ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E- MAIL :
Advertisements

ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» ΜΟΝΑΔΑ Β’ - ΟΔΗΓΟΣ.
ΙΣΧΥΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ-ΝΕΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΑΓΙΟΣ Συμβολαιογράφος Αθηνών, Dea Droit Communautaire Μέλος Δ.Σ ΣΣΕΑΠΑΔ Επιστημονικός Συνεργάτης στο Περιοδικό.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ SCHOOL BULLING. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΤΣΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΙΜΙΝΙΟΥΚ YΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Κα ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ ΠΕΤΡΟΥΛΑ.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΙΑ ΠΗΓΗ Δ2’. ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΕΡΕΧΘΕΙΟ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΧΑΛΚΟΘΗΚΗ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ / Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ a
ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E- mail :
ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρακτική Άσκηση Πανεπιστημίου.
  ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρακτική Άσκηση Πανεπιστημίου.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΥΛΙΑΔΗ ΣΤΕΛΛΑ, ΜΒΑ
Μετασχηματισμός Laplace συνέχεια
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 58 ΑΘΗΝΑ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ MF
Δ. Ε. 2: ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
Δένδρο-σωρός Ένα δένδρο-σωρός ή απλώς σωρός είναι ένα πλήρες δυαδικό δένδρο με διατεταγμένους τους κόμβους του έτσι, ώστε η τιμή του στοιχείου κάθε κόμβου.
Κέντρο Συμβουλευτικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ.
ΑΛΚΗ ΖΕΗ.
Δ. Ε. 2: ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΛΕΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Επισυνάπτονται τα 25 ΠΔΣΒ των αντίστοιχων Δήμων των 4 ΠΕ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
Μηλιάννα Πετρουγάκη Γ’ 4
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
ΑΠO ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Β1 1.ΙΑΣΟΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΜΑΚΡΗ 2.ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΓΕΡΟΔΗΜΟ
ΔιδΑςκων Νίκος Κ. Μπάρκας
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
«Κατάρτιση και πιστοποίηση ανέργων σε κλάδους αιχμής»
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΩΝ Γιαμπουδάκη & Νεάρχου Τηλ.& fax:
που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Οκτωβρίου
Ομάδα Εργασίας ΓΕΛ Συντονιστής: ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Σύμβουλος Γ΄ ΙΕΠ
H απεικόνιση του θείου στο Ισλάμ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας.
Γενικές Αρχές Συντήρησης Πέτρας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Πρότυπο παρουσίασης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων Γράψτε τον τίτλο του προγράμματος Σχολική μονάδα.
ΤΟΜΕΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΥΨΗΛΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΓΩΝΩΝ ANΑΠΤΥΞΗ.
"Για να σερφάρεις στο Internet με ασφάλεια"
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου Ονοματεπώνυμο: Τμήμα: Μάθημα: Υπεύθυνος καθηγητής: Θέμα: Ημερομηνία παράδοσης: Ξιάρχου Κωνσταντίνα Γ΄2 Χημεία Κος Δημητρόπουλος.
Μέλλου Χριστίνα Μπέτσης Γιώργος Οικονόμου Ευαγγελία Χάμζα Κλέιτον
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Δημιουργία ομάδας στο facebook
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ Ν
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Πρακτική Άσκηση Σπουδαστών ΙΙΕΚ δήμου βόλου
Ομάδα Εργασίας ΓΕΛ Συντονιστής: ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Σύμβουλος Γ΄ ΙΕΠ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Ιωάννης Σταυρόπουλος ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
«Επίπτωση-Ποσοστό» Επίπτωση-ποσοστό = Αριθμός νέων περιπτώσεων νοσήματος κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης (Προσωποστιγμές ατόμων-ΑΣΘΕΝΕΙΣ που.
Αςφαλεια ςτο ψηφιακο κοςμο
Προκήρυξη - Ανακοίνωση Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E- MAIL: gzee11@otenet.gr akalamatas@sch.gr

Αντρέι Ταρκόφσκι  H ΘΥΣΙΑ H χαμένη γεωμετρία και η χρονικότητα των χρωμάτων… Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ http://camerastyloonline. wordpress.com/2013/11/2 5/i-thysia-tou-tarkovsky- i-xameni-geometria-kai- i-xronikotita-ton- xromaton-tou-giorgou- pavlidi/

Η Θυσία είναι η τελευταία ταινία του Ρώσου σκηνοθέτη και - κατά μία έννοια - μπορεί να θεωρηθεί η πνευματική διαθήκη του, καθώς τέσσερις μήνες μετά τη βράβευσή του στις Κάννες, ο σκηνοθέτης άφησε την τελευταία του πνοή. Στη διαθήκη του, λοιπόν, ο Ταρκόφσκι κρίνει πως αυτό που χρειάζονται οι άνθρωποι για να σωθούν από την καταστροφή στην οποία οδηγούνται μόνοι τους, (κυρίως με τον τρόπο ζωής τους και τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τη σχέση τους με τον κόσμο), είναι μια θυσία. Αυτό που έχει χαθεί είναι η αρμονία ανάμεσα στον άνθρωπο και τη φύση, όσο και ανάμεσα στις σχέσεις των ανθρώπων.

