Στρατηγικές πληροφορημένης αναζήτησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΠΛΗ513: ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ Othello – TD Learning Μαντάκος Γιώργος Καθηγητής: Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης.
Advertisements

1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 2. ΣΧΕΣΙΑΚΗ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ • Μια σχεσιακή ΒΔ καταγράφει δεδομένα μέσα σε σχέσεις (πίνακες). • Μια πραγματική οντότητα γίνεται.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ ΣΕ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΠΛΗΓΜΑΤΟΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
1 Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων – Πανεπιστήμιο Πειραιώς Αναζήτηση (Search)
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Εφαρμογή της Θεωρίας Βέλτιστης Παύσης στον έλεγχο συνέπειας (consistency) σε WWW Caching Servers Δημήτριος Λορέντζος ΠΛΣ Διπλωματική Εργασία Επιβλέπων:
AΠΟΣΑΦΗΝΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Αλγόριθμοι Αναζήτησης
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων
Ιωάννης Γ. Κοντοχριστόπουλος Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών Επιβλέπων: Επ. Καθηγητής Κ. Σγάρμπας Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012.
Γιάννης Σταματίου Μερικά προβλήματα μέτρησης
Τι ενδεχομένως χρησιμοποιούν τα μεγάλα παιδιά των Hedge Funds
Διάδραση ανθρώπου- Υπολογιστή (Ε) ΕΥΡΕΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.
Επισκόπηση Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη, Επίλυση προβλημάτων,
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
Alpha-Beta Pruning for Games with Simultaneous Moves Abdallah Saffidine, Hilmar Finnsson, Michael Buro Παρουσίαση: Βάλβης Δημήτριος Εργασία στο μάθημα.
Εξόρυξη Δεδομένων και Αλγόριθμοι Μάθησης. K-means k-windows k-means: 2 φάσεις 1. Μια διαμέριση των στοιχείων σε k clusters 2. Η ποιότητα της διαμέρισης.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή στην Επεξεργασία Ερωτήσεων.
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Αλγόριθμοι και Συστήματα για 3-Δ Γραφικά Random Terrain Generation Γεωργία Καστίδου.
Ασυμπτωτικός Συμβολισμός
1 ΤΜΗΜΑ ΜΠΕΣ Αλγόριθμοι Αναζήτησης Εργασία 1 Τυφλή Αναζήτηση.
Χρονική Πολυπλοκότητα
Εισαγωγή στο Μαγνητισμό
Μηχανική Μάθηση σε Συστήματα Πολλαπλών Πρακτόρων Παπαλιάς Κωνσταντίνος Τμήμα Πληροφορικής.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Advanced Data Indexing (Προηγμένη ευρετηρίαση δεδομένων) Ροές Δεδομένων (3 ο Μέρος)
Συνδετικότητα γραφήματος (graph connectivity). α β Υπάρχει μονοπάτι μεταξύ α και β; Παραδείγματα: υπολογιστές ενός δικτύου ιστοσελίδες ισοδύναμες μεταβλητές.
Αυτόνομοι Πράκτορες Ενισχυτική Μάθηση (Q-learning algorithm) in PONG Χανιά, 4/3/2011 Μπαμπαλής Μπάμπης.
1 Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διάλεξη 7 η Διαχείριση Πόρων.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
SLAM gkontes. Περίληψη ● H εργασία έχει σκοπό να αξιολογήσει έναν αλγόριθμο για SLAM (Simultaneus Localization And Mapping), τον DP-SLAM καθώς και να.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ Άπληστη Αναζήτηση και Αναζήτηση Α* ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 3η Μετασχηματισμός Fourier.
Σήματα και Συστήματα 11 10η διάλεξη. Σήματα και Συστήματα 12 Εισαγωγικά (1) Έστω γραμμικό σύστημα που περιγράφεται από τη σχέση: Αν η είσοδος είναι γραμμικός.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 4η Δειγματοληψία.
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Πληροφορημένη Αναζήτηση και Εξερεύνηση
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
Πληροφορημένη Αναζήτηση και Εξερεύνηση
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II
Δένδρα Δένδρο είναι ένα συνεκτικό άκυκλο γράφημα. Δένδρο Δένδρο Δένδρο
Βελτιστοποίηση σε τρίλιζα Καταδίωξη/διαφυγή
Αξιολόγηση Επενδύσεων
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Αλγόριθμοι - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - Εξάμηνο 4ο
Κινητική θεωρία των αερίων
Αναζήτηση με Αντιπαλότητα
Δομές δεδομένων.
Νοήμονες Πράκτορες.
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος
ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΟΥ ΧΟΡΤΙΑΤΗ
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές.
ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ
Κινητική θεωρία των αερίων
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγικές πληροφορημένης αναζήτησης

