ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επαναληπτικό Μάθημα ΑΕΠΠ
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Σημασία δεδομένων, πληροφορίας και γνώσης
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
Πολυπλοκότητα Παράμετροι της αποδοτικότητας ενός αλγόριθμου:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΑΕΠΠ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ19).
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Μάθημα: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ Τάξη ΕΠΑ
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
Χρονική Πολυπλοκότητα και Μοντέλα
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Ασυμπτωτικός Συμβολισμός
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Χρονική Πολυπλοκότητα
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
Advanced Data Indexing (Προηγμένη ευρετηρίαση δεδομένων) Ροές Δεδομένων (3 ο Μέρος)
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Θεωρία Αποφάσεων.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Επιστήμη των Υπολογιστών
Η έννοια του προβλήματος
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Ιεραρχική σχεδίαση Καθορίζονται οι βασικές λειτουργίες σε ανώτερο επίπεδο και στη συνέχεια γίνεται διάσπαση σε όλο και μικρότερες λειτουργίες μέχρι το.
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος

ΠΡΟΒΛΗΜΑ Μια κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης, απαιτεί λύση, η δε λύση δεν είναι γνωστή ούτε προφανής.

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Συνάρτηση δύο παραγόντων σωστή ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ εκ μέρους του δημιουργού σωστή ΕΡΜΗΝΕΙΑ εκ μέρους εκείνου που καλείται να το αντιμετωπίσει Στοιχεία που δημιουργούν ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΕΣ άστοχη χρήση ορολογίας λανθασμένη σύνταξη

ΔΕΔΟΜΕΝΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΟ: οποιοδήποτε στοιχείο μπορεί να γίνει αντιληπτό από ένα τουλάχιστο παρατηρητή με μια από τις πέντε αισθήσεις του. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: γνωσιακό στοιχείο που προέρχεται από την επεξεργασία δεδομένων.

ΔΟΜΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Τα συστατικά μέρη, τα επιμέρους τμήματα που αποτελούν ένα πρόβλημα καθώς και ο τρόπος που αυτά συνδέονται μεταξύ τους. ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ το αρχικό πρόβλημα παρίσταται με ένα ορθογώνιο. τα επιμέρους απλουστέρα επίσης με ορθογώνια. τα απλούστερα βρίσκονται ένα επίπεδο χαμηλότερα.

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ Ακριβής προσδιορισμός των ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ που περιέχει το πρόβλημα. Λεπτομερειακή καταγραφή των ΖΗΤΟΥΜΕΝΩΝ που αναμένονται από την επίλυση του προβλήματος. Δεν υφίσταται μεθοδολογία για το σκοπό αυτό.

ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ σωστή και πλήρης αποσαφήνιση δεδομένων και ζητουμένων ΑΝΑΛΥΣΗ διάσπαση σε επιμέρους μικρότερα και απλούστερα προβλήματα (εύρεση της δομής του προβλήματος) ΕΠΙΛΥΣΗ υλοποίηση της λύσης μέσω λύσης των επιμέρους προβλημάτων (διαδικασία εύρεσης των ζητουμένων)

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΙΜΑ γνωστή και διατυπωμένη λύση ΑΝΟΙΚΤΑ δεν έχει βρεθεί λύση, αλλά δεν έχει αποδειχθεί ότι δεν επιδέχονται λύση ΑΛΥΤΑ έχουμε φτάσει στην παραδοχή ότι δεν υπάρχει λύση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΔΟΜΗΣΗΣ ΔΟΜΗΜΕΝΑ η λύση παράγεται από μια αυτοματοποιημένη διαδικασία ΗΜΙΔΟΜΗΜΕΝΑ το εύρος των πιθανών λύσεων αφήνει περιθώρια επιλογής ΑΔΟΜΗΤΑ δεν γίνεται να δομηθούν (ακόμα), λύνονται κατά την ανθρώπινη διαίσθηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ το αποτέλεσμά τους μπορεί να περιγραφεί με ΝΑΙ ή ΟΧΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ το αποτέλεσμά τους είναι μια τιμή ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ το αποτέλεσμα ικανοποιεί κατά τον καλύτερο τρόπο τα δεδομένα που παρέχει το πρόβλημα

ΓΙΑΤΙ ΑΝΑΘΕΤΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ Πολυπλοκότητα υπολογισμών Επαναληπτικότητα διαδικασιών Ταχύτητα εκτέλεσης πράξεων Μεγάλο πλήθος δεδομένων

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗ από αυτήν προκύπτουν οι υπόλοιπες πράξεις ΣΥΓΚΡΙΣΗ βασική λειτουργία για τις λογικές πράξεις ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ πριν και μετά την επεξεργασία δεδομένων