Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Γιώργος Μαυρομμάτης.  Από τη δεκαετία του 1970, αναπτύσσεται μια νέα μορφή αστικής κοινωνιολογίας με έντονα « πολιτικά »

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ομπάμα…άσε το άμα.. Στην Ελλάδα, όταν δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι, λέμε: άμα… γίνει αυτό… θα κάνουμε και το άλλο. Περιμένουμε δηλαδή να έρθουν όλα μόνα.
Advertisements

Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
7.1 Η εξέλιξη και οι μαρτυρίες της
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Η σημερινό διάλεξη είναι μια μορφή εισαγωγής στο υποχρεωτικό μάθημα ‘ Βασικές αρχές Ανθρωπογεωγραφίας ’  Αλλά τι είναι η ανθρωπογεωγραφία.
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Γιώργος Μαυρομμάτης.  Από τη δεκαετία του 1970, αναπτύσσεται μια νέα μορφή αστικής κοινωνιολογίας με έντονα « πολιτικά »
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Επιστήμη, Τεχνολογία και Πολιτισμός Science, Technology and Culture όπως: Επιστήμη, Τεχνολογία, Κοινωνία Science, Technology, Society και η Διδακτική των.
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 3η: Η έννοια της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία. Ενότητα 2η: Η έννοια του ορθού Λόγου. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα.
Υποδείγματα Συμπεριφοράς n Η ερμηνεία της χωροθέτησης πρέπει να στηρίζεται στην συμπεριφορά: –των ατόμων (decision makers) –των επιχειρήσεων (decision.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Αγροτική Κοινωνιολογία
Ερμηνευτική προσέγγιση
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
Alain Touraine (Γαλλία)
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Α) Κριτική Θεωρία.
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΤΑ 8 ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗς
Η ΝΕΑ ΓΕΩΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ή ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η έννοια της επιχείρησης
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Γιώργος Μαυρομμάτης

 Από τη δεκαετία του 1970, αναπτύσσεται μια νέα μορφή αστικής κοινωνιολογίας με έντονα « πολιτικά » & « οικονομικά » στοιχεία  Η σχολή αυτή, ή καλύτερα η « ευρύτερη » αυτή γενεαλογία (Lefebvre, Castels, Harvey, Smith, Soja κτλ. έχει ομοιότητες και διαφορές ), θα στηριχθεί ( σε ένα βαθμό ) στη μαρξιστική ανάλυση και θα βάλει τις βάσεις για τη δημιουργία της αστικής πολιτικής οικονομίας ή της πολιτικής οικονομίας των πόλεων  Η ανάπτυξη της ‘ νέας ’ πολιτικής γεωγραφίας συντελείται μέσα από εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα σε συγγενή γνωστικά πεδία : οικονομική, κοινωνική, πολιτισμική γεωγραφία  Ποια είναι η έννοια του πολιτικού σε σχέση με την αστική γεωγραφία ;  Πως εισάγεται το πολιτικό στην ανάλυση των πόλεων ;  Ποια η σχέση πολιτικής και πόλης ;

 Πολιτική οικονομία : η έννοια αναπτύσσεται κατά τον 18 ο αιώνα όταν το κράτος αρχίζει να ασχολείται με την ευημερία των πολιτών του και όχι μόνο με τον έλεγχο των εδαφών του (Foucault: Security, territory, population)  Πολιτική οικονομία και φιλελευθερισμός : το κράτος πρέπει να δώσει λίγο χώρο στην οικονομία 18 ο αιώνας  Η ετυμολογία της στατιστικής : state –istics, στοιχεία για το κράτος ( πληθυσμιακά στοιχεία, γεννήσεις, θάνατοι κτλ.)  Οικονομία : ( Αριστοτέλης ) η νομή του οίκου, η διαχείριση των έμψυχων και άψυχων πόρων που οίκου ( δούλοι, άλογα, καλλιέργειες, γυναίκα, παιδιά κτλ.)  Πολιτική οικονομία : η νομή του οίκου της πολιτείας  Η πολιτική οικονομία των πόλεων ως ένα νέο παράδειγμα σε αντιδιαστολή με το προηγούμενο παράδειγμα της αστικής οικολογίας ( κοινωνικός δαρβινισμός σε επίπεδο πόλεων που ουσιαστικά δικαιολογεί το οικονομικό σύστημα ως « φυσικό »)  Πως παράγονται και αναπαράγονται οι πόλεις, ο συσχετισμός μεταξύ οικονομικών δυνάμεων και πολιτικών θεσμών  Α dam Smith, Ricardo, Karl Marx  Από το 19 ο αιώνα η έννοια της πολιτικής οικονομίας αντικαθίσταται από την έννοια της οικονομικής επιστήμης  Η πολιτική οικονομία των πόλεων. Η αναπαραγωγή της κοινωνίας / πληθυσμού.