Στρατηγικές πληροφορημένης αναζήτησης Η τυφλή αναζήτηση δεν επαρκεί για μεγάλους χώρους καταστάσεων, δηλαδή για τα περισσότερα πραγματικά προβλήματα γιατί απαιτεί πολύ χρόνο. Η πληροφορημένη αναζήτηση αξιοποιεί πρόσθετη πληροφορία για το συγκεκριμένο πρόβλημα όπου εφαρμόζεται, που επιτρέπει να αξιολογούνται οι καταστάσεις και κατά συνέπεια να «κλαδεύεται» ο χώρος καταστάσεων και να καθοδηγείται η αναζήτηση προς εκείνες τις καταστάσεις που διαφαίνονται περισσότερο πιθανές να οδηγήσουν στο στόχο. Η πρόσθετη πληροφορία υλοποιείται συνήθως σαν ευρετική συνάρτηση f : S  R, όπου S το σύνολο των καταστάσεων και R το σύνολο των πραγματικών αριθμών. (τι σας θυμίζει η ευρετική συνάρτηση;) Για μια κατάσταση sS, η τιμή f(s) αντιπροσωπεύει μια εκτίμηση του πόσο κοντά βρίσκεται η s στην κατάσταση στόχο. Κατά την αναζήτηση επεκτείνεται η κατάσταση που έχει καλύτερη (μικρότερη) ευρετική τιμή. Για το ίδιο πρόβλημα μπορεί να χρησιμοποιηθούν πολλές ευρετικές συναρτήσεις ανάλογα με τη λεπτομέρειά τους. Όσο πιο λεπτομερής η συνάρτηση τόσο πιο χρονοβόρος ο υπολογισμός της.

Αναζήτηση πρώτα στο καλύτερο (BestFS)

Αναζήτηση πρώτα στο καλύτερο -εφαρμογή Αναζήτηση πρώτα στο καλύτερο -εφαρμογή

Ο Αλγόριθμος Α*

Ο Αλγόριθμος Α* - εφαρμογή

Αναζήτηση με αναρρίχηση λόφων (HC)

Αναζήτηση με αναρρίχηση λόφων- εφαρμογή

Αναζήτηση με αντιπαλότητα

Αναζήτηση με αντιπαλότητα Σε πολλά προβλήματα (και προφανώς σε πολυπρακτορικά συστήματα) το πώς θα εξελιχθεί το περιβάλλον εξαρτάται από περισσότερα του ενός σύνολα ενεργειών. Τέτοια προβλήματα λέγονται ανταγωνιστικά ή παίγνια και απαιτούν ειδικές στρατηγικές αναζήτησης. Ένα ανταγωνιστικό πρόβλημα ορίζεται ως εξής: Κάθε κατάσταση παριστάνει τη διάταξη του περιβάλλοντος σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ο χώρος καταστάσεων περιλαμβάνει όλες τις πιθανές επιτρεπτές καταστάσεις. Η συνάρτηση διαδόχων για κάθε πράκτορα αντανακλά τις επιτρεπτές ενέργειες και αυτές καθορίζονται από τους κανόνες του παιχνιδιού. Οι τελικές καταστάσεις προσδιορίζουν νίκη, ήττα ή ισοπαλία. Το δέντρο του παιχνιδιού αναπτύσσεται έτσι ώστε κάθε επίπεδό του να ανήκει σε διαφορετικό παίχτη. Η αξιολόγηση των καταστάσεων και συνεπώς των ενεργειών κάθε παίχτη γίνεται υποκειμενικά (από τον ίδιο) γι’αυτο η αναζήτηση με αντιπαλότητα είναι ειδική περίπτωση της ευρετικής αναζήτησης.

Αναζήτηση με Minimax Ο ένας παίχτης ονομάζεται Max και ο άλλος Min. Ο Max θεωρείται ότι βρίσκεται στη ρίζα του δέντρου. Οι παίχτες εναλλάσσονται ανά επίπεδο του δέντρου καταστάσεων. Η συνάρτηση αξιολόγησης είναι τέτοια ώστε ό,τι είναι καλύτερο για τον ένα παίχτη είναι χειρότερο για τον άλλο.

Minimax- αφηρημένη εφαρμογή

Minimax- αφηρημένη εφαρμογή

Minimax- αφηρημένη εφαρμογή

Minimax- αφηρημένη εφαρμογή