Επιστήμη των Υπολογιστών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Ασκήσεις Συνδυαστικής
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών - Δίκτυα Ύδρευσης
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Εισαγωγή στις αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Αδάμ Κ. Αγγελής Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Μάθημα: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ Τάξη ΕΠΑ
Γνωρίζω τον υπολογιστή
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Εισαγωγή στις Αρχές της επιστήμης των Η/Υ
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Οι απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες του μηχανικού Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΣΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Ε.Μ.Π.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ τάξη Γενικού Λυκείου Γενικής παιδείας Καθηγητής: Τζουμάκα Χριστίνα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εφαρμογές Πληροφορικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 1)ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ;
Η έννοια του προβλήματος
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
1.1 Ψηφιακό – Αναλογικό σύστημα 1.2 Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή Τζικούδη – Παπαγεωργίου Χρυσάνθη ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ – Τμήμα Ε2 Θεσσαλονίκη Νοέμβριος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής σελ. 12 Λέξεις Κλειδιά: Δεδομένα (Data), Πληροφορία (Information), Επεξεργασία (Processing), Υπολογιστής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιστήμη των Υπολογιστών Στόχοι του κεφαλαίου είναι : οι μαθητές να περιγράφουν τους βασικούς τομείς της Επιστήμης των Υπολογιστών και να μπορούν να αναφερθούν στα πεδία τόσο της Θεωρητικής όσο και σε αυτά της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών.

Τομείς της επιστήμης ΗΥ Επιστήμη των ΗΥ Θεωρητική Εφαρμοσμένη

Εφαρμοσμένη Επιστήμη των ΗΥ Ο σχεδιασμός υλικού για την κατασκευή των υπολογιστών Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η συντήρηση λογισμικού Ο σχεδιασμός πληροφοριακών συστημάτων για τη συλλογή, ανάκτηση, επεξεργασία και αποθήκευση πληροφοριών. Ο σχεδιασμός βάσεων δεδομένων και συστημάτων διαχείρισης βάσεων δεδομένων για την υποστήριξη πληροφοριακών συστημάτων. Η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία ερευνά τρόπους ανάπτυξης υπολογιστικών μοντέλων ανθρώπινης γνώσης Ο σχεδιασμός δικτύων υπολογιστών για την παραγωγή, τη λήψη και την προώθηση πληροφοριών. Η ασφάλεια των υπολογιστών, δηλαδή το σύνολο των μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την προστασία πληροφοριών ή υπηρεσιών από φθορά, αλλοίωση ή μη εξουσιοδοτημένη χρήση.

Θεωρητική Επιστήμη των ΗΥ Η Ανάλυση Αλγορίθμων, Η Θεωρία Υπολογισιμότητας Η Θεωρία Πολυπλοκότητας.

Θέματα Θεωρητικής Επιστήμης των Υπολογιστών

Πρόβλημα Με τον όρο Πρόβλημα προσδιορίζεται μια κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης, απαιτεί λύση, η δε λύση της δεν είναι γνωστή, ούτε προφανής.

Ας τα ξαναδούμε από την αρχή Πρόβλημα από το Δημοτικό Η μητέρα του Γιωργάκη του έδωσε 10€ και του ζήτησε να πάρει 2 κιλά ντομάτες, 1κιλό πατάτες και 3 κιλά πορτοκάλια. Αν οι ντομάτες στοιχίζουν 2 €/κιλο, οι πατάτες 1,5€/κιλό και τα πορτοκάλια 0,75€/κιλο πόσα είναι τα ρέστα;

Ας θυμηθούμε τη δασκάλα Διαβάζουμε και καταλαβαίνουμε καλά τη περιγραφή του προβλήματος Καταγράφουμε τα δεδομένα και προσδιορίζουμε τα ζητούμενα Γράφουμε τη σκέψη (δηλαδή περιγράφουμε τις επιμέρους πράξεις που πρέπει να κάνουμε και τη σειρά που θα τις κάνουμε) Λύση (κάνουμε τις πράξεις με τα δεδομένα που έχουμε και βρίσκουμε τα ζητούμενα)

