Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο 2016-2017 Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
Advertisements

ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 10.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση. Παράγοντες που την επηρεάζουν Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ιδρύθηκε το 1923, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με αιρετή Διοίκηση. Κατά τους κανόνες.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οι διάφορες «όψεις» της πόλης 5 ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ PROJECT ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Ομάδα: Οι Βασίλισσες των Ωκεανών Μέλη: Αργυροπούλου.
ΟΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ Ο χάρτης της γης, Theatrum Orbis Terrarum, το έτος 1570.
Aνατολίζουσα κεραμική
Μεταρρύθμιση Φορολογίας Εισοδήματος. Νέες Κλίμακες Φορολογίας Εισοδήματος Το εισόδημα από μισθούς ( συντάξεις ) και επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογείται.
Iταλία Χριστίνα Ιωάννα. Πληροφορίες για την Ιταλία Η ιστορία της Ιταλίας είναι στενά συνδεδεμένη με τον πολιτισμό της περιοχής της Μεσογείου αλλά και.
ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΑΙΟΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: O ρόλος της φωτοσκίασης στην πρώιμη μεσαιωνική τέχνη Φοιτήτρια: Σταθοπούλου Ελένη-Χρυσοβαλάντη.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Τι είναι η Ακολουθία Φιμπονάτσι και ποιος ο ρόλος της στην Επιστήμη, στη βιολογία και στην τέχνη; 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ B΄3 ΘΕΜΑ.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
«Πολιτικές της Περιφέρειας Στ. Ελλάδος - Παρεμβάσεις Διαρθρωτικών Ταμείων και ΕΚΤ του Θ.Σ. 9 για την κοινωνική ένταξη των Ρομά» Ελισάβετ Πρέζα ΕΥΔΕΠ Στερεάς.
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II Αμαλία.
Μάθηση Εμπειρία η οποία έχει ως αποτέλεσμα μια σχετικά μόνιμη αλλαγή της κατάστασης του μαθητή Απόκτηση γνώσης Σχηματισμός μνήμης Διαφορετικοί τρόποι Εξοικείωση.
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής ιι δρ Αμαλία.
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής ΙΙ δρ Αμαλία.
ΔΙΑΛΕΞΗ 7η Πρότυπα ηθικής συμπεριφοράς
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Σεμιναριακό μάθημα: Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Ζητήματα
ΓΛΥΚΑ ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΚΑΛΙΜΑΝΑ ΡΕΓΓΙΝΑ ΓΕΡΕΝΤΕ.
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ Ομάδα: High-five
Ναζαρηνή τέχνη Τμήμα: Β΄2
TZOTTO Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΌ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ Α1
ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΠΡΟΥΝΕΛΕΣΚΙ
ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9/12
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία ( )
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
ΠΡΩΙΜΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ VS ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Α. Κουτσούρης
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Συμβουλές για ένα υγιές βάρος
27Η ΕΝΟΤΗΤΑ ψ ΡΑΨΩΔΙΑ, ΣΤ
ΝΈΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΙΑΝ14) VS. ΕΓΚΡΙΘΕΝ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΥΓ13)
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
מעבר אור מתווך שקוף לתווך שקוף
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4495/17 (167 Α/ ) Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλ­λοντος και άλλες διατάξεις και αλλαγές με το ν.4513/18 (101 Α/2018)
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
Ζορμπάς – Καζαντζάκης Συναίσθημα – Λογική
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Τεχνο-ιστορική Ερμηνευτική: Η Βιογραφία και το Πλαισιοκρατικό Αφήγημα
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο 2016-2017 Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία Κωτσάκη, επίκουρη καθηγήτρια

Μεσαιωνικός κόσμος - Θεοκεντρικός Χώρος vs Αναγεννησιακός κόσμος - Ανθρωποκεντρικός Χώρος

Αναγεννησιακός κόσμος - Ανθρωποκεντρικός Χώρος Ώριμη Αναγέννηση Αναγεννησιακός κόσμος - Ανθρωποκεντρικός Χώρος Ώριμη Αναγέννηση

Cancelleria στη Ρώμη (1486-98) Το κτήριο που σηματοδοτεί την High Renaissance ( Ώριμη Αναγέννηση) στη Ρώμη

Cancelleria στη Ρώμη (1486-98) Η πρώιμη Αναγέννηση ήταν τοσκανική Cancelleria στη Ρώμη (1486-98) Η πρώιμη Αναγέννηση ήταν τοσκανική. Η ώριμη Αναγέννηση άνθισε στη Ρώμη, καθότι η Ρώμη ήταν αυτή την εποχή το μοναδικό διεθνές κέντρο πολιτισμού και η Ώριμη Αναγέννηση διέθετε μια ιδανική έκφραση του κλασικισμού, η οποία την καθιστούσε διεθνώς αποδεκτή. Η Ρώμη για τη High Renaissance αντιπροσωπεύει ότι το Παρίσι στην ιστορία της γοτθικής αρχιτεκτονικής.