 Στον επικήδειο του διαβάστηκε : ‘ ο πιο σημαντικός Γάλλος Μαρξιστής (;) διανοητής … επηρέασε την ανάπτυξη όχι μόνο της φιλοσοφίας, αλλά και της κοινωνιολογίας, γεωγραφίας, πολιτικής επιστήμης και φιλολογικής κριτικής.’  Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Nanterre όπου και ξεκίνησε ο Μάης του 1968  Σημαντικά βιβλία : The right to the city (1968), The urban Revolution (1970), The production of space (1974), το οποίο μεταφράστηκε στα αγγλικά το 1991 και επηρέασε την αγγλόφωνη ακαδημία  Η Γαλλική διανόηση και η διάδοση της στις άγγλο - σαξονικές ακαδημίες τις επόμενες δεκαετίες  Lefebvre, Foucault, Derrida, Deleuze  Αλλά γιατί ο Lefebvre είναι τόσο σημαντικός ; Τι ακριβώς μας είπε σε σχέση με το χώρο ; Θα εξετάσουμε τα βιβλία του με την αντίθετη χρονολογική σειρά από την έκδοση τους.

 Η παραγωγή του χώρου είναι σημαντική για την αναπαραγωγή της κοινωνίας, κάθε κοινωνία δημιουργεί και αναπαραγάγει τους χώρους της.  Η επιβίωση του καπιταλιστικού συστήματος και των κοινωνιών απαιτεί τη δημιουργία και την αναπαραγωγή των χώρων του / τους  Ο χώρος είναι μια κατασκευή, είναι ένας τρόπος ελέγχου και επιβολής της δύναμής  Επομένως ο χώρος είναι κατεξοχήν πολιτικός και η κατασκευή του χώρου καθαρά πολιτική πράξη / πράξη επιβολής της ισχύος / δύναμης  Κάθε κοινωνία παράγει το χώρο της - παράγει τη δική της « χωρική τάξη »  Μια καινούρια κοινωνία ( νέες κοινωνικές σχέσεις ) απαιτεί νέους χώρους, τη δημιουργία μιας νέας « χωρικής τάξης »  Το να αλλάξεις μια κοινωνία ουσιαστικά σημαίνει να αλλάξεις το χώρο, να δημιουργήσεις νέους χώρους να αλλάξεις τη χωρική δομή  Ο κοινωνικός χώρος αποτελείται / παράγεται από τρεις στιγμές / διαδικασίες, οι οποίες αλληλοεξαρτώνται μεταξύ τους ( ο διαχωρισμός δεν είναι απόλυτος έχει επικαλύψεις ):  Τις χωρικές πρακτικές : η παραγωγή και αναπαραγωγή της χωρικής τάξης, η καθημερινή ζωή των ανθρώπων σε ένα διαμορφωμένο περιβάλλον χωρικής « τάξης »  Τις αναπαραστάσεις των χώρων : τη δημιουργία νοήματος / αφηγήσεων / ιδεολογιών σε σχέση με τη « χωρική τάξη » και το « χώρο », το περιεχόμενο της χωρικής « τάξης »/ « τάξεων »  Τους χώρους της αναπαράστασης : Οι τρόποι με τους οποίους οι χρήστες τους « βιώνουν » ως αποτέλεσμα της αντίληψης τους επί των χώρων. Η αντίληψη των χώρων οδηγεί σε συγκεκριμένες μορφές βίωσης τους

