνες ορθόδοξους 1928 : η Μακεδονία είχε 12% μη Έλληνες ορθόδοξους Δεκαετία (1922-1931) : αύξηση κατά 50% των καλλιεργήσιμων εκτάσεων, διπλασιασμός αγροτικής παραγωγής Δεκαετία 1922-1932: διπλασιασμός βιομηχανικών μονάδων 1930 : οι γυναίκες αποτελούν την πλειονότητα των εργατών στην κλωστοϋφαντουργία μέχρι το 1940: οι πρόσφυγες κυριαρχούν στη μουσική