Οι αρχιτέκτονες της Ηigh Renaissance Donato Bramante (Umbria &Lombardy) – ζωγράφος Raphael (Umbria & Florence) – γλύπτης Michelangelo (Florence) -γλύπτης κανένας από αυτούς δεν διέθετε αρχιτεκτονικές σπουδές

Donato Bramante (Umbria -Lombardy, 1444) – ζωγράφος μαθητής του Francesco di Giorgio, γνώστης των θεωριών του Leonardo, γνώστης της προοπτικής . 1477-1480 Μιλάνο s.Maria,- presso S.Satiro (S.Andrea Mantua) S.Maria dele Grazie (S.Sebastiano. Mantua) 1499 εγκαθίσταται στη Ρώμη και εγκαινιάζει νέα περίοδο της Αναγέννησης στην Ιταλία

Bramante, S.Satiro, Milano

Bramante, S.Satiro, Milano

Bramante, S.Maria dele Grazie, Milan

Bramante, S.Maria dele Grazie, Milan

Bramante, S.Maria dele Grazie, Milan

Bramante, 1499 Ρώμη – η αποκρυστάλλωση της High Renaissance στην αρχιτεκτονική S.Maria della Pace Tempietto di S.Petro in Montorio.

Bramante, S.Maria della Pace, Roma,

Bramante, S.Maria della Pace, Roma

Bramante, Roma, Tempietto di S Bramante, Roma, Tempietto di S.Petro in Montorio, 1502 To Τempietto είναι το πρώτο μνημείο της High Renaissance σε αντιπαράθεση προς την Πρώιμη Αναγέννηση. Υπερτερεί ο αρχιτεκτονικός του γλυπτικού χαρακτήρα. Τοσκανοδωρικός ρυθμός – νεωτερική χρήση Οι αναλογίες και η λιτότητα του διακόσμου αποδίδουν κύρος στο μνημείο παρά το μικρό μέγεθός του. Ο αναγεννησιακός στόχος για αναβίωση της αρχαιότητας επιτυγχάνεται πλήρως. Πέραν των αναλογιών και του διακόσμου του, το μνημείο σαφώς παραπέμπει σε αρχαιοελληνικό ναό. Η αίσθηση του χώρου (εσωτερικού) – γνώρισμα της Δυτικής αρχιτεκτονικής και σαφώς των ρωμαίων στο Tempietto απαξιώνεται.

Bramante, Tempietto di S Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502 Η ιδανική έκφραση των αναγεννησιακών ιδεωδών για την αρχιτεκτονική

Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502

Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502

Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502

Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502

Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502

H έκφραση των αναγεννησιακών ιδεωδών για τον χώρο. Julius II Bramante, S.Pietro, Roma, 1506 H έκφραση των αναγεννησιακών ιδεωδών για τον χώρο. Julius II Πρόκειται για κτίσμα με αυστηρή κεντρική συμμετρία, μια απόφαση που εξέπληξε με την τόλμη της. Αναιρούσε την μακρά παράδοση των ορθογωνίων εκκλησιαστικών κτισμάτων αφ’ ενός και παραγνώριζε τη θρησκευτική σημασία του Αγ.Πέτρου. Υιοθετώντας ο Πάπας αυτή την πρόταση - σύμβολο της οικουμενικότητας για την εκκλησία του, το πνεύμα του Ουμανισμού είχε εισχωρήσει πλέον στο άδυτο του ισχυρότερου οχυρού της χριστιανικής αντίστασης

Bramante, S.Pietro, Roma, 1506 Η ιδέα του Bramante για τον Άγιο Πέτρο είναι ενδεικτική των αντιλήψεων της Αναγέννησης για την ιδεώδη εκκλησία. Ο σχηματισμός της γύρω από ένα κέντρο με τη διάταξη συμμετρικών στοιχείων εκατέρωθεν δύο ισοδυνάμων αξόνων γίνεται η συνθετική αρχή: ένας ελληνικός σταυρός, με τέσσερις μικρότερους ελληνικούς σταυρούς στις γωνίες μεταξύ των κεραιών του, στεγαζόμενος με ένα κολοσσιαίο κεντρικό τρούλλο μεγάλο όσο και του Πανθέου, μεμονωμένος στο κέντρο μιας απέραντης πλατείας. Το σχέδιο του Bramante δεν πραγματοποιήθηκε παρά ελάχιστα.