 Η αστική κοινωνία δεν βρίσκεται μόνο στην πόλη αλλά παντού - και η εξοχή είναι αστικοποιημένη, το αστικό βρίσκεται παντού ( πως ο αστισμός επηρεάζει την ολότητα της κοινωνίας ) προφανώς μιλάει για τον καπιταλιστικά αναπτυγμένο κόσμο της δεκαετίας του 1970  Η αστικοποίηση δεν είναι τελείως διαμορφωμένη και επομένως περικλείει « νέες προοπτικές »  Το αστικό ως η « νέα επανάσταση », ως κάτι διαφορετικό από το αγροτικό, ως κάτι διαφορετικό από το βιομηχανικό, ως κάτι εν εξελίξει ως κάτι « ανοιχτό »  Η επανάσταση είναι το πώς θα κατανοήσουμε το αστικό, το πώς θα το καταλάβουμε και θα το διαμορφώσουμε, μια καινούρια « σκέψη » για το αστικό ( είναι αυτό στο οποίο θα αναφερθεί ο Soja είκοσι χρόνια μετά ;)  Τρία επίπεδα : το παγκόσμιο ( παγκοσμιοποιημένο οικονομικό - πολιτικό σύστημα ), το αστικό ( το συλλογικό σε επίπεδο καθημερινής ζωής ) και το ιδιωτικό ( οι ιδιωτικές ζωές μας ). Το αστικό είναι το επίπεδο στο οποίο οι διαφορές μας συναντώνται.  Η μεθοδολογία της ανάλυσης του αστικού πρέπει να είναι δια - επιστημονική, δεν μπορεί να αφορά μόνο μια συγκεκριμένη « πειθαρχία » ( π. χ. κοινωνιολογία )  Η αστική κοινωνία δεν είναι μια εμπειρική πραγματικότητα που χρίζει ανάλυση, αλλά μια πιθανότητα.  Η πιθανότητα αποτελεί μέρος της πραγματικότητας καθώς μπορεί να της προσδώσει μια μορφή κατεύθυνσης.

Lefebvre: Το δικαίωμα στην πόλη (1968)

 « μια αναζήτηση για μια διαφορετική πρόσβαση στην αστική ζωή »  Harvey: « το δικαίωμα να αλλάξουμε τους εαυτούς μας και να αλλάξουμε τις πόλεις μας. Συλλογικό πιο πολύ από ατομικό δικαίωμα »  « Το δικαίωμα στην εξοχή »/ ψευδό - δικαίωμα / σε αντιδιαστολή στο « δικαίωμα στην πόλη ». Η πόλη βρίσκεται παντού, το αστικό είναι παντού  Το δικαίωμα στην πόλη και η νέα αστική πολιτική, η πολιτική του κατοίκου  Από τον πολίτη στον κάτοικο, όλοι οι κάτοικοι έχουν αυτό το δικαίωμα δεν έχει σχέση με εθνικότητα / υπηκοότητα  Το δικαίωμα στη συμμετοχή και το δικαίωμα στη χρήση των υπαρχόντων αλλά και στην παραγωγή νέων χώρων  Η αξία χρήσης της πόλης σε αντιδιαστολή με την ανταλλακτική της αξία  Το δικαίωμα στην πόλη ως το δικαίωμα στην παραγωγή του χώρου, το δικαίωμα στην παραγωγή μιας νέας κοινωνίας.  Το αστικό ως πιθανότητα, το δικαίωμα στην πόλη και οι « χώροι της αναπαράστασης » ( ως οι χώροι των χρηστών και της αντίληψης τους ). Η ανατροφοδότηση μεταξύ του συστήματος ( πως οι χώροι της αναπαράστασης ανατροφοδοτούν την πιθανότητα του αστικού ) και το αστικό ως πολιτικό. Μια νέα πολιτική του αστικού χώρου ;

