Πολιτιστικό Πρόγραμμα <<Στον πατέρα μου οφείλω το ζην, στον δάσκαλό μου το ευ ζην>>
Ζωγράφου Αθηνά (ΠΕ02)-Κοπατσάρη Γεωργία (ΠΕ03) ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ-ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ζωγράφου Αθηνά (ΠΕ02)-Κοπατσάρη Γεωργία (ΠΕ03) 1ο Γυμνάσιο Φλώρινας
Παιδαγωγικοί Στόχοι Προγράμματος Ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την αρχαία ιστορία της Μακεδονίας. Εξοικείωση των μαθητών με τις γραπτές ιστορικές πηγές. Ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης των μαθητών. Προαγωγή συλλογικότητας και συνεργασίας των μαθητών μέσα από την ομαδοσυνεργατική έρευνα-μελέτη και εκπόνηση εργασιών. Χρήση Η/Υ ως βοηθητικό εργαλείο για την αναζήτηση, συλλογή, σύνταξη και παρουσίαση συνθετικών ιστορικών εργασιών. Ανατροφοδότηση της προσωπικής σχέσης των μαθητών με γονείς-δασκάλους (Μέσα από τη δημιουργική αξιοποίηση του παραδείγματος από τη ζωή και το έργο του Μέγα Αλέξανδρου). Ώθηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τους αρχαιολογικούς χώρους.
Συμμετέχοντες μαθητές A1 1. Αθανασόπουλος Αθανάσιος 2. Αλεξανδρίδου Αθηνά 3. Αναστασίου Ανδρέας 4. Ανδρεόπουλος Βασίλειος 5. Αντωνίου Κων/νος 6. Βαμβακά Μαρία 7. Βιτούλα Ελπινίκη 8. Βογδανίδης Αλέξανδρος 9. Βλαχοπούλου Μαρία 10. Γκέσου Πετρούλα 11. Γώγος Ραφαήλ 12. Γρούιος Πέτρος 13. Δαφόπουλος Γεώργιος 14. Δεράλας Νικόλαος Α2 1.Ζαραβέλης Γεώργιος 2. Ιωάννου Πέτρος 3. Καραγιάννη Ηλιάνα 4. Καραγιάννης Λάζαρος 5. Κεκεζίδου Αναστασία 6. Κόλλη Δέσποινα 7. Κοσμίδης Λάζαρος 8. Κωνσταντινόπουλος Χρήστος
Συμμετέχοντες μαθητές Α3 1. Λαβασίδου Σοφία 2. Λεωνίδα Ιωάννα 3. Μαρίνης Παντελής 4. Μπεσίκα Μαρία 5. Μποντζίδου Αλεξία 6. Ντώνος Μάριος 7. Παπαδημητρίου Ευαγγελία 8. Πατρίκη Αλεξάνδρα Α4 1. Πασχαλίδης Ιωάννης 2. Πολυδωρόπουλος Παναγιώτης 3. Προβίδας Αθανάσιος 4. Ρούφα Ευτυχία 5. Σαββάκης Βασίλειος 6. Σαπρανίδης Γεώργιος 7. Σελεμίδου Κατερίνα 8. Σταθόπουλος Νικόλαος 9.Στεργίου Βασιλική 10.Τραϊανοπούλου Χριστίνα 11.Τρικιλίδου Ειρήνη 12.Χατζητύπη Δέσποινα
Συμμετέχοντες μαθητές Β1 1.Δημητροπούλου Ελευθερία Β3 1.Μαυρουδή Ραφαέλα 2.Μυρωνίδου Ελένη 3.Πάνου Μαρία Β4 1. Σαλιάκος Λεωνίδας 2. Σοβιτσλής Γεώργιος 3. Ταλλίδης Γεώργιος 4. Χατζής Χρήστος
Διαδικασία Εκπόνησης Πολιτιστικού Προγράμματος Διαδικασία Εκπόνησης Πολιτιστικού Προγράμματος Οι μαθητές-τριες χωρίστηκαν σε 10 ομάδες, με βάση προσωπικές σχέσεις και ενδιαφέροντα. Σε κάθε ομάδα ορίστηκε ένας θεματικός άξονας έρευνας. Κάθε ομάδα συγκέντρωσε, αξιολόγησε, αξιοποίησε και διαμόρφωσε την τελική παρουσίαση για το θέμα της. Οι θεματικοί άξονες ήταν οι ακόλουθοι: Α. Κράτος της Μακεδονίας Β. Φίλιππος-Ζωή και έργο Γ. Ζωή του Αριστοτέλη Δ. Έργο του Αριστοτέλη Ε. Αλέξανδρος: Ζωή ΣΤ. Αλέξανδρος: Πόλεμοι Ζ. Εκπολιτιστικό έργο Αλέξανδρου Η. Επίγονοι Αλέξανδρου Θ. Μουσείο Βεργίνας Ι. Σχολή Αριστοτέλη στη Νάουσα Στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, μετά το σχολικό ωράριο, κάθε ομάδα, με προγραμματισμένη σειρά, παρουσίαζε τα αποτελέσματα των εργασιών της, τα οποία αξιολογήθηκαν από όλα τα μέλη του προγράμματος, και, στη συνέχεια, διαμορφώθηκαν με τη μορφή PowerPoint. Προς το τέλος της διαδικασίας του πολιτιστικού προγράμματος, πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας και στη σχολή του Αριστοτέλη στη Μίεζα (περιοχή Νάουσας).