Bramante, Santa Maria del Popolo, Roma

Bramante, Santa Maria del Popolo, Roma

Bramante, Santa Maria del Popolo, Roma

Raphael (1483-1520) Damasus & Belvedere Courts of Vatican, Palazzo Vidoni Caffarelli, Palazzo Caprini, Villa Madama

Raphael (1483-1520) Damasus & Belvedere Courts of Vatican

Raphael (1483-1520) Belvedere Courts of Vatican

Raphael (1483-1520), Palazzo Vidoni Caffarelli, Rome Εμφάνιση των στοιχείων της High Renaissance. Τοσκανοδωρικός ρυθμός αντικαθιστά τους πεσσούς του palazzo Ruccelai και ο ευχάριστος Ρυθμός α β α συγκροτείται τώρα βαρύτερος ως α β με διαφορετικό τονισμό στο α μέσω της επανάληψης των υποστυλωμάτων και στο β μέσω των αετωμάτων των παραθύρων. Η επένδυση rustico στο ισόγειο εντείνει την οριζοντιότητα της σύνθεσης.

Raphael (1483-1520), Palzzo Caprini, Roma

Raphael (1483-1520), Palzzo Caprini, Roma

Η εξέλιξη από την Πρώιμη στην Ώριμη Αναγέννηση, από την λεπτότητα στο μεγαλειώδες, και από τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό των επιφανειών στην έντονα ανάγλυφη επεξεργασία των τοίχων, ενδυνάμωσαν την εντατική μελέτη των λειψάνων των ρωμαϊκών μνημείων. Μόνο τώρα γίνεται πλήρως αντιληπτό το δράμα. Μόνο τώρα οι ουμανιστές και οι καλλιτέχνες πασχίζουν να απεικονίσουν και πιθανώς να ανα-βιώσουν τη Ρώμη των ερειπίων ως σύνολο.

Raphael (1483-1520), Villa Madama

Raphael (1483-1520), Villa Madama Η villa Madama όπως αρχικά σχεδιάστηκε, με το κυκλικό αίθριο και τα αψιδωτά δωμάτια με τις κόγχες, είναι το ευκρινέστερο παράδειγμα αναβίωσης του μεγαλείου των Ρωμαϊκών θερμών.

Raphael (1483-1520), Villa Madama

Raphael (1483-1520), Villa Madama

Raphael (1483-1520), Villa Madama

Raphael (1483-1520) Villa Madama Στο σημείο αυτό εμφανίζεται πλέον η αρχαιολογία ως ακαδημαϊκή έννοια, αναπαραστατική, με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που αντιμετώπιζαν το ζήτημα οι θαυμαστές των ρωμαϊκών ερειπίων κατά τον 15ο αι. Παράγονται επιστήμονες με ευρεία γνώση και εμβάθυνση στην Αρχαιότητα.

Raphael (1483-1520), Villa Madama

Raphael (1483-1520), Villa Madama

Raphael (1483-1520) Villa Madama

Raphael (1483-1520), Villa Madama

Raphael (1483-1520), Villa Madama Ο διάκοσμος παραπέμπει άμεσα στην Αυτοκρατορική Ρώμη και στη Χρυσή Οικία του Νέρωνα.

H Xρυσή Οικία του Νέρωνα στη Ρώμη

Raphael (1483-1520), Villa Madama

Raphael (1483-1520), Villa Madama

Raphael (1483-1520), Villa Madama

Αntonio San Gallo, Palazzo Farnese, Roma, 1534

Αntonio San Gallo, Palazzo Farnese, Roma, 1534

Αntonio San Gallo, Palazzo Farnese, Roma, 1534

Peruzzi, Palazzo Massimi alla Colonne, Roma, 1535

Peruzzi, Palazzo Massimi alla Colonne, Roma, 1535

Αntonio San Gallo, Palazzo Farnese, Roma, 1534 ΗΙGH RENAISSANCE Peruzzi, Palazzo Massimi alla Colonne, Roma, 1535 MANNIERISM classic – classical - classicist