Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
« ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 » ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Β΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του 27 ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Αθηνών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
Β ΕΞΑΜΗΝΟ. o 1 Βρεφικό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Προνηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Νηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών)
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: “Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία” Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 9 - Δάσος Χαϊδαρίου, τηλ.:
Μελέτη και βελτίωση του πάρκου απέναντι από το σχολείο μας από τα παιδιά της Γ τάξης ( ) Οι εργασίες, οι σχετικές με το project, ξεκίνησαν με αφορμή.
Βούλγαρη Παρασκευή Αποστολία Α.Μ Αθήνα 2016
ΕΕΕΕΚ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Μάνταινα Νομού Ξάνθης Εκπαιδευτική ομάδα: Γεωργία Πατρωνίδου
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Ζωή, άσκηση και υγιεινός τρόπος διαβίωσης» Σχολικό έτος 2012-2013 Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Παπαγιαννόπουλος Διονύσιος(ΠΕ-11) Συνεργαζόμενοι:Δρογγίτης Αναστάσιος(ΠΕ-70) Τάξη:Γ’-Δ’-Ε’-ΣΤ’ Τμήμα:

Για τις ανάγκες του προγράμματος οι μαθητές λειτούργησαν σε ομάδες Για τις ανάγκες του προγράμματος οι μαθητές λειτούργησαν σε ομάδες. Αυτές δεν είχαν μία σταθερή σύνθεση και τα παιδιά εναλλάσσονταν ανάλογα με τη δυσκολία και τις ανάγκες της κάθε δραστηριότητας. Δημιουργήθηκαν ομάδες εξερεύνησης του διαδικτύου, κοπής και κόλλησης δημιουργιών, ζωγραφικής, χρωματισμού, συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, παιχνιδιών. Υπήρχε φροντίδα για τον ισομερή χωρισμό των ομάδων, από άποψη ηλικίας και δυνατοτήτων καθώς και ανάμιξης αγοριών και κοριτσιών για τα παιχνίδια.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Η φετινή χρονιά ήταν η πρώτη μετά από αρκετά χρόνια που οι μαθητές του σχολείου είχαν τη δυνατότητα να διδαχθούν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής από εκπ/κο της ειδικότητας. Ο λογικός ενθουσιασμός που επικράτησε μας οδήγησε στην απόφαση της ανάληψης ενός, σχετικού με το αντικείμενο, προγράμματος για ακόμα περισσότερη «άσκηση». Ύστερα από συζήτηση με τα παιδιά, για την επιλογή του δικού μας προγράμματος, μέσα από ένα σύνολο θεμάτων, αποφασίσαμε από κοινού το συγκεκριμένο. Μια και στις μέρες μας είναι πιο επίκαιρη από ποτέ η ανάγκη για μια πιο ποιοτική ζωή κοντά στη φύση, γεμάτη κίνηση και σε πιο υγιεινά πρότυπα.

Η Δραση μας… Το «ταξίδι μας», στα πλαίσια του προγράμματος, ξεκίνησε με το θέμα: «Η σημασία της άσκησης και τα οφέλη της για την υγεία» Συζητήσαμε, μοιραστήκαμε τη γνώση μας, ψάξαμε, μάθαμε για το καλό που κάνει η άσκηση στην υγεία μας.

«Αποτυπώσαμε ότι μάθαμε σε ένα κολάζ»

«Κολάζ για τα οφέλη της άσκησης στην υγεία μας»

«Το δεύτερο θέμα που καταπιαστήκαμε ήταν οι τρόποι φυσικής δραστηριότητας και άσκησης» Μιλήσαμε, διερευνήσαμε και εντοπίσαμε μορφές και τρόπους φυσικής δραστηριότητας και άσκησης (οι οποίες τελικά ήσαν πάρα πολλές και τόσο διαφορετικές μεταξύ τους!!!). Για να μοιραστούμε ότι μάθαμε, με τους υπόλοιπους συμμαθητές μας, κατασκευάσαμε μια «πυραμίδα» όπου εκεί τοποθετήσαμε όλα όσα μάθαμε. Επίσης εκεί «δώσαμε» και μια «συνταγή» για το είδος και τη συχνότητα της δραστηριότητας που πρέπει να έχει κανείς μέσα στην εβδομάδα αν θέλει να δει την ζωή του να καλυτερεύει και να γίνεται πιο υγιεινή!!!

1. Δημιουργία πινακίδας με τη Πυραμίδα των Δραστηριοτήτων

2. Δημιουργία πινακίδας με τη Πυραμίδα των Δραστηριοτήτων

Πυραμίδα των Δραστηριοτήτων

Στο σημείο αυτό ερευνήσαμε (με ερωτηματολόγιο) ποιες δραστηριότητες έχουμε συμπεριλάβει εμείς στη καθημερινότητα μας, για να συγκρίνουμε και να ελέγξουμε, τη δική μας, με τη σωστή πρακτική.