 Μια μαρξιστική κριτική και αναθεώρηση της μέχρι τότε αστικής κοινωνιολογίας  Οι βάσεις για τη δημιουργία μιας νέας αστικής κοινωνιολογίας σε αντιδιαστολή με την οικολογική σχολή ( ο καπιταλισμός ως κάτι το φυσικό, η πόλη ως οργανισμός κτλ.)  Η μέχρι τότε αστική κοινωνιολογία ως μια δικαιολόγηση του καπιταλιστικού οικονομικού συστήματος / η ανάλυση της αστικής κουλτούρας ως αστική ιδεολογία (Simmer, Mumford, Chicago school)  Εισαγωγή της έννοιας της « συλλογικής κατανάλωσης » ( στέγαση, υγεία, εκπαίδευση, μεταφορές κτλ.) και των κοινωνικών αγώνων που σχετίζονται με αυτή  Μια νέα ανάλυση του αστικού ως αναπαραγωγή της εργασίας, μια μαρξιστική γεωγραφία του καπιταλιστικού συστήματος και της αναπαραγωγής του σε επίπεδο πόλεων

 Ο γεωγράφος με τις περισσότερες αναφορές στο έργο του στον αγγλοσαξονικό κόσμο  « Η γεωγραφία δεν μπορεί να παραμένει ουδέτερη σε σχέση με την ύπαρξη της φτώχειας και των σχετιζόμενων με αυτή « κακών »»  Κάτι είναι λάθος σε σχέση με τις πόλεις ( αμερικάνικες πόλεις και άλλες καπιταλιστικές πόλεις ) του σήμερα ( τότε ). Ζούσε και εργαζόταν στη Βαλτιμόρη.  « Ο καπιταλισμός εκμηδενίζει / καταστρέφει το χώρο προκειμένου να εξασφαλίσει την επιβίωση του »  Αργότερα στο ‘The limits of Capital’ (1982), o καπιταλισμός ως αστική υπόθεση  Η έννοια της κοινωνικής δικαιοσύνης στην πόλη από μια οικονομική σκοπιά  Βαλτιμόρη, εξευγενισμός και το « τέρας » που τρώει το κέντρο  Η μαρξιστική ανάλυση στην πόλη της Βαλτιμόρης, το δικαίωμα στην πόλη και η δικαιοσύνη ως χωρική δικαιοσύνη ( τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό ;)

 To καθεστώς της δουλείας ( )  Το καθεστώς ή καλύτερα η περίοδος του Jim Crow ( )  Η μετανάστευση στο Βορρά και το αμερικάνικο ghetto ( )  To hyperghetto (1 στους 9 αφροαμερικάνους ηλικίας είναι στη φυλακή )  Η φυλακοποίηση του ghetto και η γκετοποίηση της φυλακής. Το hyperghetto και η φυλακή ως μέρη του ίδιου θεσμικού συστήματος.  Ποια η διαφορά με το ghetto του ; Η μέση μαύρη τάξη έχει φύγει στα προάστια. Η ανεργία στο κόκκινο. Το hyperghetto μοιάζει με τη φυλακή καθώς υπάρχουν κοινά οικονομικά χαρακτηριστικά των πληθυσμών αλλά με διαφορά φύλου. Η μαύρη κοινωνία πολιτών και η εκκλησία έχουν αντικατασταθεί από κρατικές δομές κοινωνικού κράτους.  Αλλά και η φυλακή μοιάζει πια με το γκέτο καθώς ο φυλετικός διαχωρισμός είναι η μέγιστη αρχή, ο κώδικας ηθικής των κρατουμένων έχει αλλάξει από την επιρροή των συμμοριών. Η ηθική της φυλακής στο γκέτο, και η ηθική του γκέτο στη φυλακή. Thug life, Tupac and Biggy. Gangsta rap (Ice-T, NWA)

 Μαθητής του David Harvey  (1979) ‘Toward a theory of gentrification a back to the city movement of capital not people’  (1984) ‘Uneven Development: Nature, Capital and the production of space’  Ο καπιταλισμός παράγει χώρους, οι καπιταλιστικές κοινωνικές σχέσεις παράγουν τους δικούς τους χώρους  (1996) ‘The New Urban Frontier: Gentrification and the revanchist city’

