Dick Hebdige «Υπο-κουλτούρα: το νόημα του στυλ» Κεφ. 7ο & Κεφ. 8ο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ομάδα φοιτητών: Ομάδα καθοδηγητών: Ιωάννης- Γιώργος Ιγγλεζάκης
Advertisements

CSR 2012 CONFERENCE | AMERICAN-HELLENIC CHAMBER OF COMMERCE.
Jazz. ► Στη jazz υπάρχει μια αποδεδειγμένη παράδοση που είναι διασταύρωση από τους δεσμούς που συνδέουν τις νεανικές κουλτούρες των λευκών με τη μαύρη.
Ταμείο Ευημερίας Υπαλλήλων ΑΤΗΚ Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση 29 Οκτωβρίου 2015 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΜΣ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
H NEA ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ Το γεωργικό μηχάνημα του χθες και του σήμερα Εισηγητής : Λεωνίδας Βεντουράκης Γεωπόνος Γεωργικής Μηχανικής Εμπορικός.
ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Σεπ 2007 – Σεπ 2008.
Αυτοκίνητο – Τρένο - Μοτοσικλέτα Άνθρωποι που τρέχουν - Πιγκουίνοι Ψησταριά Ηλιακοί συλλέκτες Ανεμόμυλος - Ιστιοφόρο Γκαζάκι-Νερό-Δοχείο-Φουρφούρι Νερόμυλος.
1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία
ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΝΝα διατυπώνετε την έννοια του οικονομικού προβλήματος. ΝΝα επισημαίνετε τις αιτίες ύπαρξης.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΜΑΛΑΜΑΚΗΣ Α. Α.Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ Άννα Ζαρκάδα.
ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ TOPIKH ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ ΑΓΑΠΗΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (ΠΕ02) 4 o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου. Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ):
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία / εκμάθηση και πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες.
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ 2η
Ομάδα: Τέχνη & Πολιτισμός
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διδασκαλία με Ανάπτυξη Φακέλου Μαθητή (Portfolio)
Αειφορια και εθελοντισμοσ
Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός
ΜΑΘΗΜΑ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενθύμιο των μαθητών του Στ 2 για τη σχολική χρονιά
Ημερομηνίες ΠΑ Εαρινού Εξ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ
ΘΕ 4 ΑΞΙΕΣ/1.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α΄Λυκείου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια κ.Μαυροματάκη
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΓΕΔΣΑΠ)
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2016 (03-07/10) Κοτόπουλο μπαρδουνιώτικο – πουρές λαχανικών
1 ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
Νεανικές υποκουλτούρες
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Graffiti Είναι η αναγραφή συνθημάτων ή σχεδίων σε επιφάνειες που συνήθως βρίσκονται σε δημόσιους χώρους(για παράδειγμα σε τοίχους). Πρωτοεμφανίστηκε την.
DISNEY.
ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΣΟΥΣ ΙΣΣΑΜ
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ 2013 – 2014 κινυρα νομου ροδοπησ
Μεταναστευτικό Αιγαίο
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 4: Στατιστικός Έλεγχος Ποιότητας
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ GRAFFITI Μέλη ομάδας Ντενισα Ολντασι Αρχοντια Ταλαδιανου
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Διεθνής οικονομική Θεωρία και πολιτική 4η βελτιωμένη έκδοση
Φανερώνει το φύλο και την ηλικία
Κλειστά πλαστικά κανάλια
Γενικές Αρχές Συντήρησης Πέτρας
ΜΟΔΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ.
ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018 (01-05/01)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
1o Δημοτικό Σχολείο Χίου
Σώζοντας το νερό για ένα καλύτερο μέλλον!
מעגלי זרם ישר המורה: גיא טמיר *מבוסס על המצגת של אמיר ברבר
ΤΟ GRAFFITI ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΟΧΗ……
Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955)
ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ Σχολικό έτος
Απλά βήματα για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την αξιολόγησή τους
Κοινωνικές Ανισότητες και ο Ρόλος του Σχολείου. S. Bowles και H
Φυσική για Μηχανικούς Ενέργεια Συστήματος
PAUL C. HIEMENZ, TIMOTHY P. LODGE ΧΗΜΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΡΩΝ, ΠΕΚ 2014
© Architecture: Art & Build + Atelier d’architecture Paul Noël
Ρομποτική.
Δημοτικό Σχολείο Λυκαβηττού (Κ.Α’ )
Το Πανεπιστήμιο στη Σύγχρονη Κοινωνία: Φοιτητικό Κίνημα/Συνδικαλισμός, Δημοκρατία, Κοινωνικοποίηση και Γκράφιτι ΕΠΑ 304: Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης.
Επιστημονική Συνάντηση για τον Εθελοντισμό και την Αλληλεγγύη
Από τα παράλληλα κείμενα στα αναγνωστικά δίκτυα
ΟΝΤΑΡΙΟ ECO-SCHOOLS Εικόνες που εμπνέουν ….
PAUL C. HIEMENZ, TIMOTHY P. LODGE ΧΗΜΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΡΩΝ, ΠΕΚ 2014
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Dick Hebdige «Υπο-κουλτούρα: το νόημα του στυλ» Κεφ. 7ο & Κεφ. 8ο