«Το τρίτο θέμα που μας απασχόλησε ήταν η διατροφή μας.» Μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή, τη σημασία της και τη σχέση της με την υγεία. Καταγράψαμε σε ερωτηματολόγιο τις δικές μας, καθημερινές διατροφικές συνήθειες, για να δούμε τη δική μας καθημερινή πρακτική. Στη συνέχεια μαζέψαμε υλικό για να κατασκευάσουμε πόστερ με τη Πυραμίδα της Διατροφής. Το πόστερ το τοποθετήσαμε στο πίνακα αναρτήσεων του προγράμματος μας.

Ερωτηματολόγιο καταγραφής των καθημερινών διατροφικών συνηθειών μας.

1. Δημιουργία πόστερ με τη Πυραμίδα της Διατροφής

2. Δημιουργία πόστερ με τη Πυραμίδα της Διατροφής

Η επόμενη δράση μας ήταν graffiti μηνυμάτων για τη διατροφή και την άσκηση στο «τοίχο μας» Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια κατασκευή, σχετική με τη διατροφή και μία για την άσκηση για να ευαισθητοποιήσουμε τους υπόλοιπους συμμαθητές μας σε αυτά τα δύο πολύ σημαντική θέματα. Διαλέξαμε να κάνουμε graffiti σε δύο τοίχους γράφοντας επάνω ο καθένας το μήνυμα του για τη διατροφή και την άσκηση. Η κυρία μας των Καλλιτεχνικών μας βοήθησε να φτιάξουμε τους τοίχους και οι μπογιές πήραν φωτιά…

«Graffiti στο τοίχο»

«Τοίχος graffiti για τη διατροφή»

«Κατασκευή graffiti για την άσκηση»

«Ημέρα υγιεινής διατροφής, περιπάτου και παιχνιδιών στη φύση» Η τελευταία δράση του προγράμματος μας ήταν μια ημέρα αφιερωμένη στην υγιεινή διατροφή και την επαφή μας με τη φύση. Αποφασίσαμε να κάνουμε έναν περίπατο στο γειτονικό, πράσινο χώρο του Πανεπιστημίου, να φάμε υγιεινές τροφές κάτω από τα δέντρα και να παίξουμε στη φύση. Αφού περπατήσαμε, φτάσαμε στο χώρο που θέλαμε και κάτω από τα πεύκα στρώσαμε τα τραπεζομάντηλα μας και καθίσαμε για φαγητό. Το φαγητό μας αποτελείτο από ντομάτα, αγγούρι, ελιές, ελαιόλαδο και φρέσκο ψωμί. Ακολούθησε το φρούτο μας και λίγη ξεκούραση και κουβέντα για ότι μάθαμε κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Στη συνέχεια μοιραστήκαμε σε ομάδες και παίξαμε παιχνίδια. «Κουκουναροσκοποβολή», «διελκυστίνδα», «τσουβαλομεταφορές».

«Υγιεινή διατροφή στη φύση»

1. «Παιχνίδια στη φύση»

2. «Παιχνίδια στη φύση»

Η παρουσίασή μας… Τα αποτελέσματα και τις δράσεις του προγράμματος τα παρουσιάζαμε, σε όλη τη διάρκεια του, στη σχολική μας κοινότητα. Η παρουσίαση γινόταν με αναρτήσεις πόστερ, κολάζ, πινακίδων σε πίνακα ανακοινώσεων στο κεντρικό χωλ του σχολικού κτιρίου. Στον ίδιο χώρο τοποθετήσαμε και κατασκευή σε τρίποδα για την προβολή μηνυμάτων σχετικά με την ένταξη κίνησης, άσκησης στη ζωή μας.

«Ο πίνακας ανάρτησης του προγράμματος μας»

«Κατασκευή στο χωλ του κτιρίου, του σχολείου μας»

Ας αξιολογηθούμε… Την ημέρα του περιπάτου συζητήσαμε με τους μαθητές σχετικά με τις εντυπώσεις τους για το πρόγραμμα. Δήλωσαν ότι τους άρεσε που έμαθαν κάποια πράγματα σχετικά με τη διατροφή και την άσκηση και τη σχέση τους με την υγεία. Επίσης δήλωσαν ότι αυτά που έμαθαν κάνουν προσπάθεια να τα εφαρμόσουν και στη καθημερινότητα τους. Χάρηκαν με τις κατασκευές που δημιούργησαν και το γεγονός ότι έδειχναν τη δουλειά τους στα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου. Και τέλος ότι διασκέδασαν με το περίπατο, το φαγητό και τα παιχνίδια στη φύση. Πρέπει να τονισθεί η δυσκολία της εύρεσης κοινών ελεύθερων ωρών για το πρόγραμμα, από τη πλευρά τη δική μας και των παιδιών. Ως αποτέλεσμα υπήρξε η μη πραγματοποίηση κάποιων δράσεων που είχαν προγραμματισθεί από την αρχή. Γενικότερα, υπάρχει μεγάλη ικανοποίηση από τη πλευρά μας για τη προσπάθεια και το ενδιαφέρον που έδειξαν τα παιδιά και τη συνολική προσπάθεια που κατέβαλαν.

Κλεινοντασ… «Σπάστε το τοίχο και περάστε από την κακοκεφιά και την οκνηρία στη ζωντάνια και την ενεργητικότητα!!!!»