 Postmodern Geographies: The reassertion of space in critical social theory (1989)  The Third Space (1996)  Postmetropolis (2000)  Seeking Spatial Justice (2010)  Μια σύντομη / συνθετική ανάλυση του έργου του  Από την ιστορία στη γεωγραφία, μια νέα χωρική συνείδηση, μια κριτική χωρική σκέψη που εξετάζει ταυτόχρονα την ιστορία και τη γεωγραφία  Ο χώρος δεν είναι ποτέ δεδομένος, δεν είναι ένα άδειο κουτί που γεμίζει, ένα άδειο φόντο. Ο χώρος είναι μια πολιτισμικά κατασκευασμένη οντότητα » ( από την πολιτική οικονομία στην πολιτική οικονομία με πολιτισμικές σπουδές )  « η χωρικότητα (spatiality) είναι ένα κοινωνικό προϊόν »  Η τριαλεκτική της οντότητας : ιστορικότητα, χωρικότητα, κοινωνικότητα  « φτιάχνουμε τις γεωγραφίες μας όπως φτιάχνουμε τις ιστορίες μας »  Οι κοινωνικές σχέσεις επηρεάζουν το χώρο αλλά και ο χώρος επηρεάζει τις κοινωνικές σχέσεις  Ο Soja υποστηρίζει την ύπαρξη ενός « τρίτου χώρου », ενός χώρου πέραν του « πραγματικού » και του « νοητικού / φαντασιακού » ενός χώρου που είναι ταυτόχρονα « πραγματικός / φαντασιακός ». Πόσο Lefebvre ακούγεται αυτό ; Η φαντασία ως μέρος της πραγματικότητας και η αστική « πιθανότητα »/ « προοπτική ».

 Lefebvre: χωρικές πρακτικές, αναπαράσταση των χώρων και χώροι της αναπαράστασης  Soja: βιωματικοί χώροι ( πραγματικοί ), χώροι της νοηματικής κατασκευής ( φαντασιακοί ) και χώροι της αντίληψης ( πραγματικοί / φαντασιακοί )  Οι πραγματικοί / φαντασιακοί χώροι της αντίληψης ( όπως εμείς τους φανταζόμαστε ) είναι ο « τρίτος χώρος », ο χώρος της πιθανότητας ( πολιτικής ;)  Η κριτική χωρική σκέψη σχετίζεται με τον τρίτο χώρο  Κριτική θεωρία ως πράξη ( φιλοσοφία ως τρόπος ζωής )  Η κριτική χωρική σκέψη οδηγεί στην πράξη, οδηγεί στο μετασχηματισμό των χωρικών πρακτικών,  Ο Soja δεν βλέπει μόνο την οικονομική πλευρά των πραγμάτων αλλά και την πολιτισμική ( πολλές διαφορετικές διαφορές ) και την πιθανότητα να πράξεις πολιτικά μέσα από τις διαφορές ή παρά τις διαφορές. Οι συναινέσεις και οι συμμαχίες  Από την τάξη, στην τάξη και φυλή, φύλο, εθνικότητα κτλ.

 Οι διάφορες γεωγραφίες επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τη ζωή μας  Δικαιοσύνη και αδικία υπάρχουν στα διάφορα επίπεδα που ζούμε τη ζωή μας από το σπίτι μας μέχρι την παγκόσμια οικονομία  Οι γεωγραφίες της αδικίας επηρεάζουν τις ζωές μας, δημιουργώντας πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα πάνω στα οποία χτίζεται η ζωή μας  Οι γεωγραφίες της αδικίας μπορούν να αλλάξουν μέσα από κοινωνική και πολιτική δράση  Η πορεία προς τη χωρική δικαιοσύνη ως πολιτική πράξη  Τι είναι όμως δικαιοσύνη ; Το ποινικό σύστημα ; Ή κάτι άλλο ; Ο Πλάτωνας, ορθή πολιτεία και η δικαιοσύνη. John Rawls και ‘Justice as Fairness’. H πολιτική της δικαιοσύνης και τα διάφορα κινήματα  Η χωρική δικαιοσύνη ως το δικαίωμα στην πόλη  « Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το μέλλον με μια στρατηγική αισιοδοξία »