Ερωτήματα που θα μας απασχολήσουν… «Πώς αποκτά νόημα η υπο-κουλτούρα για τα μέλη της;» «Πώς γίνεται να συμβολίζει την αταξία;» Με ποιον τρόπο η υπο-κουλτούρα επικοινωνεί και τι μεταβιβάζει το στυλ της;

Το στυλ σαν εκ προθέσεως επικοινωνία «Όχι μόνο το σκόπιμα εκφραστικό αντικείμενο επικοινωνίας… αλλά κάθε αντικείμενο μπορεί να θεωρηθεί… σαν σήμα» (Umberto Eco, 1973) συμβατικά ρούχα ρούχα υποκουλτούρας «φυσιολογικό» «παρέκκλιση» άδηλη επικοινωνία εκ προθέσεως επικοινωνία «φυσικό» «ορατή κατασκευή» επικρατούσα κουλτούρα/ανθρώπινη φύση διαφορά/ομαδική ταυτότητα

Το στυλ σαν bricolage εργατικές Υποκουλτούρες καταναλωτικές ο τρόπος χρήσης των προϊόντων τις διαφοροποιεί από την επικρατούσα κουλτούρα Bricolage: «επιστήμη του απτού», αυτοσχεδιασμός, επινόηση, ανατροπή, διεύρυνση, δημιουργία.

mods (modernist V traditional) χάπια θεραπεία αυτοσκοπός μηχανάκια αξιοπρεπή μέσα μεταφοράς απειλητικά σύμβολα ομαδικής αλληλεγγύης μεταλλικές χτένες ναρκισσισμός επιθετικό όπλο

Το στυλ σε εξέγερση: Το εξεγερτικό στυλ Η περίπτωση του PUNK Μη μόδα χορός= αντι-χορός?, «παντομίμα κενών αυτοματοποιημένων κινήσεων» (pogo, pose, robot) μουσική= μη μελωδία ονόματα συγκροτημάτων & τραγουδιών Τύπος-γλώσσα (βρισιές) – εξώφυλλα (graffiti, «εκβιαστικά σημειώματα») D.I.Y. -"DO IT YOURSELF” κουλτούρα

punk

punk

Το στυλ σαν ομολογία «Ομολογία» =Συμβολική αντιστοιχία ανάμεσα στις αξίες & το στυλ ζωής (Willis, 1978) Μύθος η πλήρης έλλειψη νόμων στις υποκουλτούρες? Η εσωτερική δομή κάθε ξεχωριστής υποκουλτούρας χαρακτηρίζεται από μια ακραία τάξη (Willis Paul) Skinheads (μπότες, τιράντες, κοντοκουρεμένα μαλλιά  σκληράδα, ανδροπρέπεια, εργατική τάξη) Punks (κουρελιασμένα ρούχα, παραμάνες  φτώχεια Χρήση της σβάστικας = η κοινολογημένη απουσία αναγνωρίσιμων αξιών

Το στυλ σαν σημαίνουσα πρακτική Παραδοσιακή σημειωτική: «μήνυμα» = συνδυασμός στοιχείων που αναφέρεται συνολικά σε ένα συγκεκριμένο αριθμό σημαινόμενων. Αρκεί για να προσεγγίσουμε το κείμενο «punk στυλ»? Πολυσημεία= κάθε κείμενο γεννά ένα δυνάμει άπειρο πεδίο εννοιών. Σημαίνουσα πρακτική  ποια είναι η σχέση σημαίνοντος & σημαινόμενου? punks V skinheads Punks V mods

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!!!