Η Θυσία δεν είναι μια ταινία δράσης, αλλά μια ταινία για το χρόνο, (όπως και όλες οι ταινίες του Ρώσου σκηνοθέτη). Αυτός ο χρόνος δεν είναι ο «κανονικός» και «ομαλός» χρόνος των ρολογιών, αλλά είναι ο χρόνος όπως τον αισθάνονται οι άνθρωποι καθώς περιμένουν – γεμάτοι αγωνία – την επικείμενη καταστροφή. Όσοι είναι ήδη εξοικειωμένοι με το σινεμά του Ταρκόφκσι, δεν θα βρουν τίποτα λιγότερο από άλλη μια δημιουργία του λεγόμενου «ποιητικού κινηματογράφου».

Ο Ταρκόφσκι επιχειρεί να αποκαταστήσει – κινηματογραφικά – τη χαμένη αρμονία ανάμεσα στον άνθρωπο και τη φύση μέσα από την ίδια τη γεωμετρική σύνθεση των πλάνων του.   Στα μακρινά πλάνα που λαμβάνουν χώρα στον εξωτερικό χώρο, (έξω από το σπίτι), οι ανθρώπινες μορφές «καδράρονται» στο κέντρο της εικόνας. Έτσι, ο Ταρκόφσκι επιχειρεί να εντάξει τον άνθρωπο στη σωστή κλίμακα της σχέσης του με τη φύση, δηλαδή μέσα σ’ αυτήν, ως οργανικό μέρος της και όχι έξω απ’ αυτήν, ως εξουσιαστή της.

Στα πλάνα των εσωτερικών χώρων, όπου εμφανίζονται περισσότεροι του ενός ανθρώπινοι χαρακτήρες, η θέση τους παρουσιάζει μια απόλυτη γεωμετρική συμμετρικότητα. Αυτή η συμμετρικότητα σε συνδυασμό με τη λιτότητα του χώρου βρίσκει το αντίστοιχό της στις βυζαντινές προσωπογραφίες.   Αυτή είναι η προσπάθεια του Ταρκόφσκι να αποκαταστήσει – πάλι κινηματογραφικά - τη χαμένη ενότητα μεταξύ των ανθρώπων. Προσπαθεί να τους επανεντάξει σε ένα αρμονικό σύνολο.

Τα αργά μονοπλάνα δεν είναι απλώς ένα κινηματογραφικό «κουλτουριάρικο» τερτίπι, αλλά ένα καθοριστικό στοιχείο της ταινίας. Η Θυσία είναι μια ταινία για τον χρόνο. Τα αργά πλάνα λοιπόν καταρχήν κάνουν αισθητή την παρουσία του χρόνου που κυλά αργά και βασανιστικά, (τόσο για τους πρωταγωνιστές, όσο και για τους θεατές). Και καθώς αυτός ο χρόνος δεν μπορεί να γεμίσει από κάποια εξωτερική δράση, μας δίνει την ευκαιρία να στρέψουμε την προσοχή μας αλλού: στην ίδια την αίσθηση της εσωτερικής, ψυχικής δοκιμασίας και αγωνίας των ηρώων. Η διάρκεια των πλάνων δείχνει ότι σημασία έχει η εσωτερική δοκιμασία, όχι η εξωτερική δράση.

Παράλληλα με την αναζήτηση της χαμένης γεωμετρίας, παρακολουθούμε την καθοριστική χρήση και μεταβολή των χρωμάτων κατά τη διάρκεια της ταινίας. Τα χρώματα - από την αρχή - έχουν χάσει τη ζωντάνια και τη φωτεινότητα τους, μοιάζουν ξεπλυμένα και ξεθωριασμένα. Από το μέσο της ταινίας και έπειτα, οι αποχρώσεις του γκρι διαχέονται ολοένα και περισσότερο, σκεπάζοντας όλα τα υπόλοιπα χρώματα, προσδίδοντας σχεδόν μια όψη αποκάλυψης στην καταστροφικότητα του πολέμου που ξεσπά.  Έτσι, η αναιμικότητα των χρωμάτων αποκτά συμβολική διάσταση: η φύση και η ανθρωπότητα είναι άρρωστες. Όπως έχει χαθεί η ζωντάνια των χρωμάτων και η ζεστασιά του φωτός, έτσι έχει χαθεί η ζεστασιά της αγάπης και η δύναμη της πίστης στον άνθρωπο. Αμέσως μετά την προσευχή του πρωταγωνιστή – η οποία εισακούγεται από το Θεό - τα χρώματα επανακτούν τη ζωηρότητά τους. Έτσι, το χρώμα είναι ένα ζωντανό στοιχείο που μεταβάλλεται και αναπνέει μέσα στο χρόνο, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ατμόσφαιρα της  ταινίας.

Ο Ταρκόφσκι χρησιμοποιεί με αποκαλυπτικό τρόπο τρία αμιγώς κινηματογραφικά στοιχεία, (που το ένα οδηγεί στο άλλο): 1. Τη σύνθεση του κινηματογραφικού κάδρου, που είναι κινούμενο κάδρο αφού ο κινηματογράφος γράφει την κίνηση, και όχι στατικό κάδρο όπως στη φωτογραφία ή τη ζωγραφική. 2. Την αργή κίνηση ως ανάδειξη και εμφάνιση του ίδιου του χρόνου. 3. Τη χρονική – δηλαδή ζωντανή και κινούμενη - διάσταση των χρωμάτων. Έτσι, μας καλεί να «θυσιάσουμε» για λίγο τη γνώριμη αίσθηση του οικείου κόσμου μας και να ανοιχτούμε στον δικό του, κινηματογραφικό και βαθειά αισθαντικό κόσμο.