Ζητούμενα τα ρέστα Δεδομένα Διαθέσιμο ποσό=10€ Λίστα αγορών: Τιμές Ντομάτες=2 κιλα Πατάτες=1 κιλο Πορτοκάλια=3 κιλα Τιμές Νοματες 2€/κιλο Πατάτες 1,5€/κιλο Πορτοκαλια 0,75€/κιλο Ζητούμενα τα ρέστα

Σκέψη Υπολογίζω πόσο θα κοστίσουν οι Ντομάτες Υπολογίζω πόσο θα κοστίσουν οι Πατάτες Υπολογίζω πόσο θα κοστίσουν τα Πορτοκάλια Προσθέτω τα κόστη Τα αφαιρώ από τα 10€

Λύση Κόστος για ντομάτες =2Χ2€=4€ Κόστος για πατάτες =1Χ1,5€=1,5€ Κόστος για πορτοκάλια =3Χ0,75€=2,25€ Συνολικό κόστος=4€+1,5€+2,25=7,75 Ρεστα=10€-7,75€=2,25€

Τι δεν μας είπε η δασκάλα Η σκέψη ονομάζεται Αλγόριθμος Για όλα τα προβλήματα ακολουθούμε παρόμοια διαδικασία που διαγραμματικά περιγράφεται ως εξής: Επεξεργασία (εφαρμογή του αλγορίθμου) Πληροφορία (ζητούμενα, λύση) Δεδομένα

Τι δεν μας είπε η δασκάλα Πληροφορία είναι το αποτέλεσμα κάθε επεξεργασίας δεδομένων (δηλ. το κόστος για τις ντομάτες είναι πληροφορία που προέκυψε από τα δεδομένα 2 κιλά και τη τιμή 2€/κιλό) όπως και το αποτέλεσμα. Χωρίσαμε το πρόβλημα σε 3 επιμέρους ανεξάρτητα απλούστερα προβλήματα 1 για τις ντομάτες 1 για τις πατάτες και 1 για τα πορτοκάλια

Τι δεν μας είπε η δασκάλα Είναι σίγουρα επιλύσιμο το πρόβλημα? Μόνο έφαρμόζοντας τον αλγόριθμο και βρίσκοντας τη λύση αποδεικνύουμε ότι είναι επιλύσιμο (αν ο Γιωργάκης είχε αρχικό ποσό 5€ τι ρέστα θα επέστρεφε?) Αν έπρεπε να περάσει κεντρικό δρόμο υπάρχει 1/1000 πιθανότητα ατυχήματος και αν πηγαινε με ποδήλατο 5/1000. Αρα αντίστοιχες πιθανότητες μη επιλυσιμότητας του προβλήματος.

Ας θυμηθούμε ένα διαφορετικό πρόβλημα του δημοτικού? Να ταξινομήσουμε αλφαβητικά τις λέξεις : Βοδι, άλογο, κατσίκα, αρνι

Δεδομένα Βοδι, άλογο, κατσίκα, αρνι Βοδι, άλογο, κατσίκα, αρνι άλογο, Επεξεργασία Ταξινόμηση

Αλγόριθμος Ταξινόμησης Τα γράμματα από το Α έως το ω έχουν μειούμενη αξία. Οι λέξεις μπαίνουν στη σειρά συγκρίνοντας το πρώτο γράμμα τους Για όσες λέξεις έχουν το ίδιο πρώτο γράμμα τις βάζουμε στη σειρά σύμφωνα με το επόμενο γράμμα του και ούτω καθ’εξής.

Πότε φαίνεται εύκολο ένα πρόβλημα? Όταν έχουμε λύση πολλά παρόμοια προβλήματα

Θέματα Θεωρητικής Επιστήμης των Υπολογιστών